ԳԼՈՒԽ 1.
ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ
Հոդված1. Օրենքի կարգավորման առարկան
Սույն օրենքը կարգավորում է գրավատնային գործունեության հետ կապված հարաբերությունները, սահմանում է գրավատների կողմից վարկավորման պայմաններն ու գրավատնային գործունեության նկատմամբ պետական վերահսկողության կարգը:
Հոդված2. Օրենքում օգտագործվող հիմնական հասկացությունները
Սույն օրենքում օգտագործվում են հետեւյալ հիմնական հասկացությունները՝
գրավատնային գործունեություն ՝ ֆիզիկական անձանց անձնական օգտագործման շարժական գույքի գրավով ապահովված կարճաժամկետ վարկերի տրամադրման եւ պահատվության ձեռնարկատիրական գործունեություն.
գրավատուն ՝ գրավատնային գործունեության լիցենզիա (այսուհետ՝ լիցենզիա) ստացած կազմակերպություն.
գրավատան տարածք՝ գրավատնային գործունեության համար անհրաժեշտ հիմնական շինության տարածք, որտեղ պահպանվում են կանխիկ դրամը, գրավի առարկաները (ի պահ հանձնված գույքը) եւ վարկավորմանը վերաբերող փաստաթղթերը, կատարվում է հաճախորդների ընդունելություն եւ վարկերի տրամադրում, ինչպես նաեւ գրավատնային գործունեության հետ կապված այլ գործառույթներ.
լիազոր մարմին՝ գրավատնային գործունեությունը լիցենզավորող եւ վերահսկող՝ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության լիազոր մարմին.
հայտատու` իրավաբանական անձ կամ անհատ ձեռնարկատեր, որը դիմել է լիազոր մարմնին` գրավատան կազմակերպման լիցենզիա ստանալու, լիցենզիայի վերաձեւակերպման, գործունեության իրականացման վայրի փոփոխման կամ այլ վայրում եւս լիցենզավորման ենթակա նույն գործունեությամբ զբաղվելու, լիցենզիայի կրկնօրինակ ստանալու, լիցենզիայի գործողությունը կասեցնելու կամ դադարացնելու համար.
մեծածավալ իրեր - փոխադրամիջոցներ եւ կենցաղային իրեր, որոնք չեն կարող պահպանվել գրավատան տարածքում գտնվող երկաթբետոնյա պատերով (ծածկով) առանձնացված սենյակում՝ չհրկիզվող պահարաններում:
փոքրածավալ իրեր - ոսկերչական իրեր եւ թանկարժեք քարեր, ինչպես նաեւ այլ կենցաղային իրեր, որոնք կարող են պահպանվել գրավատան տարածքում գտնվող երկաթբետոնյա պատերով (ծածկով) առանձնացված սենյակում՝ չհրկիզվող պահարաններում:
պահպանիչ եւ հակահրդեհային ազդարարման համակարգ՝ տեխնիկական սարքավորում կամ սարքավորումների համախումբ, որը վերահսկում է օրվա ցանկացած ժամի կամ որոշակի ժամերի ընթացքում անձանց մուտքը գրավատան տարածք, դրանում կրակի առկայությունը կամ հրդեհի իրական վտանգը.
վարկավորմանը վերաբերող փաստաթղթեր՝ վարկային պայմանագիր, գրավատոմս (գրավի պայմանագիը), անվանական պահպանական անդորրագիր եւ վարկառուի (պահատուի) վճարների հաշվառման անձնական քարտ, ինչպես նաեւ սույն օրենքովսահմանված այն փաստաթղթերը, որոնք անհրաժեշտ են սույն օրենքի պահանջների պահպանման հավաստիությունը որոշելու համար.
վարկի գումար՝ վարկային պայմանագրին համապատասխան գրավատան կողմից վարկառուի հաշվին փոխանցված կամ վարկառուին փաստացի վճարված (չեկով, քարտով կամ բանկային պրակտիկայում ընդունված այլ վճարային գործիքներով) դրամական միջոցներ.
վարկի ժամկետի սկիզբ՝ վարկի անբողջ գումարը վարկառուի հաշվին փոխանցելու կամ վարկառուին փաստացի վճարելու օրվան հաջորդող օրը.
վարկի մարման ժամկետ՝ այն օրը, երբ վարկային պայմանագրին համապատասխան գրավատանն ամբողջությամբ պետք է վերադարձվի վարկի գումարը եւ վճարվեն բոլոր տոկոսավճարները.
վարկի ժամկետ՝ դրա սկզբի եւ ամբողջությամբ մարման ժամկետի միջեւ ընկած ժամանակահատվածը, ներառյալ առաջին եւ վերջին օրերը: Ընդ որում, բացառությամբ սույն օրենքի 8 հոդվածի 2-րդ մասով նախատեսված դեպքի, վերոհիշյալ ժամանակահատվածում հաշվի են առնվում բոլոր օրերը՝ անկախ դրանց աշխատանքային լինելու հանգամանքից.
տոկոսավճար՝ վարկային պայմանագրին համապատասխան որպես վարկի փոխհատուցում գրավատանը վճարվող գումար, որը հավասար է վարկի գումարի, օրերով արտահայտված վարկի ժամկետի (դրա մի մասի) եւ վարկի օրական տոկոսի արտադրյալի հարյուրերրորդ մասին:
Հոդված 3. Գրավատնային գործունեություն իրականացնողները
Հայաստանի Հանրապետությունում գրավատնային գործունեություն կարող են իրականացնել Հայաստանի Հանրապետությունում գրանցված իրավաբանական անձինք եւ անհատ ձեռնարկատերերը(այսուհետ՝ կազմակերպություն)՝ լիազոր մարմնի կողմից տրված լիցենզիայի հիման վրա:
Հոդված 4. «Գրավատուն» բառի օգտագործումը
1.«Գրավատուն» բառը, դրա ածանցյալները կամ թարգմանություններն իր անվանման կամ ցուցանակների մեջ կարող է օգտագործել միայն գրավատան կազմակերպման լիցենզիա ունեցող կազմակերպությունը:
2. Գրավատունը չի կարող իր անվանման մեջ օգտագործել ապակողմնորոշող այնպիսի բառեր, որոնք կարող են տեղիք տալ գրավատան ֆինանսական վիճակի կամ իրավական կարգավիճակի վերաբերյալ թյուր ենթադրությունների:
ԳԼՈՒԽ 2.
ԳՐԱՎԱՏՆԱՅԻՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐԸ
Հոդված5. Գրավատան եւ վարկառուի միջեւ հարաբերությունները
1. Գրավատան եւ վարկառուի միջեւ հարաբերությունները կարգավորվում են պայմանագրային հիմունքներով:
2. Վարկային պայմանագրերը կնքվում են գրավատան կողմից հաստատված եւ լիազոր մարմնի հետ համաձայնեցված վարկավորման ընդհանուր պայմաններին համապատասխան:
3. Հայտատուն վարկավորման ընդհանուր պայմանները լիազոր մարմնի համաձայնեցմանն է ներկայացնում լիցենզիա ստանալու հայտի հետ միասին:
4.Գրավատան վարկավորման ընդհանուր պայմաններում կատարվող փոփոխություններն ու լրացումները գրավատունը համաձայնեցնում է լիազոր մարմնի հետ` նախքան դրանց կիրառումը, փոփոխությունները ներկայացնելով լիազոր մարմին՝ երկու օրինակից:
Լիազոր մարմինը 15-օրյա ժամկետում ընդունում է որոշում վարկավորման ընդհանուր պայմաններում առաջարկվող փոփոխություններին համաձայնություն տալու կամ դրանք մերժելու մասին: Որոշման պատճենը երեք օրվա ընթացքում տրամադրվում (փոստով առաքվում) է գրավատանը:
Եթե լիազոր մարմինն ընդունել է գրավատան վարկավորման պայմանների փոփոխություններին վերապահումով համաձայնություն տալու մասին որոշում, ապա գրավատունը պարտավոր է այդ որոշումը ընդունելուց հետո 10 օրվա ընթացքում լիազոր մարմին ներկայացնել ուղղված փաստաթղթերը, որից հետո լիազոր մարմինը 5-օրյա ժամկետում գրավատանը տրամադրում է լիազոր մարմնի հետ համաձայնեցված վարկավորման ընդհանուր պայմաններում կատարված փոփոխության մեկ օրինակը: Եթե գրավատունը վերը նշված որոշումը ընդունելուց հետո 10 օրվա ընթացքում ուղղված փաստաթղթերը լիազոր մարմին չի ներկայացնում, ապա լիազոր մարմնի որոշումը գրավատան վարկավորման պայմանների փոփոխություններին վերապահումով համաձայնություն տալու վերաբերյալ համարվում է չեղյալ:
5. Սույն հոդվածի 4-րդ մասով սահմանված փոփոխություններին եւ լրացումներին լիազոր մարմինը չի տալիս իր համաձայնությունը, եթե դրանք
ա) հակասում են ՀՀ օրենքներին եւ իրավական այլ ակտերին.
բ) վարկառուներին կարող է հասցվել նվազագույն աշխատավարձի չափով վնաս:
6. Գրավատունը վարում է վարկային պայմանագրերի գրանցման գրանցամատյան, որը համարակալվում, կարվում եւ կնքվում է գրավատան կնիքով: Հերթական վարկային պայմանագիր կնքելիս եւ համապատասխան քարտը բացելուց անմիջապես հետո, գրանցամատյանում նշվում են՝
ա) հերթական գրառման համարը, ամսաթիվը, ամիսը, տարեթիվը,
բ) վարկառուի անձնագրային տվյալները.
գ) վարկային պայմանագրի եւ համապատասխան գրավատոմսի (գրավատոմսերի) համարը (համարները).
դ) վարկի չափը եւ ժամկետը.
ե) վարկի մարման մասին տեղեկություն.
զ) այլ տեղեկություններ:
7. Վարկային պայմանագրերի գրանցման գրանցամատյանի օրինակելի ձեւը հաստատում է լիազոր մարմինը :
Հոդված 6. Գրավատներին ներկայացվող պահանջները
1. Գրավատան վարկային միջոցների աղբյուր են համարվում սեփական միջոցները, մասնակիցներից ներգրավված փոխառությունները, բանկերից եւ այլ կազմակերպություններից ստացված վարկերն ու փոխառությունները:
2.Գրավատունը՝
ա) գրավատնային գործունեություն է իրականացնում միայն լիցենզիայում նշված գրավատան որոշակի տարածքում (հասցեում), ընդ որում՝ գրավատան կողմից այլ տարածքներում գրավատնային գործունեություն իրականացնելը համարվում է առանց լիցենզիայի լիցենզավորման ենթակա գործունեության իրականացում.
բ) փոքրածավալ իրեր հանդիսացող գրավադրված (ի պահ հանձնված) գույքը պահպանում է գրավատան տարածքում գտնվող երկաթբետոնյա պատերով (ծածկով) առանձնացված սենյակում՝ չհրկիզվող պահարաններում կամ Հայաստանի Հանրապետության տարածքում գործող որեւ է բանկում՝ վերջինիս հետ կնքված պայմանագրի համաձայն.
գ) մեծածավալ իրեր հանդիսացող գրավադրված (ի պահ հանձնված) գույքը պահպանում է սեփականության, վարձակալության կամ օգտագործման իրավունքով իրեն պատկանող երկաթբետոնյա պատերով (ծածկով) առանձնացված տարածքում, որը պետք է համապատասխանի սույն մասի «ե» ենթակետի պահանջներին.
դ) իրականացնում է գրավ ընդունած շարժական գույքի, ինչպես նաեւ ի պահ հանձնված գույքի ապահովագրություն` բնական աղետներից, հրդեհից, կողոպուտից, գողությունից եւ ավազակային հարձակումից, ՀՀ տարածքում գործող որեւ է ապահովագրական ընկերությունում.
ե) ապահովում է գրավատան տարածքի պաշտպանությունը պահպանիչ եւ հակահրդեհային ազդարարման համակարգերով.
զ) իր տարածքը պաշտպանելու նպատակով աշխատանքային ժամերին իրականացնում է պահպանության ծառայություն, որի աշխատակիցները նկատելիորեն տարբերվում են իրենց միասնական համազգեստով: Օրենքով սահմանված կարգով նրանց կարող է տրվել զենք կրելու իրավունք.
է) լիցենզիա ստանալուց հետո յուրաքանչյուր հաջորդ տարվա համար վճարում է «Պետական տուրքի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված տարեկան տուրքի գումարը՝ նախքան այդ ժամկետի սկիզբը.
ը) սույն հոդվածի 1-ին մասով սահմանված բանկերից եւ այլ կազմակերպություններից ստացված վարկերի եւ փոխառությունների, մասնակիցներից ներգրավված փոխառությունների, սույն հոդվածի 2-րդ մասի «դ» ենթակետով սահմանված ապահովագրական պայմանագրերի, դրանցում կատարված փոփոխությունների եւ լրացումների մասին տեղեկացնում է լիազոր մարմնին` համապատասխան պայմանագրերը կնքելուց կամ դրանցում փոփոխություններ կամ լրացումներ կատարելուց հետո 15 օրվա ընթացքում գրավոր ձեւով` կցելով պայմանագրի կամ դրանցում փոփոխությունների (լրացումների) պատճենը.
թ) կանոնադրությունում տեղի ունեցած փոփոխությունների մասին գրավոր տեղեկացնում է լիազոր մարմնին, այդ փոփոխություններն իրավական ուժ ստանալու օրվանից 15 օրվա ընթացքում` կցելով փոփոխության պատճենը:
Հոդված 7. Գրավատների կողմից իրականացվող գործառնությունները
1. Գրավատունն իրավունք ունի՝
ա) տրամադրել անձնական օգտագործման շարժական գույքի գրավով ապահովված վարկեր.
բ) վարկեր եւ փոխառություններ ներգրավել բանկերից եւ այլ կազմակերպություններից, ինչպես նաեւ փոխառություններ ներգրավել մասնակիցներից.
գ) սահմանափակ շրջանառության իրավունքով արժեթղթեր (բացառությամբ բաժնետոմսերի) թողարկել եւ տեղաբաշխել բանկերի կամ այլ կազմակերպությունների միջեւ: Այդ արժեթղթերի երկրորդային տեղաբաշխումը կարող է կատարվել միայն նշված կազմակերպությունների միջեւ.
դ) բաժնետիրական ընկերություն հանդիսացող գրավատան դեպքում՝ օրենքով սահմանված կարգով թողարկել եւ տեղաբաշխել բաժնետոմսեր.
ե) պարտավորությունների դիմաց իրացնել իրեն որպես գրավ կամ պահատվության հանձնված 100000 դրամ եւ ավել արժողություն ունեցող գույքը` «Հրապարակային սակարկությունների մասին» ՀՀ օրենքին համապատասխան.
զ) պարտավորությունների դիմաց իրացնել իրեն որպես գրավ կամ պահատվության հանձնված մինչեւ 100000 դրամ արժողություն ունեցող գույքը` գրավատան կողմից հաստատված եւ լիազոր մարմնի հետ համաձայնեցված հրապարակային սակարկությունների կարգին համապատասխան կամ սույն մասի «ե» ենթակետով սահմանված կարգով.
է) օրենսդրությամբ սահմանված կարգով գույք ընդունել միայն գրավատուից կամ պահատուից: Գրավատան համար գրավատու (պահատու) լինելու փաստի հավաստիության հիմք կարող է ծառայել գույքը հանձնող անձի գրավատոմսում կամ պահպանական անվանական անդորրագրում կատարված գրավոր հայտարարությունը:
2. Գրավատունը չի կարող՝
ա) վարկային միջոցների ձեռքբերման համար տեղաբաշխել պարտատոմսեր կամ այլ արժեթղթեր, ներգրավել միջոցներ այլ կերպ, քան նախատեսված է սույն հոդվածի 1-ին մասով.
բ) տրամադրել ապրանքային վարկեր.
գ) վարկը տրամադրել մասնաբաժիններով՝ առանց յուրաքանչյուր մասնաբաժնի համար նոր պայմանագիր կնքելու.
դ) որեւէ պահանջ ներկայացնել վարկառուի կողմից վարկով ստացած գումարի տնօրինման վերաբերյալ.
ե) վարկը ամբողջությամբ մարելու՝ վարկային պայմանագրով նախատեսված ժամկետի կետանցից հետո իրականացնել վարկային պայմանագրում նշված ժամկետի որեւէ փոփոխություն: Կողմերի համաձայնությամբ վարկային նոր պայմանագրով նախկինում չմարված (բայց մարման ենթակա) վարկը կամ դրա մի մասը կարող է համարվել վարկի նոր գումարի բաղկացուցիչ մասը, իսկ մինչեւ այդ կնքված պայմանագիրը ճանաչվել ուժը կորցրած.
զ) գրավատնային գործունեությունից բացի իրականացնել այլ գործունեություն (գործառնություններ),
Հոդված 8. Գրավատան կողմից քաղաքացիների վարկավորման պայմանները
1. Գրավատան կողմից վարկերը տրվում են որոշակի ժամկետով, միայնհայկական դրամով՝ կանխիկ կամ անկանխիկ վճարումով, չեկով, քարտով կամ բանկային պրակտիկայում ընդունված այլ վճարային գործիքներով:
2. Եթե վարկն ամբողջությամբ մարելու օրը վարկառուի կողմից վարկը մարելու հնարավորությունը բացակայում է գրավատան հայտարարած աշխատանքային օրերին (ժամերին) փակ լինելու պատճառով, ապա վարկն ամբողջությամբ մարելու օր է համարվում հաջորդ աշխատանքային օրը: Ընդ որում, սույն մասում նշված պայմանի կիրառման դեպքում վարկի մարման օրվա փոփոխությունը չի կարող հանգեցնել հաշվարկվող տոկոսավճարների աճին:
3. Կողմերի համաձայնությամբ, միեւնույն վարկային պայմանագրով, վարկի ժամկետի առանձին հատվածների համար կարող են սահմանվել վարկի տարբեր տոկոսներ:
Հոդված 9. Վարկավորմանը վերաբերող փաստաթղթերի ձեւակերպումը եւ պահպանումը
1. Գրավատունը յուրաքանչյուր վարկը տրամադրելիս (գույքն ի պահ ընդունելիս) ձեւակերպում է գրավատոմս (անվանական պահպանական անդորրագիր) եւ վարկառուի (պահատուի) վճարների հաշվառման անձնական քարտ (այսուհետ՝ քարտ)` սույն օրենքի 10, 11 եւ 12 հոդվածներին համապատասխան :
2. Գրավատունը վարկավորմանը վերաբերող փաստաթղթերը պահպանում է համապատասխան պայմանագիրը դադարելուց հետո առնվազն երեք տարվա ընթացքում:
3. Վարկավորմանը վերաբերող փաստաթղթերը պահպանվում են գրավատան տարածքում` մետաղյա պահարանում կամ առանձին սենյակում, որտեղ կողմնակի անձանց մուտքը սահմանափակ է, կամ Հայաստանի Հանրապետության տարածքում գործող որեւէ բանկում:
4. Գրավատունը երաշխավորում է վարկավորմանը վերաբերող փաստաթղթերի գաղտնիությունը, եւ տվյալ անձի վարկավորմանը վերաբերող փաստաթղթերը կամ դրանցում ներառված տեղեկությունները տրամադրում է միայն՝
ա) լիազոր մարմնին՝ ելնելով վերջինիս վերահսկողության լիազորությունների իրականացման անհրաժեշտությունից.
բ) դատարանին, ինչպես նաեւ հետաքննության մարմնին, քննիչին, դատախազին՝ Հայաստանի Հանրապետության քրեական դատավարության օրենսգրքով նախատեսված կարգով.
գ) վարկառուի կողմից լիազորված անձանց.
դ) նոտարական գրասենյակին՝ ժառանգության վերաբերյալ հարցերով:
Սույն մասում նշված մարմինները եւ անձինք օրենքով սահմանված կարգով պահպանում են իրենց տրամադրված տեղեկությունների գաղտնիությունը:
Հոդված 10. Գրավատնային գործունեություն իրականացնող անձանց կողմից գրավատոմսերի ձեւակերպման կարգը
1. Գրավատունը գույքը գրավ ընդունելիս ձեւակերպում է գրավատոմս 2 օրինակից: Յուրաքանչյուր գրավատոմսի վրա նշվում է համարը եւ այն կնքվում է գրավատան կնիքով:
2. Գրավատոմսի ձեւը սահմանում է լիազոր մարմինը :
3. Գույքի գրավադրումը ձեւակերպվում է մեկ գրավատոմսով, հետեւյալ դեպքերում`
ա) գրավադրվող գույքը հնարավոր չէ բաժանել առանց այդ գույքի որակական հատկանիշների փոփոխման,
բ) գրավադրվող գույքը ապահովում է միայն մեկ վարկային պայմանագրի կատարում:
4. Գրավատոմսում նշվում են՝
ա) գրավատան լրիվ անվանումը եւ գրավատուի անձնագրային տվյալները.
բ) համապատասխան վարկի (վարկերի) պայմանագրի համարը.
գ) գրավադրվող գույքն ընդունելու ամսաթիվը, ամիսը, տարեթիվը, ինչպես նաեւ գրավադրվող գույքի` գրավատան եւ գրավատուի միջեւ համաձայնեցված արժեքը (այսուհետ` գույքի արժեք).
դ) գրավադրվող գույքի նկարագրությունը, ընդ որում, եթե գրավադրվող գույքը հնարավոր է մասնատել առանց այդ գույքի ապրանքային հատկանիշներն էապես վնասելու, բայց եթե գույքը հանձնվում է առանց մասնատելու, ապա գրավատոմսում տրվում է նշված յուրաքանչյուր մասի բավարար նկարագրութունը:
5. Գրավատոմսը համարվում է ձեւակերպված, եթե դրանում կատարվել է սույն հոդվածի 4-րդ մասով նախատեսված բոլոր նշումները, եւ գրավատոմսի յուրաքանչյուր օրինակն ստորագրված է գրավատան ներկայացուցչի ու գրավատուի կողմից, ինչպես նաեւ կնքված է գրավատան կնիքով:
Գրավատոմսի մեկ օրինակը պահվում է գրավատանը, իսկ մյուս օրինակը հանձնվում է գրավատուին:
Ձեւակերպումից հետո գրավատոմսում բոլոր փոփոխությւոնները կատարվում են գրավատանը եւ գրավատուի մոտ պահվող գրավատոմսերի օրինակներում: Ընդ որում, ձեւակերպումից հետո գրավատոմսում յուրաքանչյուր փոփոխությունը (այդ թվում` նաեւ գույքի արժեքի փոփոխությունը) վավերացվում է գրավատան ներկայացուցչի եւ գրավատուի ստորագրություններով:
6. Գույքը գրավատուին վերադարձնելիս, գրավատան եւ գրավատուի մոտ պահվող գրավատոմսերի օրինակներում (բացառությամբ սույն հոդվածի 8-րդ մասով նախատեսված դեպքի) պարտադիր նշվում եւ գրավատուի ստորագրությամբ վավերացվում են ստորեւ նշված տեղեկությունները`
ա) գույքի փաստացի վերադարձման ամսաթիվը, ամիսը, տարեթիվը,
բ) վերադարձվող գույքի նկարագրությունը:
7. Եթե Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով գրավատան կողմից գույքն ամբողջությամբ իրացվում է գրավատուի պարտավորությունների կատարումն ապահովելու համար, ապա սույն հոդվածի իմաստով գրավատոմսը դադարած է համարվում անկախ գրավատուի համաձայնությունը հավաստող գրառումներից (ստորագրությունից), իսկ գրավատոմսը պահպանվում է սույն օրենքով սահմանված կարգով` պարտավորությունների դիմաց գրավադրված գույքի իրացման ընթացակարգի օրինականությունը հիմնավորող փաստաթղթերի հետ միասին:
Հոդված 11. Գրավատնային գործունեություն իրականացնող անձանց կողմից անվանական պահպանական անդորագրերի ձեւակերպման կարգը
1. Անվանական պահպանական անդորրագիրը (այսուհետ` ադորրագիր) ձեւակերպվում է 2 օրինակից` գույքն անմիջապես պահառության ընդունելիս: Յուրաքանչյուր անդորրագրի վրա նշվում է համարը, եւ այն կնքվում է գրավատան կնիքով:
2. Անդորրագրի ձեւը սահմանում է լիազոր մարմինը :
3. Գույքի պահատվությունը ձեւակերպվում է մեկ անդորրագրով, եթե պահառության հանձնվող գույքը հնարավոր չէ մասնատել առանց այդ գույքի ապրանքային հատկանիշներն վնասելու:
4. Անդորրագրում նշվում են`
ա) գրավատան լրիվ անվանումը եւ պահատուի անձնագրային տվյալները,
բ) գույքը պահատվության ընդունելու ամսաթիվը, ամիսը, տարեթիվը, ինչպես նաեւ գրավատան եւ պահատուի միջեւ համաձայնեցված պահառության հանձնվող գույքի արժեքը (այսուհետ` պահառվող գույքի արժեք),
գ) պահառվող գույքի նկարագրությունը, ընդ որում, եթե պահառվող գույքը հնարավոր է բաժանել առանց այդ գույքի նշանակության փոփոխման, բայց գույքը հանձնվում է առանց մասնատելու, ապա անդորրագրում տրվում է նշված յուրաքանչյուր մասի բավարար նկարագրությունը.
դ) համապատասխան պահառության պայմանագրի համարը:
5. Անդորրագիրը համարվում է ձեւակերպված, եթե դրանում կատարվել են սույն հոդվածի 4-րդ մասով նախատեսված բոլոր նշումները, եւ անդորրագրի յուրաքանչյուր օրինակը ստորագրված է գրավատան ներկայացուցչի ու պահատուի կողմից, ինչպես նաեւ կնքված է գրավատան կնիքով:
Անդորրագրի մեկ օրինակը պահվում է գրավատանը, իսկ մյուս օրինակը հանձնվում է պահատուին: Ձեւակերպումից հետո անդորրագրում բոլոր փոփոխությունները կատարվում են գրավատան եւ պահատուի մոտ պահվող անդորագրերի օրինակներում: Ընդ որում ձեւակերպումից հետո անդորրագրում յուրաքանչյուր փոփոխությունը (այդ թվում` նաեւ պահառվող գույքի արժեքի փոփոխությունը) վավերացվում է գրավատան ներկայացուցչի եւ պահատուի ստորագրություններով:
6. Գույքը պահատուին վերադարձնելիս` գրավատան եւ պահատուի մոտ պահվող անդորագրերի օրինակներում (բացառությամբ սույն հոդվածի 8-րդ մասով նախատեսված դեպքի) պարտադիր նշվում եւ պահատուի ստորագրությամբ վավերացվում են ստորեւ նշված տեղեկությունները`
ա) պահառվող գույքի փաստացի վերադարձման ամսաթիվը, ամիսը, տարեթիվը.
բ) պահառվող գույքի նկարագրությունը.
գ) պահառվող գույքը ստանալու փաստը:
7. Եթե Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով գրավատան կողմից պահառվող գույքն ամբողջությամբ իրացվում է պահատուի պարտավորությունների կատարումն ապահովելու համար, ապա սույն հոդվածի իմաստով անդորրագիրը համարվում է դադարած` անկախ պահատուի համաձայնությունը հավաստող գրառումներից (ստորագրությունից), իսկ անդորրագիրը պահպանվում է սույն օրենքով սահմանված կարգով` պարատովորությունների դիմաց պահառվող գույքի իրացման ընթացակարգի օրինականաությունը հիմնավորող փաստաթղթերի հետ միասին:
Հոդված 12. Գրավատնային գործունեություն իրականացնող անձանց կողմից վարկառուի (պահառուի) վճարների հաշվառման անձնական քարտի ձեւակերպումը
1. Վարկառուների (պահատուների) վճարների հաշվառման անձնական քարտերը (այսուհետ` քարտ) բացվում են անմիջապես համապատասխան գրավատոմսի (անդորագրի) ձեւակերպումից հետո: Գրավատունը յուրաքանչյուր վարկային (պահատվության) պայմանագրի շրջանակներում կատարվող վճարների հաշվառելու համար բացում է նոր քարտ: Յուրաքանչյուր քարտի վրա նշվում է ծածկագիրը, եւ այն կնքվում է գրավատան կնիքով:
2. Վարկառուի (պահատուի) վճարների հաշվառման անձնական քարտը փակվում է միայն վարկային (պահատվության) պայմանագրի դադարելուց հետո
3. Քարտի ձեւը սահմանում է լիազոր մարմինը :
4. Քարտում նշվում են`
ա) քարտի բացման ամսաթիվը, ամիսը, տարեթիվը,
բ) համապատասխան վարկային պայմանագրի համարը կամ անվանական պահպանական անդորագրի համարը (եթե հաշվառվում են պահատվության վճարները),
գ) գրավատան լրիվ անվանումը, ինչպես նաեւ վարկառուի (պահատուի) անձնագրային տվյալները, հերթական վճարման ամսաթիվը, ամիսը, տարեթիվը եւ վճարված գումարի չափը, ընդ որում, յուրաքանչյուր վճարում վավերացվում է վարկառուի (պահատուի) եւ գրավատան ներկայացուցչի ստորագրություններով,
դ) գրավադրված (պահատվության հանձնված) գույքը սահմանված կարգով իրացնելու դեպքում գույքի իրացումից (վաճառքից) գոյացած եւ գրավատան օգտին գանձման ենթակա գումարները գրավատան դրամարկղ մուտքագրվելու ամսաթիվը, ամիսը, տարեթիվը ինչպես նաեւ հաշվառված գումարի չափը,
ե) քարտը փակելիս` «Քարտը փակված է» բառերը, ինչպես նաեւ փակման ամսաթիվը, ամիսը, տարեթիվը, ընդ որում, սույն հոդվածի իմաստով քարտը փակված է համարվում համապատասխան վարկային պայմանագրի (անդորագրի) դադարումից անմիջապես հետո:
ԳԼՈՒԽ 3.
ԳՐԱՎԱՏՆԱՅԻՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԼԻՑԵՆԶԱՎՈՐՈՒՄԸ ԵՒ ՎԵՐԱՀՍԿՈՂՈՒԹՅՈՒՆԸ
Հոդված 13. Գրավատնային գործունեության լիցենզավորումը
1. Գրավատնային գործունեության լիցենզավորումն իրականացնում է լիազոր մարմինը՝ ՀՀ օրենքներին եւ իրավական այլ ակտերին համապատասխան:
2. Լիցենզիա ստանալու հայտը մերժվում է, եթե՝
ա) հայտը եւ դրան կից փաստաթղթերը չեն համապատասխանում սույն օրենքի եւ իրավական այլ ակտերի պահանջներին, կամ դրանցում ներկայացված են կեղծ տեղեկություններ.
բ) սույն օրենքի 20 հոդվածի 3-րդ մասով նախատեսված դեպքում.
գ) հայտատուն ունի հարկային եւ օրենքով սահմնանված այլ պարտադիր վճարների ժամկետանց պարտավորություն.
դ) սույն օրենքի 5 հոդվածի 3-րդ մասով սահմանված վարկավորման ընդհանուր պայմանները հակասում են ՀՀ օրենքներին կամ դրանցում ներառված են պայմաններ, որոնք կարող են վարկառուներին հասցնել նվազագույն աշխատավարձի չափով վնաս.
ե) օրենքով սահմանված այլ դեպքերում:
3. Լիցենզիա ստանալու հայտը մերժելու մասին լիազոր մարմնի որոշումը դրա կայացման հիմքերի հետ միասին եռօրյա ժամկետում տրամադրվում կամ փոստով ուղարկվում է հայտատուին:
4. Սույն հոդվածի 2-րդ մասում նշված հիմքերի բացակայության դեպքում լիազոր մարմինը որոշում է ընդունում բավարարել լիցենզիա ստանալու հայտը եւ այդ որոշումը եռօրյա ժամկետում տրամադրվում կամ փոստով ուղարկվում է հայտատուին:
Լիցենզիա ստանալու հայտում կամ կից փաստաթղթերում ոչ էական թերությունների՝ վրիպումների, ոչ իրավաբանական բնույթի անճշտությունների, նման այլ բացթողումների առկայության դեպքում լիազոր մարմինը որոշում է ընդունում բավարարել լիցենզիա ստանալու հայտը վերապահումով, որ հայտատուն մեկամսյա ժամկետում կվերացնի նկատված թերությունները: Լիազոր մարմինը լիցենզիա ստանալու հայտը վերապահումով բավարարելու մասին որոշումը եռօրյա ժամկետում տրամադրվում կամ փոստով ուղարկվում է հայտատուին:
Լիցենզիա ստանալու հայտը բավարարելու որոշում ընդունելու դեպքում լիցենզիան հայտատուին է տրամադրվում «Պետական տուրքի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված պետական տուրքի առաջին տարեկան վճարումը կատարելուց եւ վճարումը հավաստող փաստաթուղթը ներկայացնելուց հետո՝ մեկամսյա ժամկետում:
Եթե սույն հոդվածի 5-րդ մասում նշված թերությունները վերացնելու մասին տեղեկությունները կամ լիցենզիա ստանալու համար «Պետական տուրքի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված պետական տուրքի առաջին տարեկան վճարման անդորրագիրը լիազոր մարմին են ներկայացվում սահմանված ժամկետից ուշ, ապա լիազոր մարմինը որպես լիցենզիան հանձնելու պայման հայտատուից հայտարարագիր է պահանջում այն մասին, որ անցած ժամանակահատվածում լիցենզիա ստանալու հայտին կից փաստաթղթերը չեն կորցրել իրենց իրավական ուժը՝ սույն օրենքի եւ իրավական այլ ակտերի պահանջներին համապատասխանության իմաստով:
Եթե սույն հոդվածի 7-րդ մասում նշված հայտարարագիրը չի ներկայացվում կամ հայտատուն հայտնում է, որ հայտին կից փաստաթղթերից որեւէ մեկը կորցրել է իրավական ուժը՝ սույն օրենքի եւ իրավական այլ ակտերի պահանջներին համապատասխանության իմաստով, ապա լիցենզիայի տրման մասին լիազոր մարմնի որոշումը համարվում է չեղյալ, եթե միաժամանակ հայտատուն չի ներկայացնում այնպիսի փաստաթղթեր, որոնք կապահովեն սույն հոդվածի 4-րդ մասի պայմանը:
Լիցենզիայի ձեւը սահմանում է ՀՀ կառավարությունը:
Լիցենզիան տրվում է անժամկետ:
Լիցենզիան չի կարող գրավադրվել կամ օտարվել: Իրավաբանական անձի առանձնացման դեպքում լիցենզիան պահպանում է լիցենզիա ստացած անձը, իսկ անձի բաժանման դեպքում ստեղծված անձինք կարող են օրենքով սահմանված կարգով դիմել նոր լիցենզիա ստանալու համար:
Լիազոր մարմինը վարում է տրամադրված լիցենզիաների գրանցամատյան:
Հոդված 14. Գրավատնային գործունեության նկատմամբ վերահսկողությունը
1. Գրավատնային գործունեության նկատմամբ վերահսկողությունն իրականացնում է լիազոր մարմինը՝ տեղում ստուգումների կամ փաստաթղթային վերահսկողության միջոցով: Լիազոր մարմինը ստուգման արդյունքներով սույն օրենքի խախտումների բացահայտման դեպքում կիրառում է սույն օրենքի 16 հոդվածով նախատեսված պատասխանատվության միջոցները:
2. Գրավատնային գործունեության ստուգումներն իրականացվում են օրենքով սահմանված կարգով:
3. Փաստաթղթային վերահսկողությունն իրականացվում է սույն օրենքի 15 հոդվածով սահմանված գրավատների կողմից իրենց գործունեության վերաբերյալ լիազոր մարմին ներկայացվող տեղեկությունների (հաշվետվությունների) վերլուծության միջոցով:
Հոդված 15. Գրավատնային գործունեություն իրականացնող անձանց կողմից լիազոր մարմին իրենց գործունեության մասին տեղեկությունների (հաշվետվությունների) ներկայացումը
1. Գրավատնային գործունեություն իրականացնող անձինք լիազոր մարմին են ներկայացնում.
ա) վարկային միջոցների ընդհանուր ծավալի, տեղաբաշխված վարկերի, գրավի առարկաների եւ ի պահ ընդունած գույքի գնահատված արժեքի, ներգրավված միջոցների` յուրաքանչյուր օրվա վերջի դրությամբ մնացորդի մասին ամսական հաշվետվություն` մինչեւ հաշվետու ամսվան հաջորդող ամսվա 25-ը.
բ) տեղաբաշխված վարկերի եւ այլ ակտիվների, սեփական ու ներգրավված միջոցների, եւ պարտավորությունների, ինչպես նաեւ գրավի առարկաների մասին եռամսյակային հաշվետվություն` մինչեւ հաշվետու եռամսյակին հաջորդող ամսվա վերջին օրը.
գ) հաշվապահական հաշվառման օրենսդրությանը համապատասխան պետական մարմիններին ներկայացվող իրենց տարեկան ֆինանսական հաշվետվություններ եւ դրանց վերաբերյալ անկախ աուդիտորական եզրակացությունը` մինչեւ հաշվետու տարվան հաջորդող տարվա ապրիլի 30-ը:
2. Գրավատնային գործունեություն իրականացնող անձանց կողմից սույն հոդվածի 1-ին մասի «ա» եւ «բ» ենթակետերի համապատասխան ներկայացվող ամսեկան եւ եռամսյակային հաշվետվությունների ձեւերը սահմանում է լիազոր մարմինը :
3. Հրապարակում է սույն հոդվածի 1-ին մասի «գ» ենթակետով սահմանված հաշվետվությունները առնվազն 1000 տպաքանակ ունեցող մամուլում:
4. Սույն հոդվածի 1-ին մասով սահմանված հաշվետվությունները լիազոր մարմին են ներկայացվում ուղեկցող նամակով:
5. Հաշվետվությունը լիազորված մարմին ներկայացված է համարվում սույն հոդվածի 3-րդ մասում նշված փաստաթուղթը լիազորված մարմնի փաստաթղթերի մուտքագրման համար պատասխանատու ստորաբաժանման կողմից մուտքագրման պահից, իսկ այդ փաստաթուղթը լիազորված մարմնին փոստով ուղարկելու դեպքում՝ փոստային համապատասխան ծառայության կողմից մուտքագրման օրը:
ԳԼՈՒԽ 4.
ՍՈՒՅՆ ՕՐԵՆՔԻ ԽԱԽՏՈՒՄՆԵՐԻ ՀԱՄԱՐ ԿԻՐԱՌՎՈՂ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՎՈՒԹՅԱՆ ՄԻՋՈՑՆԵՐԸ
Հոդված 16. Սույն օրենքի խախտումների համար կիրառվող պատասխանատվության միջոցները
Սույն օրենքի խախտման դեպքերում լիազոր մարմինը գրավատների նկատմամբ կիրառում է հետեւյալ պատասխանատվության միջոցները՝
ա) նախազգուշացում եւ խախտումները վերացնելու վերաբերյալ հանձնարարական.
բ) տուգանք.
գ) լիցենզիայի գործողության կասեցում.
դ) լիցենզիայի գործողության դադարեցում:
Հոդված 17. Նախազգուշացումը եւ խախտումները վերացնելու վերաբերյալ հանձնարարականը
1. Տեղում ստուգումների կամ փաստաթղթային վերահսկողության միջոցով լիազոր մարմինն արձանագրում է թույլ տրված խախտումը եւ նախազգուշացնում է գրավատանը:
2. Նախազգուշացումը նախատեսում է նաեւ թույլ տված խախտումը լիազոր մարմնի սահմանած ժամկետում վերացնելու կամ ապագայում նման խախտումը կանխելուն ուղղված միջոցառումներ ձեռնարկելու հանձնարարական, որի կատարումը պարտադիր է:
3. Նախազգուշացումը որպես պատասխանատվության միջոց կիրառվում է եթե գրավատունը`
ա) չի ապահովել սույն օրենքի 4 հոդվածի 2-րդ, 5 հոդվածի 6-րդ եւ 9 հոդվածի 3-րդ մասերում նշված պահանջներից որեւէ մեկը.
բ) խախտել է 6 հոդվածի 2-րդ մասի «բ» , «գ», «ե», «զ» եւ «ը» եւ 7 հոդվածի 1-ին մասի «է» ենթակետերում նշված պահանջներից որեւէ մեկը.
գ) սահմանված ժամկետներում չի ներկայացրել սույն օրենքի 15 հոդվածի 1-ին մասի «ա», «բ» եւ «գ» ենթակետերով նախատեսված հաշվետվությունները.:
Հոդված 18. Տուգանքը
1. Տուգանքը կիրառվում եւ գանձվում է լիազոր մարմնի որոշմամբ, իսկ եթե գրավատունը համաձայն չէ տուգանքի կիրառման վերաբերյալ որոշման հետ, ապա լիազոր մարմինը տուգանքը գանձելու հայցով դիմում է դատարան:
2. Տուգանքը որպես պատասխանատվության միջոց կիրառվում է, եթե գրավատունը՝
ա) խախտել է սույն օրենքի 5 հոդվածի 1-ին մասով սահմանված պայմանը` երկու հարյուր հազար դրամի չափով.
բ) խախտել է սույն օրենքի 7 հոդվածի 1-ին մասի «ե» ենթակետով սահմանված պայմանը` գրավի վաճառքի գնի 50 տոկոսի չափով, բայց ոչ պակաս քան 100 հազար դրամ.
գ) խախտել է սույն օրենքի 7 հոդվածի 1-ին մասի «զ» ենթակետով սահմանված պայմանը՝ հիսուն հազար դրամի չափով
դ) խախտել է սույն օրենքի 7 հոդվածի 2-րդ մասի «գ» ենթակետով սահմանված պայմանը՝ հիսուն հազար դրամի չափով.
ե) խախտել է սույն օրենքի 7 հոդվածի 2-րդ մասի «ե» ենթակետով սահմանված պայմանը՝ հիսուն հազար դրամի չափով.
զ) խախտել է սույն օրենքի 8 հոդվածի 1-ին մասով սահմանված պայմանը՝ երկու հարյուր հազար դրամի չափով.
է) խախտել է սույն օրենքի 8 հոդվածի 2-րդ մասով սահմանված պայմանը՝ հիսուն հազար դրամի չափով.
ը) խախտել է սույն օրենքի 9 հոդվածի 1-ին մասով սահմանված պայմանը՝ երկու հարյուր հազար դրամի չափով.
թ) խախտել է սույն օրենքի 9 հոդվածի 2-րդ մասով սահմանված պայմանը՝ հարյուր հազար դրամի չափով.
ժ) խախտել է սույն օրենքի 9 հոդվածի 4-րդ մասով սահմանված պայմանը՝ հիսուն հազար դրամի չափով.
ժա) խախտել է սույն օրենքի 10, 11 եւ 12 հոդվածի սահմանված պայմանները՝ յուրաքանչյուր դեպքի համար քսանհինգ հազար դրամի չափով.
ժբ) սույն օրենքի 15 հոդվածի 1-ին մասի «ա», «բ» եւ «գ» ենթակետերով սահմանված հաշվետվություններում ներկայացրել է սխալ տվյալներ` 30000 հազար դրամի չափով.
ժգ) 17 հոդվածի համապատասխան խախտումը վերացնելու հանձնարարականը սահմանված ժամկետում չկատարելու դեպքում` հարյուր հազար դրամի չափով
ժդ) սույն օրենքի 17 հոդվածին համապատասխան նախազգուշացում կիրառելուց հետո 2 տարվա ընթացքում կրկնել է նույն խախտումը` հարյուր հազար դրամի չափով:
3. Սույն հոդվածի 2-րդ մասի համաձայն տուգանքի կիրառումից հետո երկու տարվա ընթացքում տուգանքի կիրառման համար հիմք հանդիսացող խախտումը շարունակելու կամ այդպիսի նոր խախտում թույլ տալու դեպքում տուգանքի չափն ավելացվում է 500 հազար դրամով:
4. Տեղեկությունները (հաշվետվությունները) ուշ ներկայացնելու կամ դրանցում անարժանահավատ տվյալներ արտացոլելու համար լիազոր մարմինը կարող է գրավատան ղեկավարների նկատմամբ տուգանք նշանակելու հայցով դիմել դատարան՝ հարյուր հազար դրամի չափով:
Հոդված 19. Լիցենզիայի գործողության կասեցումը
1. Լիցենզիայի գործողության կասեցումը իրականացվում է «Լիցենզավորման մասին» ՀՀ օրենքի սահմանված կարգով:
Լիազոր մարմինը կասեցնում է լիցենզիայի գործողությունը, եթե գրավատունը՝
ա) խախտել է սույն օրենքի 5 հոդվածի 2-րդ եւ 4-րդ մասերի պահանջները
բ) խախտել է սույն օրենքի 6 հոդվածի 1-ին մասի պահանջը.
գ) ունի հարկերի եւ օրենքով սահմանված այլ պարտադիր վճարների ժամկետանց պարտավորություններ:
դ) խախտել է սույն օրենքի 6 հոդվածի 2-րդ մասի «ա», «դ», «է» կամ «թ» ենթակետի պահանջը
ե) խախտել է սույն օրենքի 7 հոդվածի 2-րդ մասի «ա», «բ» եւ «դ» ենթակետերի պահանջը :
զ) խախտել է սույն օրենքի 7 հոդվածի 2-րդ մասի «զ» ենթակետի պահանջը
է) օրենքով սահմանված այլ դեպքերում :
2. Սույն հոդվածի 1-ին մասի «ա», «բ», եւ «ե» ենթակետերով սահմանված դեպքերում լիցենզիան կասեցվում է ոչ ավել քան 2 ամիս ժամկետով:
Սույն հոդվածի 1-ին մասի «գ», «դ» եւ «զ» ենթակետերով սահմանված դեպքերում լիցենզիայի գործողությունը կասեցվում է մինչեւ խախտման հիմքի վերացումը :
Սույն հոդվածի 1-ին մասի «է» ենթակետով նախատեսված դեպքում լիցենզիայի գործողությունը կասեցվում է համապատասխան օրենքով սահմանված ժամկետով :
Լիցենզիայի գործողության կասեցումը իրականացվում է «Լիցենզավորման մասին» ՀՀ օրենքով սահմանված կարգով :
3. Լիցենզիայի գործողության կասեցման ժամկետի ընթացքում գրավատան կողմից գրավատնային գործունեություն իրականացնելը (նոր վարկեր տրամադրելը) համարվում է առանց լիցենզիայի լիցենզավորման ենթակա գործունեության իրականացում:
4. Լիցենզիայի գործողության կասեցմանը լիազոր մարմինն անդրադառնում է կասեցման համար հիմք հանդիսացած խախտումների վերացման վերաբերյալ գրավատան կողմից լիազոր մարմնին տեղեկացնելուց հետո 15 օրվա ընթացքում, իսկ կասեցման ժամկետի ընթացքում նման տեղեկություններ չներկայացնելու դեպքում՝ կասեցման ժամկետից հետո 15 օրվա ընթացքում:
5. Եթե սույն հոդվածի 4-րդ մասին համապատասխան լիազոր մարմինը լիցենզիայի գործողության կասեցմանն անդրադառնում է սույն հոդվածի 2-րդ մասի համաձայն սահմանված ժամկետի ավարտից հետո, ապա, անկախ այդ ժամկետից, լիցենզիայի գործողությունը կասեցված է մնում՝ մինչեւ լիազոր մարմնի կողմից դրան անդրադառնալը, բայց ոչ ուշ քան սույն հոդվածի 4-րդ մասով նախատեսված ժամկետից: Սույն հոդվածի 4-րդ մասով նախատեսված ժամկետում լիցենզիայի գործողության կասեցմանը լիազոր մարմնի կողմից չանդրադառնալու դեպքում կասեցումը համարվում է դադարեցված, իսկ լիցենզիայի գործողությունը՝ վերականգնված:
Հոդված 20. Լիցենզիայի գործողության դադարեցումը
1. Լիազոր մարմինը լիցենզիայի գործողությունը դադարեցնում է՝
ա) եթե գրավատունը սույն օրենքի 15 հոդվածի 1-ին մասում նշված հաշվետվություններում ներկայացրել է կեղծ տվյալներ.
բ) եթե գրավատունը լիցենզիա ստանալու համար հայտը ներկայացնելիս կամ դրանից հետո մինչեւ լիցենզիան ստանալու պահը խեղաթյուրել է պահանջվող տեղեկությունները կամ ներկայացրել է ոչ լիարժեք տեղեկություններ, եթե դրանց ճիշտ կամ լիարժեք ներկայացումը կհանգեցներ լիցենզիա ստանալու հայտի մերժման
գ) եթե գրավատունը սույն օրենքի 18 հոդվածին համապատասխան տուգանք կիրառելուց հետո երկու տարվա ընթացքում երրորդ անգամ թույլ է տվել տուգանքի կիրառման համար հիմք հանդիսացող խախտում.
դ) եթե գրավատունը սույն օրենքի 19 հոդվածին համապատասխան լիցենզիայի գործողության կասեցման համար հիմք հանդիսացող խախտում թույլ տալուց հետո երկու տարվա ընթացքում թույլ է տվել խախտում, որը հիմք է լիցենզիայի գործողությունը կրկին կասեցնելու համար:
ե) կազմակերպչի դիմումի համաձայն
զ) օրենքով սահմանված այլ դեպքերում:
2. Լիցենզիայի գործողությունը դադարեցվում է «Լիցենզավորման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված կարգով:
3. Բացառությամբ սույն հոդվածի 1-ին մասի «ե» ենթակետով նախատեսված դեպքի, լիցենզիայի գործողությունը դադարեցնելուց հետո՝ մեկ տարվա ընթացքում, լիցենզիա ստանալու համար իրավունք չունեն դիմելու՝
ա) կազմակերպությունը, որի լիցենզիայի գործողությունը դադարեցվել է.
բ) լիցենզիայի գործողությանը դադարեցման հիմքերի արձանագրման պահին այդ կազմակերպության կանոնադրական կապիտալում մեկ երրորդից ավելի մասնակցություն ունեցող կազմակերպությունը.
գ) կազմակերպությունը, որի կանոնադրական կապիտալում մեկ երրորդից ավելի մասնակցությամբ որեւէ ֆիզիկական կամ իրավաբանական անձ լիցենզիայի գործողությանը դադարեցման հիմքերի արձանագրման պահին լիցենզիան ուժը կորցրած կազմակերպության կանոնադրական կապիտալում ունեցել է մեկ երրորդից ավելի մասնակցություն»:
ԳԼՈՒԽ 5.
ԵԶՐԱՓԱԿԻՉ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ
Հոդված 21. Եզրափակիչ դրույթներ
1. Մինչեւ սույն օրենքի ուժի մեջ մտնելը սահմանված կարգով տրված լիցենզիաները սույն օրենքի պահանջների պահպանմամբ ուժի մեջ են մինչեւ դրանց գործողության ժամկետի ավարտը:
2 .Մինչեւ հրապարակային սակարկությունների մասին օրենքի գործողությունը գրավատները կարող են սույն օրենքի 7 հոդվածի 1-ին մասի «ե» ենթակետին համապատասխան իրենց հանձնված գույքը պարտավորությունների դիմաց իրացնել հրապարակային սակարկությունների միջոցով՝ իր կողմից հաստատված եւ լիազոր մարմնի հետ համաձայնեցված կարգով:
3. Մինչեւ սույն օրենքի ուժի մեջ մտնելը գրավատների կազմակերպիչների կողմից սույն օրենքի 6 հոդվածի 2-րդ մասի «դ» ենթակետի պայմանններին չհամապատասխանող ապահովագրական ընկերությունների հետ կնքած պայմանագրերը մինչեւ 01.01.2004թ. ենթակա են համապատասխանեցման սույն օրենքի 6 հոդվածի 2-րդ մասի «դ» ենթակետի պայմանններին:
4. Սույն օրենքի ուժի մեջ մտնելուց հետո գրավատան կազմակերպիչները եռամսյա ժամկետում պետք է լիազոր մարմնի համաձայնեցմանը ներկայացնեն սույն օրենքի 5 հոդվածի 2-րդ մասով սահմանված վարկավորման ընդհանուր պայմանները:
5. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:
6. Սույն օրենքի ուժի մեջ մտնելու պահից ուժը կոցրած ճանաչել «Գրավատների եւ գրավատնային գործունեության մասին» Հայաստանի Հանրապետության (2000 թվականի դեկտեմբերի 29-ի N ՀՕ-133) օրենքը:
7. Սույն օրենքի վրա չի տարածվում «Լիցենզավորման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 48 հոդվածի 3-րդ եւ 4-րդ մասի դրույթները: