Armenian ARMSCII Armenian
Առաջին ընթերցում
Կ-961-11.11.2024-ԳԿ-011/1

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

«ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հոդված 1. «Նախադպրոցական կրթության մասին» 2005 թվականի նոյեմբերի 15-ի ՀՕ-236-Ն օրենքի (այսուհետ՝ Օրենք)՝

1. 3-րդ հոդվածի 1-ին մասի՝

1) 2-րդ կետում «ուսումնական բեռնվածության առավելագույն ծավալը» բառերից հետո լրացնել «(զարգացման ոլորտներով պայմանավորված վերջնարդյունքները),» բառերը.

2) 4-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ՝

« 4) նախադպրոցական այլընտրանքային կրթական ծրագիր՝  նախադպրոցական կրթության նպատակների իրականացմանն ուղղված, սաների տարիքային առանձնահատկություններին համապատասխան ուսումնական պարապմունքների, ուսուցման եւ դաստիարակության կազմակերպման ձեւերի բազմազանություն առաջարկող, զարգացման որեւէ ոլորտի գերակայմամբ կամ հիմնական ծրագրից առնվազն երկու բաղադրիչով տարբերվող նախադպրոցական կրթական ծրագիր, որն ապահովում է նախադպրոցական պետական կրթական չափորոշչով սահմանված վերջնարդյունքները.».

3) 15-րդ կետում «երաշխավորված» բառը փոխարինել «հաստատված» բառով.

4) 15-րդ կետից հետո լրացել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր՝ 15.1 կետով՝

«15.1) նախադպրոցական ծառայության կրթական ծրագիր՝  նախադպրոցական հիմնական ծրագրի մեկ կամ մի քանի բաղադրիչների ներառմամբ կազմված կամ հիմնական ծրագրի ծավալ առավելագույնը 2/3-ը ներառող ծրագիր, որ մասնակիորեն ապահովում է նախադպրոցական պետական կրթական չափորոշչով սահմանված վերջնարդյունքները.».

5) 21-րդ կետում «միջոցառումներ» բառից հետո լրացնել «, որոնք հանդիսանում են նախադպրոցական կրթական եւ ծառայությունների ծրագրերի անբաժանելի մասեր» բառերը.

6) 23-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ՝

«23. մանկավարժական աշխատող` դաստիարակության եւ ուսուցման մեթոդների կիրառման միջոցով սաների կողմից նախադպրոցական կրթական (այդ թվում՝ լրացուցիչ) ծրագրերի յուրացմանը, համապատասխան գիտելիքի եւ հմտությունների ձեռքբերմանը, արժեքային համակարգի եւ դիրքորոշման ձեւավորմանը նպաստող, նախադպրոցական կրթության պետական կրթական չափորոշչի պահանջներն ու սաների խնամքն ապահովող նախադպրոցական ուսումնական հաստատության աշխատող.».

7) 23-րդ կետից հետո լրացել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր՝ 25-րդ եւ 26-րդ կետերով՝

«25) դաստիարակ` նախադպրոցական ուսումնական հաստատությունում սաների առողջության պահպանման եւ ամրապնդման, խնամքի, սաների կողմից նախադպրոցական կրթական ծրագրերի յուրացումն ապահովող եւ այդ գործընթացի համար անմիջականորեն պատասխանատու մանկավարժական աշխատող.

26) մենթոր հաստատություն՝ կրթության պետական կառավարման լիազորված մարմնի կողմից ընտրված նախադպրոցական ուսումնական հաստատություն, որը վերապատրաստումների, խորհրդատվությունների եւ մշտադիտարկումների իրականացման միջոցով նպաստում է նախադպրոցական կրթության պետական չափորոշչի եւ նախադպրոցական կրթական հիմնական ծրագրերի ներդրմանը, մանկավարժական աշխատողների մասնագիտական զարգացմանը:»:

2. 7-րդ հոդվածի 6-րդ մասի 8-րդ կետի «աշխատակիցների» բառը փոխարինել «աշխատողների» բառով:

3. 10-րդ հոդվածի՝ 1-ին մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ՝

«1. Նախադպրոցական կրթության պետական կրթական չափորոշիչը ներառում է՝

1) նախադպրոցական կրթության ավարտին ակնկալվող կարողունակությունները.

2) նախադպրոցական տարիքի երեխաների զարգացման ոլորտներով սահմանված վերջնարդյունքները՝ ըստ տարիքային խմբերի.

3) նախադպրոցական կրթական ծրագրերի բովանդակությունը.     ուսումնադաստիարակչական հիմնական ուղղությունները եւ դրանցով պայմանավորված կրթական ծրագրի բաղադրիչները.

4) նախադպրոցական ուսումնական հաստատությունում սաներին զարգացնող միջավայրի չափանիշները:»:

4. 10-րդ հոդվածը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր՝ 5-րդ մասով՝

«5. Նախադպրոցական կրթության պետական կրթական չափորոշչով սահմանված կրթության բովանդակության հասանելի մակարդակը ապահովվում է կրթության պետական կառավարման լիազոր մարմնի կողմից հաստատված նախադպրոցական կրթական ծրագրերի (հիմնական, այլընտրանքային) միջոցով:»:

5.  11-րդ հոդվածի 2-րդ մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ՝

«2. Նախադպրոցական կրթական ծրագրերի բովանդակությունը ներկայացվում է ոլորտային վերջնարդյունքների ապահովմանը միտված զարգացման հետեւյալ ուղղություններով՝

1) սանի ֆիզիկական զարգացում, առողջ ապրելակերպի վերաբերյալ պատկերացումների եւ առողջ կենսակերպին միտված սովորությունների ձեւավորում.

2) խոսքի եւ հաղորդակցման, լեզվամտածողության, տրամաբանության, մաթեմատիկական տարրական պատկերացումների զարգացում, գրաճանաչության նախապատրաստում.

3) ճանաչողության զարգացում, փորձարարության եւ հնարամտության խթանում, խաղային գործունեության խրախուսում.

4) ազգային ինքնության, սեփական եւ այլոց իրավունքների եւ պարտականությունների մասին տարրական պատկերացումների ձեւավորում.

5) ուսման նկատմամբ վերաբերմունքի ձեւավորում.

6) անձնային աճ, հուզակամային ոլորտի զարգացում, համատեղ գործունեության եւ համագործակցության խթանում, սոցիալականացում.

7) հիգիենիկ եւ ինքնասպասարկման կարողությունների, անվտանգ կենսագործունեության, կյանքի հմտությունների ձեւավորում:»:

6. 14-րդ հոդվածի 1-ին մասի 3-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ՝

«3) տնօրենը, մեթոդիստը (տնօրենի ուսումնական գծով տեղակալը), մասնաճյուղի ղեկավարը, դաստիարակը, դաստիարակի օգնականը, հոգեբանը, հատուկ մանկավարժը, սոցիալական մանկավարժը, ֆիզկուլտուրայի հրահանգիչը, երաժշտության դաստիարակը, բուժաշխատողը, լրացուցիչ կրթական ծառայության մանկավարժը եւ այլ մանկավարժական աշխատողներ:»:

7. 17-րդ հոդվածը լրացել՝

1) հետեւյալ բովանդակությամբ նոր՝ 1.1 մասով՝

«1.1 Նախադպրոցական ուսումնական հաստատության դաստիարակի պաշտոն զբաղեցնողը պետք է համապատասխանի Կրթության պետական կառավարման լիազորված մարմնի սահմանած նախադպրոցական ուսումնական հաստատությունների մանկավարժական աշխատողների անվանացանկով եւ պաշտոնների նկարագրով դաստիարակի պաշտոնի համար սահմանված որակավորման պահանջներին, կամ ունենա միջին կամ բարձրագույն մանկավարժական կրթություն եւ հատուկ դասընթացի միջոցով (այսուհետ՝ մոդուլ) ձեռք բերի նախադպրոցական մանկավարժության, հոգեբանության եւ ուսումնամեթոդական հմտություններ ապահովող առնվազն 20 կրեդիտ:».

2) հետեւյալ բովանդակությամբ նոր՝ 5-րդ մասով՝

«5. Սույն հոդվածի 1.1-ին մասով սահմանված կրեդիտներ կարող է տալ մանկավարժի որակավորում շնորհող միջին մասնագիտական կամ բարձրագույն ուսումնական հաստատությունը՝ կրթության պետական կառավարման լիազորված մարմնի երաշխավորած մոդուլով:»:

8. 19-րդ հոդվածի 3-րդ մասում «մանկավարժական» բառից հետո լրացնել «կամ գիտամանկավարժական» բառերը:

9. 21-րդ հոդվածի 3-րդ մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ՝

«3. Ոչ պետական նախադպրոցական ուսումնական հաստատություններն իրավաբանական անձի կարգավիճակ ունեցող կազմակերպություններ են:»:

10. 23-րդ հոդվածի 1-ին մասի 9-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ՝

«9) սահմանում է պետական եւ համայնքային նախադպրոցական ուսումնական հաստատությունների օրինակելի հաստիքացուցակը, մանկավարժական եւ վարչատնտեսական աշխատողների վարձատրության խմբերի դասակարգման չափանիշները.»:

11. 24-րդ հոդվածի 1-մասի՝

1) 4-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ՝

«4)  հաստատում է նախադպրոցական կրթական եւ նախադպրոցական ծառայությունների ծրագրեր.».

2) 6-րդ կետում «տնօրենների եւ մանկավարժական աշխատողների» բառերը փոխարինել «տնօրենների, մանկավարժական աշխատողների եւ դաստիարակի օգնականի» բառերով.

3) 17-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ՝

«17) սահմանում է նախադպրոցական կրթական ծրագրերի (այդ թվում՝ այլընտրանքային, լրացուցիչ եւ ծառայությունների), ուսումնական նյութերի՝ նախադպրոցական կրթության պետական կրթական չափորոշչին համապատասխանության փորձաքննության կարգը.».

4) 18-րդ կետն ուժը կորցրած ճանաչել.

5) 24-րդ կետում «կարող է սահմանել» բառերը փոխարինել «սահմանում է» բառերով.

6) 25-րդ կետում «սահմանում է» բառերից հետո լրացնել «պետական եւ» բառերը.

7) 25-րդ կետից հետո լրացել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր՝ 26-րդ եւ 27-րդ կետերով՝

«26) հաստատում է մենթոր հաստատությունների ընտրության եւ մենթորական աշխատանքներ իրականացնողների գործառույթների սահմանման կարգը.

27) հաստատում է նախադպրոցական մանկավարժության, հոգեբանության եւ ուսումնամեթոդական հմտություններ ապահովող  միջին մասնագիտական կամ բարձրագույն ուսումնական հաստատության կողմից իրականացվող մոդուլի երաշխավորման կարգը:»:

Հոդված 2. Սույն օրենքով նախատեսված ենթաօրենսդրական իրավական ակտերը ընդունվում են սույն օրենքի ուժի մեջ մտնելուց հետո՝ 12 ամսվա ընթացքում:

Հոդված 3. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը: