Armenian ARMSCII Armenian
ՆԱԽԱԳԻԾ
Կ-4251-25.12.2013-ՖՎ-010/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

ՎԱՐՉԱԿԱՆ ԻՐԱՎԱԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հոդված 1. Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաuտանի Հանրապետության օրենuգիրքը (6 դեկտեմբերի 1985 թվական) 169.2 հոդվածի վերջում լրացնել նոր մաս հետեւյալ բովանդակությամբ`

«Սույն հոդվածը չի տարածվում Կենտրոնական բանկ վիճակագրական տեղեկություններ (տվյալներ) ներկայացնելու պարտականություն ունեցող սուբյեկտների վրա: Այդ սուբյեկտների կողմից ՀՀ կենտրոնական բանկ ներկայացման ենթակա վիճակագրական տվյալների հետ կապված խախտումների համար այդ սուբյեկտների նկատմամբ «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով նախատեսված պատասխանատվության միջոցներ է կիրառում Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկը այդ օրենքով սահմանված հիմքերով եւ կարգով:»:

Հոդված 2. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

««Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություն եւ լրացումներ կատարելու մաuին», ««Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգրքում լրացում կատարելու մասին» ՀՀ օրենքների նախագծերի ընդունման

Նախագծերի ներկայացումը պայմանավորված է վճարային հաշվեկշռի, միջազգային ներդրումային դիրքի եւ արտաքին պարտքի վիճակագրության վարման գործառույթը ՀՀ կենտրոնական բանկին փոխանցմամբ:

Անհրաժեշտությունը

Նշված նախագծերի ներկայացման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է վճարային հաշվեկշռի, միջազգային ներդրումային դիրքի եւ արտաքին պարտքի վիճակագրական տվյալների որակական հատկանիշների բարելավմամբ` գործադրելով նոր ռեսուրսներ եւ հնարավորություններ, ինչպես նաեւ այդ խնդրին հասնելու` պետության կողմից որդեգրած քաղաքականության ներդրմամբ:

Ընթացիկ իրավիճակը եւ խնդիրները

Այժմ վճարային հաշվեկշռի, միջազգային ներդրումային դիրքի եւ արտաքին պարտքի վիճակագրության վարումն իրականացնում է Ազգային վիճակագրական ծառայությունը (այսուհետ` ԱՎԾ)` ՀՀ տարածքում գործող տնտեսվարող սուբյեկտներից եւ պետական մարմիններից հավաքագրելով վճարային հաշվեկշռի, միջազգային ներդրումային դիրքի եւ արտաքին պարտքի վերաբերյալ վիճակագրական հաշվետվություններ եւ վարչական տեղեկատվություն: ԿԲ-ը ամփոփ տվյալներ է տրամադրում ԱՎԾ-ը` ԿԲ եւ ֆինանսական հատվածի արտաքին գործառնությունների վերաբերյալ:

Միաժամանակ, ԿԲ-ը տնօրինում է ֆինանսական հատվածի միջոցով իրականացված գործառնությունների վերաբերյալ տեղեկատվության, որը հաշվի առնելով բանկային գաղտնիքի մասին օրենքը, չի տրամադրվում ոչ մի այլ գերատեսչության:

Արդյունքում ԱՎԾ-ն չունի հնարավորություն խաչաձեւ ստուգելու ձեռնարկություններից ստացված ուղղակի հաշվետվությունները: Բացի այդ, ԱՎԾ-ը չի կարող իրականացնել համապատասխան ճշտումներ`  կապված բանկային համակարգից ստացվող տվյալների հետ:

Այսինքն` խնդիրը կայանում է տարբեր պետական մարմինների մոտ առկա տեղեկատվության տարանջատված լինելու մեջ, որն իր ազդեցությունն է թողնում վճարային հաշվեկշռի, միջազգային ներդրումային դիրքի եւ արտաքին պարտքի վիճակագրության վրա:

Տվյալ բնագավառում իրականացվող քաղաքականությունը

Տվյալ բնագավառում քաղաքականությունը հաշվեկշռի, միջազգային ներդրումային դիրքի եւ արտաքին պարտքի վիճակագրության վարման գործառույթը ԱՎԾ-ից ԿԲ տեղափոխումն է, որի մասին նշված է նաեւ ՀՀ կառավարության 2009 թվականի հուլիսի 23-ի նիստի թիվ 30 արձանագրության 41-րդ կետով:

Նշվածը նաեւ միջազգային փորձ է: Եվրոմիության 27 երկրներից 22 ում վճարային հաշվեկշռի, միջազգային ներդրումային դիրքի եւ արտաքին պարտքի վիճակագրության վարման գործառույթը պատկանում է Կենտրոնական բանկերին:

Կարգավորման նպատակը եւ բնույթը

Կարգավորման նպատակը բարելավել հաշվեկշռի, միջազգային ներդրումային դիրքի եւ արտաքին պարտքի վիճակագրությունը` դրա վրա ծախսելով նվազագույն միջոցներ: Դրան կարելի է հասնել այն դեպքում, երբ տվյալ գործառույթն իրականացնի ԿԲ-ն, քանի որ ԿԲ տիրապետում է ֆինանսական կազմակերպությունների միջոցով իրականացվող հաշվեկշռի, միջազգային ներդրումային դիրքի եւ արտաքին պարտքի վիճակագրության համար անհրաժեշտ  ամբողջական տեղեկատվության: Այդպիսի տեղեկատվության առկայությամբ հնարավոր է պարզել  անճշտությունները եւ վերացնել տնտեսվարող սուբյեկտների կողմից ներկայացված հաշվետվություններում առկա թերությունները:

Նախագծերով սահմանվել է հետեւյալը`

2011 թվականից ԿԲ-ն է ստանձնում հաշվեկշռի, միջազգային ներդրումային դիրքի եւ արտաքին պարտքի վիճակագրության վարման գործառույթը: Դրա համար պետական մարմիններն օժանդակում են ԿԲ-ին նշված գործառույթի պատշաճ իրականացման համար: Այդ նպատակով ԱՎԾ-ն ԿԲ-ին է տրամադրում ոչ անհատական տվյալներ վճարային հաշվեկշռի, միջազգային ներդրումային դիրքի եւ արտաքին պարտքի վիճակագրության կազմման համար:

Տնտեսվարող սուբյեկտները, այդ թվում` ոչ ֆինանսական հատվածի տնտեսվարողները պարտավոր կլինեն մինչ այդ ԱՎԾ ներկայացվող վիճակագրական հաշվետվությունների մի մասը ներկայացնել ԿԲ-ին: ԿԲ-ը եւ ԱՎԾ-ը կորոշեն, որ հաշվետվություններն են հավաքագրվելու ԿԲ, իսկ որոնք` ԱՎԾ կողմից: Ներկա փուլում նախատեսվում է, որ ԿԲ-ը կհավաքագրի միայն ֆինանսական գործարքների եւ պահանջների վերաբերյալ հաշվետվությունները:

Ակնկալվող արդյունքը

Նախագծերի ընդունումից հետո օրենսդրորեն ԿԲ-ին կփոխանցվի հաշվեկշռի, միջազգային ներդրումային դիրքի եւ արտաքին պարտքի վիճակագրության վարման գործառույթը: