Armenian ARMSCII Armenian
Լրամշակված տարբերակ
Կ-320-29.08.2013,26.11.2013-ՍՀ-010/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

«ԿՈՒՏԱԿԱՅԻՆ ԿԵՆՍԱԹՈՇԱԿՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հոդված 1. «Կուտակային կենսաթոշակների մաuին» Հայաuտանի Հանրապետության 2010 թվականի դեկտեմբերի 22-ի ՀO-244-Ն oրենքի (այuուհետ` Oրենք) 2-րդ հոդվածի 1-ին մասում՝

1) 2-րդ եւ 7-րդ կետերում «եւ հավելված 2-ի ցանկերում» բառերը փոխարինել «ցանկում» բառով.

2) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 38-րդ եւ 39-րդ կետերով.

«38) կուտակային վճարի պարտավորություն` մասնակցի (նրա համար կուտակային վճարներ հաշվարկելու եւ փոխանցելու պարտավորություն ունեցող հարկային գործակալի) կողմից կամուրջ հաշվին մուտքագրման ենթակա` սույն օրենքով սահմանված կուտակային վճարի եւ դրա նկատմամբ հաշվարկված տույժի գումար.

39) գերավճար` մասնակցի (նրա համար կուտակային վճարներ հաշվարկելու եւ փոխանցելու պարտավորություն ունեցող հարկային գործակալի) կողմից կամուրջ հաշվին` սահմանված կարգով հաշվարկված կուտակային վճարի պարտավորության գումարից ավելի մուտքագրված գումար:»:

Հոդված 2. Օրենքի 7-րդ հոդվածում՝

1) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 3.1-րդ մաս.

«3.1. «Հաստատագրված վճարների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված հաստատագրված վճարներով հարկվող կամ «Արտոնագրային վճարների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի հավելված 7-ի ցանկում ընդգրկված կամ «Շրջանառության հարկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով շրջանառության հարկով հարկվող գործունեության տեսակների մասով անհատ ձեռնարկատեր կամ նոտար հանդիսացող՝ սույն օրենքի 6-րդ հոդվածի համաձայն պարտադիր կուտակային բաղադրիչին կամավոր միացած մասնակիցը պարտավոր է ամսական կատարել կուտակային վճար 5000 դրամի չափով, որը համարվում է «Հաստատագրված վճարների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված հաստատագրված վճարներով հարկվող կամ «Արտոնագրային վճարների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի հավելված 7-ի ցանկում ընդգրկված կամ «Շրջանառության հարկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով շրջանառության հարկով հարկվող գործունեության տեսակներից ստացվող եկամուտներից հաշվարկված կուտակային վճարի գծով վերջնական պարտավորություն:».

2) 5-րդ մասի վերջին նախադասությունում «10 տոկոսի» բառերից հետո լրացնել «,այդ բազային եկամտից հարկային գործակալների կողմից արդեն պահված կուտակային վճարների» բառերը.

3) 5-րդ մասը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր պարբերությունով.

«Սույն մասում նշված մասնակիցը լրավճարման ենթակա կուտակային վճարի գումարը կարող է վճարել յուրաքանչյուր ամիս` իր ամսական բազային եկամտի 10 տոկոսի եւ այդ բազային եկամտից հարկային գործակալների կողմից արդեն պահված կուտակային վճարների, ինչպես նաեւ տվյալ ամսվա համար պետության կատարած համապատասխան վճարի տարբերության չափով:»:

Հոդված 3. Օրենքը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 8.1-րդ հոդվածով.

«Հոդված 8.1. Պարտադիր կուտակային վճարների պարտավորությունների հաշվառումը

1. Պարտադիր կուտակային վճարի պարտավորությունների հաշվառման նպատակով հարկային գործակալի (գործատուի) կամ պարտադիր կուտակային վճարները սույն օրենքով սահմանված դեպքերում ինքնուրույնաբար կատարող անձանց համար հարկային մարմնում բացվում են անձնական հաշվի քարտեր: Անձնական հաշվի քարտի ձեւը եւ վարման կարգը սահմանում է հարկային մարմինը:

2. Պարտադիր կուտակային վճարի պարտավորությունները մարվում են ժամանակագրական կարգով` ավելի վաղ առաջացած պարտադիր կուտակային վճարի պարտավորության չափով` առաջնահերթ կուտակային վճարը, այնուհետեւ` տույժը, անկախ վճարման փաստաթղթերում (անդորրագրում, վճարման հանձնարարականում) նշված պարտադիր կուտակային վճարի պարտավորության վճարման նպատակայնությունից:

Կուտակային վճարի (բացառությամբ ճշտված հաշվարկի ներկայացման արդյունքում առաջացած) պարտավորությունը տվյալ հաշվետու ժամանակահատվածի համար համարվում է մարված եւ ենթակա է ռեեստր վարողին փոխանցման, եթե կամուրջ հաշվին մուտքագրված կուտակային վճարի պարտավորությունների գումարները բավարար են այդ հաշվետու ժամանակաշրջանի կուտակային վճարը եւ տույժը մարելու համար:

Սույն մասի կիրառման իմաստով կուտակային վճարի ճշտված հաշվարկների ներկայացման արդյունքում առաջացած լրացուցիչ պարտավորությունը հաշվառվում է ճշտված հաշվարկի փաստացի ներկայացման ամսվա կուտակային վճարի պարտավորության կազմում:

3. Կամուրջ հաշվին մուտքագրված գերավճարները ենթակա են վերադարձման հարկային գործակալի (գործատուի) կամ պարտադիր կուտակային վճարները սույն օրենքով սահմանված դեպքերում ինքնուրույնաբար կատարող անձանց դիմումի հիման վրա` դիմումը ներկայացնելու օրվանից հետո 15 օրվա ընթացքում կամ հաշվի են առնվում հետագա կուտակային վճարները հաշվարկելիս եւ վճարելիս:»:

Հոդված 4. Օրենքի 10-րդ հոդվածի 2-րդ մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«2. Մասնակիցների ռեեստրը վարողը պարտավոր է Կենտրոնական բանկի նորմատիվ իրավական ակտերով սահմանված կարգով, ժամկետներում եւ պարբերականությամբ հանրությանը մատչելի դարձնել տեղեկատվություն այն մասին, որ անձի կողմից կենսաթոշակային ֆոնդ չընտրելու դեպքում կենսաթոշակային ֆոնդի ընտրությունը անձի համար կատարում է մասնակիցների ռեեստրը վարողը՝ ծրագրային մոդուլի միջոցով՝ պատահականության սկզբունքով, որից հետո մասնակցի հետագա կուտակային վճարները ուղղվում են ընտրված կենսաթոշակային ֆոնդին:»:

Հոդված 5. Օրենքի 12-րդ հոդվածի 2-րդ մասում՝

1) առաջին պարբերության առաջին նախադասությունը «թղթային» բառից հետո լրացնել «տարբերակով, եթե մասնակիցն այլ տարբերակ չի ընտրել» բառերով.

2) երկրորդ պարբերության առաջին նախադասությունից հանել «թղթային տարբերակով» բառերը:

Հոդված 6. Օրենքի 39-րդ հոդվածը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ`

«Հոդված 39. Պարտադիր կենսաթոշակային ֆոնդի ընտրություն չկատարելը

1. Սույն օրենքի 9-րդ հոդվածի 2-րդ մասով սահմանված տեղեկատվության հիման վրա անձի համար կենսաթոշակային հաշիվ բացելուց հետո 30 օրվա ընթացքում մասնակցի կողմից կենսաթոշակային ֆոնդի ընտրություն չկատարելու դեպքում մասնակցի համար կենսաթոշակային ֆոնդի ընտրությունը կատարում է մասնակիցների ռեեստրը վարողը` ծրագրային մոդուլի միջոցով` սահմանված ժամկետին հաջորդող աշխատանքային օրը:

Ծրագրային մոդուլը պատահականության սկզբունքով բաշխում է ընտրություն չկատարած մասնակիցներին բոլոր կենսաթոշակային ֆոնդի կառավարիչների միջեւ այլ մասնակիցների կողմից կատարված ընտրությանը համամասնորեն` հիմք ընդունելով սույն օրենքի 11-րդ հոդվածի 2-րդ մասի համաձայն կենսաթոշակային ֆոնդի փայերը մասնակիցների կենսաթոշակային հաշիվներին փոխանցելու օրվանը նախորդող օրվա դրությամբ առկա համամասնությունը, բացառությամբ սույն հոդվածի 3-րդ մասով սահմանված դեպքի:

Կենսաթոշակային ֆոնդի ընտրություն չկատարած անձանց կուտակային վճարների հաշվին ձեռք են բերվում սույն մասի երկրորդ պարբերությամբ սահմանված սկզբունքով պատահական ընտրված կենսաթոշակային ֆոնդի կառավարչի միջին ռիսկայնության (պահպանողական (կոնսերվատիվ)) կենսաթոշակային ֆոնդի փայեր:

2. Եթե անձը չի ներկայացրել սույն օրենքի 38-րդ հոդվածով նախատեսված դիմումը, ապա մասնակիցների ռեեստրը վարողը տվյալ անձի համար կենսաթոշակային հաշիվ բացելուց եւ նրա անունից կենսաթոշակային ֆոնդի կառավարչի եւ կենսաթոշակային ֆոնդի ընտրությունից հետո 10 աշխատանքային օրվա ընթացքում այդ մասին գրավոր (թղթային) ձեւով տեղեկացում է ուղարկում տվյալ անձին: Ընդ որում, սույն մասի առաջին նախադասությամբ նախատեսված տեղեկացումը պետք է պարունակի Կենտրոնական բանկի նորմատիվ իրավական ակտով սահմանված տեղեկությունները:

3. Կենտրոնական բանկը կենսաթոշակային ֆոնդի ընտրություն չկատարած բոլոր մասնակիցների կամ նրանց մի մասի համար սահմանում է կառավարիչների միջեւ բաշխման կարգ, եթե դա անհրաժեշտ է կուտակային կենսաթոշակային բաղադրիչի մասնակիցների իրավունքների եւ օրինական շահերի պաշտպանության, ինչպես նաեւ կուտակային կենսաթոշակային համակարգի եւ (կամ) ֆինանսական համակարգի կայունության ապահովման համար:»:

Հոդված 7. Օրենքի 76-րդ հոդվածում՝

1) 1-ին մասը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր պարբերությամբ.

«Գանձված (մուծված) տույժերի հաշվին մասնակցի պարտադիր կենսաթոշակային ֆոնդի փայերը որոշվում են մասնակիցների բազային եկամտից (այդ թվում` ստուգմամբ հայտնաբերված) պահված (վճարված) կուտակային վճարի ընդհանուր գումարում տվյալ մասնակցի համար հաշվարկված կուտակային վճարի գումարի չափից ելնելով:».

2) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 1.1-րդ եւ 1.2-րդ մասեր.

«1.1. Սույն օրենքի դրույթների համաձայն, մասնակցի բազային (պայմանագրային) եկամտից ժամանակին չպահված (կամ պակաս պահված) պարտադիր կուտակային վճարի գումարները (այդ թվում՝ սույն հոդվածի 1.2-րդ մասում նշված` բազային (պայմանագրային) եկամուտը թաքցնելու կամ այն պակաս ցույց տալու դեպքում) հարկային գործակալի կողմից մասնակցից, Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով, կարող են պահվել ոչ ավելի, քան վերջին երեք ամսվա համար:

1.2. Բազային (պայմանագրային) եկամուտը թաքցնելու կամ այն պակաս ցույց տալու դեպքում պարտադիր կուտակային վճար կատարողից (հարկային գործակալից) սույն օրենքով սահմանված կարգով գանձվում է թաքցրած կամ պակաս ցույց տված բազային (պայմանագրային) եկամտի նկատմամբ հաշվարկված (հարկային մարմնի կողմից) պարտադիր կուտակային վճարի գումարը:

Բազային (պայմանագրային) եկամուտը թաքցնելը կամ պակաս ցույց տալը` հարկային մարմին ներկայացված պարտադիր կուտակային վճարների հաշվարկներում բազային (պայմանագրային) եկամուտը ցույց չտալն է, պակաս ցույց տալը կամ բազային եկամուտներ չառաջանալու մասին կեղծ տվյալներ ներկայացնելը:

Պարտադիր կուտակային վճար կատարողները (հարկային գործակալները) թաքցված կամ պակաս ցույց տրված բազային (պայմանագրային) եկամտից պարտադիր կուտակային վճարի գումարները, ինչպես նաեւ սույն հոդվածի 76-րդ հոդվածի 1-ին մասի համաձայն ստուգման ակտով հաշվարկված տույժերը վճարում են հարկային մարմնի կողմից ստուգման ակտը ներկայացվելուց հետո` 10-օրյա ժամկետում: Ստուգման ակտով առաջադրված պարտադիր կուտակային վճարի գումարների նկատմամբ նշված 10-օրյա ժամկետում տույժերը չեն հաշվարկվում: Այդ ժամկետը լրանալուց հետո ստուգման ակտով առաջադրված պարտադիր կուտակային վճարի գումարների չվճարման կամ մասնակի վճարման դեպքում տույժերի հաշվարկի վերսկսման ժամանակ նշված 10-օրյա ժամկետը հաշվի չի առնվում:»:

Հոդված 8. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:


ՏԵՂԵԿԱՆՔ-ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ԿՈՒՏԱԿԱՅԻՆ ԿԵՆՍԱԹՈՇԱԿՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀՀ ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԾԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ

1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը

Առաջարկվող օրենսդրական փոփոխությունների մշակումը պայմանավորված է 2014թ. պարտադիր կուտակային բաղադրիչի մեկնարկին կենսաթոշակային ֆոնդերի կառավարիչների համար մուտքի հավասար հնարավորությունների ստեղծման, «Շրջանառության հարկի մասին» ՀՀ օրենքի ընդունումից բխող Օրենքի փոփոխությունը կամավոր պարտադիր կուտակային բաղադրիչին միացած մասնակիցների վրա տարածելու, մասնակիցների համար ծառայությունների ծախսերը նվազեցնելու, ինչպես նաեւ ծրագրային ապահովման աշխատանքների իրականացման ժամանակ առաջացած պարտադիր կուտակային վճարների հաշվառման հետ կապված մի շարք հարցերի կարգավորման անհրաժեշտությամբ:

«Կուտակային կենսաթոշակների մասին» ՀՀ օրենքը ներկայումս չի կարգավորում վերը նշված հարցերը, ուստի, անհրաժեշտ է օրենքում կատարել համապատասխան փոփոխություններ եւ լրացումներ:

2. Ընթացիկ իրավիճակը եւ խնդիրները

Պարտադիր կուտակային բաղադրիչի մեկնարկը սահուն կազմակերպելու, կենսաթոշակային ֆոնդերի կառավարիչների համար մուտքի հավասար հնարավորություններ ստեղծելու համար անհրաժեշտ է ապահովել որոշակի օրենսդրական ճկունություն: Բացի դրանից, անհրաժեշտ է համակարգը մասնակիցների համար դարձնել նվազ ծախսատար:

Օրենքը ներկայումս չի կարգավորում նաեւ պարտադիր կուտակային վճարների հաշվառման հետ կապված մի շարք հարցեր, որոնք առաջացել են ծրագրային ապահովման աշխատանքների իրականացման ժամանակ: Ելնելով նշվածից, անհրաժեշտ է օրենքում կատարել համապատասխան լրացումներ՝ կարգավորելով 1. պարտադիր կուտակային վճարների հաշվառումը՝ լիազոր մարմնում բացված անձնական հաշվի քարտերի միջոցով, 2. պարտադիր կուտակային վճարների մարման կարգը, 3. կուտակային վճարների պարտավորություններից ավելի վճարված գումարների (գերավճարների) վերադարձման կամ հաշվանցման կարգը, 4. կուտակային համակարգի շրջանակներում առաջացած տույժերի բաշխման մեխանիզմը եւ այլն:

3. Տվյալ բնագավառում իրականացվող քաղաքականությունը

Կենսաթոշակային բարեփոխումների արդյունավետ եւ հետեւողական իրականացման համար անհրաժեշտ է ձեւավորել համապատասխան օրենսդրական դաշտ: Այս նպատակով աշխատանքներ են տարվում շահագրգիռ մարմինների եւ գերատեսչությունների հետ` համապատասխան իրավական ակտերի մշակման եւ դրանք սահմանված ժամկետներում ավարտին հասցնելու ուղղությամբ:

4. Կարգավորման նպատակը եւ բնույթը

Հաշվի առնելով, որ 2014թ. հունվարի 1-ից Հայաստանի Հանրապետությունում գործելու է պարտադիր կուտակային կենսաթոշակային համակարգը, ուստի անհրաժեշտություն է առաջանում կենսաթոշակային բարեփոխումների արդյունավետ եւ հետեւողական իրականացման նպատակով Հայաստանի Հանրապետությունում ներդնել ամբողջական եւ բավարար օրենսդրական դաշտ:

Օրենքի նախագծով նախատեսվում է ընտրություն չկատարած բոլոր մասնակիցների բաշխումը կենսաթոշակային ֆոնդի կառավարիչների միջեւ իրականացնել նաեւ ՀՀ կենտրոնական բանկի նորմատիվ իրավական ակտով սահմանված կարգի համաձայն, որը թույլ կտա անհրաժեշտ ճկունություն ապահովել կենսաթոշակային ակտիվների կառավարիչների միջեւ իրենց ընտրությունը չկատարած մասնակիցներին բաշխման ժամանակ: Դրա անհրաժեշտությունը պայմանավորված է կուտակային կենսաթոշակային բաղադրիչի մասնակիցների իրավունքների եւ օրինական շահերի պաշտպանության, կուտակային կենսաթոշակային համակարգի ծախսատարության նվազեցման եւ ֆինանսական համակարգի կայունության ապահովման համար:

Նախագծով նաեւ նախատեսվում է ընտրություն չկատարած բոլոր մասնակիցներին գրավոր ձեւով տեղեկացնելու ռեեստր վարողի պարտավորությունը փոխարինել հրապարակային հայտարարություններով պարբերաբար հանդես գալու պարտավորությամբ, որը էապես կնվազեցնի մասնակիցների ռեեստրը վարողի ծախսերը՝ միեւնույն ժամանակ չնվազեցնելով մասնակիցների շահերի պաշտպանության աստիճանը, ինչն իր հերթին նույնպես կբերի մասնակիցների ծախսերի նվազեցմանը:

Նախագծով որոշ կարգավորումներ են նախատեսվել նաեւ պարտադիր կուտակային վճարների գանձման, հաշվառման, տվյալների փոխանցման եւ հսկողական գործառույթների իրականացման հետ կապված հարցերը կարգավորելու նպատակով: Այսպես, «Կուտակային կենսաթոշակների մասին» ՀՀ օրենքի համաձայն, եթե հարկային գործակալների կողմից մասնակիցների վերաբերյալ հարկային մարմին ներկայացված տեղեկություններում չկան սխալներ եւ կամուրջ հաշվին մուտքագրվել են հաշվետվության մեջ նշված կուտակային վճարները, հարկային մարմինը վճարման հանձնարարականներ է ուղարկում գանձապետարան` կամուրջ հաշվին մուտքագրված գումարներից եւ ՀՀ պետական բյուջեից համապատասխան գումարները մասնակիցների ռեեստրը վարողին փոխանցելու համար:

Սակայն օրենքում բացակայում են պարտադիր կուտակային վճարների հաշվառման համար անհրաժեշտ մի քանի կարեւոր դրույթներ եւ հասկացություններ. այդ նպատակով նախագծով սահմանվել է, որ`

1) պարտադիր կուտակային վճարի պարտավորությունների հաշվառման նպատակով հարկային գործակալի (գործատուի) եւ պարտադիր կուտակային վճարները օրենքով սահմանված դեպքերում ինքնուրույնաբար կատարող անձանց համար լիազոր մարմնում բացվում են անձնական հաշվի քարտեր: Անձնական հաշվի քարտի ձեւը եւ վարման կարգը սահմանում է լիազոր մարմինը.

2) պարտադիր կուտակային վճարի պարտավորությունները մարվում են ժամանակագրական կարգով` ավելի վաղ առաջացած պարտադիր կուտակային վճարի պարտավորության չափով` առաջնահերթ կուտակային վճարը, այնուհետեւ` տույժը, անկախ վճարման փաստաթղթերում (անդորրագրում, վճարման հանձնարարականում) նշված պարտադիր կուտակային վճարի պարտավորության վճարման նպատակայնությունից:

Ընդ որում` կուտակային վճարի պարտավորությունը տվյալ հաշվետու ժամանակահատվածի համար համարվում է մարված (բացառությամբ ճշտված հաշվարկի ներկայացման արդյունքում առաջացած) եւ ենթակա է ռեեստր վարողին փոխանցման, եթե կամուրջ հաշվին վճարված կուտակային վճարի պարտավորությունների գումարները բավարար են այդ հաշվետու ժամանակաշրջանի կուտակային վճարը եւ տույժը մարելու համար:

Ինչ վերաբերվում է ճշտված հաշվարկի ներկայացման արդյունքում առաջացած կուտակային վճարի պարտավորությանը, ապա այն կհաշվառվի ճշտված հաշվարկի փաստացի ներկայացման ամսվա կուտակային վճարի պարտավորության կազմում:

Նախագծում տրվել են «կուտակային վճարի պարտավորություն» եւ «գերավճար» հասկացությունները: Միաժամանակ, կարգավորվել է հարկային գործակալների եւ կուտակային վճարները ինքնուրույնաբար վճարող ֆիզիկական անձանց կողմից «կամուրջ հաշվին» ավել փոխանցված կուտակային գումարների վերադարձման մեխանիզմը եւ սահմանվել է, որ կամուրջ հաշվին մուտքագրված պարտադիր կուտակային վճարների պարտավորություններից ավելի վճարված գումարները (գերավճարները) ենթակա են վերադարձման հարկային գործակալի (գործատուի) կամ պարտադիր կուտակային վճարները օրենքով սահմանված դեպքերում ինքնուրույնաբար կատարող անձի դիմումի հիման վրա` դիմումը ներկայացնելու օրվանից հետո 15 օրվա ընթացքում կամ հաշվի են առնվելու առաջիկա պարտավորությունների մարման ժամանակ:

Կարգավորվել է նաեւ կուտակային համակարգի շրջանակներում առաջացած տույժերի բաշխման մեխանիզմը: Սահմանվել է, որ գանձված (մուծված) տույժերի հաշվին մասնակցի պարտադիր կենսաթոշակային ֆոնդի փայերը որոշվում են մասնակիցների բազային եկամտից (այդ թվում` ստուգմամբ հայտնաբերված) պահված (վճարված) կուտակային վճարի ընդհանուր գումարում տվյալ մասնակցի համար հաշվարկված կուտակային վճարի գումարի չափից ելնելով:

Հստակեցվել է, որ հարկային գործակալի կողմից մասնակցի բազային (պայմանագրային) եկամտից ժամանակին չպահված (կամ պակաս պահված) պարտադիր կուտակային վճարի գումարները, այդ թվում բազային (պայմանագրային) եկամուտը թաքցնելու կամ այն պակաս ցույց տալու դեպքում, մասնակցից, Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով, կարող են պահվել ոչ ավելի, քան վերջին երեք ամսվա համար:

Միաժամանակ, նախագծով սահմանվել է, որ բազային (պայմանագրային) եկամուտը թաքցնելու կամ այն պակաս ցույց տալու դեպքում պարտադիր կուտակային վճար կատարողից (հարկային գործակալից) օրենքով սահմանված կարգով գանձվում է թաքցրած կամ պակաս ցույց տված բազային (պայմանագրային) եկամտի նկատմամբ հաշվարկված պարտադիր կուտակային վճարի գումարը: Այդ գումարի, ինչպես նաեւ հաշվարկված տույժերի վճարման համար սահմանվել է` հարկային մարմնի կողմից ստուգման ակտը ներկայացնելուց հետո 10-օրյա ժամկետ:

5. Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները եւ անձինք

Նախագիծը մշակվել է ՀՀ ֆինանսների նախարարության, ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետական եկամուտների կոմիտեի եւ ՀՀ կենտրոնական բանկի կողմից:

6. Ակնկալվող արդյունքը

Նախագծի ընդունման դեպքում կկարգավորվեն ընտրություն չկատարած պարտադիր կուտակային բաղադրիչի մասնակիցների՝ կենսաթոշակային ֆոնդերի կառավարիչների միջեւ բաշխվելու հետ կապված հարաբերությունները, կնվազեն մասնակիցների ռեեստր վարողի ծախսերը եւ «Շրջանառության հարկի մասին» ՀՀ օրենքի ընդունումից բխող Օրենքի փոփոխությունը կտարածվի պարտադիր կուտակային բաղադրիչին կամավոր միացած մասնակիցների վրա: Բացի այդ կկարգավորվեն պարտադիր կուտակային վճարների գանձման, հաշվառման, տվյալների փոխանցման եւ հսկողական գործառույթների իրականացման հետ կապված հարցերը, որոնք հնարավորություն կտան ծրագրային ապահովման աշխատանքները բերել ամբողջական եւ ավարտուն տեսքի: