Հոդված 1. «Շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության գնահատման եւ փորձաքննության մասին» Հայաստանի Հանրապետության 2014 թվականի հունիսի 21-ի ՀO-110-Ն oրենքի (այսուհետ` Օրենք) 26-րդ հոդվածը խմբագրել հետեւյալ բովանդակությամբ.
«Հոդված 26. Հանրության ծանուցումը եւ քննարկումների իրականացումը
1. Հանրության իրազեկումն ու մասնակցությունն ապահովելու նպատակով գնահատումների եւ փորձաքննության գործընթացները ենթակա են հանրային ծանուցման եւ քննարկման:
2. Հանրության ծանուցումն իրականացնում են.
1) լիազոր մարմինը` ձեռնարկողի կողմից ներկայացված հայտի, հաշվետվությունների եւ փորձաքննական եզրակացության նախագծի մասին` քննարկումներից առնվազն 20 աշխատանքային օր առաջ:
2) ձեռնարկողը` հիմնադրույթային փաստաթղթի եւ նախատեսվող գործունեության ու դրանց ազդեցության գնահատումների գործընթացների իրականացման մասին` քննարկումներից առնվազն 20 աշխատանքային օր առաջ:
3) ազդակիր համայնքի տարածքային կառավարման մարմինները եւ համայնքի ղեկավարը` հիմնադրույթային փաստաթղթի եւ նախատեսվող գործունեության ու դրանց ազդեցության գնահատումների գործընթացների իրականացման մասին` քննարկումներից առնվազն 20 աշխատանքային օր առաջ:
3. Ծանուցման բովանդակությունը պարունակում է ձեռնարկողի մասին տվյալները, հիմնադրույթային փաստաթղթի կամ նախատեսվող գործունեության համառոտ նկարագրությունը, իրականացման վայրը, դրանց հետ ծանոթանալու եւ քննարկումների իրականացման վայրը, պայմանները, դիտողություններ ու առաջարկություններ ներկայացնելու ժամկետները, եւ այլ տեղեկություններ:
4. Ծանուցումը, հիմնադրույթային եւ նախագծային փաստաթղթերը պարտադիր պետք է տեղադրվեն լիազոր մարմնի պաշտոնական կայքում եւ առնվազն երեք հազար տպաքանակ ունեցող մամուլի եւ զանգվածային լրատվության միջոցներում՝ լսումներից առնվազն 20 աշխատանքային օր առաջ:
5. Յուրաքանչյուր անձ սույն հոդվածի 4-րդ մասով սահմանված ժամկետում եւ հանրային քննարկումներից ժամանակ իարավունք ունի ներկայացնելու լիազոր մարմին իր դիտողությունները եւ առաջարկությունները:
6. Հանրային քննարկումներից իրականացնում են.
1) ձեռնարկողը` հիմնադրույթային փաստաթղթի, նախատեսվող գործունեության եւ դրանց ազդեցության գնահատման գործընթացների մասին,
2) պետական կառավարման տարածքային մարմինը, ձեռնարկողը` հիմնադրույթային փաստաթղթի եւ դրա ազդեցության ռազմավարական գնահատման հաշվետվության նախագծի մասին,
3) տեղական ինքնակառավարման մարմինը, ձեռնարկողը, նախատեսվող գործունեության եւ դրա ազդեցության գնահատման հաշվետվության մասին:
7. Լիազոր մարմինը քննարկումներում ապահովում է իր ներկայացուցչի մասնակցությունը:
8. Հանրային քննարկումների արդյունքում, իրականացնողի կողմից կազմվում է համապատասխան արձանագրություն, որը ստորագրվում է բոլոր մասնակիցների կողմից եւ դրան կցվում է տեսաձայնագրությունը:
9. Հանրության հիմնավորված դիտողությունները եւ առաջարկությունները ձեռնարկողի եւ լիազորված մարմնի կողմից պետք է հաշվի առնվեն, հաշվի չառնելու դեպքում տրվում է հիմնավոր պատճառաբանված որոշում, որը կարող է վիճարկվել դատական կարգով տվյալ անձի /անձանց/ կամ հասարակական միավորման կողմից:
10. Լիազոր մարմնի կողմից չի կարող տրվել դրական եզրակացություն, եթե խախտվել են սույն հոդվածի 2-9-րդ մասերի պահանաջները: Այդ դեպքում ամբողջ գործընթացը պետք է սկսել սկզբից սույն հոդվածի պահանջներին համապատասխան:
11. Լիազոր մարմնի որոշումը պետք է հրապարակվի վերջինիս կայքում, որոշման կայյացման օրը եւ այտեղ պետք է տեղադրված մնա առնվազն երեք ամիս:
12. Լիազոր մարմինը որոշման հետ միասին իր կայքում հրապարակում է նաեւ հետեւյալ տեղեկատվությունը.
ա/ հանրության մասնակցության մասին
բ/ հիմնական պատճառները եւ հիմնավորումները հանրության առաջարկությունները ընդունելու կամ մերժելու վերաբերյալ
գ/ շահագրգիռ գերատեսչությունների եւ մարմինների կարծիքները, առաջարկությունները, ինչպես նաեւ նկարագրություն՝ ինչքանով են դրանք հաշվի առնվնել որոշում կայացնելիս կամ հիմնավորումներ՝ ինչու հաշվի չեն առնվել
դ/ էկոլոգիական վնասից խուսափելու կամ այն նվազեցնելու եւ վնասների հատուցման հիմնական միջոցառումների ցանկը:
13. Սույն Օրենքի պահանջների խախտումով ընդունած որոշումները կարող են վիճարկվել ֆիզիկական եւ իրավաբանական անձանց, տեղական ինքնակառավարման մարմինների եւ շահագրգիռ գերատեսչությունների կողմից՝ դատական կարգով:
14. Հանրային ծանուցման եւ քննարկումների իրականացման կարգը սահմանում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը:»:
Հոդված 2. Օրենքի 30-րդ հոդվածի 1-ին մասում «վճարվում է պետական տուրք» բառերը փոխարինել վճարվում է պետական տուրք՝ «Պետական տուրքի մասին» ՀՀ օրենքով սահմանված չափով» բառերով:
Հոդված 3. Օրենքի 31-րդ հոդվածը լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր մասով.
«Լիազորված անձը կրում է լրիվ գույքային պատասխանատվություն` իր կողմից տրված ոչ պատշաճ մասնագիտական եզրակացության հիման վրա փորձաքննական դրական եզրակացություն ստացած գործունեության իրականացման հետեւանքով շրջակա միջավայրին, կենդանական եւ բուսական աշխարհին պատճառված վնասի համար:
Շրջակա միջավայրին հասցված վնասի չափի հաշվարկման մեթոդներն ու մեխանիզմները սահմանվում են Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից:»:
Հոդված 4. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:
Հիմնավորում
«Շրջակա միջավայրի վրա ազդեցության գնահատման եւ փորձաքննության մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացում կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի ընդունման անհրաժեշտության
Նախագծով առաջարկվում է հստակեցնել եւ միջազգային կոնվենցիաներին համապատասխանեցնել գործող օրենքի 26-րդ հոդվածը: Մասնավորապես՝ առաջարկվում է հստակեցնել փորձաքննության եւ գնահատման ժամկետները, հանրության առաջարկները չընդունվելու դեպքում, հնարավորություն ընձեռնել դատական կարգով բողոքարկելու մերժելու մասին որոշումը: Առաջարկվում է հստակեցնել, թե ով պետք է կազմի փորձաքննության եզրակացության արձանագրությունը, ստորագրի այն եւ ով պետք է կատարի տեսանկարահանումները՝ արձանագրության եւ տեսանկարահանման օրինականությունը կասկածի տակ չդրվի:
Նախագծով բնապահպանության ոլորտում պատասխանատվության ինտիտուտի ներդրման քայլ է առաջարկվում, չնայած այդ ոլորտում գործող օրենսդրության պատասխանատվության մեխանիզմների հստակեցման հնարավորությունները լայն չեն, քանի որ շրջակա միջավայրին հասցված վնասի չափի հաշվարկման մեթոդներն ու մեխանիզմները սահմանված չեն: