ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ

ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆԸ

«Զանգվածային լրատվության մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (փաստաթղթային կոդ՝ Պ-230-07.04.2022-ԳԿ-011/0) վերաբերյալ

Ազգային ժողովի պատգամավորներ Արթուր Հովհաննիսյանի եւ Լիլիթ Մինասյանի կողմից օրենսդրական նախաձեռնության կարգով ներկայացված «Զանգվածային լրատվության մասին» օրենքում լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը (փաստաթղթային կոդ՝ Պ-230-07.04.2022-ԳԿ-011/0) (այսուհետ` Նախագիծ) մասնագիտական փորձաքննության է ենթարկվել Ազգային ժողովի աշխատակազմի փորձագիտական եւ վերլուծական վարչությունում: 

Նախագիծը ենթարկվել է իրավական, ֆինանսատնտեսագիտական, սոցիալական փորձաքննության: 

Ստորեւ ներկայացվում է մասնագիտական փորձաքննության եզրակացությունը, ինչպես նաեւ Նախագծին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտության բացակայության մասին տեղեկանքը:
 
 
 

ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

               ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏ                                                  ԼԻԴԻՅԱ ՄՆԱՑԱԿԱՆՅԱՆ
 
 

27.04.2022թ. 





Իրավական փորձաքննության արդյունքները

Նախագծի` Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրության եւ օրենքների պահանջներին համապատասխանության տեսանկյունից նշենք հետեւյալը.

1. Նախագծի 1-ին հոդվածով նախատեսվում է «Զանգվածային լրատվության մասին» օրենքի (այսուհետ` Օրենք) 6-րդ հոդվածի 5-րդ մասում «դիմումով» բառից հետո լրացնել «կամ նրան հավատարմագրած պետական մարմնի կողմից» բառերը:

Հարկ է նկատել, որ Օրենքի որեւէ դրույթով սահմանված չէ հավատարմագրման դադարեցման ընթացակարգ եւ հստակ կարգավորումներ: Հիմք ընդունելով այն հանգամանքը, որ Նախագծով նախատեսվում է հստակեցնել հավատարմագրումը դադարեցնելու վերաբերյալ լրատվական գործունեություն իրականացնողի եւ պետական մարմինների միջեւ հարաբերությունները, ինչպես նաեւ կամայականություններից խուսափելու նպատակով, առաջարկում ենք Օրենքի 6-րդ հոդվածում հավատարմագրման դադարեցման որոշակի հիմքեր սահմանել՝ առանձնացնելով հավատարմագրող պետական մարմնի կողմից եւ լրատվական գործունեություն իրականացնողի դիմումով հավատարմագրումը դադարեցնելու հնարավոր դեպքերը: Սույն առաջարկը բխում է հավատարմագրման դադարեցման հստակությունը լիարժեք ապահովելու անհրաժեշտությունից:

2. Նածագծի 2-րդ հոդվածից առաջարկում ենք հանել «օրվանից» բառից հետո դրված չակերտը:

Եզրահանգում

Ամփոփելով փորձաքննության արդյունքները՝ կարող ենք նշել, որ Նախագծով սահմանված կարգավորումներում Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրությանը եւ օրենքներին հակասող նորմեր առկա չեն:
 
 

ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԻՐԱՎԱԿԱՆ 

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ                           ԶԵՄՖԻՐԱ ՀՈՎԱՍԱՓՅԱՆ

Կատարող՝ Տ. Բադալյան (հեռ.` 011-513-248)

27.04.2022թ.




ՏԵՂԵԿԱՆՔ

Նախագծին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտության բացակայության մասին

Նախագծին առնչվող այլ օրենքի կամ Ազգային ժողովի որոշման ընդունման անհրաժեշտությունը բացակայում է:
 
 

ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԻՐԱՎԱԿԱՆ 

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ                               ԶԵՄՖԻՐԱ ՀՈՎԱՍԱՓՅԱՆ

Կատարող՝ Տ. Բադալյան (հեռ.` 011-513-248)

27.04.2022թ.





Ֆինանսատնտեսագիտական փորձաքննության արդյունքները

Ներկայացված Նախագծով առաջարկվում է «Զանգվածային լրատվության մասին» 2003 թվականի դեկտեմբերի 13-ի ՀՕ-14-Ն օրենքի (այսուհետ՝ Օրենք) 6-րդ հոդվածի 5-րդ մասի «դիմումով» բառից հետո լրացնել «կամ նրան հավատարմագրած պետական մարմնի կողմից» բառերը, որի արդյունքում գործող օրենքի նշված մասը կունենա հետեւյալ տեսքը. «Լրագրողի հավատարմագրումը կարող է դադարեցվել նրան հավատարմագրման ներկայացրած լրատվական գործունեություն իրականացնողի դիմումով կամ նրան հավատարմագրած պետական մարմնի կողմից»:

Նախագիծը ֆինանսատնտեսագիտական հիմնախնդիրներ չի պարունակում, սակայն հարկ ենք համարում նշել, որ համաձայն Նախագծի հիմնավորման. «…պետական մարմինների ներքին կանոնների խախտման դեպքերում գործիքակազմ ունենալու համար առաջարկվում է, որպեսզի նաեւ պետական մարմինը, որը հավատարմագրել է լրագրողին կարողանա աշխատանքային գոտում գործող կարգապահական կանոնների խախտման դեպքում դադարեցնել լրագրողի հավատարմագրումը:», սակայն ինչպես առաջարկվող լրացման մեջ, այնպես էլ Օրենքում «ներքին կանոնների խախտման դեպքեր»-ը սահմանված չեն (ինչն առաջարկում ենք ավելացնել): Մյուս կողմից, Նախագծով առաջարկվող լրացումն, ըստ էության, օրգանական կապ չունի Օրենքի տվյալ նորմի հետ, քանի որ լրագրողների հավատարմագրման դադարեցումը, այսպես թե այնպես, կատարում է պետական մարմինը, ուստի այս ակնհայտ հանգամանքի ավելացումը «նրան հավատարմագրած պետական մարմնի կողմից» արտահայտությունը մեխանիկորեն հավասարեցնում է լրագրողի հավատարմագրման դադարեցման հիմքերին կամ դեպքերին: 

Այս կապակցությամբ առաջարկվող գաղափարը (բնականաբար՝ հավատարմագրման դադարեցման հիմքի տեսքով), կարծում ենք, ավելի նպատակահարմար կլինի ավելացնել Օրենքի ոչ թե 6-րդ հոդվածի 5-րդ մասում, այլ Օրենքի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի չորրորդ պարբերության մեջ:

Եզրահանգում

Նախագիծը ֆինանսատնտեսագիտական հիմնահարցերի տեսանկյունից լրամշակման կարիք չունի, սակայն խմբագրական եւ լրացման տեղի առումով, կարծում ենք, վերանայման անհրաժեշտություն է զգում:
 
 

ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ 

ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՖԻՆԱՆՍԱՏՆՏԵՍԱԳԻՏԱԿԱՆ

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺՆԻ ՊԵՏ                                                  ԱՐԹՈՒՐ ԹԱՄԱԶՅԱՆ 

(հեռ.` 011 513-668)

11.04.2022թ.





Սոցիալական փորձաքննության արդյունքները

1. Ազգային ժողովի պատգամավորների կողմից ներկայացված Նախագծով առաջարկվում է լրացում կատարել «Զանգվածային լրատվության մասին» օրենքում (այսուհետ՝ Օրենք): Նախագծով առաջարկվում է Օրենքի 6-րդ հոդվածի 5-րդ մասում  «դիմումով» բառից հետո լրացնել «կամ նրան հավատարմագրած պետական մարմնի կողմից» բառերը:

Գործող իրավակարգավորմամբ (Օրենքի 6-րդ հոդվածի 1-ին մաս), պետական մարմինները իրավասու են լրագրողի հավատարմագրման մերժման եւ դադարեցման այլ հիմքեր սահմանել, իսկ նույն հոդվածի 5-րդ մասով սահմանված է, որ լրագրողի հավատարմագրումը կարող է դադարեցվել նրան հավատարմագրման ներկայացրած լրատվական գործունեություն իրականացնողի դիմումով: Ըստ Նախագծի հեղինակների, մի կողմից պետական մարմինը սահմանում է լրագրողի հավատարմագրումը դադարեցնելու հիմքերը, մյուս կողմից՝ չի կարող հավատարմագրման դադարեցման հիմքերի առկայության դեպքում որեւէ կերպ դադարեցնել լրագրողի հավատարմագրումը, քանի որ անհրաժեշտ է հավատարմագրման ներկայացրած լրատվական գործունեություն իրականացնողի դիմում:

Նախագծով հեղինակները, լրատվական գործունեություն իրականացնողի եւ պետական մարմինների միջեւ փոխգործակցությունն առավել արդյունավետ դարձնելու նպատակով, առաջարկում են սահմանել, որ պետական մարմինների ներքին կանոնների խախտման դեպքերում դադարեցնել լրագրողի հավատարմագրումը:

2. Նախագծի վերաբերյալ կցանկանայինք ներկայացնել հետեւյալ նկատառումները: 

Մասնավորապես, առաջարկվող լրացմամբ հեղինակներն ակնկալում են պետական մարմիններում հավատարմագրված լրագրողների գործունեության դադարեցման հիմքեր սահմանել:

Ըստ էության, Օրենքի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասով արդեն իսկ ամրագրված են «…լրագրողի հավատարմագրման մերժման եւ դադարեցման այլ հիմքերը կարող են սահմանվել համապատասխան պետական մարմնում լրագրողների հավատարմագրման կարգով:»:

Մեր կարծիքով, Նախագծով առաջարվող լրացումը հստակ հիմնավորված չէ, թե լրագրողին հավատարմագրած պետական մարմինը ի՞նչ հիմքերով կարող է դադարեցնել հավատարմագրումը եւ, ըստ էության, անհավասար պայմաններ ստեղծելով նույն պետական մարմնում հավատարմագրված եւ լրագրողական գործունեություն ծավալող լրագրողների մոտ:

Եզրահանգում

Ներկայացված Նախագիծը սոցիալ, կրթական, առողջապահական հիմնախնդիրների տեսանկյունից լրամշակման կարիք ունի:
 
 

ՓՈՐՁԱԳԻՏԱԿԱՆ ԵՎ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ ՎԱՐՉՈՒԹՅԱՆ

ՍՈՑԻԱԼ, ԿՐԹԱԿԱՆ, ԱՌՈՂՋԱՊԱՀԱԿԱՆ 

ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԲԱԺԻՆ

Կատարող` Ա. Գալստյան (հեռ. 011-513-235), (12-35)

12.04.2022թ.