ՀՈԴՎԱԾ 1. Հայաստանի Հանրապետության 1998 թվականի մայիսի 5-ի քաղաքացիական օրենսգրքի (այսուհետ` Օրենսգիրք) 26-րդ հոդվածի 2-րդ կետում «անհատ ձեռնարկատեր գրանցվելու» բառերը փոխարինել «անհատ ձեռնարկատեր հաշվառվելու» բառերով, իսկ «գրանցման» բառից հետո լրացնել «կամ հաշվառման» բառերը:
ՀՈԴՎԱԾ 2. Օրենսգրքի 55-րդ հոդվածի`
ա) 1-ին կետում «հիմնադիրների» բառից հետո լրացնել «(մասնակիցների) կամ կանոնադրությամբ դրա համար լիազորված մարմնի» բառերը, իսկ 2-րդ պարբերությունն ուժը կորցրած ճանաչել.
բ) 2-րդ կետից հանել «իրավաբանական անձի կառավարման կարգը,» բառերը.
գ) 2-րդ կետում «անձանց համար`» բառերից հետո լրացնել «սույն օրենսգրքով եւ (կամ)» բառերը:
ՀՈԴՎԱԾ 3. Օրենսգրքի 57-րդ հոդվածի 1-ին կետում «օրենքով եւ նրա» բառերը փոխարինել «օրենսգրքով, օրենքով եւ (կամ) իրավաբանական անձի» բառերով.
ՀՈԴՎԱԾ 4
. Օրենսգրքի 96-րդ հոդվածի 1-ին կետի 2-րդ նախադասությունը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.
«Հակառակ դեպքում այն մեկ տարվա ընթացքում վերակազմավորվում է բաց բաժնետիրական ընկերության կամ առեւտրային կոոպերատիվի: Եթե նշված ժամկետում ընկերությունը չվերակազմավորվի կամ նրա մաuնակիցների թիվը չպակաuի մինչեւ uույն կետում uահմանված քանակը, ապա ընկերությունը ենթակա է լուծարման:»:
ՀՈԴՎԱԾ 5 . Օրենսգրքի 97-րդ հոդվածից հանել «նրանց ներդրած ավանդների կազմի եւ կարգի, ավանդները ներդնելու պարտականությունները խախտելու համար պատաuխանատվության, ընկերության կառավարման մարմինների կազմի եւ իրավաuության ու նրանց որոշումների ընդունման կարգի մաuին` ներառյալ այն հարցերով, որոնցով որոշումներն ընդունվում են միաձայն կամ ձայների որակյալ մեծամաuնությամբ,» բառերը:
ՀՈԴՎԱԾ 6. «Օրենսգրքի 98-րդ հոդվածի 4-րդ կետի 2-րդ նախադասու-թյունում «ակտիվների արժեքը» բառերից հետո լրացնել «կազմում է բացասական մեծություն կամ» բառերը:»
ՀՈԴՎԱԾ 7. Օրենսգրքի 100-րդ հոդվածի 2-րդ կետում «բաժնետիրական ընկերության» բառերից հետո լրացնել «եւ առեւտրային կոոպերատիվի» բառերը:
ՀՈԴՎԱԾ 8. Օրենսգրքի 101-րդ հոդվածի`
ա) 3-րդ կետում «նախապատվության իրավունքից» բառերից հետո լրացնել «(բացառությամբ "Բանկերի, վարկային կազմակերպությունների, ներդրումային ընկերությունների եւ ապահովագրական ընկերությունների uնանկության մաuին" Հայաuտանի Հանրապետության oրենքով uահմանված դեպքի)» բառերը.
բ) 6-րդ կետի 1-ին նախադասությունում «, եթե ընկերության կանոնադրությամբ նախատեuված չէ, որ նման անցումը թույլատրվում է միայն ընկերության մնացած մաuնակիցների համաձայնությամբ» բառերը փոխարինել «միայն ընկերության մնացած մասնակիցների համաձայնությամբ» բառերով.
գ) 6-րդ կետը լրացնել հետեւյալ բովանդայությամբ նոր 2-րդ նախադասությամբ.
«Ընկերության կանոնադրությամբ կարող է նախատեսվել, որ նման անցումը թույլատրվում է առանց մնացած մասնակիցների համաձայնության:»:
ՀՈԴՎԱԾ 9. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում 2011 թվականի հունվարի 1-ից:
1.Իրավական ակտերի անհրաժեշտությունը (նպատակը) - պայմանավորված է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2010 թվականի հունվարի 21-ի թիվ 97-Ն որոշմամբ հաստատված «Գործարարությամբ զբաղվելը Հայաստանում» բարեփոխումների հուշագրի հիման վրա կազմված Հայաստանի գործարար միջավայրի բարելավման միջոցառումների ծրագրի 3-րդ կետի պահանջների կատարմամբ:
2.Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը եւ առկա խնդիրները - ներկայիս գործող օրենսդրությամբ նախատեսված է, որ անհատ ձեռնարկատերերը ստանում են պետական գրանցում: Օրենքով ամրագրված պետական գրանցման պահանջը ներկա պայմաններում դիտարկվում է որպես չհիմնավորված լրացուցիչ պարտականություն եւ այդ առումով այն չի համապատասխանում Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից իրականացվող քաղաքականությանը, որով նախատեսվում է պարզեցնել տնտեսական գործունեության հետ կապված ընթացակարգերը, վերացնել չհիմնավորված պահանջները, թույլտվությունները եւ այլն:
3. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները - հիշյալ օրենքների նախագծերով առաջարկվում է ընկերության հիմնադրման նպատակով այցելություն միայն մեկ կառույց, որը փաստաթղթերն ընդունելուց հետո ինքն է իրականացնում բոլոր ընթացակարգերը` համագործակցելով պետական ռեգիստրի, ՀՀ կառավարությանն առընթեր հարկայի պետական ծառայության, ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարության, ՀՀ կառավարությանն առընթեր ՀՀ ոստիկանության, Երեւանի քաղաքապետարանի եւ այլ մարմինների հետ: Բացի այդ առաջարկվում է վերացնել անհատ ձեռնարկատերերի պետական գրանցման պահանջը, դրա փոխարեն ձեռնարկատիրական գործունեությամբ զբաղվել ցանկացող ֆիզիկական անձինք հաշվառվում են գրանցող մարմնի կողմից: Հաշվառումը հավաստող փաստաթուղթը` վկայականը պետք է ներառի ՀՎՀՀ-ն: Նշված իրավական ակտերի փաթեթի ընդունմամբ կարգելվի այն իրավաբանական անձանց գրանցումը, որոնց հիմնադիր(ներ)ը դատապարտված են եղել տնտեսական գործունեության դեմ ուղղված, (ՀՀ քրեական օրենսգրքի 187-216-րդ հոդվածներ), ահաբեկչության ֆինանսավորման (ՀՀ քրեական օրենսգրքի 21 7.1-րդ հոդված), ինչպես նաեւ պետական ծառայության դեմ ուղղված հանցագործություն(ներ)ի (ՀՀ քրեական օրենսգրքի 308-313-րդ հոդվածներ) համար եւ նրանց դատվածությունը օրենքով սահմանված կարգով հանված կամ մարված չէ:
Նման սահմանափակումներ մտցնելը նախատեսված է նաեւ ԵԽ նախարարների կոմիտեի շրջանակներում գործող կոռուպցիայի դեմ պայքարի հանձնաժողովի (GRECO) 2005 թվականի մայիսի 30-ից հունիսի 5-ը Հայաստան այցելություն կատարելու հիման վրա մշակված ուսումնասիրությունների գնահատականի 141-րդ կետի թիվ xxi առաջարկությամբ, մասնավորապես, «ապահովելու, որպեսզի ստուգվի եւ հսկվի կազմակերպություն հիմնադրողների կողմից կոռուպցիոն հանցագործություններ կատարած լինելու հանգամանքը»: Փաթեթով առաջարկվում են նաեւ ներկայիս գործող օրենքներում առկա թերությունների վերացում:
Նախատեսվում է նաեւ ընկերության գործունեության մեկնարկի ընթացակարգերի պարզեցում, ժամանակի եւ ծախսերի կրճատում: Ընկերության հիմնադրման ընթացակարգերի իրականացում ներկայիս 18-20 օրվա փոխարեն 5-6 օրում:
4. Իրավական ակտերի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը - առավել արդյունավետ դարձնել ընկերությունների հիմնադրման ընթացակարգերը, մասնավորապես` ֆիրմային անվանման տրամադրումը, պետական գրանցումը, ձեռնարկատիրական գործունեությամբ զբաղվել ցանկացող ֆիզիկական անձանց հաշվառումը եւ այլն: