ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆԸ «Միջազգային իրավական հարցերով ներկայացուցչի մասին» օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ` Կ-514-17.02.2023-ՊԻ-011/0) վերաբերյալ Կառավարության կողմից օրենսդրական նախաձեռնության կարգով ներկայացված «Միջազգային իրավական հարցերով ներկայացուցչի մասին» օրենքում լրացումներ եւ փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագիծն (փաստաթղթային կոդ` Կ-514-17.02.2023-ՊԻ-011/0) (այսուհետ՝ Նախագիծ) մասնագիտական փորձաքննության է ենթարկվել Ազգային ժողովի աշխատակազմի փորձագիտական եւ վերլուծական վարչությունում: Նախագիծը ենթարկվել է իրավական, ֆինանսատնտեսագիտական, սոցիալական փորձաքննության: Ստորեւ ներկայացվում է մասնագիտական փորձաքննության եզրակացությունը, ինչպես նաեւ Նախագծին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտության բացակայության մասին տեղեկանքը:
ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏ ԼԻԴԻՅԱ ՄՆԱՑԱԿԱՆՅԱՆ
10.03.2023թ.
Նախագծի` Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրության եւ օրենքների պահանջներին համապատասխանության տեսանկյունից նշենք հետեւյալը. 1. Նախագծի 2-րդ հոդվածում «8.1» ձեւակերպումն առաջարկում ենք փոխարինել «8.1-ին» ձեւակերպմամաբ՝ դասական թվականների ճիշտ գրելաձեւն ապահովելու նպատակով: Նույն դիտարկումը վերաբերելի է նաեւ Նախագծի 2-րդ հոդվածի 2-րդ կետի «1.1», 3-րդ հոդվածի «8.2», «1.1», «6.1» եւ «8.1», 4-րդ հոդվածի «3.1» ձեւակերպումներին: 2. Նախագծի 3-րդ հոդվածով սահմանված է. «Օրենքի 8.2 հոդվածի 1-ին մասը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 1.1, 6.1 եւ 8.1 կետերով»: Հիմք ընդունելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 14-րդ հոդվածի 3-րդ մասի պահանջը՝ կարող ենք փաստել, որ Օրենքի 8.2-րդ հոդվածը չունի 1-ին մաս, հետեւաբար առաջարկում ենք Նախագծի 3-րդ հոդվածում հղումը շտկելու նպատակով «հոդվածի 1-ին մասը» բառերը փոխարինել «հոդվածը» բառով: Նույն դիտարկումը վերաբերելի է նաեւ Նախագծի 3-րդ հոդվածով Օրենքի 8.2-րդ հոդվածում լրացվող նոր՝ 1.1-ին կետում առկա «սույն հոդվածի 1-ին մասի» բառերին: 3. Նախագծի 4-րդ հոդվածով Օրենքի 10-րդ հոդվածի 1-ին մասում լրացվող նոր՝ 3.1-ին կետում կիրառվում են «Վարչապետ» բառերը տարբեր հոլովաձեւերով: Հարկ է նկատել, որ Օրենքի ողջ տեքստում նույն միտքն արտահայտելիս կիրառվում է «վարչապետ» բառը: Վերոնշյալ երկու բառերը նույն միտքն են արտահայտում, հետեւաբար անհրաժեշտ է առաջնորդվել «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 15-րդ հոդվածի 2-րդ մասի պահանջով, այն է. «Նորմատիվ իրավական ակտում միեւնույն միտքն արտահայտելիս կիրառվում են միեւնույն բառերը, տերմինները կամ բառակապակցությունները` որոշակի հերթականությամբ» եւ Նախագծի 4-րդ հոդվածով Օրենքի 10-րդ հոդվածի 1-ին մասում լրացվող նոր՝ 3.1-ին կետում առկա «Վարչապետ» բառերը փոխարինել «վարչապետ» բառերով՝ համապատասխան հոլովաձեւերով: Միաժամանկ նշենք, որ Նախագծի 2-րդ հոդվածի 2-րդ կետով նախատեսվում է «Միջազգային իրավական հարցերով ներկայացուցչի մասին» օրենքի (այսուհետ՝ Օրենք) 8.1-ին հոդվածի 1-ին մասը լրացնել նոր՝ 1.1-ին կետով՝ հետեւյալ բովանդակությամբ. «Արդարադատության միջազգային դատարան է ներկայացնում ժամանակավոր միջոց կիրառելու վերաբերյալ միջնորդություն»: Հարկ է նկատել, որ Արդարադատության միջազգային դատարանի կանոնադրության (պաշտոնական հայերեն թարգմանության) 41-րդ հոդվածում կիրառվում է «ժամանակային միջոց» եզրույթը: «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի 15-րդ հոդվածի 1-ին մասում սահմանված է. «Նորմատիվ իրավական ակտում կիրառվում են նորմատիվ իրավական ակտերով սահմանված կամ հանրածանոթ հասկացություններ կամ տերմիններ»: Հետեւաբար առաջարկում ենք Նախագծով կիրառվող եզրույթները համապատասխանեցնել Արդարադատության միջազգային դատարանի կանոնադրությամբ կիրառվող եզրույթին: Եզրահանգում
Ամփոփելով փորձաքննության արդյունքները՝ կարող ենք նշել, որ Նախագծով սահմանված կարգավորումներում Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրությանը հակասող նորմեր առկա չեն: Միաժամանակ առաջարկում ենք ներկայացված դիտարկումների հիման վրա ապահովել Նախագծով սահմանված կարգավորումների համապատասխանությունը Օրենքի եւ «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» օրենքի պահանջներին:
ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԻՐԱՎԱԿԱՆ ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ ԶԵՄՖԻՐԱ ՀՈՎԱՍԱՓՅԱՆ Կատարող` Ա. Ղազարյան (հեռ.` 011-513-248) 10.03.2022թ.
Նախագծին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտության բացակայության մասին Նախագծին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտությունը բացակայում է:
ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԻՐԱՎԱԿԱՆ ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ ԶԵՄՖԻՐԱ ՀՈՎԱՍԱՓՅԱՆ Կատարող` Ա. Ղազարյան (հեռ.` 011-513-248) 10.03.2022թ.
Ներկայացված Նախագծով առաջարկվում է սահմանել, որ «Միջազգային իրավական հարցերով ներկայացուցչի մասին» օրենքի համաձայն՝ 1. Ներկայացուցիչը Հայաստանի Հանրապետության անունից Եվրոպական դատարան կարող է ներկայացնել միջանկյալ միջոց կիրառելու վերաբերյալ պահանջ: 2. Ներկայացուցիչն ունի հնարավորություն առանց Կառավարության որոշման Արդարադատության միջազգային դատարան ներկայացնել հայցի ապահովման միջոց կիրառելու վերաբերյալ միջնորդություն: Միեւնույն ժամանակ, անհրաժեշտ է «հայցի ապահովման միջոց» ձեւակերպումը վերախմբագրել որպես «ժամանակավոր միջոց»՝ Արդարադատության միջազգային դատարանի Ստատուտում առկա ձեւակերպումների հետ համահունչ լինելու նպատակով: 3. Միջազգային արբիտրաժային կամ վեճը դատարան հանձնելու կամ միջազգային արբիտրաժային վեճերի շրջանակներում իրականացված բանակցությունների արդյունքում կարող է կնքվել հաշտության համաձայնագիր, որը պետք է ներկայացվի Կառավարության հաստատմանը, իսկ Կառավարությունը պետք է սահմանի համաձայնագրի ստորագրման եւ դրանից բխող պարտականությունների իրականացման կարգը: 4. Արբիտրաժային որոշումը (վճիռը) չեղյալ ճանաչելու վերաբերյալ դիմումի առնչությամբ Ներկայացուցիչը կարող է ներկայացնել Հայաստանի Հանրապետության դիրքորոշումը, իսկ չեղարկման վարույթ հարուցվելու դեպքում՝ Հայաստանի Հանրապետության դիրքորոշումը հիշյալ վարույթում: 5. Ներկայացուցիչը Վարչապետի հաստատմանն է ներկայացնում միջազգային դատարաններ, Եվրոպական դատարանի վճիռների կատարման դեպարտամենտ եւ միջազգային արբիտրաժային կենտրոններ գործուղվող իրավաբանների շրջանակը: Նախագիծը ֆինանսատնտեսագիտական հիմնախնդիրներ չի պարունակում: Նախագծի վերաբերյալ դիտողություններ եւ առաջարկություններ չկան: Եզրահանգում
Նախագիծը ֆինանսատնտեսագիտական հիմնահարցերի տեսանկյունից լրամշակման կարիք չի զգում:
ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՖԻՆԱՆՍԱՏՆՏԵՍԱԳԻՏԱԿԱՆ ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ ԱՐԹՈՒՐ ԹԱՄԱԶՅԱՆ Կատարող՝ Գ. Սաֆարյան (հեռ.` 011 513-343) 24.02.2023թ.
1. Նախագծով առաջարկվում է «Միջազգային իրավական հարցերով ներկայացուցչի մասին» օրենքում (այսուհետ՝ Օրենք) լրացումներ եւ փոփոխություն կատարել: Նախագծին կից ներկայացված հիմնավորմամբ՝ Միջազգային իրավական հարցերով ներկայացուցչի (այսուհետ՝ Ներկայացուցիչ) լիազորությունների իրականացման ընթացքում այնպիսի իրավիճակներ են առաջանում, որոնց լուծման կարգավորումները նախատեսված չեն Օրենքի շրջանակներում: Մասնավորապես, խնդիրը կայանում է նրանում, որ Օրենքի կարգավորման շրջանակից դուրս են մնացել՝
Բացի վերոնշյալից, հայցի ապահովման միջոց կիրառելու միջնորդության ներկայացումը, որպես կանոն, պահանջում է հրատապություն եւ գործելու արագություն, մինչդեռ, Օրենքով Ներկայացուցիչը Արդարադատության միջազգային դատարան հայցի ապահովման միջոց կիրառելու վերաբերյալ միջնորդություն ներկայացնում է միայն Կառավարության որոշման հիման վրա եւ այլն: Հաշվի առնելով Ներկայացուցչի լիազորությունների ոլորտային բազմազանությունն ու գործառնական առանձնահատկությունները՝ Նախագծի հեղինակի կողմից առաջարկվում է Օրենքում ամրագրել, որ.
2. Նախագիծը սոցիալ, կրթական, առողջապահական հիմնախնդիրներ չի պարունակում: Նախագծի վերաբերյալ առաջարկություններ եւ դիտողություններ չկան: Եզրահանգում
Նախագիծը սոցիալ, կրթական, առողջապահական հիմնահարցերի տեսանկյունից լրամշակման կարիք չունի:
ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՍՈՑԻԱԼ, ԿՐԹԱԿԱՆ, ԱՌՈՂՋԱՊԱՀԱԿԱՆ ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ՝ Լ. ՄԱՐԿՈՍՅԱՆ Կատարող՝ Ս. Համբարձումյան (հեռ. 011-513-360) 06.03.2023թ.
|