ՕՐԵՆՔԸ
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ՁԵՌՆԱՐԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԵՎ ԱՆԱՎԱՐՏ ՇԻՆԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ՕԲՅԵԿՏՆԵՐԻ ՍԵՓԱԿԱՆԱՇՆՈՐՀՄԱՆ ԵՎ ԱՊԱՊԵՏԱԿԱՆԱՑՄԱՆ 1995 ԹՎԱԿԱՆԻ ԾՐԱԳՐԻ ԿԱՏԱՐՄԱՆ ՀԱՇՎԵՏՎՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ
Հայաստանի Հանրապետության
Նախագահ՝ Լ. ՏԵՐ-ՊԵՏՐՈՍՅԱՆ
Երեւան
16 հունվարի 1998 թ.
ՀՕ-190
Հաստատված է Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողովի
1997 թվականի դեկտեմբերի 5-ի «Հայաստանի Հանրապետության
պետական ձեռնարկությունների եւ անավարտ շինարարության օբյեկտների
սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման 1995 թվականի ծրագրի
կատարման հաշվետվության մասին»
Հայաստանի Հանրապետության օրենքով
ՀԱՇՎԵՏՎՈՒԹՅՈՒՆ
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ՁԵՌՆԱՐԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԵՎ ԱՆԱՎԱՐՏ ՇԻՆԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ՕԲՅԵԿՏՆԵՐԻ ՍԵՓԱԿԱՆԱՇՆՈՐՀՄԱՆ ԵՎ ԱՊԱՊԵՏԱԿԱՆԱՑՄԱՆ 1995 ԹՎԱԿԱՆԻ ԾՐԱԳՐԻ ԿԱՏԱՐՄԱՆ ՄԱՍԻՆ
1. Ընդհանուր դրույթներ
1.1. Ծրագրի ընդունման ժամանակագրությունը
Հայաստանի Հանրապետության Գերագույն խորհուրդը 1994 թվականի հունվարի 12-ին հաստատել է Հայաստանի Հանրապետության պետական ձեռնարկությունների եւ անավարտ շինարարության օբյեկտների սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման 1994 թվականի ծրագիրը:1995 թվականի սեպտեմբերի 27-ին Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողովը հաստատել է Հայաստանի Հանրապետության պետական ձեռնարկությունների եւ անավարտ շինարարության օբյեկտների սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման 1995 թվականի ծրագիրը /այսուհետ՝ ծրագիր/: Ծրագրի հաստատման մասին որոշման մեջ նշված է, որ հաստատվում է 1995 թվականի ծրագիրը՝ հիմք ընդունելով 1994 թվականի ծրագիրը՝ փոփոխություններով եւ լրացումներով: Ծրագրի ցանկերում փոփոխությունները եւ լրացումները հիմնականում կապված են Հայաստանի Հանրապետության կառավարության, աշխատավորական կոլեկտիվների եւ այլ անձանց նախաձեռնությամբ սեփականաշնորհվող ձեռնարկությունների թվի ավելացման հետ:
1.2. Սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման նախապատրաստման հարցերով զբաղվող Հայաստանի Հանրապետության կառավարության լիազորած պետական կառավարման մարմինը
Մինչեւ 1995 թվականի դեկտեմբերի 27-ի «Պետական ձեռնարկությունների եւ անավարտ շինարարության օբյեկտների սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի ընդունումը, հանրապետությունում պետական ձեռնարկությունների սեփականաշնորհումն ու ապապետականացումն իրականացնող իրավասու պետական մարմինը Հայաստանի Հանրապետության սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման պետական հանձնաժողովն էր: «Պետական ձեռնարկությունների եւ անավարտ շինարարության օբյեկտների սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի /այսուհետ՝ սեփականաշնորհման օրենք/ փոփոխությունից հետո Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1996 թվականի փետրվարի 14-ի «Հայաստանի Հանրապետության սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման պետական հանձնաժողովի վերակազմավորման մասին» N39 որոշմամբ սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման հարցերով զբաղվող Հայաստանի Հանրապետության կառավարության լիազորած պետական կառավարման մարմին ճանաչվեց Հայաստանի Հանրապետության պետական ձեռնարկությունների եւ անավարտ շինարարության օբյեկտների սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման միջգերատեսչական պետական հանձնաժողովը:
Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1997 թվականի հունվարի 31-ի «Հայաստանի Հանրապետությունում սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման նախապատրաստական աշխատանքներն իրականացնող Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից լիազորված պետական կառավարման մարմնի մասին» N13 որոշմամբ սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման նախապատրաստական աշխատանքներն իրականացնող Հայաստանի Հանրապետության կառավարության լիազորած պետական կառավարման մարմին ճանաչվեց Հայաստանի Հանրապետության սեփականաշնորհման եւ օտարերկրյա ներդրումների նախարարությունը:
Հայաստանի Հանրապետության Նախագահի 1997 թվականի հունիսի 10-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կառուցվածքում փոփոխություններ կատարելու մասին» հրամանագրով Հայաստանի Հանրապետության սեփականաշնորհման եւ օտարերկրյա ներդրումների նախարարությունը վերակազմավորվեց Հայաստանի Հանրապետության սեփականաշնորհման նախարարության, որին եւ փոխանցվեցին սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման նախապատրաստական աշխատանքներն իրականացնող Հայաստանի Հանրապետության կառավարության լիազորած պետական կառավարման մարմնի գործառույթները:
1.3. Հաշվետու ժամանակահատվածը
Ծրագրի կատարման հաշվետվությունն ընդգրկում է 1996 թվականի մարտի 9-ից մինչեւ 1997 թվականի օգոստոսի 25-ն ընկած ժամանակահատվածը:2. Միջին եւ խոշոր ձեռնարկությունների սեփականաշնորհումը
2.1. Մասնակի անհատույց սեփականաշնորհումը
2.1.1. Մասնակի անհատույց սեփականաշնորհման իրավական եւ մեթոդական դաշտը
Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողովը 1996 թվականի ապրիլի 12-ին ընդունել է «Պետական ձեռնարկությունների եւ անավարտ շինարարության օբյեկտների սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում, Հայաստանի Հանրապետության Գերագույն խորհրդի 1993 թվականի նոյեմբերի 1-ի «Պետական ձեռնարկությունների եւ անավարտ շինարարության օբյեկտների սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում փոփոխություններ եւ լրացում կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի կիրարկման կարգի մասին», Հայաստանի Հանրապետության Գերագույն խորհրդի նախագահության 1994 թվականի մայիսի 6-ի «Պետական ձեռնարկությունների գույքի մասնակի անհատույց սեփականաշնորհման եւ այդ ձեռնարկություններն ընկերությունների վերակազմավորելու կարգի» եւ «Մասնակի անհատույց սեփականաշնորհման հիման վրա վերակազմավորված բաժնետիրական ընկերություններում շահույթից ինվեստիցիոն սեփականաշնորհման ֆոնդերին կատարվող մասհանումների, այդ միջոցներից հիմնական ֆոնդերի ձեռքբերման եւ կանոնադրական հիմնադրամի փոփոխման կարգի» հաստատման մասին» որոշումների մեջ փոփոխություններ կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքը:Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը 1996 թվականի սեպտեմբերի 17-ին ընդունել է «Պետական ձեռնարկությունների գույքի մասնակի անհատույց սեփականաշնորհման հիման վրա վերակազմավորված բաժնետիրական ընկերություններում ինվեստիցիոն սեփականաշնորհման ֆոնդին կատարվող մասհանումների, այդ ֆոնդի հաշվին ինվեստիցիոն սերտիֆիկատների թողարկման ու բաշխման եւ դրա հետեւանքով կանոնադրական կապիտալի փոփոխման կարգը հաստատելու մասին» N 304 որոշումը:
1996 թվականի փետրվարի 23-ին ընդունվել է նորմատիվամեթոդական բնույթի՝ մասնակի անհատույց սեփականաշնորհման հիման վրա վերակազմավորված բաժնետիրական ընկերություններում ներդրումային սեփականաշնորհման հիմնադրամի հաշվին ձեռք բերված հիմնական միջոցների արժեքների համադրելիության գործակցի որոշման կարգը:
2.1.2. Մասնակի անհատույց սեփականաշնորհման արդյունքները
Ծրագրում ընդգրկված ներդրումային սեփականաշնորհում իրականացրած ձեռնարկությունների ցանկը եւ դրանց պետական ու ոչ պետական բաժնեմասերի հարաբերակցությունը ներկայացված է N 1 աղյուսակում:Աղյուսակ N 1
ՑԱՆԿ
1995 թվականի ծրագրում ընդգրկված ներդրումային սեփականաշնորհում
իրականացրած ձեռնարկությունների
N | թյան պե- տական բաժնեմասի տնօրինողը |
սեփականաշնորհումից (հազ. դրամ) |
|||
1. | «Երեւանի հաստոցաշինական» ՓԲԸ | ||||
2. | «Հայինժնախագիծ» ՓԲԸ | ||||
3. | «Հայարդկապ» ՓԲԸ | ||||
4. | «Բազալտ» ՓԲԸ | ||||
5. | «Ավիահամալիր» ՓԲԸ | ||||
6. | «Ավտոմատիկա» ԳՀԻ» ՓԲԸ | ||||
7. | «Արմաշի կարպալճակային տնտեսություն» ՓԲԸ |
2.2. Միջին եւ խոշոր ձեռնարկությունների սեփականաշնորհման կատարողականը
1997 թվականի օգոստոսի 25-ի դրությամբ սեփականաշնորհվել է 910 ձեռնարկություն (առանձնացումներից ծրագրում ընդգրկված 694 ձեռնարկություն վերակազմավորվել է 755 բաց եւ փակ բաժնետիրական ընկերությունների), ընդ որում, 585-ը՝ բաժնետոմսերի ազատ բաժանորդագրությամբ, 61-ը՝ լոտային աճուրդով, 99-ը՝ փակ բաժնետիրական ընկերությունների ստեղծմամբ, 24-ը՝ մրցույթով, 14-ը՝ աճուրդով եւ 127-ը՝ վարձակալների կողմից գույքի գնման միջոցով: Այս խմբի ձեռնարկությունների սեփականաշնորհման հիմնական ձեւը (կիրառվել է սեփականաշնորհված ձեռնարկությունների 65 տոկոսի համար) բաժնետոմսերի ազատ բաժանորդագրության միջոցով բաց բաժնետիրական ընկերությունների ստեղծումն է:Չի կայացել 96 ձեռնարկության սեփականաշնորհումը՝ հիմնականում դրանց բարձր արժեքի եւ խոշոր պարտքերի պատճառով: Այդ ձեռնարկություններից 67-ը սեփականաշնորհվել է բաժնետոմսերի ազատ բաժանորդագրությամբ, 4-ը՝ լոտային աճուրդով, 7-ը՝ փակ բաժնետիրական ընկերությունների ստեղծմամբ, 10-ը՝ աճուրդով եւ 8-ը՝ մրցույթով:
Սեփականաշնորհված ձեռնարկությունների մեծ մասը Հայաստանի Հանրապետության արդյունաբերության նախարարության (44 տոկոս) եւ Հայաստանի Հանրապետության գյուղատնտեսության նախարարության (29 տոկոս) ձեռնարկու-թյուններն են:
Ծրագրում ընդգրկված միջին եւ խոշոր ձեռնարկությունների սեփականաշնորհման ընթացքը՝ ըստ սեփականաշնորհման ձեւերի, բնութագրող տվյալները ներկայացված են NN 2, 3, 4 եւ 5 աղյուսակներում:
Աղյուսակ N 2
1995 թվականի ծրագրում ընդգրկված միջին եւ խոշոր ձեռնարկությունների
սեփականաշնորհման ընթացքն ըստ սեփականաշնորհման ձեւերի
(1997 թվականի օգոստոսի 25-ի դրությամբ)
N |
Սեփականաշնորհման ձեւը |
ՀՀ կառավարության որոշմամբ |
րակված է |
շնորհումն ընթացքում է |
շնորհումը չի կայացել |
շնորհումն ավարտվել է |
|||||
09.03. 1996 |
25.08. 1997 |
09.03. 1996 |
25.08. 1997 |
09.03. 1996 |
25.08. 1997 |
09.03. 1996 |
25.08. 1997 |
09.03. 1996 |
25.08. 1997 |
||
1. | ԲԲԸ (բաժնետոմսերի ազատ բաժանորդագրություն) | ||||||||||
2. | ԲԲԸ (լոտային աճուրդ) | ||||||||||
3. | ՓԲԸ | ||||||||||
4. | Վարձակալի կողմից գույքի գնում | ||||||||||
5. | Աճուրդ | ||||||||||
6. | Մրցույթ | ||||||||||
Աղյուսակ N 3
1995 թվականի ծրագրում ընդգրկված միջին եւ խոշոր ձեռնարկությունների
սեփականաշնորհման ընթացքն ըստ հիմնական նախարարությունների եւ
սեփականաշնորհման ձեւերի (1997 թվականի օգոստոսի 25-ի դրությամբ)
N | |||||||||||||
1. | ԲԲԸ (բաժնետոմսերի ազատ բաժանորդագրություն) | ||||||||||||
2. | ԲԲԸ (լոտային աճուրդ) | ||||||||||||
3. | ՓԲԸ | ||||||||||||
4. | Մրցույթ | ||||||||||||
5. | Աճուրդ | ||||||||||||
Ընդամենը
|
Աղյուսակ N 4
1995 թվականի ծրագրում ընդգրկված միջին եւ խոշոր ձեռնարկությունների
սեփականաշնորհման ձեւերի հարաբերակցությունն ըստ տարբեր չափանիշների
(1997 թվականի օգոստոսի 25-ի դրությամբ)
կություն- ների թիվը (հատ) |
կությունների բաժինն ընդհանուրի մեջ տոկոս) |
||||||
1. | ԲԲԸ (բաժնետոմսերի ազատ բաժանորդագրություն) | ||||||
2. | ԲԲԸ (լոտային աճուրդ) | ||||||
3. | ՓԲԸ | ||||||
4. | Վարձակալի կողմից գույքի գնում | ||||||
5. | Աճուրդ | ||||||
6. | Մրցույթ | ||||||
Ընդամենը
|
Աղյուսակ N 5
Բաժնետիրացվող ընկերությունների խմբավորումն ըստ բաժանորդագրության փաստացի արդյունքների (1997 թվականի օգոստոսի 25-ի դրությամբ) ’
դագրության կատարման տոկոսը |
(տոկոս) |
թյունների թիվը |
նից ձեւավորված ընդհանուր արժեքը (մլն դրամ) |
||||
Ընդամեհը
|
Ծանոթագրություն . Աղյուսակում չեն ընդգրկվել բաժանորդագրությունը չկայացած 67 ձեռնարկության վերաբերյալ տվյալները:
2.3. Բաժնետոմսերի ազատ բաժանորդագրությամբ սեփականաշնորհման կատարողականը
Պետական եւ պետական մասնակցությամբ ձեռնարկությունների սեփականաշնորհման հիմնական ձեւը բաժնետոմսերի ազատ բաժանորդագրությունն է: Բավական է նշել, որ 1997 թվականի օգոստոսի 25-ի դրությամբ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության ծրագրում ընդգրկված 1053 ձեռնարկության սեփականաշնորհման մասին ընդունված որոշումներից 667-ը (63,3 տոկոս) վերաբերում է բաժնետոմսերի ազատ բաժանորդագրությամբ սեփականաշնորհմանը: Նշված քանակությունից հրապարակվել է 665 ձեռնարկության ազդագիր:1997 թվականի օգոստոսի 25-ի դրությամբ բաժնետոմսերի ազատ բաժանորդագրության ձեւով սեփականաշնորհման ընթացքում է 13 ձեռնարկություն, սեփականաշնորհումը չի կայացել 67 ձեռնարկությունում, իսկ 585-ում՝ ավարտվել է:
Բաց բաժնետիրական ընկերության ձեւով սեփականաշնորհման լոտային աճուրդը նույնպես սեփականաշնորհման ամենատարածված ձեւերից է: 1997 թվականի օգոստոսի 25-ի դրությամբ միջին եւ խոշոր ձեռնարկությունների սեփականաշնորհման վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության ընդունած 1053 որոշումից 75-ը (7 տոկոս) վերաբերում է լոտային աճուրդով սեփականաշնորհվող ձեռնարկություններին: Լոտային աճուրդի ներկայացված 65 ձեռնարկությունից 61-ը վաճառվել է, որը կազմել է բաց բաժնետիրական ընկերության ձեւով սեփականաշնորհված ձեռնարկությունների 9,7 տոկոսը:
Վաճառված 70111 լոտի համար վճարվել է 498 միլիոն 30 հազար 500 դրամ, այդ թվում՝ սեփականաշնորհման սերտիֆիկատներով՝ 495 միլիոն 120 հազար դրամ, դրամով՝ 2 910 500 դրամ:
Բաժնետոմսերի ազատ բաժանորդագրությամբ սեփականաշնորհման չկայացման հիմնական պատճառներն են՝ ձեռնարկությունների խոշոր պարտքերը, ձեռնարկությունների մասին տեղեկատվության պակասը, ձեռնարկությունների հետագա գործունեության անհեռանկարային լինելը, առկա սարքավորումների մաշվածությունը, խոշոր ներդրումների պահանջը:
Սեփականաշնորհման գործընթացը խոչընդոտող, այդ թվում՝ նաեւ սեփականաշնորհման չկայացման, պատճառներից մեկը ծրագրում ընդգրկված ձեռնարկությունների նկատմամբ սնանկացման հայցերի հարուցումն է դատարանների կողմից՝ ընդհուպ ձեռնարկության սնանկ ճանաչելը: 1997 թվականի օգոստոսի 25-ի դրությամբ սնանկ է ճանաչվել ծրագրում ընդգրկված 12 ձեռնարկություն (N 6 աղյուսակ):
Բաժնետոմսերի ազատ բաժանորդագրությամբ սեփականաշնորհված 369 ձեռնարկությունում նկատվել է թերբաժանորդագրություն (այս խմբի բոլոր ձեռնարկությունների համար բաժանորդագրությունը կազմել է 40,64 տոկոս), իսկ 216-ում՝ գերբաժանորդագրություն (այս խմբի բոլոր ձեռնարկությունների համար գերբաժանորդագրությունը կազմել է 338 տոկոս): Միջին հաշվով, բոլոր ձեռնարկությունների համար նկատվել է թերբաժանորդագրություն՝ բաժանորդագրությունը կատարվել է 88,2 տոկոսով:
Աղյուսակ N 6
ՑԱՆԿ
1995 թվականի ծրագրում ընդգրկված սնանկ ճանաչված միջին եւ խոշոր ձեռնարկությունների
5462 | ՀՀ գյուղնախ | Մասիսի ձկան կոմբինատ | Էրեբունու շրջանի ժողդատարան | ||
5373 | ՀՀ գյուղնախ | Կապանի մսի կոմբինատ | Էրեբունու շրջանի ժողդատարան | ||
5269 | ՀՀ գյուղնախ | Այգեզարդի գինու գործարան | Էրեբունու շրջանի ժողդատարան | ||
5327 | ՀՀ գյուղնախ | Եղեգնաձորի պանրագործարանի Վարդահովտի կետ | Էրեբունու շրջանի ժողդատարան | ||
5327 | ՀՀ գյուղնախ | Եղեգնաձորի պանրագործարանի Ջերմուկի կետ | Էրեբունու շրջանի ժողդատարան | ||
12056 | ՀՀ գյուղնախ | Սիսիանի թռչնաֆաբրիկա | Էրեբունու շրջանի ժողդատարան | ||
7. | 5265 | ՀՀ գյուղնախ | Գետափի գինու գործարան | Էրեբունու շրջանի ժողդատարան | |
8. | 5261 | ՀՀ գյուղնախ | Արեւշատի գինու գործարան | Էրեբունու շրջանի ժողդատարան |
9. | 5365 | ՀՀ գյուղնախ | Գուգարքի պահածոների գործարան | Էրեբունու շրջանի ժողդատարան |
10. | 5263 | ՀՀ գյուղնախ | Տավուշի գինու գործարան | Էրեբունու շրջանի ժողդատարան |
11. | 5366 | ՀՀ գյուղնախ | Մարտունու պահածոների գործարան | Էրեբունու շրջանի ժողդատարան |
12. | 1263 | ՀՀ արդնախ | «Գուգարք» ՓԲԸ* | Վանաձորի շրջանի ժողդատարան |
13. | 457 | ՀՀ արդնախ | Սիսիանի կարի ֆաբրիկա | Էրեբունու շրջանի ժողդատարան |
* Սնանկ է ճանաչվել նաեւ ծրագրում ընդգրկված «Գուգարք» ՓԲԸ-ի ստորաբաժանում համարվող 16 այլ ձեռնարկություն:
2.4. Փակ բաժնետիրական ընկերությունների ձեւով սեփականաշնորհումը եւ արդյունքները
Հաշվետու ժամանակաշրջանում փակ բաժնետիրական ընկերությունների ձեւով սեփականաշնորհվել է 99 միջին եւ խոշոր ձեռնարկություն (սեփականաշնորհված ձեռնարկությունների 10,8 տոկոսը):1997 թվականի օգոստոսի 25-ի դրությամբ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշումներով ծրագրում ընդգրկված 108 միջին եւ խոշոր ձեռնարկություն սեփականաշնորհվում է փակ բաժնետիրական ընկերությունների ձեւով:
Սեփականաշնորհումը չի կայացել 7 ձեռնարկությունում:
2.5. Մրցույթով սեփականաշնորհման արդյունքները
Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը մրցույթով սեփականաշնորհման մասին ընդունել է 42 որոշում: Հաշվետու ժամանակահատվածում ծրագրում ընդգրկված մրցույթով սեփականաշնորհման ենթակա ձեռնարկություններից սեփականաշնորհվել է 24-ը: Մրցույթը չի կայացել 8 ձեռնարկությունում:Մրցույթով սեփականաշնորհված ձեռնարկությունների ցանկը ներկայացված է N 7 աղյուսակում:
Աղյուսակ N 7
ՑԱՆԿ
1995 թվականի ծրագրում ընդգրկված մրցույթով սեփականաշնորհված
միջին եւ խոշոր ձեռնարկությունների
ամսաթիվը | ||||||
Երեւանի «Սեւան» հյուրանոց | ||||||
«Խաչքար» ՓԲԸ | ||||||
«Օշարակ» ՓԲԸ | ||||||
«Բետոն» ՓԲԸ | ||||||
Մարալիկի հյուրանոց | ||||||
Վարդենիսի հյուրանոց | ||||||
«Սիսիան» հյուրանոց | ||||||
Մեղրու հյուրանոց | ||||||
Տաշիրի «Կալինինո» հյուրանոց | ||||||
«Վեդի» հյուրանոց | ||||||
Նոյեմբերյանի հյուրանոց | ||||||
«ՄԻՊ» | ||||||
Մարտունու «Ալաշկերտ» հյուրանոց | ||||||
«Աշտարակի կարի ֆաբրիկա» ՓԲԸ | ||||||
«Հայարդկարգավորում» ՓԲԸ | ||||||
«Գեղամա» հանգստյան տուն | ||||||
Այրումի ՀԷԿ | ||||||
Գյումրիի ՀԷԿ | ||||||
Ազատեկի ՀԷԿ | ||||||
Մեղրու ՀԷԿ | ||||||
Արենիի ՀԷԿ | ||||||
Մարտունու ՀԷԿ | ||||||
«Հայջրշին» ՄՇԼԿՊՁ-ի «Մարմարիկ» պանսիոնատ | ||||||
«Զովք» ԱՄ-ի «Ապարան» պանսիոնատ |
2.6. Միջին եւ խոշոր ձեռնարկությունների սեփականաշնորհման իրավական ու մեթոդական հիմքերը
Հաշվետու ժամանակահատվածում Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունն ընդունել է մի շարք հիմնական որոշումներ՝Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1996 թվականի հուլիսի 4-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1996 թվականի փետրվարի 9-ի N 35 որոշման մեջ փոփոխություն կատարելու մասին» N 204 որոշումը:
Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1996 թվականի սեպտեմբերի 13-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1995 թվականի հունիսի 30-ի N 392 որոշման մեջ փոփոխություններ կատարելու մասին» N 295 որոշումը.
Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1996 թվականի սեպտեմբերի 13-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1994 թվականի ապրիլի 22-ի N 196 որոշման մեջ փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» N 297 որոշումը.
Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1997 թվականի մարտի 11-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1994 թվականի ապրիլի 21-ի N 183 որոշման մեջ փոփոխություն կատարելու մասին» N 38 որոշումը.
Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1997 թվականի մայիսի 6-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1995 թվականի հունվարի 31-ի N 47 որոշման մեջ փոփոխություն կատարելու մասին» N 123 որոշումը:
3. «Փոքր» օբյեկտների սեփականաշնորհումը
3.1. «Փոքր» օբյեկտների սեփականաշնորհման կատարողականը
Ծրագրում ընդգրկված է 4364 «փոքր» օբյեկտ, որից 1658-ը՝ առեւտրի, 600-ը՝ հասարակական սննդի, 2106-ը՝ կենցաղսպասարկման ոլորտի օբյեկտներ են: Ծրագրում ընդգրկված է նաեւ տնտեսության մյուս ոլորտների 200 «փոքր» օբյեկտ:Հաշվետու ժամանակաշրջանի վերջին օրվա դրությամբ սեփականաշնորհվել է 2760 «փոքր» օբյեկտ, որից 1181-ը՝ առեւտրի, 437-ը՝ հասարակական սննդի, 942-ը՝ կենցսպասարկման ձեռնարկություններ են, իսկ 200-ը՝ այլ ոլորտների:
Աճուրդով վաճառքի ենթակա է 376 «փոքր» օբյեկտ, որից 99-ի սեփականաշնորհման վերաբերյալ ընդունվել են Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշումներ, իսկ մյուսները հաստատման փուլում են:
Սեփականաշնորհված «փոքր» օբյեկտների կազմում զգալի բաժին (37,2 տոկոս) ունեն վարձակալական ձեռնարկությունները, որոնք սեփականաշնորհվում են համաձայն սեփականաշնորհման օրենքի 33 հոդվածի:
Ծրագրում ընդգրկված «փոքր» օբյեկտների սեփականաշնորհումը բնութագրող տվյալները ներկայացված են N 8 աղյուսակում:
Աղյուսակ N 8
995 թվականի ծրագրում ընդգրկված «փոքր» օբյեկտների ծրագրային
սեփականաշնորհման ցուցանիշները եւ դրանց կատարողականը
(տոկոս) |
|||
Առեւտուր | |||
Հասարակական սնունդ | |||
Կենցաղսպասարկում | |||
Ընդամենը
|
*Ընդգրկված է տնտեսության մյուս ոլորտների 200 ծրագրային օբյեկտ:
3.2. «Փոքր» օբյեկտների սեփականաշնորհման իրավական եւ մեթոդական հիմքերը
Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունն ընդունել է՝Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1996 թվականի սեպտեմբերի 3-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1995 թվականի ապրիլի 12-ի N 197 որոշման մեջ փոփոխություն կատարելու մասին» N 280 որոշումը.
Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1997 թվականի մարտի 11-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 1994 թվականի ապրիլի 20-ի N 182 որոշման մեջ փոփոխություն կատարելու մասին» N 39 որոշումը:
4. Անավարտ շինարարության օբյեկտների սեփականաշնորհումը
Առայժմ կայացել է անավարտ շինարարության օբյեկտների սեփականա-շնորհման 5 աճուրդ, որում աճուրդի ներկայացված 49 օբյեկտից վաճառվել է 15-ը:
Անավարտ շինարարության օբյեկտների սեփականաշնորհման դանդաղ ընթացքը պայմանավորված է մի շարք պատճառներով, որոնցից հիմնականներն են՝
ա/ նոր շինարարության իրականացումը գրեթե 2 անգամ թանկ է, քան նույնատիպ օբյեկտի ձեռքբերումը.
բ/ անավարտ շինարարության օբյեկտների մեծ մասի համար բացակայում են հողահատկացման մասին տվյալները:
5. Սեփականաշնորհման սերտիֆիկատները
Սեփականաշնորհման սերտիֆիկատները որպես վճարման միջոց
1997 թվականի օգոստոսի 25-ի դրությամբ սեփականաշնորհված ձեռնարկությունների եւ «փոքր» օբյեկտների համար վճարվել է 52721173,8 հազար դրամ, որից 33834698 հազար դրամը՝ (64 տոկոս) ձեռնարկությունների, 18796907 հազար դրամը (36 տոկոս)՝ «փոքր» օբյեկտների համար։ 18805680.5 հազար դրամը (35.7 տոկոս)՝: Սեփականաշնորհման սերտիֆիկատներով վճարվել է 52338280 հազար դրամ (ընդհանուր վճարումների 99,3 տոկոսը), իսկ դրամով՝ 382893 հազար դրամ (0,7 տոկոս): Սեփականաշնորհման սերտիֆիկատներով վճարումների մեջ ձեռնարկությունների բաժինը կազմել է 33645420 հազար դրամ (63,8 տոկոս), իսկ «փոքր» օբյեկտներինը՝ 18604060 հազար դրամ (35,3 տոկոս): Դրամով վճարումների մեջ՝ համապատասխանաբար 189278 հազար դրամ (49,4 տոկոս եւ 192847 հազար դրամ (50,4 տոկոս):Վճարված սերտիֆիկատների ընդհանուր թիվը 1997 թվականի սեպտեմբերի 15-ի դրությամբ կազմել է 54393 հատ, որից 1682271 հատը (63,4 տոկոս) վճարվել է ձեռնարկությունների, իսկ 967682-ը (36,5 տոկոս)՝ «փոքր» օբյեկտների համար:
Այսպիսով, սեփականաշնորհման սերտիֆիկատները ներկայումս ծառայում են որպես սեփականաշնորհված գույքի ձեռքբերման հիմնական միջոց:
6. Ծրագրի ընդհանուր կատարողականը
Ըստ տնտեսության տարբեր ոլորտների ծրագրի կատարման պատկերը ներկայացված է N 9 աղյուսակում:
Աղյուսակ N 9
Պետական ձեռնարկությունների եւ անավարտ շինարարության օբյեկտների
սեփականաշնորհման եւ ապապետականացման 1995 թվականի ծրագրի
առաջադրանքները եւ դրանց կատարողականը 1997 թվականի օգոստոսի 25-ի
դրությամբ
եւ անավարտ շինարարության օբյեկտները |
||||
կությունների եւ անավարտ շինարարության օբյեկտների թիվը |
շնորհվել է |
|||
Արդյունաբերություն | ||||
Ավտոմոբիլային տրանսպորտ եւ հաղորդակցություն | ||||
Շինարարական համալիր
այդ թվում՝
|
||||
շինանյութերի արդյունաբերություն եւ շինարարական կազմակերպություններ | ||||
անավարտ շինարարություն | ||||
Կապ | ||||
Գյուղատնտեսություն | ||||
Նյութատեխնիկական մատակարարում | ||||
Պետական առեւտուր | ||||
Հասարակական սնունդ | ||||
Կենցաղսպասարկում | ||||
Կոմունալ տնտեսություն | ||||
Սոցիալական ոլորտ | ||||
Ընդամենը |
* Ընդգրկված է նաեւ տնտեսության այլ ճյուղերի 200 «փոքր» օբյեկտ։
Ծրագրի կատարողականի համեմատաբար ցածր մակարդակը պայմանավորված է նաեւ այն հանգամանքով, որ, համաձայն սեփականաշնորհման օրենքի, ձեռնարկությունը սեփականաշնորհված է համարվում սեփականաշնորհման պայմանագրի կնքման պահից, ինչում թերացել են բազմաթիվ միջին եւ խոշոր ձեռնարկություններ ու «փոքր» օբյեկտներ:
Ծրագրի կատարման գնահատականը՝ արժեքային արտահայտությամբ, հաշվետվության ներկայացման վերջին օրվա դրությամբ, կարելի է տալ միայն բացարձակ մեծությամբ, որը կազմել է 52844.3 մլն դրամ: Նկատի ունենալով սեփականաշնորհվող պետական գույքի գնահատման ժամկետայնությունը, ինչպես նաեւ ազատ ձեւավորվող գների հանգամանքը՝ հարաբերական ցուցանիշները տվյալ դեպքում չեն կարող ներկայացուցչական լինել: