Հոդված 1. «Մաքսային կարգավորման մասին» Հայաստանի Հանրապետության 2014 թվականի դեկտեմբերի 17-ի ՀՕ-241-Ն օրենքի (այսուհետ` Օրենք) 217-րդ հոդվածը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«Հոդված 217. Գիտական կամ առեւտրային նմուշների, ֆիլմարտադրության կամ ֆիլմի ցուցադրման հետ կապված ապրանքների ժամանակավոր ներմուծումը
1. Գիտահետազոտական աշխատանքների իրականացման, ֆիլմարտադրության կամ կինոփառատոներում եւ կինոարվեստի այլ միջոցառումներում ֆիլմի ցուցադրման նպատակով ժամանակավոր ներմուծվող գիտական կամ առեւտրային նմուշները, ֆիլմարտադրության կամ ֆիլմի ցուցադրման հետ կապված ապրանքները ենթակա են պարզեցված կարգով հայտարարագրման` սույն հոդվածի դրույթներին համապատասխան:
2. Կառավարությունը կարող է սահմանել այն ապրանքների առավելագույն քանակը եւ (կամ) առավելագույն արժեքը, որոնք ժամանակավոր ներմուծվում են որպես գիտական կամ առեւտրային նմուշներ, ֆիլմարտադրության կամ ֆիլմի ցուցադրման հետ կապված ապրանքներ միեւնույն անձի կողմից` միանգամյա կամ որոշակի ժամանակահատվածում` Միության մաքսային օրենսդրությանը համապատասխան:
3. Ֆիզիկական անձանց կողմից տեղափոխվող ուղեկցվող ուղեբեռում գտնվող, ինչպես նաեւ փոստային առաքումներով տեղափոխվող գիտական կամ առեւտրային նմուշները, ֆիլմարտադրության կամ ֆիլմի ցուցադրման հետ կապված ապրանքները, որոնց արժեքը չի գերազանցում 200 հազար դրամը, հայտարարագրվում են պարզեցված կարգով` մաքսային հայտարարագրի փոխարեն մաքսային մարմիններին ներկայացնելով գիտական կամ առեւտրային նմուշները, ֆիլմարտադրության կամ ֆիլմի ցուցադրման հետ կապված ապրանքները ստացող կազմակերպության գրավոր դիմում: Սույն մասում նշված դիմումի ձեւը սահմանում է կոմիտեն:
4. Գիտական կամ առեւտրային նմուշների, ֆիլմարտադրության կամ ֆիլմի ցուցադրման հետ կապված ապրանքների` «Ժամանակավոր ներմուծում» մաքսային ընթացակարգով բաց թողնելու ժամկետը մաքսային հայտարարագրի ընդունման պահից կազմում է չորս ժամ` մաքսային հայտարարագրի հետ միաժամանակ բոլոր անհրաժեշտ փաստաթղթերը ներկայացնելու դեպքում:
5. Կառավարության կողմից կարող է սահմանվել ապրանքների ցանկ, որոնց ժամանակավոր ներմուծման համար կարող է սահմանվել մինչեւ մեկ աշխատանքային օր բաց թողնելու ժամկետ:»:
Հոդված 2. Օրենքի 221-րդ հոդվածը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«Հոդված 221. Գիտական կամ առեւտրային նմուշների, ֆիլմարտադրության կամ ֆիլմի ցուցադրման հետ կապված ապրանքների ժամանակավոր արտահանումը
1. Գիտական կամ առեւտրային նմուշները, ֆիլմարտադրության ֆիլմի ցուցադրման հետ կապված ապրանքները, որոնք ժամանակավոր արտահանվում են Հայաստանի Հանրապետությունից Միության սահմաններից դուրս` փորձարկումների, հետազոտությունների, ստուգումների ենթարկելու, ֆիլմարտադրության կամ կինոփառատոներում եւ կինոարվեստի այլ միջոցառումներում ֆիլմի ցուցադրման կամ նման գործողությունների իրականացման ընթացքում օգտագործելու նպատակով հայտարարագրվում են մաքսային հայտարարագրման պարզեցված կարգով` սույն հոդվածի դրույթներին համապատասխան:
2. Ֆիզիկական անձանց կողմից որպես ուղեկցող բեռ, ինչպես նաեւ փոստային առաքումներով Հայաստանի Հանրապետությունից Միության սահմաններից դուրս ժամանակավոր արտահանվող գիտական կամ առեւտրային նմուշները, ֆիլմարտադրության կամ ֆիլմի ցուցադրման հետ կապված ապրանքները հայտարարատուի ցանկությամբ կարող են հայտարարագրվել պարզեցված կարգով` գիտական կամ առեւտրային նմուշները, ֆիլմարտադրության կամ ֆիլմի ցուցադրման հետ կապված ապրանքները ուղարկող կազմակերպության գրավոր դիմումը որպես մաքսային հայտարարագիր ներկայացնելով: Սույն մասում նշված դիմումի ձեւը սահմանում է կոմիտեն:
3. Գիտական կամ առեւտրային նմուշները, ֆիլմարտադրության կամ ֆիլմի ցուցադրման հետ կապված ապրանքները «Ժամանակավոր արտահանման» ընթացակարգով բաց են թողնվում մաքսային հսկողության համար անհրաժեշտ փաստաթղթերը ներկայացնելուց հետո` չորս ժամվա ընթացքում:
4. Մաքսային հսկողություն իրականացնելու նպատակով Կառավարության կողմից կարող է սահմանվել ապրանքների ցանկ, որոնց բաց թողնման ժամկետը կարող է կազմել մինչեւ մեկ աշխատանքային օր:»:
Հոդված 7. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:
ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ
Իրավական ակտերի ընդունման անհրաժեշտությունը
Օրենքների նախագծերի ընդունումը պայմանավորված է կինեմատոգրաֆայի ոլորտի համապարփակ կարգավորման եւ միասնական իրավական հիմքերի սահմանման անհրաժեշտությամբ: Մասնավորապես, անհրաժեշտ է կանոնակարգել ֆիլմարտադրության, ֆիլմերի վարձույթի, ցուցադրման, կինոփառատոներում ու կինոշուկաներում մասնակցության պետական ֆինանսավորման, օտարերկրյա ներդրումների համար բարենպաստ պայմանների ստեղծան նպատակով հավաստագրերի տրամադրման, հեղինակային ու հարակից իրավունքների պաշտպանության, ֆիլմերի վիճակագրական հաշվառման ու պահպանության նպատակով վարձույթի վկայականների տրամադրման, տարիքային սահմանափակման մասին դիտողներին տեղեկացնելու նպատակով ֆիլմերի դասակարգման, Հայաստանի Հանրապետության կառավարության, մշակույթի ոլորտում կառավարության լիազորած պետական կառավարման մարմնի, կինեմատոգրաֆիայի ազգային մարմնի եւ կինեմատոգրաֆիայի ոլորտի տեղական եւ միջազգային կազմակերպությունների միջեւ համագործակցության հետ կապված հարաբերությունները:
Ընթացիկ իրավիճակը եւ խնդիրները
Մինչ օրս Հայաստանի Հանրապետությունում բացակայում է կինեմատոգրաֆիայի ոլորտը կարգավորող իրավական ակտ, որի արդյունքում մի շարք կարեւոր հարաբերություններ օրենսդրական կարգավորում չեն ստացել, իսկ առկա կարգավորումները չեն ապահովում եզրույթների օգտագործման միասնականությունը: Կարգավորված չեն ֆիլմարտադրության, ֆիլմերի վարձույթի, ցուցադրման, միջազգային կինոփառատոներին մասնակցության պետական ֆինանսավորման եւ պետական աջակցության այլ ձեւերը: Որեւէ կերպ չի խրախուսվում օտարերկրյա ֆիլմերի նկարահանումը Հայաստանի Հանրապետությունում: Կինոթատրոններում եւ հեռուստատեսությամբ ֆիլմերի հրապարակային ցուցադրումը իրականացվում է առանց տարիքային սահմանափակումների մասին նշում անելու, ինչը կարող է բացասաբար անդրադառնալ բարոյական նորմերի եւ երեխաների իրավունքների պաշտպանության վրա: Կարգավորված չէ ֆիլմերի վարձույթի իրականացման հետ կապված հարցերը, ըստ որի ֆիլմերի վարձույթը կիրականացվի օրինական դաշտում եւ կպաշտպանվեն բոլոր հեղինակային եւ հարակից իրավունքները:
Միաժամանակ, օրենքով կկանոնակարգվի կինեմատոգրաֆիայի ազգային մարմնի լիազորությունները, որի համաձայն հիշյալ մարմնի գործունեությունը կկարգավորվի օրենքով: Բացի այդ կինեմատոգրաֆիայի ազգային մարմնի կողմից կինեմատոգրաֆիայի ոլորտին ֆինանսավորելու համար կընձեռվի հնարավորություն ներգրավելու լրացուցիչ ֆինանսական միջոցներ ազգային ֆիլմերի աջակցության դրամագլխի ձեւավորման արդյունքում:
Կարգավորման նպատակը եւ ակնկալվող արդյունքը
Օրենքների նախագծերի ընդունումը պայմանավորված է ոլորտում իրավահարաբերությունների կարգավորման եւ ոլորտի զարգացման անհրաժեշտությամբ, որը կապահովի իրավական դաշտում օգտագործվող եզրույթների միասնականությունը եւ հիմք կհանդիսանա այլ իրավական ակտերի մշակման եւ կիրարկման համար:
Օրենքների նախագծերը մշակվել են հիմք ընդունելով մի շարք երկրներում կինեմատոգրաֆիայի օրենսդրական կարգավորման փորձը: Մասնավորապես, ուսումնասիրվել են Ֆրանսիայի, Ռուսաստանի, Ռումինիայի, Կանադայի, Չեխիայի, Հունգարիայի, Մոլդովայի, Վրաստանի, Բուլղարիայի, Իսլանդիայի, Ֆրանսիայի եւ մի շարք այլ երկրների կինեմատոգրաֆիային ոլորտը կարգավորող իրավական ակտեր, որտեղ օրենսդրորեն ճանաչվում է կինեմատոգրաֆիայի հատուկ նշանակությունը եւ առանձնահատուկ օրենսդրական կարգավորում է նախատեսվում ոլորտի պետական աջակցության համար:
Միջազգային փորձը հատկապես ուսումնասիրվել է հարկային արտոնությունների, պետական ֆինանսավորման, վարձույթի վկայականի, կինոմատոգրաֆիայի ազգային մարմնի լիազորությունների, միջազգային համագործակցության եւ մի շարք այլ կարեւոր հարցերի մասով:
Օրենքների նախագծերը նպատակ ունեն`
Հարգարժան պարոն Միրզոյան,
Համաձայն Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրության 109-րդ եւ «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» Հայաստանի Հանրապետության սահմանադրական օրենքի 65-րդ եւ 67-րդ հոդվածների` օրենսդրական նախաձեռնության կարգով Ձեզ ենք ներկայացնում «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքը, Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքում լրացումներ կատարելու մասին, Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում լրացումներ կատարելու մասին եւ «Մաքսային կարգավորման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքների նախագծերը:
Ազգային ժողովի աշխատակարգի 25-րդ կետի համաձայն` գրությանը կցվում են`
ա) նախագիծը (հիմնական զեկուցող` Աննա Կոստանյան),
բ) նախագծի ընդունման հիմնավորումը:
Խնդրում եմ օրենքի նախագիծը սահմանված կարգով դնել շրջանառության մեջ:
Հարգանքով`
Աննա Կոստանյան (120)
Մխիթար Հայրապետյան (049)
Վահագն Թեւոսյան (037)
Արթուր Մանուկյան (032)
Արման Եղոյան (016)