Հոդված 1. «Հայաստանի Հանրապետության բյուջետային համակարգի մասին» Հայաստանի Հանրապետության 24 հունիսի 1997 թվականի, ՀՕ-137 օրենքի (այսուհետեւ` Օրենք) 2-րդ հոդվածի վերնագրից եւ 1-ին մասից, 3-րդ հոդվածի 2-րդ մասից, ինչպես նաեւ 15-րդ հոդվածի 1-ին մասից եւ 5-րդ մասի «գ» կետից հանել «, պարտադիր սոցիալական ապահովագրության» բառերը:
Հոդված 2. Օրենքի 3-րդ հոդվածի 1-ին մասի «ա» կետից հանել «, պարտադիր սոցիալական ապահովագրության բյուջե» բառերը:
Հոդված 3. Օրենքի 4-րդ հոդվածից հանել «եւ պարտադիր սոցիալական ապահովագրության բյուջեն» բառերը:
Հոդված 4. Օրենքի 8-րդ հոդվածի 8-րդ մասի.
1. «ա» կետից հանել «եւ 36.7-րդ» թիվը,
2. «բ» կետից հանել «եւ պարտադիր սոցիալական ապահովագրության» բառերը:
Հոդված 5. Օրենքի 9-րդ հոդվածի
1. 1-ին մասի.
1) երրորդ պարբերությունում «(ընթացիկ ու կապիտալի գործառնություններից եկամուտները եւ պաշտոնական տրանսֆերտները)» բառերը հանել, իսկ «տրամադրված» բառից առաջ լրացնել «ոչ ֆինանսական ակտիվների օտարումից,» բառերը,
2) չորրորդ պարբերությունում «(ընթացիկ եւ կապիտալ ծախսեր, ինչպես նաեւ բյուջետային վարկերի ու փոխատվությունների տրամադրման ծախսեր)» բառերը փոխարինել «(ընթացիկ եւ կապիտալ ծախսեր)» բառերով, իսկ «եւ ներգրաված» բառերից առաջ լրացնել «ինչպես նաեւ բյուջետային վարկերի ու փոխատվությունների տրամադրումը» բառերը,
2. 2-րդ մասի.
1) առաջին պարբերությունը «Կապիտալ ծախսերը» բառերից հետո լրացնել «(որոնք բյուջետային դասակարգման մեջ անվանվում են նաեւ «ոչ ֆինանսական ակտիվների գծով ծախսեր»)» բառերով, «պահուստների» բառից առաջ լրացնել «պետական ռազմավարական կամ համայնքային նշանակության» բառերով,
2) երկրորդ պարբերությունում «եւ վարկավորման» բառերը հանել:
Հոդված 6. ՈՒժը կորցրած ճանաչել Օրենքի 10-րդ հոդվածի 1-ին մասի երկրորդ պարբերության «ա» կետը եւ 2-րդ մասի երկրորդ պարբերությունը:
Հոդված 7. Օրենքի 12-րդ հոդվածի 3-րդ մասի 1-ին պարբերությունից, ինչպես նաեւ 13-րդ հոդվածի 2-րդ եւ 3-րդ մասերից հանել «, ինչպես նաեւ պարտադիր սոցիալական ապահովագրության բյուջեի» բառերը:
Հոդված 8. Օրենքի 12-րդ հոդվածի 3-րդ մասի 3-րդ պարբերությունից, 13-րդ հոդվածի 2-րդ մասից եւ 15-րդ հոդվածի 1-ին մասից հանել «եւ պարտադիր սոցիալական ապահովագրության բյուջեի» բառերը:
Հոդված 9. Օրենքի 12-րդ հոդվածի 3-րդ մասի
1. երկրորդ պարբերության առաջին նախադասությունում «ինչպես նաեւ բյուջեների» բառը փոխարինել «պետական բյուջեից տրամադրված փոխառու միջոցների վերադարձից ստացվող զուտ միջոցների, ինչպես նաեւ այդ բյուջեի» բառերով,
2. հինգերորդ պարբերության «ա» կետում «վարչական մասի» բառերից հետո լրացնել «ֆինանսավորման աղբյուրներով ապահովված» բառերը, «տարեսկզբի ազատ մնացորդի միջոցների գումարը» բառերը փոխարինել «տարեսկզբի ազատ մնացորդի միջոցների գումարի, ինչպես նաեւ առաջիկա տարվան նախորդող տարիներին համայնքի բյուջեի վարչական մասից տրամադրված փոխատվությունների միջոցների վերադարձից առաջիկա տարում ստացվելիք եւ առաջիկա տարվան նախորդող տարիներին ստացված փոխատվության գծով բյուջեի վարչական մասից այդ տարում մարվելիք գումարների տարբերության հանրագումարը» բառերով.
3. հինգերորդ պարբերության «բ» կետում «ֆոնդային մասի դեֆիցիտի (պակասուրդի) գումարը (առանց իրավաբանական անձանց կանոնադրական կապիտալում պետական մասնակցության, պետական սեփականություն համարվող անշարժ գույքի օտարումից համայնքի բյուջե տվյալ տարում մասհանվող միջոցների, ինչպես նաեւ տվյալ տարվա տարեսկզբի ազատ մնացորդի միջոցների հաշվին իրականացվող ծախսերի)» բառերը փոխարինել «ֆոնդային մասի դեֆիցիտի (պակասուրդի) ֆինանսավորման նպատակով ներգրավվող փոխառու միջոցների (ներառյալ համայնքային արժեթղթերի թողարկումից) զուտ (ստացված եւ մարված փոխառու միջոցների դրական տարբերության չափով) մուտքերի գումարը» բառերով, իսկ «տրանսֆերտների» բառը` «դրամաշնորհների» բառով:
Հոդված 10. Օրենքի 13-րդ հոդվածի 2-րդ մասից հանել «եւ պարտադիր սոցիալական ապահովագրության բյուջեով» բառերը:
Հոդված 11. Օրենքի 15-րդ հոդվածի 8-րդ մասից հանել «, ինչպես նաեւ պարտադիր սոցիալական ապահովագրության» բառերը:
Հոդված 12. Օրենքի 16-րդ հոդվածի.
1. 3-րդ մասի.
1) «ա» ենթակետի «եւ 36.1-րդ հոդվածներում» բառերը փոխարինել «հոդվածում» բառով,
2) «ժբ1» կետը ճանաչել ուժը կորցրած:
2. 4-րդ մասի «բ1» կետը ճանաչել ուժը կորցրած:
Հոդված 13. Օրենքի 17-րդ հոդվածի
1. 1-ին մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«1. Պետական բյուջեի եկամուտների աղբյուրներն են՝
ա) հարկային եկամուտներ,
բ) պետական տուրքեր,
գ) պարտադիր սոցիալական ապահովության վճարներ,
դ) պաշտոնական դրամաշնորհներ,
ե) այլ եկամուտներ:»:
2. 3-րդ մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«3. Օրենքով սահմանված պարտադիր սոցիալական ապահովության վճարները եւ պարտադիր սոցիալական ապահովության վճարների բնագավառում օրենսդրությունը խախտելու համար գանձվող տուգանքներն ու տույժերը:».
4. 4-րդ մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«4. Պաշտոնական դրամաշնորհներն են՝
ա) օտարերկրյա պետությունների եւ միջազգային կազմակերպությունների տրամադրած դրամաշնորհները.
բ) այլ աղբյուրներից ստացվող պաշտոնական դրամաշնորհները:»,
5. 5-րդ մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«5. Այլ եկամուտներն են՝
ա) Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի ծախսերի եւ մասհանումների նկատմամբ եկամուտների, ինչպես նաեւ անշարժ գույքի պետական ռեգիստրի համակարգի ծախսերի նկատմամբ եկամուտների գերազանցումից մուտքերը,
բ) բանկերում եւ ֆինանսական հաստատություններում պետական բյուջեի ժամանակավոր ազատ միջոցների տեղաբաշխումից եւ դեպոզիտներից ստացվող տոկոսավճարները, պետական մարմինների կողմից երկրորդային շուկայում արժեթղթերով գործառնություններից ստացվող եկամուտները, իրավաբանական անձանց կապիտալում կատարված ներդրումներից ստացվող շահաբաժինները,
գ) պետական հիմնարկների հաշվեկշիռներում հաշվառվող գույքի, համայնքների վարչական տարածքներից դուրս գտնվող պետական սեփականություն համարվող հողերի վարձակալության կամ կառուցապատման իրավունքի դիմաց գանձվող վարձավճարները,
դ) պետության կողմից տրված վարկերի օգտագորման դիմաց վճարները (տոկոսները),
ե) պետության սեփականություն համարվող, ինչպես նաեւ տիրազուրկ, ժառանգության իրավունքով, ֆիզիկական եւ իրավաբանական անձանցից նվիրատվության կարգով պետությանը որպես սեփականություն (այդ թվում` «սեփականության իրավունքից հրաժարում հոգուտ պետության» մաքսային ռեժիմով) անցած` հիմնական միջոց կամ ոչ նյութական ակտիվ չհանդիսացող գույքի օտարումից եկամուտները,
զ) տիրազուրկ, ժառանգության իրավունքով, ինչպես նաեւ ֆիզիկական եւ իրավաբանական անձանցից (բացառությամբ հանրապետության համայնքների, միջազգային կազմակերպությունների եւ օտարերկրյա պետությունների) նվիրատվության կարգով պետությանը որպես սեփականություն անցած դրամական միջոցները,
է) պետական վիճակախաղերի անցկացումից ստացվող եկամուտները,
ը) իրավախախտումների համար գործադիր եւ դատական մարմինների կողմից կիրառվող պատժամիջոցներից մուտքերը,
թ) օրենքով սահմանված դեպքերում պետական հիմնարկների կողմից առանց պետական տուրքի գանձման մատուցվող ծառայությունների կամ կատարվող գործողությունների դիմաց ստացվող (գանձվող) վճարները,
ժ) ռադիոհաճախականության օգտագործման վճարը,
ժա) հանքային իրավունքների տրամադրման համար վճարվող բոնուսը,
ժբ) օրենքով եւ իրավական այլ ակտերով սահմանված՝ պետական բյուջե մուտքագրվող այլ եկամուտները:»:
Հոդված 14. Օրենքը լրացնել նոր 17.1 -ին հոդվածով հետեւյալ բովանդակությամբ.
«ՀՈԴՎԱԾ 17.1 ՈՉ ՖԻՆԱՆՍԱԿԱՆ ԱԿՏԻՎՆԵՐԻ ՕՏԱՐՈՒՄԻՑ ՄՈՒՏՔԵՐ
Պետական բյուջեին ամրագրվող ոչ ֆինանսական ակտիվների օտարումից մուտքերն են.
ա) պետությանը պատկանող հիմնական միջոցների (հիմնական ֆոնդերի) օտարումից մուտքերը (այդ թվում` լուծարված պետական մաuնակցությամբ իրավաբանական անձանց լուծարումից հետո մնացած գույքի օտարումից պետական մաuնակցության չափին համապատաuխան մուտքերը),
բ) բարձրաժեք ակտիվների օտարումից մուտքերը.
գ) պետության պահուuտներում պահվող ապրանքանյութական արժեքների իրացումից մուտքերը.
դ) պետական uեփականություն համարվող չարտադրված ակտիվների` հողի եւ ոչ նյութական չարտադրված ակտիվների օտարումից մուտքերը:»:
Հոդված 15. Օրենքի 18-րդ հոդվածի
1. 1-ին մասի.
1) «զ» կետից հանել «uոցիալական ապահովագրություն եւ» բառերը,
2) «ժգ» կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ. «ժգ) կառավարությանը օրենքով վերապահված իրավասությունների իրականացման այլ ուղղություններ:»:
2. 2-րդ մասի «ապահովագրության» բառը փոխարինել «ապահովության» բառով:
Հոդված 16. Օրենքի 21-րդ հոդվածի.
1. 2.10-րդ մասի առաջին նախադասությունում «հունիսի 20-ը» բառերը փոխարինել «հուլիսի 10-ը» բառերով, իսկ երկրորդ նախադասությունում «հուլիսի 1-ը» բառերը` «հուլիսի 20-ը» բառերով:
2. 3-րդ մասի երկրորդ պարբերությունում «բյուջետային ծախսերի նախահաշիվների» բառերից առաջ լրացնել «ըստ առանձին համայնքների ֆինանսական համահարթեցման դոտացիաների, ինչպես նաեւ համայնքի բյուջեի եկամուտները նվազեցնող կամ ծախսերը ավելացնող` Հայաստանի Հանրապետության օրենքների կիրարկման արդյունքում համայնքի բյուջեի եկամուտների կորուստների կամ լրացուցիչ ծախսերի պետության կողմից փոխհատուցվող գումարների հաշվարկման համար անհրաժեշտ` տեղական ինքնակառավարման մարմինների կողմից հաշվառվող ելակետային տվյալների, դրանց հաշվարկման եւ ներկայացման կարգի ու ժամկետների,» բառերը:
3. 3-րդ մասի երկրորդ պարբերությունը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր նախադասությունով.
«Լիազորված մարմինը` «Հայաստանի Հանրապետությունում ստուգումների կազմակերպման եւ անցկացման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված կարգով իրավասու է պարզել տեղական ինքնակառավարման մարմիններին պետական բյուջեից տրվող հատկացումների հաշվարկման համար այդ մարմինների կողմից լիազորված մարմնին ուղղակիորեն կամ անուղղակի` այլ պետական մարմինների միջոցով ներկայացվող տվյալների արժանահավատությունը:»:
4. լրացնել նոր 4.1 - 4.6 մասերով հետեւյալ բովանդակությամբ.
«4.1. Տեղական ինքնակառավարման մարմինները պետական բյուջեից նպատակային հատկացումներ ստանալու նպատակով պետական լիազորված մարմնից ստացված մեթոդական ցուցումներին համապատասխան կազմված առաջիկա տարվա բյուջետային ֆինանսավորման հայտը, ըստ առանձին համայնքների ֆինանսական համահարթեցման դոտացիաների եւ համայնքի բյուջեի եկամուտները նվազեցնող կամ ծախսերն ավելացնող` Հայաստանի Հանրապետության օրենքների կիրարկման արդյունքում համայնքի բյուջեի եկամուտների կորուստների կամ լրացուցիչ ծախսերի պետության կողմից փոխհատուցվող գումարների հաշվարկման համար անհրաժեշտ` տեղական ինքնակառավարման մարմինների կողմից հաշվառվող ելակետային տվյալները, ինչպես նաեւ օրենսդրությամբ պահանջվող այլ նյութեր, առաջիկա տարվա բյուջետային գործընթացն սկսելու մասին Հայաստանի Հանրապետության վարչապետի որոշմամբ սահմանված ժամկետում ներկայացնում են պետական լիազորված մարմնին:
4.2. Առաջիկա տարվա ֆինանսական համահարթեցման դոտացիայի (այսուհետեւ` դոտացիա) ընդհանուր գումարների ըստ առանձին համայնքների բաշխման հաշվարկներն իրականացնելու համար անհրաժեշտ` տեղական ինքնակառավարման մարմնի (համայնքի ղեկավարի) կողմից հաշվառվող ելակետային տվյալները մինչեւ ընթացիկ տարվա սեպտեմբերի 1-ը լիազորված մարմնում օրենսդրությամբ սահմանված ծավալով եւ կարգով չստացվելու դեպքում առաջիկա տարվա համար այդ համայնքի բյուջեին տրվող դոտացիան հաշվարկվում է հիմք ընդունելով ընթացիկ տարվա դոտացիայի հաշվարկներում կիրառված համապատասխան ելակետային տվյալները` եթե օրենքով այլ բան չի նախատեսված:
4.3. Ընթացիկ տարվա դոտացիայի հաշվարկներում կիրառված ելակետային տվյալներում կամ կատարված հաշվարկներում մինչեւ ընթացիկ տարվա սեպտեմբերի 1-ը որեւէ համայնքի գծով սխալների հայտնաբերման դեպքում լիազորված մարմինը` հիմք ընդունելով ընթացիկ տարվա դոտացիայի հաշվարկման ճշգրտված ելակետային տվյալները եւ/կամ վերացնելով հաշվարկներում տեղ գտած վրիպումները, կատարում է տվյալ տարվա դոտացիայի գումարների ըստ առանձին համայնքների բաշխման վերահաշվարկ, որի արդյունքները սույն հոդվածի 4.5-րդ մասին համապատասխան արտացոլվում են առաջիկա տարվա պետական բյուջեի մասին օրենքի նախագծում:
4.4. Ընթացիկ տարվա դոտացիայի հաշվարկներում կիրառված ելակետային տվյալներում կամ կատարված հաշվարկներում որեւէ համայնքի գծով սխալների հայտնաբերման մասին ընթացիկ տարվա սեպտեմբերի 1-ից հետո լիազորված մարմնում ստացված տեղեկատվության հիման վրա տվյալ տարվա դոտացիաների գումարների` ըստ առանձին համայնքների բաշխման վերահաշվարկ չի իրականացվում:
4.5. Ընթացիկ տարվա համար յուրաքանչյուր համայնքի գծով սույն հոդվածի 4.3-րդ մասի համաձայն վերահաշվարկված եւ նույն տարվա պետական բյուջեի մասին օրենքով հաստատված դոտացիայի գումարների միջեւ
ա) բացասական տարբերության առաջացման դեպքում, այդ տարբերությունը (ընթացիկ տարվա համար ավել հաշվարկված գումարը) հետ է գանձվում այդ համայնքից` վերջինիս գծով առաջիկա տարվա համար հաշվարկված դոտացիայի գումարը ընթացիկ տարվա համար ավել հաշվարկված գումարի չափով պակասեցման ճանապարհով (ընդ որում, եթե գանձման ենթակա գումարը գերազանցում է առաջիկա տարվա համար հաշվարկված դոտացիայի գումարը ապա այդ գերազանցող չափով գումարի գանձումը նույն եղանակով իրականացվում է նաեւ առաջիկա տարվան հաջորդող հերթական տարիների ընթացքում),
բ) դրական տարբերության առաջացման դեպքում, այդ տարբերությունը (ընթացիկ տարվա համար պակաս հաշվարկված գումարը) հատկացվում է տվյալ համայնքին առաջիկա տարվա պետական բյուջեով համայնքների միջեւ բաշխման համար նախատեսված դոտացիայի ընդհանուր գումարի հաշվին` այդ համայնքին առաջիկա տարվա համար հաշվարկված դոտացիայի գումարը ընթացիկ տարվա համար պակաս հաշվարկված գումարի չափով ավելացման ճանապարհով: Եթե սույն մասի «ա» կետով սահմանված եղանակով գումարի գանձման ժամանակաշրջանը որոշ համայնքների գծով ընդգրկում է ոչ միայն առաջիկա տարին, այլեւ դրան հաջորդող հերթական տարիները (գանձման ժամանակաշրջան), ապա սույն կետի համաձայն հատկացում ստանալու իրավունք ունեցող համայնքներին (սույն կետում այսուհետեւ` հատկացում ստանալու իրավունք ունեցող համայնքներ) հատկացումը գանձման ժամանակաշրջանի յուրաքանչյուր տարի պետք է իրականացվի այդ տարիներին գանձման ենթակա գումարի սահմաններում (ընդ որում, հատկացում ստանալու իրավունք ունեցող յուրաքանչյուր համայնքին իրեն հասանելիք հատկացման գումարը գանձման ժամանակաշրջանի յուրաքանչյուր տարում պետք է տրվի հատկացում ստանալու իրավունք ունեցող բոլոր համայնքներին հասանելիք հատկացման ընդհանուր գումարում յուրաքանչյուր համանման համայնքի գումարի տեսակարար կշռին համապատասխանող չափով):
4.6. Սույն հոդվածի 4.4-րդ մասով նախատեսված դեպքում, ինչպես նաեւ սույն հոդվածի 4.5-րդ մասի համաձայն ըստ առանձին համայնքների համապատասխան տարվա դոտացիայի գումարների վերահաշվարկմամբ այդ տարվա դոտացիաների տրամադրման բնագավառում պետության եւ համայնքների միջեւ փոխադարձ պարտավորությունները համարվում են ամբողջությամբ կարգավորված եւ վերանայման ենթակա չեն` եթե օրենքով այլ բան չի նախատեսված:»:
5. 13-րդ մասում «վաթսուն օր առաջ» բառերը փոխարինել «իննսուն օր առաջ» բառերով:
Հոդված 17. Օրենքի 22-րդ հոդվածում.
1. 3-րդ մասը «շարունակել» բառից հետո լրացնել «կենսաթոշակների եւ նպաստների վճարումները, ինչպես նաեւ», իսկ «չափը» բառից հետո` «(բացառությամբ կենսաթոշակների եւ նպաստների վճարման ծախսերի)» բառերով,
2. լրացնել նոր 4-րդ մաս` հետեւյալ բովանդակությամբ.
«4. Եթե մինչեւ բյուջետային տարվա uկիզբն այդ տարվա պետական բյուջեն չի հաuտատվում, ապա մինչեւ դրա հաստատումը բյուջեից շարունակվում է oրենuդրությամբ uահմանված կենuաթոշակների եւ նպաuտների ֆինանuավորումը` ամբողջ ծավալով:»:
Հոդված 18. Օրենքի 28.1-րդ հոդվածի
1. I մասի.
1) 1-ին կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«1. Համայնքների բյուջեներին օրենքով եւ իրավական այլ ակտերով ամրագրվող եկամուտները, այդ թվում`
ա) հարկային եկամուտներ,
բ) տուրքեր,
գ) պաշտոնական դրամաշնորհներ,
դ) այլ եկամուտներ:»,
2) 1.3-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«1.3. Պաշտոնական դրամաշնորհներն են՝
ա) պետական բյուջեից ֆինանսական համահարթեցման սկզբունքով տրամադրվող դոտացիաները.
բ) պետական բյուջեից տրամադրվող այլ դոտացիաները.
գ) պետական բյուջեից ընթացիկ ծախսերի ֆինանսավորման նպատակային հատկացումները՝ սուբվենցիաները.
դ) այլ աղբյուրներից (հանրապետության այլ համայնքներ, միջազգային կազմակերպություններ, օտարերկրյա պետությունների տեղական ինքնակառավարման մարմիններ) ընթացիկ ծախսերի ֆինանսավորման նպատակով ստացվող պաշտոնական դրամաշնորհները:»,
3) 1.4-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«1.4. Այլ եկամուտներն են՝
ա) համայնքի սեփականություն համարվող հողերի, ինչպես նաեւ համայնքի վարչական տարածքում գտնվող պետական սեփականություն համարվող հողերի վարձակալության կամ կառուցապատման իրավունքի դիմաց գանձվող վարձավճարները.
բ) համայնքային հիմնարկների հաշվեկշիռներում հաշվառվող գույքի վարձակալությունից եկամուտները.
գ) վարչական իրավախախտումների համար տեղական ինքնակառավարման մարմինների կողմից վարչական պատասխանատվության միջոցների կիրառումից եկամուտները.
դ) համայնքի սեփականություն համարվող կազմակերպությունների տրամադրության տակ մնացած շահույթից համայնքի ավագանու որոշումներով կատարվող մասհանումները.
ե) տեղական վճարները.
զ) համայնքային հիմնարկների կողմից առանց տուրքի գանձման մատուցվող ծառայությունների դիմաց ստացվող (գանձվող) վճարները.
է) պետության կողմից տեղական ինքնակառավարման մարմիններին պատվիրակված լիազորությունների իրականացման համար տրվող միջոցները.
ը) օրենքով եւ իրավական այլ ակտերով սահմանված՝ համայնքի բյուջե մուտքագրվող այլ եկամուտները:»,
4) 2-րդ կետի «բ» ենթակետում «5-րդ եւ 6-րդ մասերով» բառերը փոխարինել «5-րդ մասով» բառերով,
5) 2-րդ կետը լրացնել նոր «դ» ենթակետով հետեւյալ բովանդակությամբ.
«դ) համայնքի բյուջեից տրամադրված բյուջետային փոխատվությունների վերադարձից ստացվող միջոցներ:».
2. II մասի
1) 1-ին կետի «զ» ենթակետից հանել «եւ ապահովագրություն» բառերը, իսկ «ժգ» ենթակետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«ժգ) համայնքի ղեկավարին օրենքով վերապահված իրավասությունների իրականացման այլ ուղղություններ:»,
2) 2-րդ կետը «մարումները» բառից հետո լրացնել «ինչպես նաեւ վարչական բյուջեից բյուջետային փոխատվությունների տրամադրումը» բառերով:
Հոդված 19. Օրենքի 28.2-րդ հոդվածի
1. I մասի
1) 1-ին կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«1. Համայնքների բյուջեներին օրենքով եւ իրավական այլ ակտերով ամրագրվող եկամուտները, այդ թվում`
ա) պաշտոնական դրամաշնորհներ,
բ) այլ եկամուտներ:
1.1. Պաշտոնական դրամաշնորհներն են՝
ա) պետական բյուջեից կապիտալ ծախսերի ֆինանսավորման նպատակային հատկացումները սուբվենցիաները.
բ) կապիտալ ծախսերի ֆինանսավորման համար այլ աղբյուրներից (հանրապետության համայնքներ, միջազգային կազմակերպություններ եւ օտարերկրյա պետությունների տեղական ինքնակառավարման մարմիններ) ստացվող նպատակային դրամաշնորհները:»:
1.2. Այլ եկամուտներն են՝
ա) համայնքի սեփականությունը համարվող, ինչպես նաեւ տիրազուրկ, ժառանգության իրավունքով, ֆիզիկական եւ իրավաբանական անձանցից նվիրատվության կարգով համայնքին որպես սեփականություն անցած գույքի օտարումից եկամուտները.
բ) տիրազուրկ, ժառանգության իրավունքով, ինչպես նաեւ ֆիզիկական եւ իրավաբանական անձանցից (բացառությամբ պետության, հանրապետության այլ համայնքների, միջազգային կազմակերպությունների եւ օտարերկրյա պետությունների տեղական ինքնակառավարման մարմինների) նվիրատվության կարգով համայնքին որպես սեփականություն անցած դրամական միջոցները.
գ) վարչական բյուջեի պահուստային ֆոնդից ֆոնդային բյուջե կատարվող հատկացումները.
դ) սույն օրենքի 15-րդ հոդվածի 9-րդ մասով սահմանված դեպքում՝ բանկերում համայնքի բյուջեի ժամանակավոր ազատ միջոցների տեղաբաշխումից եւ դեպոզիտներից ստացված տոկոսավճարները:».
2) 2-րդ կետից հետո լրացնել նոր 4-րդ կետը հետեւյալ բովանդակությամբ.
«4. Ոչ ֆինանսական ակտիվների օտարումից ստացվող միջոցներն են՝
ա) համայնքային սեփականություն համարվող հիմնական միջոցների (հիմնական ֆոնդերի) օտարումից մուտքերը (այդ թվում՝ համայնքի սեփականությունը հանդիսացող լուծարված կազմակերպությունների մնացորդային գույքի օտարումից ստացվող),
բ) համայնքի սեփականություն համարվող բարձրաժեք ակտիվների օտարումից մուտքերը,
գ) համայնքի պահուuտներում պահվող ապրանքանյութական արժեքների իրացումից մուտքերը,
դ) համայնքի uեփականություն համարվող չարտադրված ակտիվների` հողի եւ ոչ նյութական չարտադրված ակտիվների օտարումից մուտքերը:»:
2. II մասի 2-րդ կետում «մարումները» բառից հետո լրացնել «եւ բյուջետային փոխատվությունների տրամադրումը» բառերը:
Հոդված 20. Օրենքի 29-րդ հոդվածի 1-ին մասում «ծախսերի» բառը փոխարինել «ելքերի» բառով:
Հոդված 21. ՈՒժը կորցրած ճանաչել Օրենքի 5.1 գլուխը:
Հոդված 22. Օրենքի 37-րդ հոդվածի 3-րդ մասի
1. «բ» կետում «եւ տրամադրված բյուջետային վարկերի եւ փոխատվությունների միջոցների վերադարձից մուտքեր» բառերը փոխարինել «եւ ոչ ֆինանսական ակտիվների հետ գործառնություններ» բառերով,
2. «գ» կետում «(ներգրավված միջոցների մուտքեր եւ ներգրավված փոխառու միջոցների վերադարձ)» բառերը հանել:
Հոդված 23. Օրենքի 38-րդ հոդվածի 2-րդ մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«2. Բյուջեների եկամուտները դասակարգվում են
ա) հարկային եկամուտներ եւ պետական տուրքեր,
բ) պարտադիր սոցիալական ապահովության վճարներ,
գ) պաշտոնական դրամաշնորհներ,
դ) այլ եկամուտներ:»:
Հոդված 24. Օրենքի 39-րդ հոդվածի.
1. վերնագրում «հանած տրամադրված բյուջետային վարկերի եւ փոխատվությունների մարումները» բառերը փոխարինել «եւ ոչ ֆինանսական ակտիվների հետ գործառնությունները» բառերով,
2. 1-ին մասի առաջին պարբերությունում «հանած տրամադրված բյուջետային վարկերի եւ փոխատվությունների մարումները (այսուհետ՝ ծախսերը՝ հանած մարումը)» բառերը փոխարինել «եւ ոչ ֆինանսական ակտիվների հետ գործառնությունները (այսուհետեւ` ծախսերը)» բառերով,
3. 2-րդ մասում «Բյուջեների ծախսերի՝ հանած մարումը գործառական (ֆունկցիոնալ) դասակարգումը» բառերը փոխարինել «Բյուջեների ծախսերի գործառական (ֆունկցիոնալ) դասակարգումը» բառերով, իսկ «եւ տրամադրված բյուջետային վարկերի եւ փոխատվությունների մարումների» բառերը` հանել,
4. 3-րդ մասում «Բյուջեների ծախսերի՝ հանած մարումը տնտեսագիտական դասակարգումը» բառերը փոխարինել «Բյուջեների ծախսերի տնտեսագիտական դասակարգումը» բառերով, իսկ «եւ տրամադրված բյուջետային վարկերի եւ փոխատվությունների մարումների» բառերը` հանել,
5. 4-րդ մասի.
1) առաջին պարբերությունում «Բյուջեների ծախսերի՝ հանած մարումը տնտեսագիտական դասակարգումն» բառերը փոխարինել «Բյուջեների ծախսերի տնտեսագիտական դասակարգումն» բառերով,
2) «բ» կետում «կապիտալ ծախսեր» բառերը փոխարինել «ոչ ֆինանսական ակտիվների հետ գործառնություններ» բառերով,
3) «գ» կետն ուժը կորցրած ճանաչել,
6. 5-րդ մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ`
«5. Բյուջեների ծախսերն են՝
ա) աշխատանքի վարձատրությունը,
բ) ապրանքների եւ ծառայությունների ձեռքբերումը,
գ) տոկոսավճարները,
դ) սուբսիդիաները,
ե) դրամաշնորհները (ներառյալ դոտացիաները եւ սուբվենցիաները),
զ) սոցիալական նպաստները եւ կենսաթոշակները,
է) այլ ընթացիկ ծախսերը,
ը) ոչ ֆինանսական ակտիվների հետ գործառնությունները:»:
7. 6-րդ մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«6. Ոչ ֆինանսական ակտիվների գծով գործառնություններն են`
ա) ոչ ֆինանսական ակտիվների գծով ծախսերը,
բ) ոչ ֆինանսական ակտիվների օտարումից միջոցների ստացումը:»,
8. 7-րդ մասն ուժը կորցրած ճանաչել,
9. 8-րդ մասում «ծախսերի՝ հանած մարումը» բառերը փոխարինել «ծախսերի» բառով,
10. 9-րդ մասում «ծախսերի՝ հանած մարումը» բառերը փոխարինել «ծախսերի» բառով, իսկ «եւ տրամադրված բյուջետային վարկերի եւ փոխատվությունների մարումների» բառերը` հանել:
Հոդված 25. Օրենքի 40-րդ հոդվածի 1-ին մասում «միջոցների» բառը փոխարինել «զուտ միջոցների (ներառյալ փոխառու միջոցների եւ ֆինանսական ակտիվների)» բառերով:
Հոդված 26. Սույն օրենքի 16-րդ հոդվածի 5-րդ մասը եւ 18-րդ հոդվածի 1-ին մասի 4-րդ կետն ուժի մեջ են մտնում պաշտոնական հրապարակմանը հաջորդող օրվանից, 16-րդ հոդվածի 1-4-րդ մասերը` 2008 թվականի հունվարի 1-ից, իսկ 1-15 հոդվածները, 17-րդ հոդվածը, 18-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-3, 5-րդ կետերը եւ 2-րդ մասը, 19-25 հոդվածները`
1. պետական բյուջեի կազմման մասով` պաշտոնական հրապարակմանը հաջորդող օրվանից եւ դրանց գործունեությունը տարածվում է 2008 թվականի բյուջետային գործընթացն օրենքով սահմանված կարգով սկսվելու օրվանից հետո այդ բնագավառում ծագած հարաբերությունների վրա,
2. համայնքների բյուջեների կազմման մասով` 2009 թվականի բյուջետային գործընթացն օրենքով սահմանված կարգով սկսվելու օրվանից,
3. պետական բյուջեի կատարման մասով` 2008 թվականի հունվարի 1-ից,
4. համայնքների բյուջեների կատարման մասով` 2009 թվականի հունվարի 1-ից:
ՏԵՂԵԿԱՆՔ-ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ
«Հայաստանի Հանրապետության բյուջետային համակարգի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի ընդունման անհրաժեշտության վերաբերյալ
«Հայաստանի Հանրապետության բյուջետային համակարգի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը (այսուհետ` Նախագիծ) մշակվել է 2005 թվականին ՀՀ Սահմանադրությունում եւ ՀՀ հողային օրենսգրքում կատարված փոփոխություններով, համայնքների բյուջեներին պետության կողմից տրամադրվող բյուջետային հատկացումների ծավալների հիմքում դրվող` տեղական ինքնակառավարման մարմիններից ստացվող տվյալների հավաստիությունը պարզելու, ինչպես նաեւ hանրապետությունում պետական ֆինանսների վիճակագրության «GFS-2001» նոր համակարգին անցնելու համար համապատասխան օրենսդրական հիմքերի ստեղծման անհրաժեշտությունով պայմանավորված հանրապետությունում բյուջետային գործընթացի իրականացման հետ կապված առանձին հարցերի կարգավորման նպատակով:
Մասնավորապես.
1. Նախագծի 1-15 հոդվածներով, 17-րդ հոդվածով, 18-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-3, 5-րդ կետերով եւ 2-րդ մասով, 19-25 հոդվածներով առաջարկվող փոփոխությունները պայմանավորված են հետեւյալով.
Հանրապետությունում սկսած 1999 թվականից մինչ օրս կիրառվում է բյուջետային դասակարգման համակարգ, որը կազմվել էր հիմք ընդունելով այդ ժամանակահատվածում միջազգայնորեն կիրառվող պետական ֆինանսների վիճակագրության «GFS-1986» համակարգի պահանջները: Ներկայումս աշխարհում անցում է կատարվում պետական ֆինանսների վիճակագրության «GFS-2001» նոր ավելի կատարելագործված համակարգի եւ Հայաստանի Հանրապետությունում նույնպես իրականացվում են միջոցառումներ գործող բյուջետային դասակարգումը «GFS-2001» համակարգի պահանջներին համապատասխանեցնելու ուղղությամբ: Ուստի եւ առաջարկվող օրենքի նախագծի ներկայացումը պայմանավորված է ներկայիս գործող «Հայաստանի Հանրապետության բյուջետային համակարգի մասին» ՀՀ օրենքի առանձին դրույթները եւ տերմիններն այդ նոր դասակարգման պահանջներին համապատասխանեցնելու անհրաժեշտությամբ (բյուջետային դասակարգման ներկայիս գործող եւ նոր համակարգերի համառոտ կառուցվածքը ներկայացված է կից տեղեկանքում): Նոր բյուջետային դասակարգման ներդրման հետ կապված դրույթները նախագծով առաջարկվում է ուժի մեջ դնել (ա) պետական բյուջեի կազմման մասով` պաշտոնական հրապարակմանը հաջորդող օրվանից եւ դրանց գործունեությունը տարածել 2008 թվականի բյուջետային գործընթացն օրենքով սահմանված կարգով սկսվելու օրվանից հետո ծագած հարաբերությունների վրա, (բ) համայնքների բյուջեների կազմման մասով` 2009 թվականի բյուջետային գործընթացն օրենքով սահմանված կարգով սկսվելու օրվանից, (գ) պետական բյուջեի կատարման մասով` 2008 թվականի հունվարի 1-ից, (դ) համայնքների բյուջեների կատարման մասով` 2009 թվականի հունվարի 1-ից:
Այս փոփոխությունները անմիջականորեն կապակցված են նշված օրենքի նախագծի հետ նույն փաթեթում ներկայացված «Տեղական ինքնակառավարման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի հետ:
2. Նախագծի 16-րդ հոդվածի
ա) 1-ին մասով առաջարկվում է ՀՀ պետական միջնաժամկետ ծախսերի ծրագրի հաստատման եւ Ազգային ժողով ի գիտություն ներկայացման վերջնաժամկետներն երկարաձգել 20 օրով դրանք սահմանելով համապատախանաբար հուլիսի 10-ը եւ հուլիսի 20-ը, դրանով իսկ այդ ծրագրի մշակման համար ՀՀ կառավարության համար առավել նպաստավոր պայմաններ ստեղծելու նպատակով:
բ) 2-րդ կետով առաջարկվում է հստակեցնել օրենքի պահանջի համաձայն լիազորված մարմնի կողմից տեղական ինքնակառավարման մարմիններին բյուջետային գործընթացի ապահովման նպատակով տրամադրվող` իրենց համար պարտադիր բնույթ կրող մեթոդական ցուցումների կազմը, կապված ըստ առանձին համայնքների ֆինանսական համահարթեցման դոտացիաների, ինչպես նաեւ համայնքի բյուջեի եկամուտները նվազեցնող կամ ծախսերն ավելացնող` ՀՀ օրենքների կիրարկման արդյունքում համայնքի բյուջեի եկամուտների կորուստների կամ լրացուցիչ ծախսերի պետության կողմից փոխհատուցվող գումարների հաշվարկման համար պահանջվող` տեղական ինքնակառավարման մարմինների կողմից հաշվառվող ելակետային տվյալների ցանկերը, դրանց հաշվարկման եւ ներկայացման կարգերն ու ժամկետներն այդ ցուցումներով սահմանելու անհրաժեշտության հետ:
գ) 3-րդ կետով առաջարկվող դրույթի անհրաժեշտությունը պայմանավորված է նրանով, որ համայնքներին պետական բյուջեից տրամադրվող հատկացումների չափերն որոշ դեպքերում որոշվում են ՀՀ օրենսդրությամբ սահմանված կարգով պետական ֆինանսների կառավարման բնագավառում ՀՀ կառավարության լիազոր մարմնին ուղղակիորեն կամ անուղղակի` այլ պետական մարմինների միջոցով համայնքների ղեկավարների կողմից տրամադրվող տվյալների եւ հաշվետվությունների հիման վրա (օրինակ` ֆինանսական համահարթեցման դոտացիաների կամ ընդունված օրենքների արդյունքում համայնքների բյուջեների եկամուտների կորուստների փոխհատուցման կամ սուբվենցիաների գումարների հաշվարկման նպատակով տրամադրվող ելակետային տվյալների): Ուստի, հիմք ընդունելով «Տեղական ինքնակառավարման մասին» ՀՀ օրենքի 77.1- ին հոդվածի չորրորդ պարբերության դրույթը, ըստ որի համայնքի ղեկավարի բյուջետային գործունեության նկատմամբ իրականացվում է ֆինանսական հսկողություն «Բյուջետային համակարգի մասին» ՀՀ օրենքով սահմանված դեպքերում եւ կարգով, անհրաժեշտություն է առաջանում վերոհիշյալ ՀՀ կառավարության լիազորված մարմնին օժտել վերը նշված տեղեկատվության արժանահավատությունը պարզելու իրավասությունով:
դ) 4-րդ կետով առաջարկվում է կանոնակարգել ՀՀ կառավարության եւ տեղական ինքնակառավարման մարմինների միջեւ առաջացող հարաբերություններն այն դեպքերում երբ.
- տեղական ինքնակառավարման մարմինների կողմից սահմանված կարգով եւ ժամկետներում չեն ներկայացվում համայնքների ֆինանսական համահարթեցման դոտացիաների եւ համայնքի բյուջեի եկամուտները նվազեցնող կամ ծախսերն ավելացնող` ՀՀ օրենքների կիրարկման արդյունքում համայնքի բյուջեի եկամուտների կորուստների կամ լրացուցիչ ծախսերի պետության կողմից փոխհատուցվող գումարների հաշվարկման համար անհրաժեշտ` տեղական ինքնակառավարման մարմինների կողմից հաշվառվող ելակետային տվյալները կամ
- ներկայացված ելակետային տվյալներում կամ հաշվարկներում հայտնաբերվել են սխալներ:
Մասնավորապես, եթե.
1) առաջիկա տարվա ֆինանսական համահարթեցման դոտացիայի ընդհանուր գումարների ըստ առանձին համայնքների բաշխման հաշվարկներն իրականացնելու համար անհրաժեշտ` տեղական ինքնակառավարման մարմնի կողմից հաշվառվող ելակետային տվյալները մինչեւ ընթացիկ տարվա սեպտեմբերի 1-ը լիազորված մարմնում օրենսդրությամբ սահմանված ծավալով եւ կարգով չեն ստացվել, ապա առաջիկա տարվա համար այդ համայնքի բյուջեին տրվող դոտացիան առաջարկվում է հաշվարկել հիմք ընդունելով ընթացիկ տարվա դոտացիայի հաշվարկներում կիրառված համապատասխան ելակետային տվյալները` եթե օրենքով այլ բան չի նախատեսված:
2) ընթացիկ տարվա դոտացիայի հաշվարկներում կիրառված ելակետային տվյալներում կամ կատարված հաշվարկներում որեւէ համայնքի գծով սխալների հայտնաբերման մասին տեղեկատվությունը լիազորված մարմնում ստացվում են ընթացիկ տարվա սեպտեմբերի 1-ից հետո, ապա լիազորված մարմինն այդ տեղեկատվության հիման վրա տվյալ տարվա դոտացիաների գումարների` ըստ առանձին համայնքների բաշխման, վերահաշվարկ չի իրականացնում:
3) ընթացիկ տարվա դոտացիայի հաշվարկներում կիրառված ելակետային տվյալներում կամ կատարված հաշվարկներում մինչեւ ընթացիկ տարվա սեպտեմբերի 1-ը որեւէ համայնքի գծով հայտնաբերվում են սխալներ, ապա լիազորված մարմինը` հիմք ընդունելով ընթացիկ տարվա դոտացիայի հաշվարկման ճշգրտված ելակետային տվյալները եւ/կամ վերացնելով հաշվարկներում տեղ գտած վրիպումները կատարում է տվյալ տարվա դոտացիայի գումարների` ըստ առանձին համայնքների բաշխման վերահաշվարկ, որի արդյունքներն իրենց արտացոլումն են ստանում առաջիկա տարվա պետական բյուջեի մասին օրենքի նախագծում: Ընդ որում` ընթացիկ տարվա համար յուրաքանչյուր համայնքի գծով վերահաշվարկված եւ նույն տարվա պետական բյուջեի մասին օրենքով հաստատված դոտացիայի գումարների միջեւ:
- բացասական տարբերության առաջացման դեպքում, այդ տարբերությունը (ընթացիկ տարվա համար ավել հաշվարկված գումարը) հետ է գանձվում այդ համայնքից` վերջինիս գծով առաջիկա տարվա համար հաշվարկված դոտացիայի գումարն ընթացիկ տարվա համար ավել հաշվարկված գումարի չափով պակասեցման ճանապարհով (ընդ որում` եթե գանձման ենթակա գումարը գերազանցում է առաջիկա տարվա համար հաշվարկված դոտացիայի գումարը, ապա այդ գերազանցող չափով գումարի գանձումը նույն եղանակով իրականացվում է նաեւ առաջիկա տարվան հաջորդող հերթական տարիների ընթացքում),
- դրական տարբերության առաջացման դեպքում, այդ տարբերությունը (ընթացիկ տարվա համար պակաս հաշվարկված գումարը) հատկացվում է տվյալ համայնքին առաջիկա տարվա պետական բյուջեով համայնքների միջեւ բաշխման համար նախատեսված դոտացիայի ընդհանուր գումարի հաշվին` այդ համայնքին առաջիկա տարվա համար հաշվարկված դոտացիայի գումարն ընթացիկ տարվա համար պակաս հաշվարկված գումարի չափով ավելացման ճանապարհով: Եթե գումարի գանձման ժամանակաշրջանը որոշ համայնքների գծով ընդգրկում է ոչ միայն առաջիկա տարին, այլեւ դրան հաջորդող հերթական տարիները (գանձման ժամանակաշրջան), ապա հատկացում ստանալու իրավունք ունեցող համայնքներին հատկացումը գանձման ժամանակաշրջանի յուրաքանչյուր տարի կիրականացվի այդ տարիներին գանձման ենթակա գումարի սահմաններում (ընդ որում, հատկացում ստանալու իրավունք ունեցող յուրաքանչյուր համայնքին իրեն հասանելիք հատկացման գումարը գանձման ժամանակաշրջանի յուրաքանչյուր տարում կտրվի հատկացում ստանալու իրավունք ունեցող բոլոր համայնքներին հասանելիք հատկացման ընդհանուր գումարում յուրաքանչյուր համանման համայնքի գումարի տեսակարար կշռին համապատասխանող չափով):
Վերը նշված դեպքերին համապատասխանող` օրենքով նախատեսված գործողությունների կատարման պարագայում տվյալ տարվա դոտացիաների տրամադրման բնագավառում պետության եւ համայնքների միջեւ փոխադարձ պարտավորությունները համարվում են ամբողջությամբ կարգավորված եւ վերանայման ենթակա չեն` եթե օրենքով այլ բան չի նախատեսված:
3. Նախագծի 16-րդ հոդվածի 5-րդ կետով առաջարկվող դրույթի անհրաժեշտությունն ուղղակիորեն բխում է ՀՀ Սահմանադրության 90-րդ հոդվածի պահանջից, ըստ որի ՀՀ կառավարությունը պետական բյուջեի նախագիծն Ազգային ժողովի քննարկմանն է ներկայացնում բյուջետային տարին սկսվելուց առնվազն 90 օր առաջ (գործող օրենքով այդ ժամկետը սահմանված է 60 օր): Ընդ որում, նախագծով առաջարկվող այս փոփոխությունն անմիջականորեն կապակցված է սույն նախագծի հետ նույն փաթեթում ներկայացված «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի հետ:
4. Նախագծի 18-րդ հոդվածի 1-ին մասի 4-րդ կետով առաջարկվող փոփոխությունը շարադասական բնույթ ունի, մասնավորապես օրենքի 28.1-ին հոդվածի I մասի 2-րդ կետի «բ» ենթակետում «5-րդ եւ 6-րդ մասերով» բառերի առաջարկված փոխարինումը «5-րդ մասով» բառերով պայմանավորված է նրանով, որ գործող օրենքի 28.1-ին հոդվածի I մասի 2-րդ կետի «բ» ենթակետում 6-րդ մաս չկա:
5. ՀՀ հողային օրենսգրքի 46-րդ հոդվածում 2005 թվականի հոկտեմբերի 4-ին կատարված փոփոխության արդյունքում «հողամասի օգտագործման տրամադրում» հասկացության հստակեցման (այն է. «Հողամասը սեփականատերն օգտագործման է տրամադրում կառուցապատման, անհատույց (մշտական) օգտագործման կամ վարձակալության իրավունքով:») հետեւանքով անհրաժեշտություն է առաջացել հստակեցնել նաեւ «Հայաստանի Հանրապետության բյուջետային համակարգի մասին» ՀՀ օրենքի 17-րդ հոդվածի 3-րդ մասի «գ» կետում եւ 28.1-ին հոդվածի I-ին մասի 1-ին կետում նշված` ՀՀ պետական բյուջեին ամրագրված համապատասխան եկամտատեսակի անվանումը: Մասնավորապես, ըստ գործող օրենքի, պետական բյուջեի (համայնքների բյուջեների) եկամուտներ են հանդիսանում համայնքների վարչական տարածքից դուրս (համայնքների վարչական տարածքում) գտնվող պետական (համայնքային) սեփականություն համարվող հողերի վարձակալության եւ օգտագործման դիմաց գանձվող վարձավճարները: Նկատի ունենալով այն հանգամանքը, որ ՀՀ հողային օրենսգրքի 46-րդ հոդվածի համաձայն հողամասի սեփականատերի համար վերջինիս կողմից հողամասն օգտագործման տրամադրելու դիմաց եկամուտ կարող է առաջանալ միայն վարձակալության կամ կառուցապատման իրավունքով այդ հողամասը տրամադրելիս, իսկ օգտագործման իրավունքն ենթադրում է հողամասի անհատույց օգտագործում, ուստի նախագծով 17-րդ հոդվածի 4-րդ մասի «գ» կետը եւ 28.1-ին հոդվածի I-ին մասի 1-ին կետի 1.4-րդ ենթակետի «ա» պարբերությունը համապատասխանեցվել են այդ պահանջին: Ընդ որում, նախագծով առաջարկվող այս փոփոխությունն անմիջականորեն կապակցված է սույն նախագծի հետ նույն փաթեթում ներկայացված «Տեղական ինքնակառավարման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի հետ:
6. Նախագծում նախատեսված են նաեւ դրույթներ, որոնք ստեղծում են իրավական հիմքեր 2008 թվականի հունվարի 1-ից ներկայումս ՀՀ պարտադիր սոցիալական ապահովագրության բյուջե գանձվող պարտադիր սոցիալական ապահովագրության վճարները պետական բյուջե` որպես պարտադիր սոցիալական ապահովության վճարներ գանձելու, ինչպես նաեւ ՀՀ պարտադիր սոցիալական ապահովագրության բյուջեից կատարվող ծախսերը պետական բյուջեում ներառելու համար: