Armenian ARMSCII Armenian
ՆԱԽԱԳԻԾ
Կ-862-31.03.2010-ՏՀ-010/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

«ՀԱՐԿԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԵՎ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հոդված 1. «Հարկերի մասին» Հայաստանի Հանրապետության 1997 թվականի ապրիլի 14-ի ՀՕ-107 օրենքի (այսուհետ` օրենք) 27-րդ հոդվածը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր մասով.

«Առանց ուսումնասիրության կամ ստուգման հաշվանցում եւ (կամ) վերադարձ կատարելու վերաբերյալ հարկ վճարողի դիմումի համաձայն այլ հարկային պարտավորության դիմաց կատարված հաշվանցման եւ (կամ) վերադարձի  այն դեպքերում, երբ հաշվանցման եւ (կամ) վերադարձման ներկայացված գումարը  գերազանցել է օրենքով սահմանված կարգով որոշվող համապատասխան գումարին` հարկ վճարողից գանձվում է տուգանք` ավել հաշվանցված եւ (կամ) վերադարձված գումարի 50%-ի չափով: Սույն մասում նշված դեպքում հաշվանցման օրվա դրությամբ  կատարվում է հարկ վճարողի այլ հարկային պարտավորությունների վերահաշվարկ` ավել հաշվանցված  գումարի չափով, իսկ վերադարձի դեպքում վերադարձի օրվա դրությամբ առաջադրվում է հարկի գծով պարտավորություն` ավել վերադարձված գումարի չափով, բացառությամբ այն դեպքերի, երբ հարկ վճարողից «Ավելացված արժեքի հարկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 43-րդ համաձայն` ենթակա է գանձման թաքցված կամ պակաս ցույց տրված ԱԱՀ-ի գումարը:» :

Հոդված 2. Օրենքի հավելված 1-ի (Հարկերի հաշվանցման եւ (կամ) վերադարձի կարգն ու ժամկետները) 8.4 կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«8.4. Ավելացված արժեքի հարկի եւ ակցիզային հարկի գծով oրենքով uահմանված կարգով որոշվող` վճարողի այլ հարկային պարտավորությունների դիմաց հաշվանցման եւ (կամ) վերադարձման ենթակա` գերավճարի մնացորդ չհանդիսացող գումարը կարող է արձանագրվել առանց ուսումնասիրության եւ հարկ վճարողի դիմումի համաձայն ուղղվել հարկ վճարողի այլ հարկային պարտավորությունների մարմանը եւ (կամ) վերադարձվել, եթե հարկ վճարողը Հայաստանի Հանրապետության կառավարության սահմանած չափանիշներին համապատասխան ռիսկային չի համարվում: 2011-2012 թվականներին ռիսկային չհամարվող հարկ վճարողներին ավելացված արժեքի եւ ակցիզային հարկի գումարները առանց ուսումնասիրության հաշվանցվում եւ (կամ) վերադարձվում են, եթե  հաշվետու ամսվա արդյունքներով  (կամ  հաշվետու եռամսյակի համար ամսական հաշվարկով) հաշվանցման եւ (կամ) վերադարձման ենթակա ավելացված արժեքի հարկի եւ ակցիզային հարկի հանրագումարը, իսկ ակցիզային հարկ չվճարողների համար` ավելացված արժեքի հարկի գումարը 2011 թվականին չի գերազանցում 5 միլիոն դրամը, իսկ 2012 թվականին` 10 միլիոն դրամը:

Ռիսկային համարվող հարկ վճարողների, ինչպես նաեւ սույն կետի առաջին պարբերությունով սահմանված գումարները գերազանցվելու դեպքերում ավելացված արժեքի հարկի եւ ակցիզային հարկի գծով oրենքով uահմանված կարգով որոշվող` վճարողի այլ հարկային պարտավորությունների դիմաց հաշվանցման եւ (կամ) վերադարձման ենթակա գերավճարի մնացորդ չհանդիսացող գումարները արձանագրվում են ուuումնաuիրությամբ:

Ավելացված արժեքի հարկի եւ ակցիզային հարկի գծով oրենքով uահմանված կարգով որոշվող` վճարողի այլ հարկային պարտավորությունների դիմաց հաշվանցման եւ (կամ) վերադարձման ենթակա` գերավճարի մնացորդ չհանդիսացող գումարների  հիմնավորվածությունն արձանագրվում է uույն կարգի 6.1-րդ կետի «դ» ենթակետում նշված uտուգումներով (այuուհետ` uտուգում): Ավելացված արժեքի հարկի եւ ակցիզային հարկի հաշվանցումների ուuումնաuիրություն կամ uտուգում անցկացվում է նաեւ uույն կարգի 15-րդ կետով նախատեuված դեպքերում:» :

Հոդված 3. Օրենքի հավելված 1-ի 9.3 կետից հանել «` հարկային հաշվանցումների եւ (կամ) վերադարձի ուuումնաuիրության կամ uտուգման  արդյունքներով» բառերը :

Հոդված 4. Սույն օրենքն ուժի մեջ է 2011 թվականի հունվարի 1-ից :

Հիմնավորում

«Հարկերի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում  լրացում եւ փոփոխություններ  կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի ընդունման անհրաժեշտության վերաբերյալ

1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը). Նախագծի ընդունումը պայմանավորված է արտահանման գործարքներ մասով  հաշվանցման կամ վերադարձման ենթակա ավելացված արժեքի հարկի եւ ակցիզային հարկի գումարները առանց ուսումնասիրության կամ ստուգման հարկ վճարողի այլ հարկային պարտավորություններին հաշվանցելու կամ հետ վերադարձնելու դրույթների սահմանման հետ :

1.1 Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը եւ առկա խնդիրները. «Հարկերի մասին» ՀՀ օրենքի համաձայն արտահանման գործարքների մասով հաշվանցման կամ վերադարձման ենթակա գումարները որոշվում են հարկային մարմնի կողմից իրականացվող ուսումնասիրությունների կամ ստուգումների հիման վրա : Հարկային մարմնի  կողմից իրականացված ստուգումների կամ ուսումնասիրությունների արդյունքում կազմվում են համապատասխան արձանագրություններ, որոնց հիման վրա արտահանման գործարքների մասով ԱԱՀ-ի եւ ակցիզային հարկի գումարները ուղղվում են հարկ վճարողների այլ հարկային պարտավորությունների մարմանը կամ պարտավորությունների բացակայության դեպքում այդ գումարները հետ են վերադարձվում հարկ վճարողներին:

Օրենքի նախագծով առաջարկվում է սահմանել, որ արտահանման գործարքների մասով վճարված ԱԱՀ-ի եւ ակցիզային հարկի գումարները կարող են հաշվանցվել հարկ վճարողի այլ հարկային պարտավորությունների հաշվին կամ վերադարձվել առանց համապատասխան ուսումնասիրություն կամ ստուգում իրականացնելու:

1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները. Նախագծով առաջարկվում է սահմանել, որ`

- արտահանման գործարքների մասով ավելացված արժեքի հարկի եւ ակցիզային հարկի գումարները` հարկ վճարողի այլ հարկային պարտավորությունների դիմաց կարող են հաշվանցել եւ (կամ) վերադարձնել առանց ուսումնասիրության եւ ստուգման,

- այդ պահանջները կկիրառվեն այն հարկ վճարողների նկատմամբ, եթե այդ հարկ վճարողները Հայաստանի Հանրապետության կառավարության սահմանած չափանիշներին համապատասխան ռիսկային չեն համարվում:

- 2011-2012 թվականներին ռիսկային չհամարվող հարկ վճարողներին ավելացված արժեքի եւ ակցիզային հարկի գումարները առանց ուսումնասիրության հաշվանցվում եւ (կամ) վերադարձվում են, եթե  հաշվետու ամսվա արդյունքներով  (կամ  հաշվետու եռամսյակի համար ամսական հաշվարկով) հաշվանցման եւ (կամ) վերադարձման ենթակա ավելացված արժեքի հարկի եւ ակցիզային հարկի հանրագումարը, իսկ ակցիզային հարկ չվճարողների համար` ավելացված արժեքի հարկի գումարը 2011 թվականին չի գերազանցում 5 միլիոն դրամը, իսկ 2012 թվականին` 10 միլիոն դրամը:

- հարկ վճարողների նկատմամբ կկիրառվի պատասխանատվություն առանց ուսումնասիրության կամ ստուգման ավել գումարներ հաշվանցելու կամ հետ ստանալու դեպքերում` տուգանք ավել հաշվանցված կամ հետ վերադարձված գումարի 50%-ի չափով :

2. Կարգավորման առարկան. Նախագծի կարգավորման առարկան առանց ուսումնասիրության կամ ստուգման արտահանման գործարքների մասով ԱԱՀ-ի եւ ակցիզային հարկի գումարները այլ հարկային պարտավորությունների դիմաց հաշվանցելու կամ վերադարձնելու հնարավորության սահմանումն է:

3. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը. Ակնկալվում է, որ նախագծի ընդունման արդյունքում հնարավորություն կստեղծվի առանց ուսումնասիրության կամ ստուգման արտահանման գործարքների մասով ԱԱՀ-ի եւ ակցիզային հարկի գումարները ուղղել հարկ վճարողների այլ պարտավորությունների մարմանը կամ հարկային պարտավորությունների բացակայության դեպքում այդ գումարները հետ վերադարձնել հարկ վճարողներին: