ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ

ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆԸ

«Բնակչության բժշկական օգնության եւ սպասարկման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-239-20.04.2022-ՏԵ-011/0), «Լիցենզավորման մասին» օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-2391 -20.04.2022-ՏԵ-011/0), «Պետական տուրքի մասին» օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-2392 -20.04.2022-ՏԵ-011/0) վերաբերյալ

Կառավարության կողմից օրենսդրական նախաձեռնության կարգով ներկայացված «Բնակչության բժշկական օգնության եւ սպասարկման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-239-20.04.2022-ՏԵ-011/0), «Լիցենզավորման մասին» օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-2391 -20.04.2022-ՏԵ-011/0), «Պետական տուրքի մասին» օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ` Կ-2392 -20.04.2022-ՏԵ-011/0) (այսուհետ միասին` Նախագծերի փաթեթ) մասնագիտական փորձաքննության են ենթարկվել Ազգային ժողովի աշխատակազմի փորձագիտական եւ վերլուծական  վարչությունում:

Նախագծերի փաթեթը ենթարկվել է իրավական, ֆինանսատնտեսագիտական, սոցիալական փորձաքննության: 

Ստորեւ ներկայացվում է մասնագիտական փորձաքննության եզրակացությունը, ինչպես նաեւ Նախագծերի փաթեթին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտության բացակայության  մասին տեղեկանքը:
 
 
 
 

ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

               ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏ                                                 ԼԻԴԻՅԱ ՄՆԱՑԱԿԱՆՅԱՆ
 
 

12.05.2022թ.





Իրավական փորձաքննության արդյունքները

Նախագծերի փաթեթի` Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրության եւ օրենքների պահանջներին համապատասխանության տեսանկյունից նշենք հետեւյալը.

1.   «Բնակչության բժշկական օգնության եւ սպասարկման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (այսուհետ՝ Նախագիծ) 1-ին հոդվածում հղում է կատարվում «Բժշկական օգնության եւ սպասարկման մասին» 1996 թվականի մարտի 4-ի ՀՕ-42 օրենքին: Հարկ ենք համարում նշել, որ  1996 թվականի մարտի 4-ի ընդունված ՀՕ-42 հերթական համար ունեցող օրենքի վերնագիրը «Բնակչության բժշկական օգնության եւ սպասարկման մասին» է: Հիմք ընդունելով վերոգրյալն՝ առաջարկում ենք Նախագծի 1-ին հոդվածում «Բժշկական օգնության եւ սպասարկման մասին» բառերը փոխարինել «Բնակչության բժշկական օգնության եւ սպասարկման մասին» բառերով:

2.   Նախագծի 1-ին հոդվածում առաջարկում ենք օրենքի լրիվ անվանման հիշատակման մեջ նշված «Հայաստանի Հանրապետության» բառերը հանել՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 18-րդ հոդվածի 3-րդ մասի պահանջը, այն է՝ «Օրենքի լրիվ անվանումը հիշատակելիս հետեւյալ հաջորդականությամբ ներառվում են օրենքի վերնագիրը, օրենքի ընդունման տարին, ամիսը (տառերով), ամսաթիվը, հերթական համարը եւ «օրենք» բառը: Օրենքի կրճատ անվանումը հիշատակելիս դրանում նշվում է օրենքի վերնագիրը:»:

Նույն դիտարկումը վերաբերելի է նաեւ Նախագծի 2-րդ հոդվածով «Բնակչության բժշկական օգնության եւ սպասարկման մասին» օրենքի (այսուհետ՝ Օրենք) նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 46-րդ հոդվածի 14-րդ մասում «Պետական տուրքի մասին» օրենքի,  47.1-ին հոդվածի 1-ին մասում «Լիցենզավորման մասին» օրենքի եւ 3-րդ մասում «Պետական տուրքի մասին» օրենքի, 47.2-րդ հոդվածի 6-րդ մասում «Պետական տուրքի մասին» օրենքի, 47.4-րդ հոդվածի 1-ին մասում «Լիցենզավորման մասին» օրենքի եւ 4-րդ մասում «Պետական տուրքի մասին» օրենքի կրճատ անվանումների հիշատակումների մեջ նշված «Հայաստանի Հանրապետության» բառերին, ինչպես նաեւ «Լիցենզավորման մասին» օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածում «Լիցենզավորման մասին» օրենքի եւ «Պետական տուրքի մասին» օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածում «Պետական տուրքի մասին» օրենքի լրիվ անվանումների հիշատակումների մեջ նշված «Հայաստանի Հանրապետություն» բառերին:

3.   Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում առաջարկում ենք «Հայաստանի Հանրապետության կառավարություն» բառերն իր հոլովաձեւերով փոխարինել «Կառավարություն» բառով՝ համապատասխան հոլովաձեւերով՝ հիմք ընդունելով Սահմանադրությամբ սահմանված հասկացությունը, ինչպես նաեւ «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին օրենքի» 15-րդ հոդվածի 1-ին եւ 2-րդ մասերը՝ «1. Նորմատիվ իրավական ակտում կիրառվում են նորմատիվ իրավական ակտերով սահմանված կամ հանրածանոթ հասկացություններ կամ տերմիններ:

2. Նորմատիվ իրավական ակտում միեւնույն միտքն արտահայտելիս կիրառվում են միեւնույն բառերը, տերմինները կամ բառակապակցությունները` որոշակի հերթականությամբ:» 

4.   Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում կիրառվում են «բժշկական արտադրատեսակների անվտանգության, որակի ու արդյունավետության», «բժշկական արտադրատեսակների արդյունավետության, անվտանգության եւ որակի», ինչպես նաեւ «բժշկական արտադրատեսակների անվտանգության, որակի եւ արդյունավետության» ձեւակերպումներն: Առաջարկում ենք Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում միեւնույն միտքն արտահայտել միեւնույն բառերով՝ որոշակի հերթականությամբ՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 15-րդ հոդվածի 2-րդ մասը, այն է՝ «Նորմատիվ իրավական ակտում միեւնույն միտքն արտահայտելիս կիրառվում են միեւնույն բառերը, տերմինները կամ բառակապակցությունները` որոշակի հերթականությամբ:»: 

5.   Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 46-րդ հոդվածի 2-րդ մասի համաձայն՝ «Բժշկական արտադրատեսակների գրանցումը, գրանցման մերժումը, կասեցումը եւ գրանցման հավաստագրի անվավեր ճանաչումը, գրանցման հավաստագրերի կրկնօրինակների տրամադրումը եւ գրանցման հավաստագրում փոփոխությունները իրականացնում է լիազոր մարմինը՝ Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի Խորհրդի 2016 թվականի փետրվարի 12-ի N 46 որոշմամբ հաստատված կանոնների համաձայն: Ընդ որում, միանման պահանջներ են ներկայացվում ինչպես Հայաստանի Հանրապետության տարածքում արտադրվող, այնպես էլ Հայաստանի Հանրապետության տարածք այլ պետություններից ներմուծվող բժշկական արտադրատեսակների նկատմամբ:»:

Հարկ ենք համարում նշել, որ Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի Խորհրդի 2016 թվականի փետրվարի 12-ի N 46 որոշմամբ հաստատված կանոնները սահմանում են գրանցման դոսյեում փոփոխություններ կատարելու կարգը, մինչդեռ գրանցման հավաստագրում փոփոխություններ կատարելու մասին նշումը բացակայում է: Հիմք ընդունելով վերոգրյալն՝ առաջարկում ենք Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 46-րդ հոդվածի 2-րդ մասի «գրանցման հավաստագրում փոփոխությունները» բառերը փոխարինել «գրանցման դոսյեում փոփոխությունները» բառերով:

6.   Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 46-րդ հոդվածի 5-րդ մասում կիրառվում է «կլինիկա-լաբարատորային փորձարկումներ» ձեւակերպումը, իսկ Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 47-րդ հոդվածի վերնագրում կիրառված է «կլինիկալաբարատորային» ձեւակերպումը: Հիմք ընդունելով վերգորյալն՝ առաջարկում ենք Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում ապահովել հասկացությունների միատեսակ կիրառությունը: Միաժամանակ հարկ է նկատել, որ Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի Խորհրդի 2016 թվականի փետրվարի 12-ի N 29 որոշմամբ հաստատված կանոններով սահմանվում են կլինիկա-լաբարատոր փորձարկումների (հետազոտությունների) անցկացման կանոնները: Սույն առաջարկը բխում է «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 15-րդ հոդվածի 2-րդ մասում սահմանված պահանջից, այն է՝ «Նորմատիվ իրավական ակտում միեւնույն միտքն արտահայտելիս կիրառվում են միեւնույն բառերը, տերմինները կամ բառակապակցությունները` որոշակի հերթականությամբ:»: 

7.   Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 46-րդ հոդվածի 8-րդ մասում սահմանված է, որ Հայաստանի Հանրապետությունում կիրառման հնարավոր ռիսկից կախված բժշկական արտադրատեսակները (...) բաժանվում են դասերի՝ Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի խորհրդի 2015 թվականի դեկտեմբերի 22-ի N 173 որոշմամբ հաստատված դասակարգման կանոններին համաձայն: Մինչդեռ նշենք, որ համապատասխան որոշումն ընդունող մարմին հանդիսանում է Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի կոլեգիան:  Հետեւաբար՝ առաջարկում ենք «խորհրդի» բառը փոխարինել «կոլեգիայի» բառով՝ նորմի հստակությունն ապահովելու նպատակով:

Նույն առաջարկը վերաբերելի է նաեւ Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 46-րդ հոդվածի 13-րդ մասում կիրառված «խորհրդի» բառին:

8.   Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 47.1-ին հոդվածի 7-րդ մասի համաձայն՝ «Արտադրողը պետք է ստեղծի, փաստաթղթավորի, ներդնի եւ պահպանի ռիսկերի կառավարման համակարգ՝ Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի խորհրդի 2016 թվականի փետրվարի 12-ի N 27 որոշմամբ հաստատված ընդհանուր  պահանջների համաձայն:»:

Վերոնշյալ կարգավորման վերաբերյալ հարկ ենք համարում նշել, որ Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի խորհրդի 2016 թվականի փետրվարի 12-ի N 27 որոշմամբ հաստատված ընդհանուր  պահանջներում բացակայում է «ռիսկերի կառավարման համակարգ» հասկացության վերաբերյալ կարգավորումներ:

9.   Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում կիրառված մի շարք ձեւակերպումներ առաջարկում ենք համապատասխանեցնել Եվրասիական տնտեսական միության մարմինների կողմից ընդունված ակտերում կիրառված հասկացություններին: Օրինակ՝ Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 46-րդ հոդվածի 10-րդ «բաղադրիչներ հանդիսացող» բառերն առաջարկում ենք փոխարինել «բաղկացուցիչ մաս համարվող» բառերով, 11-րդ մասի «խմբին» բառն՝ «շարքին» բառով եւ այլն:

10.  Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 47.2-րդ հոդվածի 3-րդ մասի համաձայն՝ «Հայաստանի Հանրապետության տարածք կարող են ներմուծվել նաեւ Հայաստանի Հանրապետությունում պետական գրանցում չունեցող հետեւյալ բժշկական արտադրատեսակները.

1) 46-րդ հոդվածի 1-ին մասում նշված արտադրատեսակները,

2) առանձին պացիենտի անունով նրա բուժման կուրսի (այդ թվում՝ կենսական ցուցումներով) առողջության պահպանման համար կամ անձնական օգտագործման նպատակով փոխադրողի կողմից կամ միջազգային փոստային փոխադրումներով լիազոր մարմնի սահմանած կարգի համաձայն ներմուծվող բժշկական արտադրատեսակները,

3)  ցուցահանդեսների, գիտաժողովների կամ այլ նմանատիպ միջոցառումների անցկացման համար նախատեսված բժշկական արտադրատեսակները՝ առանց դրանց հետագա իրացման իրավունքի (ենթակա են ոչնչացման կամ հետվերադարձի),

4) պետական գրանցման եւ գրանցման փաստաթղթերում փոփոխություններ կատարելու նպատակով փորձաքննության  համար նախատեսված բժշկական արտադրատեսակները,»:

Վերոնշյալ կարգավորման վերաբերյալ հարկ ենք համարում նշել հետեւյալը.

Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 46-րդ հոդվածի 1-ին մասում սահմանված է Հայաստանի Հանրապետության բժշկական արտադրատեսակների շրջանառության թույլատրելիության կանոն: Մասնավորապես՝ «Հայաստանի Հանրապետությունում թույլատրվում է այն բժշկական արտադրատեսակների շրջանառությունը, որոնք գրանցված են Հայաստանի Հանրապետությունում, բացառությամբ հետեւյալ բժշկական արտադրատեսակների, որոնք ենթակա չեն պարտադիր գրանցման.

1) Համաձայնագրի 4-րդ հոդվածի 11-րդ մասով սահմանված բժշկական արտադրատեսակները,

2) օրենսդրությամբ սահմանված կարգով բարեգործական կամ մարդասիրական որակված ծրագրերի շրջանակներում ներմուծվող բժշկական արտադրատեսակները,

3) նոր, բնաօջախային կամ հատկապես վտանգավոր վարակային հիվանդությունների ախտորոշման համար կիրառվող բժշկական արտադրատեսակները,

4) այն բժշկական արտադրատեսակները, որոնց նկատմամբ պահանջարկն առաջանում է արտակարգ իրավիճակներում կամ ռազմական դրության ժամանակ:»: 

2014 թվականի դեկտեմբերի 23-ին ընդունված Եվրասիական տնտեսական միության շրջանակներում բժշկական արտադրատեսակների (բժշկական նշանակության արտադրատեսակների եւ բժշկական տեխնիկայի) շրջանառության միասնական սկզբունքների եւ կանոնների մասին համաձայնագրի (այսուհետ՝ Համաձայնագիր) 4-րդ հոդվածի 11-րդ մասի համաձայն՝ « Միության շրջանակներում գրանցման ենթակա չեն՝

ա) ֆիզիկական անձանց կողմից Միության մաքսային տարածք ներմուծված եւ անձնական օգտագործման համար նախատեսված բժշկական արտադրատեսակները.

բ) անդամ պետության տարածքում պացիենտների անհատական պատվերներով, բացառապես անձնական օգտագործման նպատակով պատրաստված բժշկական արտադրատեսակները, որոնց ներկայացվում են հատուկ պահանջներ բուժաշխատողի նշանակմանը համապատասխան.

գ) դիվանագիտական ներկայացուցչությունների եւ հյուպատոսական հիմնարկների աշխատողների կողմից օգտագործման նպատակով Միության մաքսային տարածք ներմուծված բժշկական արտադրատեսակները.

դ) Միության տարածք ժամանած տրանսպորտային միջոցների ուղեւորներին ու անձնակազմի անդամներին, գնացքն սպասարկող անձնակազմին ու տրանսպորտային միջոցների վարորդներին բժշկական օգնություն ցուցաբերելու նպատակով Միության մաքսային տարածք ներմուծված բժշկական արտադրատեսակները.

ե) միջազգային մշակութային, սպորտային միջոցառումների եւ միջազգային արշավների մասնակիցներին բժշկական օգնություն ցուցաբերելու, ինչպես նաեւ ցուցահանդեսների անցկացման համար Միության մաքսային տարածք ներմուծված բժշկական արտադրատեսակները.

զ) հետազոտությունների (փորձարկումների) կատարման, այդ թվում՝ գիտական նպատակներով Միության մաքսային տարածք ներմուծված բժշկական արտադրատեսակները.

է) անդամ պետությունների օրենսդրությամբ սահմանվող դեպքերում Միության մաքսային տարածք որպես մարդասիրական օգնություն ներմուծված բժշկական արտադրատեսակները։»:

Հարկ է նկատել, որ Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 47.2-րդ հոդվածի 3-րդ մասի 2-րդ կետն ինչ-որ չափով նույնանում է Համաձայնագրի 4-րդ հոդվածի 11-րդ մասի «բ » կետի, իսկ 4-րդ կետն՝ Համաձայնագրի 4-րդ հոդվածի 11-րդ մասի «զ» կետի հետ, որոնք ներառվում են Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 47.2-րդ հոդվածի 3-րդ մասի 1-ին կետում: Հիմք ընդունելով վերոգրյալն՝ առաջարկում  ենք բացառել անհիմն կրկնությունը:

11.  Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխի 47.4-րդ հոդվածի 7-րդ հոդվածի վերնագրում եւ 1-ին մասում առաջարկում ենք «Բժշկական սարքավորումների» ձեւակերպումը փոխարինել «Բժշկական արտադրատեսակների» բառերով՝ Նախագծում միեւնույն միտքը միեւնույն բառերով արտայատելու պահանջն ապահովելու նպատակով՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 15-րդ հոդվածի 2-րդ մասը:

12.  Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում ներառված 47.4-րդ հոդվածի 1-ին եւ 2-րդ մասերով նախատեսվում է, որ «1. Բժշկական սարքավորումների (բացառությամբ՝ 1-ին դասի պատկանող) տեղադրումը, վերանորոգումը, տեխնիկական եւ չափագիտական սպասարկումն (այսուհետ՝ սպասարկում) իրականացնում են «Լիցենզավորման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի համաձայն բժշկական արտադրատեսակների սպասարկման լիցենզիա ստացած իրավաբանական անձինք եւ անհատ ձեռնարկատերերը՝ Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:

2. Բժշկական արտադրատեսակներ արտադրողները կամ նրանց կողմից պաշտոնապես երաշխավորված իրավաբանական, կամ ֆիզիկական անձինք, կամ անհատ ձեռնարկատերերը առանց  բժշկական արտադրատեսակների սպասարկման լիցենզիայի առկայության, կարող են իրականացնել իրենց կողմից արտադրված բժշկական սարքավորումների սպասարկում:»:

Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում ներառված 47.4-րդ հոդվածի 1-ին մասի վերլուծությունից կարող ենք եզրակացնել, որ բժշկական սարքավորումների տեղադրումը, վերանորոգումը, տեխնիկական եւ չափագիտական սպասարկումը թույլատրվում է իրականացնել միայն համապատասխան լիցենզիայի առկայության դեպքում: Նույն հոդվածի 2-րդ մասում նախատեսվում են այն դեպքերը, որոնց պարագայում հնարավոր է իրականացնել բժշկական արտադրատեսակների սպասարկում առանց համապատասխան լիցենզիայի առկայության՝ օրինակ՝ բժշկական արտադրատեսակ արտադրողը կարող է իրականացնել իր կողմից արտադրված բժշկական սարքավորումների սպասարկում: Միաժամանակ՝ Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում ներառված 47.4-րդ հոդվածի 2-րդ մասում նախատեսվում է, որ բժշկական արտադրատեսակներ արտադրողների կողմից պաշտոնապես երաշխավորված իրավաբանական, կամ ֆիզիկական անձինք, կամ անհատ ձեռնարկատերերը առանց բժշկական արտադրատեսակների սպասարկման լիցենզիայի առկայության, կարող են իրականացնել բժշկական արտադրատեսակներ արտադրողների կողմից արտադրված բժշկական սարքավորումների սպասարկում: Հարկ է նկատել, որ Օրենքում չեն նախատեսվում պաշտոնապես երաշխավորման վերաբերյալ կարգավորումներ, արդյունքում հնարավոր չէ հստակեցնել երաշխավորման ենթակա սուբյեկտների շրջանակը, նրանց ներկայացվող պահանջները եւ երաշխավորման գործընթացը: Քննարկվող կարգավորումների բացակայությունը հնարավորություն չի տալիս սահմանադրական խտրականության արգելքի սկզբունքի տեսանկյունից գնահատել օբյեկտիվ հիմքի առկայությունը, որի պարագայում միայն թույլատրելի է՝ գործունեությունը լիցենզիայի առկայության դեպքում իրականացնելու պարտադիր կանոնից կատարել բացառություն:

13.  Նախագծի 3-րդ հոդվածի վերնագիրն առաջարկում ենք հանել՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 14-րդ հոդվածի 8-րդ մասը, այն է՝ «Օրենսդրական ակտի հոդվածները ունենում են վերնագրեր, բացառությամբ փոփոխություն կամ լրացում նախատեսող օրենսդրական ակտերի: Հոդվածների վերնագրերը համապատասխանում են հոդվածների բովանդակությանը: Հոդվածների վերնագրերի վերջում որեւէ կետադրական նշան չի դրվում: Հոդվածի մասերը, կետերը եւ ենթակետերը վերնագիր չեն ունենում:»: 

14.  Նախագծի 3-րդ հոդվածի 3-րդ, 4-րդ եւ 5-րդ մասերում առաջարկում ենք ապահովել դասական թվականների ճիշտ գրելաձեւը:  Մասնավորապես՝ Նախագծի 3-րդ հոդվածի 3-րդ մասում «47.1» գրելաձեւը փոխարինել «47.1-ին», 4-րդ մասում «47.2» գրելաձեւը՝ «47.2-րդ» եւ 5-րդ մասում «47.1-րդ» գրելաձեւը՝ «47.1-ին» գրելաձեւերով:

15.  Նախագծի՝ եզրափակիչ եւ անցումային դրույթներին վերաբերող 3-րդ հոդվածի համաձայն՝

«1. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը, բացառությամբ՝ սույն հոդվածի 2-4-րդ մասերով նախատեսված դեպքերի:

2. Օրենքի 46-րդ հոդվածի 1-ին մասի պահանջները մինչեւ 2025 թվականի հունվարի 1-ը չեն տարածվում մինչեւ սույն օրենքը ուժի մեջ մտնելու օրը Հայաստանի Հանրապետությունում  արտադրված եւ Հայաստանի Հանրապետության տարածք ներմուծված  բժշկական արտադրատեսակների վրա: Մինչեւ 2025 թվականի հունվարի 1-ը Հայաստանի Հանրապետությունում արտադրված եւ Հայաստանի Հանրապետության տարածք ներմուծված բժշկական արտադրատեսակները կարող են շրջանառվել Հայաստանի Հանրապետության տարածքում մինչեւ դրանց պիտանիության (շահագործման) ժամկետի ավարտը:

3. Օրենքի 47.1 հոդվածի 1-ին մասի պահանջները մինչեւ 2024 թվականի հունվարի 1-ը  եւ 9-րդ մասի 2-րդ կետի պահանջները մինչեւ 2025 թվականի հունվարի 1-ը չեն տարածվում Հայաստանի Հանրապետությունում մինչեւ սույն օրենքը ուժի մեջ մտնելու օրը Հայաստանի Հանրապետությունում բժշկական արտադրատեսակների արտադրությամբ զբաղվող տնտեսվարող սուբյեկտների վրա:

4. Օրենքի 47.2 հոդվածի 2-րդ մասի պահանջները մինչեւ 2025 թվականի հունվարի 1-ը չեն տարածվում Հայաստանի Հանրապետությունում մինչեւ սույն օրենքը ուժի մեջ մտնելու օրը Հայաստանի Հանրապետությունում  արտադրված եւ Հայաստանի Հանրապետության տարածք ներմուծված  բժշկական արտադրատեսակների վրա:

5. Օրենքի 45-րդ հոդվածի 5-րդ, 47.1-րդ հոդվածի 2-րդ, 47.2-րդ հոդվածի 1-ին եւ 4-րդ եւ  47.4-րդ հոդվածի 2-րդ մասերով սահմանված իրավական ակտերը կընդունվեն սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելուց հետո՝ եռամսյա ժամկետում:»:

«Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 13-րդ հոդվածի համաձայն՝

«(…) 3. Նորմատիվ իրավական ակտը ունենում է եզրափակիչ մաս, եթե սահմանվում են`

1) նորմատիվ իրավական ակտն ուժի մեջ մտնելու ժամկետները.

(…)

4. Նորմատիվ իրավական ակտն ունենում է անցումային դրույթներ, եթե`

1) նորմատիվ իրավական ակտը լրիվ գործողության մեջ դնելու համար պահանջվում են ժամկետներ կամ որոշակի պայմաններ, կամ

2) որոշակի ժամկետների (սահմանափակ ժամանակահատվածի) կամ նորմատիվ իրավական ակտի հիմնական մասով սահմանված պայմանների համար անհրաժեշտ է սահմանել իրավական ակտի հիմնական մասով սահմանված նորմերից տարբերվող այլ նորմեր, կամ

3) նորմատիվ իրավական ակտի հիմնական մասով սահմանված նորմերի ուժի մեջ մտնելուց հետո անհրաժեշտ է սահմանել ըստ որոշակի անձանց շրջանակի կամ տարածքի` ակտի հիմնական մասով սահմանված նորմերի գործողության համար այլ նորմեր:

5. Եթե օրենսդրական ակտով (բացառությամբ Սահմանադրության) սահմանված նորմը կարող է կատարվել միայն այդ ակտով նախատեսված ենթաօրենսդրական նորմատիվ իրավական ակտի ընդունմամբ, կամ դրա կատարումն ուղղակիորեն պայմանավորված է ենթաօրենսդրական նորմատիվ իրավական ակտի ընդունմամբ, ապա օրենսդրական ակտի անցումային դրույթներով սահմանվում են նաեւ`

1) օրենսդրական ակտի այն մասերը, որոնք գործելու են ենթաօրենսդրական նորմատիվ իրավական ակտն ուժի մեջ մտնելու պահից.

2) ենթաօրենսդրական նորմատիվ իրավական ակտի ընդունման նախատեսվող ժամկետը:(…):»:

Նախագծի՝ եզրափակիչ եւ անցումային դրույթներին վերաբերող 3-րդ հոդվածի վերաբերյալ հարկ ենք համարում նշել հետեւյալը.

1) Նախագծի 3-րդ հոդվածի 1-ին մասում նախատեսվում է, որ օրենքը ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը, միաժամանակ 3-րդ հոդվածի 1-ին մասում հղում է կատարվում նույն հոդվածի 2-4-րդ մասերին՝ նշում կատարելով դրանցով օրենքի ուժի մեջ մտնելու ընդահնուր ժամկետից կատարվող բացառությունների վերաբերյալ: Սակայն, հարկ է նկատել, որ Նախագծի 3-րդ հոդվածի 2-4-րդ մասերում չեն նախատեսվում օրենքի դրույթների՝ ուժի մեջ մտնելու վերաբերյալ կարգավորումներ, այլ նախատեսվում են անցումային դրույթներ՝ նորմատիվ իրավական ակտը լրիվ գործողության մեջ դնելու համար պահանջվող ժամկետների վերաբերյալ եւ նորմատիվ իրավական ակտի հիմնական մասով սահմանված նորմերի ուժի մեջ մտնելուց հետո որոշակի անձանց շրջանակի համար՝ ակտի հիմնական մասով սահմանված նորմերի գործողության համար այլ նորմեր: Հիմք ընդունելով նշվածն՝ առաջարկում ենք հստակ նշում կատարել օրենքի բոլոր դրույթների ուժի մեջ մտնելու ժամկետի վերաբերյալ՝ բացառելով Նախագծի 3-րդ հոդվածի 1-ին մասում անորոշ հղումի կատարումը:

2) Նախագծի 3-րդ հոդվածի 3-րդ մասում նշում է կատարվում, որ Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում ներառված 47.1-ին հոդվածի 1-ին մասի պահանջները մինչեւ 2024 թվականի հունվարի 1-ը եւ 9-րդ մասի 2-րդ կետի պահանջները մինչեւ 2025 թվականի հունվարի 1-ը չեն տարածվում Հայաստանի Հանրապետությունում մինչեւ սույն օրենքը ուժի մեջ մտնելու օրը Հայաստանի Հանրապետությունում բժշկական արտադրատեսակների արտադրությամբ զբաղվող տնտեսվարող սուբյեկտների վրա:

Նախագծի 3-րդ հոդվածի 1-ին մասում նշում է կատարվում, որ օրենքը ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը, 3-րդ հոդվածի մյուս մասերում օրենքի ուժի մեջ մտնելու վերաբերյալ կարգավորումներ նախատեսված չեն, ուստի կարող ենք եզրակացնել, որ Նախագծի 47.1-ին հոդվածի 1-ին մասը եւս ուժի մեջ է մտնելու օրենքի պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:

Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում ներառված՝ բժշկական արտադրատեսակների արտադրությանը վերաբերող 47.1-ին հոդվածի 1-ին մասի համաձայն՝ բժշկական արտադրատեսակների (բացառությամբ՝ 1-ին դասին պատկանող) արտադրությունը իրականացնում են «Լիցենզավորման մասին» օրենքի համաձայն բժշկական արտադրատեսակների արտադրության լիցենզիա ստացած իրավաբանական անձինք կամ անհատ  ձեռնարկատերերը:

«Լիցենզավորման մասին» օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածի 1-ին կետով «Լիցենզավորման մասին» օրենքի 43-րդ հոդվածի 2-րդ մասի՝ առողջապահության բնագավառին վերաբերող բաժնում լրացվում է նոր՝ 7-րդ կետ՝ բժշկական արտադրատեսակների արտադրությանը վերաբերող:

«Լիցենզավորման մասին» օրենքի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասով նախատեսվում է, որ լիցենզիան տրվում է միայն այդ օրենքով նախատեսված լիցենզավորման ենթակա գործունեության յուրաքանչյուր տեսակի համար:

«Լիցենզավորման մասին» օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 2-րդ հոդվածով նախատեսվում է հետեւյալը՝ «Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական  հրապարակման օրվանից վեց ամիս հետո:»: 

Հիմք ընդունելով նշվածը՝ կարող ենք եզրակացնել, որ Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում ներառված 47.1-ին հոդվածի 1-ին մասի, որով  բժշկական արտադրատեսակների արտադրության համար պահանջվում է լիցենզիա, եւ «Լիցենզավորման մասին» օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածի 1-ին կետի համար նախատեսվում են ուժի մեջ մտնելու տարբեր ժամկետներ: Հիմք ընդունելով վերոգրյալն՝ առաջարկում ենք համապատասխանեցնել փոխկապակցված դրույթների համար նախատեսված ուժի մեջ մտնելու ժամկետները՝ լիցենզավորման պահանջի եւ դրա ապահովման գործընթացի կարգավորումների միաժամանակյա գործողության ապահովման նպատակով: Միաժամանակ՝ հարկ ենք համարում նշել, որ «Լիցենզավորման մասին» օրենքում 48-րդ հոդվածի 3-րդ մասով նախատեսվում է, որ նոր գործունեությունը լիցենզավորված կարող է ճանաչվել դրա մասին համապատասխան օրենքը հրապարակվելուց ոչ շուտ, քան 6 ամիս հետո:

Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում ներառված 47.1-ին հոդվածի 9-րդ մասի 2-րդ կետով նախատեսվում է, որ արգելվում է արտադրել չգրանցված բժշկական արտադրատեսակ, բացառությամբ 46-րդ հոդվածի 1-ին մասով սահմանված դեպքերի:

Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում ներառված 46-րդ հոդվածի  1-ին մասի համաձայն՝

«1. Հայաստանի Հանրապետությունում թույլատրվում է այն բժշկական արտադրատեսակների շրջանառությունը, որոնք գրանցված են Հայաստանի Հանրապետությունում, բացառությամբ հետեւյալ բժշկական արտադրատեսակների, որոնք ենթակա չեն պարտադիր գրանցման.

1) Համաձայնագրի 4-րդ հոդվածի 11-րդ մասով սահմանված բժշկական արտադրատեսակները,

2) օրենսդրությամբ սահմանված կարգով բարեգործական կամ մարդասիրական որակված ծրագրերի շրջանակներում ներմուծվող բժշկական արտադրատեսակները,

3) նոր, բնաօջախային կամ հատկապես վտանգավոր վարակային հիվանդությունների ախտորոշման համար կիրառվող բժշկական արտադրատեսակները,

4) այն բժշկական արտադրատեսակները, որոնց նկատմամբ պահանջարկն առաջանում է արտակարգ իրավիճակներում կամ ռազմական դրության ժամանակ:»:

Օրենքի  45-րդ հոդվածի 1-ին մասով նախատեսվում է, որ Հայաստանի Հանրապետությունում թույլատրվում է արտադրել, ներմուծել, բաշխել, բաց թողնել, իրացնել եւ կիրառել այն բժշկական արտադրատեսակը, որը գրանցված է Հայաստանի Հանրապետությունում, բացառությամբ սույն օրենքով սահմանված դեպքերի:

Այսպիսով՝ թե՛ Օրենքում առկա գործող կարգավորմամբ, թե՛ Նախագծով կատարվող փոփոխության արդյունքում նախատեսվում է, որ թույլատրվում է արտադրել գրանցված բժշկական արտադրատեսակ:

Հիմք ընդունելով նշված կարգավորումներն՝ առաջարկում ենք վերանայել Նախագծի 3-րդ հոդվածի 3-րդ մասում՝ Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում ներառված 47.1-ին հոդվածի 9-րդ մասի 2-րդ կետի պահանջները մինչեւ 2025 թվականի հունվարի 1-ը Հայաստանի Հանրապետությունում մինչեւ սույն օրենքը ուժի մեջ մտնելու օրը Հայաստանի Հանրապետությունում բժշկական արտադրատեսակների արտադրությամբ զբաղվող տնտեսվարող սուբյեկտների վրա չտարածելու վերաբերյալ անցումային դրույթի նախատեսման անհրաժեշտությունը: Միաժամանակ հարկ է նկատել, որ Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում ներառված 46-րդ հոդվածի  1-ին մասի դրույթի գործողության վերաբերյալ Նախագծի 3-րդ հոդվածի 3-րդ մասում որեւէ նշում չի կատարվում:

3) Նախագծի 2-րդ հոդվածով Օրենքի՝ նոր խմբագրությամբ շարադրվող 10-րդ գլխում ներառված 47.4-րդ հոդվածով նախատեսվում է, որ բժշկական սարքավորումների տեղադրումը, վերանորոգումը, տեխնիկական եւ չափագիտական սպասարկումն (այսուհետ՝ սպասարկում) իրականացնում են «Լիցենզավորման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի համաձայն բժշկական արտադրատեսակների սպասարկման լիցենզիա ստացած իրավաբանական անձինք եւ անհատ ձեռնարկատերերը՝ Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով: Բժշկական արտադրատեսակներ արտադրողները կամ նրանց կողմից պաշտոնապես երաշխավորված իրավաբանական, կամ ֆիզիկական անձինք, կամ անհատ ձեռնարկատերերը առանց  բժշկական արտադրատեսակների սպասարկման լիցենզիայի առկայության, կարող են իրականացնել իրենց կողմից արտադրված բժշկական սարքավորումների սպասարկում: 

Այսպիսով՝ օրենքի ուժի մեջ մտնելուց հետո բժշկական սարքավորումների տեղադրումը, վերանորոգումը, տեխնիկական եւ չափագիտական սպասարկումը թույլատրվում է իրականացնել միայն համապատասխան լիցենզիայի կամ պաշտոնական երաշխավորության առկայության դեպքում: Հիմք ընդունելով նշվածն՝ առաջարկում ենք մինչեւ օրենքի ուժի մեջ մտնելու օրը բժշկական սարքավորումների տեղադրմամբ, վերանորոգմամբ, տեխնիկական եւ չափագիտական սպասարկմամբ զբաղվող սուբյեկտների համար եւս նախատեսել՝ Նախագծերի փաթեթով նախատեսվող կարգավորումների անցումային կիրարկումն ապահովող դրույթներ:

4) Նախագծի 3-րդ հոդվածի 5-րդ մասում նշում է կատարվում ենթաօրենսդրական նորմատիվ իրավական ակտերի ընդունման նախատեսվող ժամկետի վերաբերյալ: Առաջարկում ենք նախատեսել նաեւ  օրենսդրական ակտի այն մասերը, որոնք գործելու են այդ ենթաօրենսդրական նորմատիվ իրավական ակտերի ուժի մեջ մտնելու պահից՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 13-րդ հոդվածի 5-րդ մասը:

16. «Լիցենզավորման մասին» օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածի «ՀՈԴՎԱԾ» բառն առաջարկում ենք փոխարինել «Հոդված» բառով՝ հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 14-րդ հոդվածի 2-րդ մասի պահանջը, այն է՝ «Օրենսդրական ակտերում նորմերը շարադրվում են հերթական համար ունեցող հոդվածների տեսքով: Հոդվածի համարից առաջ գրվում է «Հոդված» բառը:»:

Նույն դիտակրումը վերաբերելի է նաեւ «Լիցենզավորման մասին» օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 2-րդ հոդվածի եւ «Պետական տուրքի մասին» օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին եւ 2-րդ հոդվածների «ՀՈԴՎԱԾ» բառերին:

17.  «Պետական տուրքի մասին» օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածից առաջարկում ենք հանել «(այսուհետ՝ օրենք)» ձեւակերպումը՝ հիմք ընդունելով այն հանգամանքը, որ «Պետական տուրքի մասին» օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծում «Պետական տուրքի մասին» օրենքին այլեւս հղում չի կատարվում:

18.  «Պետական տուրքի մասին» օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 1-ին հոդվածի 1-ին կետում «35.2», 2-րդ կետում «2.10» եւ 4-րդ կետում «52.1» գրելաձեւերն առաջարկում ենք փոխարինել համապատասխանաբար «35.2-րդ», «2.10-րդ» եւ «52.1-ին»  գրելաձեւերով՝ ապահովելով դասական թվականների ճիշտ գրելաձեւը: Միաժամանակ առաջարկում ենք Նախագծի 1-ին հոդվածի 3-րդ կետում շտկել վրիպակը՝ «բաժինում» բառը փոխարինելով «բաժնում» բառով:

Եզրահանգում

Ամփոփելով փորձաքննության արդյունքները՝ կարող ենք նշել, որ անհրաժեշտ է ապահովել Նախագծերի փաթեթում սահմանված կարգավորումների համապատասխանությունը միմյանց եւ «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի պահանջներին:
 
 
 

ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԻՐԱՎԱԿԱՆ 

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ                            ԶԵՄՖԻՐԱ ՀՈՎԱՍԱՓՅԱՆ

Կատարողներ` Ն. Ներսիսյան (հեռ.` 011-513-248),

Տ. Բադալյան (հեռ.` 011-513-248)

11.05.2022թ.



ՏԵՂԵԿԱՆՔ

Նախագծերի փաթեթին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտության բացակայության մասին

Նախագծերի փաթեթին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտությունը բացակայում է:
 
 
 

ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԻՐԱՎԱԿԱՆ 

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ                            ԶԵՄՖԻՐԱ ՀՈՎԱՍԱՓՅԱՆ

Կատարողներ` Ն. Ներսիսյան (հեռ.` 011-513-248),

Տ. Բադալյան (հեռ.` 011-513-248)

11.05.2022թ.





Ֆինանսատնտեսագիտական փորձաքննության արդյունքները

Ներկայացված Նախագծերի փաթեթն ուղղված է բժշկական արտադրատեսակների շրջանառության կարգավորման հստակեցմանը, ինչպես նաեւ դրա վերաբերյալ Եվրասիական տնտեսական միության շրջանակներում ընդունված կանոններին ՀՀ օրենսդրության ներդաշնակեցմանը: 

Ֆինանսատնտեսագիտական հիմնախնդիրների տեսանկյունից Փաթեթում ընդգրկված «Պետական տուրքի մասին» օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (այսուհետ՝ Նախագիծ) վերաբերյալ հարկ ենք համարում ներկայացնել հետեւյալ նկատառումը: 

Նախագծի 1-ին հոդվածի 2-րդ, 3-րդ եւ 4-րդ կետերով սահմանված գործունեության տեսակների համար ներկայումս պետական տուրք նախատեսված չէ: Մասնավորապես?

  •      2-րդ կետով սահմանվում է, որ բժշկական արտադրատեսակների արտադրության համար գանձվում է տարեկան պետական տուրք՝ բազային տուրքի 60-ապատիկի չափով, 
  •      3-րդ կետով սահմանվում է, որ բժշկական արտադրատեսակների սպասարկման համար գանձվում է տարեկան պետական տուրք՝ բազային տուրքի 40-ապատիկի չափով, 
  •      4-րդ կետով սահմանվում է, որ բժշկական արտադրատեսակների ներմուծման (համապատասխանության) հավաստագիր տրամադրելու համար գանձվում է տարեկան պետական տուրք՝ բազային տուրքի 5-ապատիկի չափով:

Նախագծի 1-ին հոդվածի 2-րդ եւ 3-րդ կետերը նախատեսվում է ուժի մեջ մտցնել պաշտոնական հրապարակման օրվանից վեց ամիս հետո, իսկ 4-րդ կետը՝ պաշտոնական հրապարակմանը հաջորդող տասներորդ օրը: Այս կապակցությամբ հարկ ենք համարում նշել, որ համաձայն Հարկային օրենսգրքի 2-րդ հոդվածի 5-րդ մասի. «Օրենսգրքով նոր տեսակի հարկի կամ վճարի սահմանում, հարկի կամ Օրենսգրքով սահմանված վճարի դրույքաչափի բարձրացում նախատեսող Հայաստանի Հանրապետության օրենքները կամ Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նման դրույթները կարող են ուժի մեջ մտնել այդ օրենքների ընդունման օրը ներառող հարկային տարվան հաջորդող հարկային տարվա սկզբից, բայց ոչ շուտ, քան այդ օրենքների պաշտոնական հրապարակման օրը ներառող ամսվան հաջորդող յոթերորդ ամսվա սկզբից:»: Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ պետական տուրքը Հարկային օրենսգրքի համաձայն հանդիսանում է վճար, ապա առաջարկում ենք Նախագիծն ուժի մեջ մտցնելու դրույթը համապատասխանեցնել Հարկային օրենսգրքի նշված հոդվածի պահանջներին:

Եզրահանգում

Փաթեթը ֆինանսատնտեսագիտական հիմնախնդիրների տեսանկյունից լրամշակման կարիք ունի՝ դրանում ընդգրկված «Պետական տուրքի մասին» օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծն ուժի մեջ մտցնելու մասին դրույթի վերանայման առումով:
 
 
 

ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՖԻՆԱՆՍԱՏՆՏԵՍԱԳԻՏԱԿԱՆ

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ                                               ԱՐԹՈՒՐ ԹԱՄԱԶՅԱՆ  կատարող՝ գլխավոր մասնագետ Գ. Կիրակոսյան 

(հեռ.՝ 011 513-603) 

02.05.2022թ.





Սոցիալական փորձաքննության արդյունքները

1.   Նախագծերի փաթեթի ընդունումը պայմանավորված է բժշկական արտադրատեսակների շրջանառության կարգավորումը առավել հստակ եւ լիարժեք դարձնելու, ինչպես նաեւ այդ կարգավորման գործիքակազմին (բաղադրիչներին) վերաբերող Եվրասիական տնտեսական միության (ԵԱՏՄ) շրջանակներում ընդունված կանոններին Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությունը համապատասխանեցնելու  անհրաժեշտությամբ:

Նախագծերի փաթեթին կից ներկայացված հիմնավորմամբ «Բնակչության բժշկական օգնության եւ սպասարկման մասին» օրենքում նշված չեն բժշկական արտադրատեսակների շրջանառության կարգավորման օրենսդրական հիմքերը, մասնավորապես՝ «Եվրասիական տնտեսական միության մասին» 2014 թվականի մայիսի 29-ի պայմանագիրը, 2014 թվականի դեկտեմբերի 23-ին ընդունված «Եվրասիական տնտեսական միության շրջանակներում բժշկական արտադրատեսակների (բժշկական նշանակության արտադրատեսակների եւ բժշկական տեխնիկայի)  շրջանառության միասնական սկզբունքների եւ կանոնների մասին համաձայնագիրը» եւ այլն:

Նախագծերի փաթեթով առաջարկվում է նախատեսել՝

  •      Կառավարության որոշմամբ բժշկական արտադրատեսակների շրջանառության պետական կարգավորման ոլորտում փորձաքննություններ եւ մասնագիտական դիտարկումներ իրականացնող մարմնի սահմանման պահանջ,
  •      բժշկական սարքավորումների տեղադրմանը, վերանորոգմանը, տեխնիկական եւ չափագիտական սպասարկմանը, արտադրությանն ու սպասարկմանը վերաբերող կարգավորումներ,
  •    բժշկական արտադրատեսակների շրջանառության պետական կարգավորման ոլորտում փորձաքննությունների վճարների չափերը սահմանելու պահանջ եւ այլն:

2.   Նախագծերի փաթեթի հետ կապված նշենք, որ Հայաստանի Հանրապետությունը հանդիսանալով ԵԱՏՄ-ի անդամ պետություն, պարտավորված է իրականացնել բժշկական արտադրատեսակների որակի, անվտանգության եւ արդյունավետության վերահսկողություն, կանոնակարգել Հայաստանի Հանրապետությունում բժշկական արտադրատեսակների գրանցման, ներմուծման եւ շրջանառության հետ կապված գործընթացները:

2.1. Նախագծերի փաթեթով նախատեսվում է բժշկական արտադրատեսակների կլինիկական եւ կլինիկալաբորատորային փորձարկումներին, գրանցմանը,  շրջանառության նկատմամբ պետական վերահսկողությանը եւ բժշկական արտադրատեսակների անվտանգության, որակի ու արդյունավետությանը առնչվող կարգավորումներ՝ ԵԱՏՄ շրջանակներում ընդունված կանոններին  համապատասխան:

2.2. «Բնակչության բժշկական օգնության եւ սպասարկման մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի 3-րդ հոդվածի 5-րդ մասում  հղում է կատարվում օրենքի 47.4-րդ հոդվածի 2-րդ մասին, մինչդեռ, կարծում ենք, հղումը պետք է կատարել 47.4-րդ հոդվածի 3-րդ մասին:

Եզրահանգում

Նախագծերի փաթեթի ընդունումը, կարծում ենք, կարող է լուծել դրանով հետապնդվող խնդիրները եւ     առողջապահության տեսանկյունից կունենա դրական նշանակություն, մասնավորապես՝  կարգելվի Հայաստանի Հանրապետության տարածքում մարդու կյանքի կամ առողջության համար վտանգ ներկայացնող  բժշկական արտադրատեսակների շրջանառությունը:

Նախագծերի փաթեթը սոցիալ, կրթական, առողջապահական հիմնահարցերի տեսանկյունից լրամշակման կարիք չունի:
 
 
 

ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՍՈՑԻԱԼ, ԿՐԹԱԿԱՆ,

ԱՌՈՂՋԱՊԱՀԱԿԱՆ  ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ՝         Լ. ՄԱՐԿՈՍՅԱՆ 

Կատարող՝  Ս. Համբարձումյան   (հեռ. 011-513-360) 

11.05.2022թ.