«ՆԵՐԴՐՈՒՄԱՅԻՆ ԾՐԱԳՐԵՐԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԱՋԱԿՑՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ» ԵՎ «ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌՈՒՑՎԱԾՔԻ ԵՎ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ՓԱԹԵԹԻ (Պ-182-07.06.2019-ՏՀ-011/0) ՎԵ­ՐԱ­ԲԵՐՅԱԼ ՀԱՅԱՍ­ՏԱ­ՆԻ ՀԱՆ­­ՐԱ­­­­ՊԵ­ՏՈՒ­ԹՅԱՆ ԿԱ­ՌԱ­ՎԱՐՈՒ­ԹՅԱՆ ԱՌԱ­ՋԱՐ­­ԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ

 

        Ներկայացնում ենք Հայաս­տանի Հանրապետության կառավարության առա­ջար­կու­թյունները «Ներդրումային ծրագրերի իրականացման պետական աջակցության մասին» և «Կառավարության կառուցվածքի և գործունեության մասին» Հայաստանի Հանրապե­տության օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նախագծերի փաթեթի վերաբերյալ:

        «Ներդրումային ծրագրերի իրականացման պետական աջակցության մասին» օրենքի նախագծի՝

  1. 2-րդ հոդվածում նշվում է, որ պետական աջակցության ենթակա են 50 մլն դրամը գերազանցող ներդրումային ծրագրերը։ Այս առումով գտնում ենք, որ նշված գումարի սահմանափակմամբ ներդրումային ծրագրերի իրականացման պետական աջակցու­թյունը լրացուցիչ հիմնավորման կարիք ունի՝ նկատի ունենալով այն հանգամանքը, որ նախագծի կարգավորումներից, ինչպես նաև դրանց կից ներկայացված հիմնավորումից պարզ չէ, թե ինչով են պայմանավորված նշված չափորոշիչն ընտրելու անհրաժեշտու­թյու­նը, ինչպես նաև դրա իրականացման մեխանիզմները:

        Հարկ է նշել նաև, որ կարող են լինել 50 մլն դրամից պակաս ներդրումային ծրա­գրեր, որոնք իրենց կարևորությամբ և տվյալ ոլորտում առավել հրատապ ներդրում կատարելու անհրաժեշտությամբ պայմանավորված՝ նույնպես ունենան պետական աջակցության կարիք: Հետևաբար անհրաժեշտ է ուսումնասիրել տվյալ բնագավառի միջազգային փորձը և նախատեսել կարգավորման այն մոդելը, որն առավել ընդունելի կլինի Հայաստանի Հանրապետության համար:

        Այս առնչությամբ անհրաժեշտ ենք համարում թվարկել այն նախաձեռնությունները, որոնք միտված են ծառայելու ներդրողների կարիքներին, ինչպես նաև ապահովելու ներ­դրումային ծրագրերի սահուն իրականացումը․

  • Միջազգային կազմակերպությունների աջակցությամբ ներկայումս գործում է «eRegulations Armenia» հարթակը, որտեղ թվայնացված է 8 ոլորտներում 12-ից ավելի (նախատեսված է աստիճանաբար ընդլայնել ցանկը) ընթացակարգերի ման­րամասն նկարագրություն  (մուտքի արտոնագիր ստանալուց մինչև շին­թույլ­տվությունների և երկրի ծագման հավաստագրի ստացում):
  • Կարևորելով ոչ միայն ընթացակարգերի մանրամասն ներկայացումը թվային հարթակում, այլև պետության կողմից տրամադրվող թույլտվությունների և ար­տոնագրերի առցանց տրամադրման հնարավորությունը՝ ներկայումս ՀՀ ՊԵԿ-ը նախաձեռնել է ապրանքների սահմանահատման գործընթացներում անհրաժեշտ փաստաթղթերի ստացման առցանց հարթակի մշակում։ Այս հարթակը ևս կգործի «մեկ պատուհանի» սկզբունքով․ գործարարները հնարավորություն կստանան առցանց եղանակով ներկայացնելու անհրաժեշտ փաստաթղթերը և ստանալու համապատասխան թույլտվություններն ու արտոնագրերը։
  • Ներդրումային ծրագրերին աջակցություն ցուցաբերելու նպատակով՝ նախկինում ներդրված էր «մեկ պատուհանի» սկզբունքով ծառայությունների մատուցման մե­խանիզմ, որն իրականացվում էր ներդրումների խրախուսման գործառույթն իրա­կանացնող մարմիններում։ Դրանց լուծարման պայմաններում այժմ քննարկվում են ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարության կառուցվածքում վերոնշյալ մեխանիզմի տեղայնացման մոտեցումները: Այս հարցի առնչությամբ լավագույն լուծումները և առավել արդյունավետ մեխանիզմները մշակելու և ներդնելու նպատակով հայտնում ենք մեր պատրաստակամությունը՝ համագործակցելու ՀՀ ԱԺ պատ­գա­մավորների և շահագրգիռ բոլոր կողմերի հետ։

        Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ ներդրումային ծրագրերը տարաբնույթ են և հաճախակի պահանջում են տարբերակված մոտեցում՝ գտնում ենք, որ տվյալ խնդիր­ների համապարփակ կարգավորումը մեկ օրենքի շրջանակում շեշտակիորեն նվազեց­նում է ծրագրերին աջակցություն ցուցաբերելու ճկունությունն ու արդյունավետությունը։

  1. 4-րդ հոդվածով նախատեսվում է կարգավորում, համաձայն որի՝ ներդրումային ծրագրերի իրականացման պետական աջակցության լիազոր մարմնի գործառույթ է սույն օրենքով սահմանված չափորոշիչները բավարարող ներդրումային ծրագրերի իրակա­նացման ողջ շղթայի ընթացքում պետական կառավարման համակարգի մարմինների և տեղական ինքնակառավարման մարմինների ներդրումային ծրագրի իրագործման շրջա­նակներում պարտականությունների կատարման համակարգման և պետական վերա­հսկողության իրականացումը:

            Այսինքն` տվյալ կարգավորման պարագայում ստացվում է, որ լիազոր մարմինը պետք է վերահսկողական գործառույթներ իրականացնի տեղական ինքնակառավարման մարմինների նկատմամբ, որոնք իրականացնելու են հողի նպատակային նշանակության փոփոխությունը և այլ գործառույթներ:

        Այս առումով գտնում ենք, որ նախագծի 4-րդ հոդվածն անհրաժեշտ է խմբագրել, քանի որ տվյալ դեպքում խոսքը պետք է լինի ոչ թե պետական վերահսկողության, այլ պարտա­կանությունների կատարման համակարգման մասին:

        Նույն հոդվածի 4-րդ մասի համաձայն` ներդրումային ծրագրերի իրականացման պետական աջակցության լիազոր մարմնի գործառույթներից է ներդրումային ծրագրերի էլեկտրոնային դիտանցման միասնական համակարգի կառավարումը:

        Այս առումով գտնում ենք, որ տվյալ դեպքում պարզ չէ, թե ինչ իրավական ակտով է կարգավորվելու էլեկտրոնային դիտանցման միասնական համակարգը:

  1. Նախագիծը խնդրահարույց է նաև ՀՀ Սահմանադրությամբ ամրագրված իրա­վական որոշակիության սկզբունքի տեսանկյունից: Մասնավորապես՝ այդ սկզբունքի ապա­հովման տեսանկյունից անհրաժեշտ է նախագծով սահմանել «պետական աջակ­ցություն» հասկացությունը, ինչպես նաև պետական աջակցության եղանակները:

        Հաշվի առնելով վերոգրյալը՝ առաջարկում ենք օրենքի նախագծով քննարկվող հոդ­վածները թողնել անփոփոխ: