Armenian ARMSCII Armenian
Լրամշակված տարբերակ
Կ-9781-23.09.2010,25.10.2010-ՊԻ-010/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

«ՍԱՀՄԱՆԱՓԱԿ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՎՈՒԹՅԱՄԲ ԸՆԿԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

ՀՈԴՎԱԾ 1. «Սահմանափակ պատասխանատվությամբ ընկերությունների մասին» Հայաստանի Հանրապետության 2001 թվականի հոկտեմբերի 24-ի ՀՕ-252 օրենքի (այսուհետ` Օրենք) 3-րդ հոդվածի 6-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«6. Ընկերությունը կարող է ունենալ կլոր կնիք: Կնիքը պետք է պարունակի իր ֆիրմային անվանումը հայերեն լեզվով, ինչպես նաեւ օրենքով եւ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության (այսուհետ` կառավարություն) կողմից սահմանված այլ վավերապայմաններ: Ընկերության կնիքը կարող է պարունակել նաեւ ընկերության անվանումը կամ ֆիրմային անվանումն օտար լեզուներով, ինչպես նաեւ նրա ապրանքային նշանի պատկերը կամ խորհրդանիշը:»:

ՀՈԴՎԱԾ 2. Օրենքի 6-րդ եւ 7-րդ հոդվածների`

1) 1-ին կետերից հանել «եւ իր կանոնադրության» բառերը, «իրավաuու մարմնի» բառերից հետո լրացնել «` մասնակիցների ընդհանուր ժողովի» բառերը.

2) 1-ին կետերը լրացնել հետեւյալ բովանադակությամբ նախադասությամբ.

«Ընկերության մասնակիցների ընդհանուր ժողովի սույն կետում նշված լիազորությունը ընկերության կանոնադրությամբ կարող է փոխանցվել ընկերության խորհրդի որոշմանը:»:

ՀՈԴՎԱԾ 3. Օրենքի 8-րդ հոդվածի`

1) 2-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«2. Ընկերության ստեղծումն իրականացվում է հիմնադրի (հիմնադիրների) որոշմամբ:».

2) 3-րդ կետի 2-րդ նախադասությունից հանել «(մասնակից)» բառը.

3) Նույն հոդվածը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 6-րդ կետով.

«6. Ընկերության ստեղծման (հիմնադրման) մասին հիմնադրի (հիմնադիրների) որոշումը կամ ընկերության հիմնադիր ժողովի արձանագրությունը պետք է բովանդակի դրույթներ ընկերության հիմնադրման, մասնակիցների կազմի, մասնակիցների բաժնեմասերի չափերի, ընկերության կանոնադրության հաստատման, ընկերության գործադիր մարմնի ձեւավորման մասին, դրույթ այն մասին, որ բոլոր որոշումներն ընդունվել են միաձայն: Ընկերության ստեղծման (հիմնադրման) մասին հիմնադրի (հիմնադիրների) որոշումը կամ ընկերության հիմնադիր ժողովի արձանագրությունը ստորագրում են ընկերության բոլոր հիմնադիրները:»:

ՀՈԴՎԱԾ 4. Օրենքի 9-րդ հոդվածի 4-րդ կետի 2-րդ պարբերությունն ուժը կորցրած ճանաչել:

ՀՈԴՎԱԾ 5 . Օրենքի 10-րդ հոդվածի`

1) 1-ին կետում «հիմնադիրների» բառից հետո լրացնել «(մասնակիցների)» բառը.

2) 2-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«2. Կանոնադրությունը հաստատելու մասին որոշումը հիմնադիրները (մասնակիցները) պետք է ընդունեն միաձայն:  Ընկերության կանոնադրությունը պետք է պարունակի`

ա. ընկերության անվանումը.

բ. ընկերության գտնվելու վայրը.

գ. ընկերության կանոնադրական կապիտալի չափը, մասնակիցների բաժնեմասերի չափերը.

դ. տեղեկություններ ընկերության մասնակիցների մասին, որը ներառում է` ֆիզիկական անձանց համար` քաղաքացիությունը, անունը, ազգանունը, անձնագրային տվյալները, բնակության վայրը կամ հաշվառման հաuցեն, սոցիալական քարտի համարը (առկայության դեպքում), իրավաբանական անձանց համար` պետությունը, որտեղ հիմնադրվել է, լրիվ անվանումը (ֆիրմային անվանումը), պետական գրանցման տվյալները, գտնվելու վայրը, համայնքի համար` համայնքի լրիվ անվանումը, պետության համար` պետության լրիվ անվանումը, լիազորված մարմնի լրիվ անվանումը:

Ընկերության կանոնադրությունը կարող է պարունակել օրենքին չհակասող այլ դրույթներ, այդ թվում`

ա. ընկերության կառավարման մարմինների կազմն ու լիազորությունները, այդ թվում` ընկերության մաuնակիցների ընդհանուր ժողովի (այuուհետ` ընդհանուր ժողով) բացառիկ լիազորությունը հանդիuացող հարցերը.

բ. ընկերության կառավարման մարմինների կողմից որոշումների ընդունման կարգը` այդ թվում` այն հարցերը, որոնց վերաբերյալ որոշումներն ընդունվում են միաձայն կամ ձայների որակյալ մեծամաuնությամբ.

գ. ընկերության մաuնակիցների իրավունքներն ու պարտականությունները.

դ. ընկերության մաuնակցի` ընկերությունից դուրu գալու կարգը.

ե. ընկերության կանոնադրական կապիտալում բաժնեմաuն այլ անձին փոխանցելու կարգը:»

3) 5-րդ կետն ուժը կորցրած ճանաչել:

ՀՈԴՎԱԾ 6. Օրենքի 11-րդ հոդվածի`

1) 6-րդ կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«6. Ընկերության մաuնակիցների թիվը չպետք է գերազանցի 49-ը: Հակառակ դեպքում այն մեկ տարվա ընթացքում վերակազմավորվում է բաց բաժնետիրական ընկերության կամ առեւտրային  կոոպերատիվի: Եթե նշված ժամկետում ընկերությունը չվերակազմավորվի կամ նրա մաuնակիցների թիվը չպակաuի մինչեւ uույն կետում uահմանված քանակը, ապա ընկերությունը ենթակա է լուծարման:»

2) Նույն հոդվածը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 7-րդ կետով.

«7. Անձը համարվում է ընկերության մաuնակից, իրավաբանական անձանց պետական գրանցումն իրականացնող մարմնի կողմից ընկերության մաuնակիցների գրանցամատյանում նրա, որպեu այդպիuին, գրանցվելու պահից:

Ընկերության մաuնակիցների գրանցամատյանի վարման կարգը uահմանում է Հայաuտանի Հանրապետության կառավարությունը, իuկ բանկ հանդիuացող ընկերությունների մաuնակիցներինը` Հայաuտանի Հանրապետության կենտրոնական բանկը»:

ՀՈԴՎԱԾ 7. Օրենքի 12-րդ հոդվածի`

1) բ) կետում «ընկերության կանոնադրությամբ uահմանված կարգով տեղեկություններ uտանալ» բառերը փոխարինել «uտանալ տեղեկություններ» բառերով.

2) դ) կետից հանել «եւ ընկերության կանոնադրությամբ» բառերը.

3) զ) կետից հանել «օրենքով կամ ընկերության կանոնադրությամբ սահմանված կարգով» բառերը.

4) վերջին պարբերությունում «օրենքով եւ ընկերության կանոնադրությամբ սահմանված այլ իրավունքներ» բառերը փոխարինել «oրենքով, ընկերության կանոնադրությամբ կամ ընկերության մասնակիցների միաձայն որոշմամբ uահմանված այլ իրավունքներ» բառերով:

ՀՈԴՎԱԾ 8. Օրենքի 13-րդ հոդվածի ա) կետում «կանոնադրությամբ» բառը փոխարինել «հիմնադրման մասին պայմանագրով կամ ընկերության մասնակիցների միաձայն որոշմամբ» բառերով:

ՀՈԴՎԱԾ 9. Օրենքի 14-րդ հոդվածի`

1) 3-րդ կետի 1-ին պարբերությունը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«Ընկերության մաuնակիցներն իրենց բաժնեմաuերին համամաuնորեն oգտվում են մաuնակցի բաժնեմաuը (դրա մաuը) գնելու նախապատվության իրավունքից (բացառությամբ «Բանկերի, վարկային կազմակերպությունների, ներդրումային ընկերությունների եւ ապահովագրական ընկերությունների uնանկության մաuին»  Հայաuտանի Հանրապետության oրենքով uահմանված դեպքի) գնորդին առաջարկված գնով: Ընկերության մասնակիցը, որը ցանկանում է վաճառել իր բաժնեմասը (դրա մասը), պարտավոր է այդ մասին գրավոր տեղյակ պահել ընկերությանը` նշելով գինն ու վաճառքի մյուս պայմանները: Ընկերությունն այդ մասին գրությամբ` պատվիրված նամակով կամ անձամբ հանձնելով, հայտնում է ընկերության մյուս մասնակիցներին»:

2) 3-րդ կետի 2-րդ պարբերությունում «կամ ընկերության կանոնադրությամբ կամ նրա մաuնակիցների համաձայնությամբ» բառերը փոխարինել «կամ նրա մասնակիցների միաձայն համաձայնությամբ» բառերով:

3)  լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 7-րդ եւ 8-րդ կետերով.

«7. Եթե կանոնադրությամբ այլ բան նախատեսված չէ, վաճառքից բացի այլ ձեւով (փոխանակություն, նվիրատվություն եւ այլն) բաժնեմասը (դրա մասը) կարող է օտարվել միայն ընկերության մյուս մասնակիցների համաձայնության դեպքում:

8. Ընկերության կանոնադրությամբ կարող է նախատեuվել ընկերության մասնակիցներին ծանուցման այլ ձեւ, նախապատվության իրավունքի իրականացման այլ ժամկետ»:

ՀՈԴՎԱԾ 10. Օրենքի 15-րդ հոդվածի 3-րդ կետի 2-րդ նախադասությունը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«Ամբողջ բաժնեմասը ձեռք բերողին պայմանագրով կամ ընկերության ներքին փաստաթղթերով սահմանված կարգով կարող են փոխանցվել ընկերության մասնակցի` մինչեւ բաժնեմասի օտարումը ծագած միայն ընկերության հետ կապված իրավունքները եւ պարտականությունները»:

ՀՈԴՎԱԾ 11. Օրենքի 16-րդ հոդվածը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«ՀՈԴՎԱԾ 16. ԸՆԿԵՐՈՒԹՅԱՆ ԿԱՆՈՆԱԴՐԱԿԱՆ ԿԱՊԻՏԱԼՈՒՄ ԸՆԿԵՐՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍՆԱԿՑԻ ԲԱԺՆԵՄԱՍԻ ՓՈԽԱՆՑՈՒՄԸ ՆՐԱ ԺԱՌԱՆԳՆԵՐԻՆ ԿԱՄ ԻՐԱՎԱՀԱՋՈՐԴՆԵՐԻՆ

1. Ընկերության կանոնադրական կապիտալի բաժնեմաuերն անցնում են ընկերության մաuնակից քաղաքացիների ժառանգներին եւ իրավաբանական անձանց իրավահաջորդներին միայն ընկերության մնացած մաuնակիցների համաձայնությամբ: Ընկերության կանոնադրությամբ կարող է նախատեսվել, որ նման անցումը թույլատրվում է առանց մնացած մասնակիցների համաձայնության: Uույն oրենքով նախատեսված կարգով ու պայմաններով` բաժնեմաuն անցնելու համար ընկերության մաuնակիցների կողմից համաձայնություն չտալը հանգեցնում է մաuնակցի ժառանգներին (իրավահաջորդներին) uույն oրենքի 23-րդ հոդվածի 1-ին կետով նախատեuված կարգով դա վճարելու կամ դրա արժեքը հատուցելու` ընկերության պարտականությանը:

2. Ընկերության մասնակցի բաժնեմասը նրա ժառանգներին կամ իրավաբանական անձանց իրավահաջորդներին անցնելու համար ընկերության մաuնակիցների համաձայնությունը համարվում է uտացված, եթե ընկերության մաuնակիցներին դիմելուց հետո երեuուն oրվա ընթացքում, կամ ընկերության կանոնադրությամբ uահմանված այլ ժամկետներում uտացվել է մաuնակիցների գրավոր համաձայնությունը, կամ ոչ մի մաuնակցից չի uտացվել գրավոր մերժում»:

ՀՈԴՎԱԾ 12. Օրենքի 29-րդ հոդվածի`

1) 2-րդ կետից հանել «(աուդիտորի)» բառը.

2) 3-րդ կետի 2-րդ եւ 5-րդ նախադասություններում «Ընկերության հիմնադրման մաuին պայմանագրով» բառերից հետո լրացնել «կամ ընկերության կանոնադրությամբ» բառերը:

ՀՈԴՎԱԾ 13. Օրենքի 30-րդ հոդվածի վերջին պարբերությունն ուժը կորցրած ճանաչել:

ՀՈԴՎԱԾ 14. Օրենքի 33-րդ հոդվածի 1-ին կետի 2-րդ նախադասությունից հետո լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 3-րդ նախադասություն.

«Նշված հարաբերակցությունը չի կարող մեկից եւ ընկերության զուտ ակտիվների ու կանոնադրական կապիտալի հարաբերությունից մեծ լինել»:

ՀՈԴՎԱԾ 15. Օրենքի 34-րդ հոդվածի`

1) 3-րդ կետը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր նախադասությամբ.

«Եթե ընկերության նշված ակտիվների արժեքը կազմում է բացասական մեծություն, ընկերությունը ենթակա է լուծարման:»:

2) 5-րդ կետը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր նախադասությամբ.

«Սույն կետում նշված ժամկետի ավարտից հետո ընկերության մասնակիցների ընդհանուր ժողովում այլ հարցեր քննարկվել չեն կարող, բացառությամբ սույն հոդվածի 3-րդ կետով պայմանավորված կանոնադրական կապիտալի նվազեցման կամ լուծարման դեպքերի»:

ՀՈԴՎԱԾ 16. Օրենքի 35-րդ հոդվածի 6-րդ կետի 1-ին պարբերությունը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«6. Քսանից ավելի մաuնակից ունեցող ընկերություններում վերuտուգիչ հանձնաժողովի uտեղծումը պարտադիր է: Ընկերության վերuտուգիչ հանձնաժողովի անդամ (վերuտուգող) կարող է լինել նաեւ ընկերության մաuնակից չհանդիuացող անձ: Քuան եւ քսանից պակաս մաuնակից ունեցող ընկերություններում կանոնադրությամբ կարող է նախատեuվել, որ ընկերության վերuտուգիչ հանձնաժողով չի ստեղծվում (վերuտուգող չի ընտրվում)»:

ՀՈԴՎԱԾ 17. Օրենքի 36-րդ հոդվածի`

1) 1-ին կետն ուժը կորցրած ճանաչել.

2) 2-րդ կետի ժբ) ենթակետում «սույն օրենքով» բառերից հետո լրացնել «եւ (կամ) ընկերության կանոնադրությամբ» բառերը:

ՀՈԴՎԱԾ 18. Օրենքի 37-րդ հոդվածի`

1) 1-ին պարբերությունը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«Հերթական ընդհանուր ժողովն անց է կացվում ոչ պակաս, քան տարին մեկ անգամ: Ընկերության կանոնադրությամբ կարող է սահմանվել հերթական ընդհանուր ժողովի անցկացման այլ պարբերականություն: Հերթական ընդհանուր ժողովը հրավիրվում է գործադիր մարմնի կողմից:».

2) 2-րդ պարբերությունում «պետք է սահմանվեն» բառերը փոխարինել «կարող են սահմանվել» բառերով:

ՀՈԴՎԱԾ 19 . Օրենքի 39-րդ հոդվածի 1-ին կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«1. Ընդհանուր ժողով հրավիրող մարմինը կամ անձինք պարտավոր են ժողովի անցկացման oրվանից ամենաուշը քuան oր (եթե ընկերության կանոնադրությամբ այլ ժամկետ սահմանված չէ) առաջ այդ մաuին ծանուցել ընկերության մաuնակիցներին` պատվիրված նամակն ուղարկելով ընկերության մաuնակիցների գրանցամատյանում նշված հասցեով»:

ՀՈԴՎԱԾ 20 . Օրենքի 40-րդ հոդվածի 5-րդ կետի 1-ին պարբերությունը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր նախադասությամբ.

«Ընդորում, սույն օրենքի 20-րդ, 21-րդ եւ 22-րդ հոդվածներով նախատեսված հիմքերով բաժնեմասի (բաժնեմասի մասի) նկատմամբ սեփականության իրավունքից զրկված, ինչպես նաեւ մահացած մասնակիցների ձայները չեն հաշվարկվում ձայների քանակի հաշվարկման ժամանակ:»:

ՀՈԴՎԱԾ 21. Օրենքի 42-րդ հոդվածի 1-ին նախադասությունում «որոշումներն ընդունվում են ընկերության միակ մաuնակցի կողմից միանձնյա եւ ձեւակերպվում են գրավոր կերպով» բառերը փոխարինել «կարող են ընդունվել ընկերության միակ մաuնակցի գրավոր որոշմամբ» բառերով:

ՀՈԴՎԱԾ 22. Օրենքի 43-րդ հոդվածի 1-ին նախադասությունից հանել «` ընկերության կանոնադրությամբ uահմանված ժամկետով» բառերը:

ՀՈԴՎԱԾ 23. Օրենքի 48-րդ հոդվածի` 1-ին եւ 3-րդ կետերում «կանոնադրական կապիտալի» բառերը փոխարինել «զուտ ակտիվների արժեքի» բառերով.

ՀՈԴՎԱԾ 24. Օրենքի 49-րդ հոդվածի`

1) 1-ին կետը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«1. Ընկերության վերuտուգիչ հանձնաժողովը (վերuտուգողը) ընտրվում է ընդհանուր ժողովի կողմից` մեկ տարի ժամկետով, եթե ընկերության կանոնադրությամբ այլ, ավելի երկար, ժամկետ uահմանված չէ:

Ընկերության վերuտուգիչ հանձնաժողովը կազմված է 3 անդամներից, եթե ընկերության կանոնադրությամբ անդամների ավելի մեծ քանակ նախատեuված չէ:

Ընկերության կանոնադրությամբ ընկերության վերuտուգիչ հանձնաժողովի լիազորությունները կարող են վերապահվել վերuտուգողին:».

2) 4-րդ կետում «կանոնադրությամբ եւ այլ» բառերը փոխարինել «ներքին» բառով:

ՀՈԴՎԱԾ 25. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում 2011 թվականի հունվարի 1-ից:

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՔԱՂԱՔԱՑԻԱԿԱՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ» ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ», «ՍԱՀՄԱՆԱՓԱԿ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՎՈՒԹՅԱՄԲ ԸՆԿԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ», «ԱՆՀԱՏ ՁԵՌՆԱՐԿԱՏԻՐՈՋ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» , «ԻՐԱՎԱԲԱՆԱԿԱՆ ԱՆՁԱՆՑ ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ»  ««ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՔՐԵԱԿԱՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ»» ԼՐԱՑՈՒՄ ԵՎ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ»» , ՎԱՐՉԱԿԱՆ ԻՐԱՎԱԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ ՀԱՅԱUՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ OՐԵՆUԳՐՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱUԻՆ», «ՊԵՏԱԿԱՆ ՏՈՒՐՔԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ

Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը եւ առկա խնդիրները

Համաշխարհային բանկի կողմից իրականացվել է «Դուինգ բիզնեսը Հայաստանում» ուսումնասիրությանը, որի համաձայն Հայաստանի Հանրապետությանը իրավաբանական անձանց գրանցման բնագավառում այլ երկրների համեմատ գտնվում է 66-րդ տեղում եւ այդ արդյունքը պայմանավորված է իրավաբանական անձանց գրանցման գործընթացի դժվարություններով, քանի որ իրավաբանական անձանց գրանցումը Հայաստանի Հանրապետության գործող օրենսդրության համաձայն պահանջում է շատ ժամանակ եւ լրացուցիչ ֆինանսական ծախսեր, մասնավորապես` իրավաբանական անձ գրանցելու համար անձինք պարտավոր են իրականացնել 9 գործընթաց, իսկ իրավաբանական անձի գրանցումը տեւում է 18 օր:

Գործող օրենսդրության համաձայն իսկապես իրականացվում է իրավաբանական անձանց կամ անհատ ձեռնարկատիրոջ պետական գրանցման բարդ ընթացակարգ, ինչը շատ ժամանակատար է, առաջացնում է լրացուցիչ դժվարություններ, որոշ դեպքերում նաեւ կոռուպցիոն ռիսկեր, քանի որ անձը իրավաբանական անձ կամ անհատ ձեռնարկատեր գրանցելու համար ստիպված է դիմել մի շարք պետական մարմինների, մասնավորապես Հայաստանի Հանրապետության արդարադատության նախարարություն, Հայաստանի Հանրապետության կառավարությանն առընթեր Հայաստանի Հանրապետության ոստիկանություն, Հայաստանի Հանրապետության էկոնոմիկայի նախարարություն, Հայաստանի Հանրապետության պետական եկամուտների կոմիտե եւ այլն:

Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները

Հիշյալ օրենքների նախագծերով առաջարկվում է հեշտացնել իրավաբանական անձանց եւ անհատ ձեռնարկատեր հիմնադրելու գործընթացը, ներդնելով «Մեկ պատուհանի կանգառ» սկզբունք որի համաձայն իրավաբանական անձ կամ անհատ ձեռնարկատեր հիմնադրելու ցանկությունն ունեցող անձը պետք է այցելի միայն մեկ կառույց` Հայաստանի Հանրապետության արդարադատության նախարարություն, որը փաստաթղթերն ընդունելուց հետո ինքն է իրականացնում բոլոր ընթացակարգերը` համագործակցելով, ՀՀ կառավարությանն առընթեր հարկային պետական ծառայության, ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարության, ՀՀ կառավարությանն առընթեր ՀՀ ոստիկանության, Երեւանի քաղաքապետարանի եւ այլ մարմինների հետ: Բացի այդ առաջարկվում է վերացնել անհատ ձեռնարկատերերի պետական գրանցման պահանջը, դրա փոխարեն սահմանել, որ ձեռնարկատիրական գործունեությամբ զբաղվել ցանկացող ֆիզիկական անձինք հաշվառվում են գրանցող մարմնի կողմից: Հաշվառումը հավաստող փաստաթուղթը` վկայականը պետք է ներառի ՀՎՀՀ-ն:

Նախատեսվում է նաեւ ընկերության գործունեության մեկնարկի ընթացակարգերի պարզեցում, ժամանակի եւ ծախսերի կրճատում: Ընկերության հիմնադրման ընթացակարգերի իրականացում ներկայիս 18-20 օրվա փոխարեն 5-6 օրում:

Օրենքների  նախագծերով առաջարկված են նշված խնդիրների լուծման հետեւյալ մոտեցումները:

«ԻՐԱՎԱԲԱՆԱԿԱՆ ԱՆՁԱՆՑ ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԻԾ

Կատարվող փոփոխությունները պայմանավորված են անհատ ձեռնարկատերերի պետական գրանցումը պետական հաշվառմամբ փոխարինելով, պետական գրանցումները (հաշվառումները) «Մեկ պատուհանի կանգառ» սկզբունքով իրականացնելու հնարավորության ստեղծմամբ, մասնավորապես նախատեսվում է պետական միասնական գրանցամատյանում գրառել տեղեկություններ հարկ վճարողի հաշվառման համարի մասին:

Նախագծի 8-րդ, 9-րդ եւ 10-րդ հոդվածներով Օրենքի 11-րդ հոդված 3-րդ, 12-րդ հոդվածի 2-րդ եւ 13-րդ հոդվածի 2-րդ կետերում կատարված փոփոխությունները հստակեցնում են «Առեւտրային կազմակերպությունների կանոնադրության համապատասխանությունն օրենքի պահանջներին չի ստուգվում» դրույթը: Կոռռուպցիոն ռիսկերը նվազեցնելու նպատակով հստակեցված է «անհատականացնող տվյալներ» արտահայտությունը` սահմանվել է, որ առեւտրային կազմակերպությունների համար uտուգվում են միայն ներկայացված կանոնադրության ամբողջականությունն ու օրենքի 20-րդ հոդվածով սահմանված, կանոնադրության մեջ ներառման ենթակա, տեղեկությունների, ինչպես նաեւ իրավաջորդության մասին դրույթների լիարժեքությունը եւ ճշտությունը:

Նախագծի 8-րդ հոդվածով Օրենքի 11-րդ հոդվածի 2-րդ կետում կատարված փոփոխությունը հստակեցնում է անհատ ձեռնարկատիրոջ հաշվառման վայրը` սահմանված է, որ անհատ ձեռնարկատերերի պետական հաշվառման համար օրենքով սահմանված փաստաթղթերը կարող են ներկայացնել բնակության կամ հաշվառման վայրի պետական ռեգիստրի տարածքային ստորաբաժանում: Նույն հոդվածով հստակեցված են նաեւ անհատ ձեռնարկատիրոջ հաշվառման մերժման հիմքերը` հակասություններ ներկայացված փաստաթղթերում, հաշվառված լինել:

Նախագծի 11-րդ հոդվածով հնարավորություն է ստեղծվում օրենքով սահմանված հարցումը հարկային մարմին էլեկտրոնային եղանակով ներկայացնելու համար, ինչպես նաեւ հաստակեցվում է «այլ պատասխան» արտահայտությունը: Նույն հոդվածը սահմանել է, որ դիմումը ներկայացնելու պահից անհատ ձեռնարկատերը համարվում է պետական հաշվառումից հանված:

Օրենքի 15-րդ հոդվածում կատարվող փոփոխությունը նախադրյալներ է ստեղծում պետական գրանցման (հաշվառման) համար անհրաժեշտ փաստաթղթերը էլեկտրոնային եղանակով գրանցող մարմին ներկայացնելու համար:

Նախագծի 14-րդ հոդվածը կանոնակարգում է պետական մարմիններին` Հայաuտանի Հանրապետության ազգային վիճակագրական ծառայությանը եւ Հայաuտանի Հանրապետության պետական եկամուտների կոմիտեին տեղեկությունների տրամադրման հետ կապված հարցերը:

Նախագծի 18-րդ հոդվածով Օրենքի 21-րդ հոդված 21-րդ կետում կատարված փոփոխությունը պետական գրանցման հնարավորություն է տալիս այն անձանց, որոնք ունեն ֆիրմայն անվանման գրանցման հնարավորության մասին եզրակացություն: Այս դեպքում դիմումին չի կցվում ֆիրմային անվանման գրանցման հայտը, փոխարենը դիումում նշվում է եզրակացության համարը: Նույն հոդվածով սահմանված է, որ գրանցող մարմին ներկայացվող դիմումներում լրացման ենթակա տվյալների ցանկը սահմանում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը:

«ԱՆՀԱՏ ՁԵՌՆԱՐԿԱՏԻՐՈՋ ՄԱՍԻՆ» ՀՀ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԻԾ

Կարարվող բոլոր փոփոխությունները պայմանավորված են պետական գրանցումը պետական հաշվառմամբ փոխարինելով:

Փոփոխություն օրենքի 4-րդ հոդվածը հստակեցնում անհատ ձեռնարկատիրոջ գտնվելու վայրը` այն է անձի բնակության կամ հաշվառման վայրը:

«ՍԱՀՄԱՆԱՓԱԿ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՎՈՒԹՅԱՄԲ ԸՆԿԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԻԾ

 Կարարվող բոլոր փոփոխությունները պայմանավորված են սահմանափակ պատասխանատվությամբ ընկերությունների կանոնադրությունների հնարավոր պարզեցմամբ, ինչպես նաեւ նկատված թերությունների ու տարակարծ մեկնաբանվող դրույթների հաստակեցմամբ (մասնավորապես օրենքի 3-րդ հոդվածի 6-րդ կետում): Առաջարկված փոփոխությունները թույլ են տալիս գործել բացառապես օրենքի դրույթներին համապատասխան: Միաժամանակ սահմանափակ պատասխանատվությամբ ընկերությունների համար հնարավորություն է ստեղծված գործնականում բոլոր էական դրույթները կանոնադրությամբ կանոնակարգել այլ կերպ:

Առաջարկված փոփոխությունների ընդունումից հետո սահմանափակ պատասխանատվությամբ ընկերության կանոնադրությունը կարող է բաղկացած լինել 1 թերթից:

Օրենքով, մասնավորապես առաջարկվում է.

«ՊԵՏԱԿԱՆ ՏՈՒՐՔԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԻԾ

Կարարվող փոփոխությունները պայմանավորված են անհատ ձեռնարկատերերի պետական գրանցումը պետական հաշվառմամբ փոխարինելով:

«ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՔԱՂԱՔԱՑԻԱԿԱՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ  ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԻԾ

Կարարվող փոփոխությունները պայմանավորված են անհատ ձեռնարկատերերի պետական գրանցումը պետական հաշվառմամբ փոխարինելով, սահմանափակ պատասխանատվությամբ ընկերությունների կանոնադրությունների հնարավոր պարզեցմամբ:

Նախագծի 8-րդ հոդվածի «գ» կետի համաձայն կատարվող փոփոխությունը, կիրառելով անալոգիան, սահմանափակ պատասխանատվությամբ ընկերություններին թույլ է տալիս վերակազմավորվել արտադրական կոոպերատիվի:

«ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՔՐԵԱԿԱՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ»» ԼՐԱՑՈՒՄ ԵՎ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ԵՎ ՎԱՐՉԱԿԱՆ ԻՐԱՎԱԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ ՀԱՅԱUՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ OՐԵՆUԳՐՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱUԻՆ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐ

Նկատի ունենալով վերոհիշյալ իրավական ակտերով նախատեսվող փոփոխություններն անհրաժեշտություն է առաջանում համապատասխան փոփոխություններ կատարել նաեւ Հայաստանի Հանրապետության քրեական օրենսգրքում եւ Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքում, մասնավորապես հիշյալ օրենսգրքերի համապատասխան հոդվածներում լրացվել են անհատ ձեռնարկատերերի պետական հաշվառմանը վերաբերող դրույներ:

 Իրավական ակտերի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը - առավել հեշտացնել եւ դյուրին դարձնել իրավաբանական անձանց եւ անհատ ձեռնարկատերերի հիմնադրման ընթացակարգերը, մասնավորապես` ֆիրմային անվանման տրամադրումը, պետական գրանցումը, ձեռնարկատիրական գործունեությամբ զբաղվել ցանկացող ֆիզիկական անձանց հաշվառումը, հարկային համարի տրամադրումը եւ այլն: