ՕՐԵՆՔԸ
ԳԵՈԴԵԶԻԱԿԱՆ ԵՎ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ
ԳԼՈՒԽ 3. ԳԵՈԴԵԶԻԱԿԱՆ ԵՎ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԳԱՎՈՐՈՒՄԸ
Հոդված1. Օրենքի կարգավորման առարկան եւ նպատակը
1. Սույն օրենքը կարգավորում է Հայաստանի Հանրապետությունում գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության իրականացման հետ կապված հարաբերությունները: Հայաստանի Հանրապետությունում բոլոր քարտեզագրական եւ գեոդեզիական աշխատանքներն իրականացվում են սույն օրենքին եւ այլ իրավական ակտերին համապատասխան:
2. Սույն օրենքի նպատակն է կարգավորել գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեությունը, սահմանել գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում պետական կառավարման, տեղական ինքնակառավարման մարմինների եւ այլ սուբյեկտների իրավասությունները, միջազգային համագործակցության, ինչպես նաեւ վեճերի լուծման կարգը եւ պատասխանատվությունը սույն օրենքի խախտման համար:
Հոդված 2. Օրենքում օգտագործվող հիմնական հասկացությունները
1. Սույն օրենքում օգտագործվում են հետեւյալ հիմնական հասկացությունները.
1) գեոդեզիա` երկրագնդի ծանրաչափական դաշտի, երկրի մակերեւույթի եւ տարածական օբյեկտների կոորդինատների ու բարձունքային նիշերի, ինչպես նաեւ ժամանակի ընթացքում նշված կոորդինատների եւ բարձունքային նիշերի փոփոխությունները որոշելու գիտական, տեխնիկական, արդյունաբերական եւ այլ գործունեության ընթացքում ծագող հարաբերությունների ոլորտ.
2) քարտեզագրություն` տարածական տվյալների (այդ թվում` տեղեկատվական համակարգերի) ուսումնասիրության, ստեղծման, օգտագործման, վերափոխման եւ ցուցադրման համար գիտական, տեխնիկական, արդյունաբերական եւ այլ գործունեության ընթացքում ծագող հարաբերությունների ոլորտ.
3) գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեություն` գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում գիտատեխնիկական, արտադրական, ծառայությունների մատուցման, տեղեկատվական համակարգերի օգտագործման եւ կառավարչական գործունեություն.
4) գեոդեզիական հիմնակետ` ինժեներական կառույց, որը տեղանքում ամրացված է երկրագնդի ֆիզիկական մակերեւույթին որոշված կոորդինատներով եւ բացարձակ բարձրությունով.
5) գեոդեզիական ցանց` տեղանքում ամրացված գեոդեզիական հիմնակետերի ամբողջություն, որոնց տեղադիրքը որոշված է դրանց համար ընդհանուր գեոդեզիական կոորդինատային համակարգում.
6) ռեֆերենց կայանների ցանց` երկու եւ ավելի Ջի Պի Էս (GPS) կայաններից կազմված եւ հավասարակշռված ցանց, որն օգտագործվում է բացառապես այն ստեղծողի կարիքների համար.
7) պետական ռեֆերենց կայանների ցանց` Հայաստանի Հանրապետության տարածքում ստեղծված եւ պետության կողմից կառավարվող` երկու եւ ավելի Ջի Պի Էս (GPS) կայաններից կազմված եւ հավասարակշռված ցանց.
8) գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքներ` գեոդեզիական, քարտեզագրական նյութերի ու տարածական տվյալների ստեղծման գործընթաց.
9) երկրի հեռազննում` տիեզերքից կատարված նկարահանումների միջոցով երկրի մակերեւույթի վերաբերյալ տվյալների ստացման գործընթաց.
10) կոորդինատային համակարգ` թվային մեծություններ, որոնց միջոցով հարթության, մակերեւույթի վրա կամ տարածության մեջ որոշվում է կետի տեղադիրքը.
11) տեղական կոորդինատային համակարգ` Հայաստանի Հանրապետության վարչատարածքային միավորը չգերազանցող սահմանափակ տարածքի համար սահմանված պայմանական կոորդինատային համակարգ, որի կոորդինատների սկիզբը եւ կոորդինատային առանցքների կողմնորոշումը շեղված են պետական միասնական կոորդինատային համակարգի նկատմամբ, եւ որը կիրառվում է գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների իրականացման ժամանակ.
12) մասշտաբ` համամասնություն, որը սահմանում (հաստատում) է հարաբերակցությունը քարտեզագրական պատկերում արտահայտված օբյեկտի գծային չափերի եւ բնության մեջ նրա իրական չափերի միջեւ.
13) մասշտաբային շարք` Հայաստանի Հանրապետության համար ընդունված պետական մասշտաբային շարքի տեղագրական քարտեզների եւ հատակագծերի որոշակի մասշտաբների հստակ համակարգ.
14) քարտեզ` երկրի մակերեւույթի, այլ երկնային մարմինների կամ դրանց մասերի փոքրացված բնական պատկերը հարթության վրա, որը համապատասխանում է սույն օրենքով նախատեսված պահանջներին, արտահայտված է որոշակի մասշտաբով եւ պրոյեկցիայով պայմանական նշաններով:
Հոդված 3. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքները
1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքներն ըստ նշանակության դասակարգվում են`
1) պետական նշանակության.
2) տեղական նշանակության:
2. Պետական նշանակության գեոդեզիական աշխատանքներն են`
1) երկրագնդի ձեւի եւ արտաքին ծանրաչափական դաշտի պարամետրերի որոշումը.
2) Հայաստանի Հանրապետության տարածքի համար պետական (ազգային), պլանային եւ բարձունքային համակարգերի սահմանումը.
3) պետական գեոդեզիական (պլանային, բարձունքային եւ իրական ժամանակում մշտապես գործող) ցանցի ստեղծումը, թարմացումը եւ զարգացումը.
4) պետական ծանրաչափական ցանցի ստեղծումը եւ զարգացումը.
5) պետական գեոդինամիկական ցանցի ստեղծումը, թարմացումը եւ զարգացումը.
6) Հայաստանի Հանրապետության պետական սահմանի սահմանագծման (դեմարկացիայի), սահմանազատման (դելիմիտացիայի) հետ կապված գեոդեզիական աշխատանքները.
7) Հայաստանի Հանրապետության վարչատարածքային միավորների սահմանի սահմանագծման, սահմանազատման հետ կապված գեոդեզիական աշխատանքները.
8) գեոդեզիական գործիքների եւ սարքավորումների հաշվառումը.
9) գեոդեզիական եւ ծանրաչափական չափումների արդյունքներով ստացված նյութերի ու տվյալների ֆոնդերի (տեղեկատվական բանկի) ստեղծումը, պահպանումը, թարմացումը, տեղեկատվության տրամադրումը.
10) գեոդեզիայի ոլորտին վերաբերող գիտահետազոտական եւ փորձարարակոնստրուկտորական աշխատանքների կատարումը, այդ ոլորտում ժամանակակից տեխնիկայի եւ տեխնոլոգիաների ներդրումը.
11) գեոդեզիական աշխատանքների նկատմամբ վերահսկողությունը.
12) պետական գեոդեզիական ցանցի հիմնակետերի պահպանությունը.
13) իրական ժամանակում մշտական գործող պետական ռեֆերենց կայանների ցանցերի զարգացումը, շահագործումը եւ տվյալների մատակարարումը:
3. Տեղական նշանակության գեոդեզիական աշխատանքներն են`
1) ճյուղային, տարածքային եւ տեղական ծրագրերի (գեոդինամիկա, քաղաքաշինություն, բնության պահպանություն, հանքավայրերի շահագործում, կադաստրային եւ հողաշինարարական այլ աշխատանքներ) իրականացման հետ կապված խտացման եւ հատուկ գեոդեզիական ցանցերի ստեղծումը կոորդինատային տարբեր (տեղական եւ պայմանական) համակարգերում.
2) խտացման եւ հատուկ գեոդեզիական ցանցերի կետերի քարտադարանների ստեղծումն ու վարումը:
4. Պետական նշանակության քարտեզագրական աշխատանքներն են`
1) տեղագրական եւ կադաստրային քարտեզների, հատակագծերի պետական մասշտաբային շարքի սահմանումը.
2) պետական մասշտաբային շարքի տեղագրական, կադաստրային, հատուկ եւ նավիգացիոն քարտեզների ստեղծումը, դրանց թարմացումը եւ բազմացումը.
3) երկրի հեռազննումը եւ դրա արդյունքներով ստացված նյութերի մշակումը, վերծանումը, օդատիեզերական լուսանկարների ֆոտոգրամետրիկ մշակումը քարտեզներ ստանալու նպատակով.
4) Հայաստանի Հանրապետության պետական սահմանի սահմանագծման, սահմանազատման հետ կապված քարտեզագրական աշխատանքները.
5) Հայաստանի Հանրապետության վարչատարածքային միավորների սահմանների սահմանագծման, սահմանազատման հետ կապված քարտեզագրական աշխատանքները.
6) աշխարհագրական անվանումների պետական գրանցման իրականացումը, աշխարհագրական անվանումների պետական քարտադարանի ստեղծումն ու վարումը, դրանց տվյալների հիման վրա պաշտոնական տեղեկատուների, ընդհանուր եւ թեմատիկ բառարանների, ցանկերի ստեղծումն ու հրատարակումը.
7) հիմնարար քարտեզագրական ստեղծագործությունների (այդ թվում` Հայաստանի Հանրապետության ազգային ատլասի, աշխարհի մեծ ատլասի, կրթական համակարգի համար ուսումնական եւ պաշտոնական, թեմատիկ քարտեզների ու ատլասների, զբոսաշրջային ատլասների) ստեղծումը եւ հրատարակումը.
8) քարտեզագրական աշխատանքների իրականացման համար կիրառվող սարքավորումների հաշվառումը.
9) պետական բազային աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգերի ստեղծումը եւ վարումը.
10) պետական մասշտաբային շարքի քարտեզների, հատակագծերի, տարածական տվյալների եւ հիմնարար քարտեզագրական ստեղծագործությունների ֆոնդի (տեղեկատվական բանկի) ստեղծումը, պահպանումը, թարմացումը, տեղեկատվության տրամադրումը.
11) քարտեզագրության ոլորտին վերաբերող գիտահետազոտական եւ փորձարարակոնստրուկտորական աշխատանքների կատարումը, այդ ոլորտում ժամանակակից տեխնիկայի եւ տեխնոլոգիաների ներդրումը.
12) քարտեզագրական աշխատանքների նկատմամբ վերահսկողությունը.
13) ազգային տարածական տվյալների ենթակառուցվածքի ստեղծումը, վարումը եւ փոխգործելիության ապահովումը.
14) պետական կառավարման եւ տեղական ինքնակառավարման մարմիններին եւ հասարակությանն անհրաժեշտ տարածական տվյալների ստեղծումը, դրա հասանելիության, մատչելիության, անընդհատության ապահովումը.
15) ազգային տարածական տվյալների եւ ծառայությունների հասանելիության ապահովումն ազգային գեոպորտալի միջոցով.
16) քարտեզագրության ոլորտում տարածական տվյալների փոխանակման եւ կառավարման նորմատիվատեխնիկական փաստաթղթերի նախապատրաստումը.
17) «Գույքի նկատմամբ իրավունքների պետական գրանցման մասին» օրենքի 12-րդ հոդվածի 1-ին մասի 2-րդ կետով նախատեսված կադաստրային քարտեզի վարումը:
5. Տեղական նշանակության քարտեզագրական աշխատանքներն են`
1) ճյուղային (ոլորտային), տարածքային եւ տեղական ծրագրերի իրականացման նպատակով տեղագրական եւ թեմատիկ հատակագծերի, քարտեզների եւ ատլասների ստեղծումն ու հրատարակումը.
2) պետական (պետական մարմինների) եւ տեղական (համայնքային) աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգերի, թեմատիկ տարածական տվյալների եւ թեմատիկ քարտեզագրական շերտերի, ոլորտային տարածական տվյալների ենթակառուցվածքի ստեղծումը եւ վարումը.
3) կադաստրային քարտեզագրական աշխատանքների իրականացումը:
Հոդված 4. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտները եւ օբյեկտները
1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտներն են պետական կառավարման, տեղական ինքնակառավարման մարմինները, պաշտոնատար անձինք, Հայաստանի Հանրապետության եւ օտարերկրյա պետությունների քաղաքացիներն ու իրավաբանական անձինք, քաղաքացիություն չունեցող անձինք, միջազգային կազմակերպությունները:
2. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտները կարող են հանդես գալ որպես գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների պատվիրատուներ, գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեությամբ ստեղծված նյութեր եւ տարածական տվյալներ օգտագործողներ:
3. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության օբյեկտներ են Հայաստանի Հանրապետության տարածքը եւ դրա առանձին մասերը, երկրագնդի մնացած տարածքները եւ տիեզերքի բնական երկնային մարմինները:
Հոդված 5. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության արդյունքների տեսակները
1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեությամբ ստեղծվում են`
1) գեոդեզիական եւ քարտեզագրական նյութեր.
2) գեոդեզիական հիմնակետեր եւ ցանցեր.
3) տարածական տվյալներ.
4) աշխարհագրական տեղեկատվական համակարգեր.
5) տարածական տվյալների ենթակառուցվածքներ.
6) գիտատեխնիկական, փորձագիտական գործունեության արդյունքներ:
ԳԼՈՒԽ 2
ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ, ՊԵՏԱԿԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ, ՏԵՂԱԿԱՆ ԻՆՔՆԱԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՄԱՐՄԻՆՆԵՐԻ ԵՎ ՊԱՇՏՈՆԱՏԱՐ ԱՆՁԱՆՑ ԻՐԱՎԱՍՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԳԵՈԴԵԶԻԱՅԻ ԵՎ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐՈՒԹՅԱՆ ԲՆԱԳԱՎԱՌՈՒՄ
Հոդված 6. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում Կառավարության իրավասությունները
1. Կառավարությունը`
1) հաստատում է պետական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների հայեցակարգերը եւ ծրագրերը.
2) սահմանում է կոորդինատային, բարձունքային, ծանրաչափական չափումների միասնական պետական համակարգերը, պետական տեղագրական քարտեզների եւ հատակագծերի մասշտաբային շարքերը.
3) սահմանում է պետական քարտեզագրագեոդեզիական ֆոնդի ստեղծման, պահպանման եւ տեղեկատվության տրամադրման կարգը.
4) հաստատում է գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառի նորմատիվատեխնիկական փաստաթղթերը.
5) իրականացնում է սույն օրենքով նախատեսված այլ լիազորություններ:
Հոդված 7. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում պետական կառավարման լիազոր մարմնի իրավասությունները
1. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում պետական կառավարման լիազոր մարմինը Կադաստրի կոմիտեն է (այսուհետ` Կոմիտե), որը`
1) ապահովում է գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում պետական կառավարման իրականացումը.
2) իրականացնում է Հայաստանի Հանրապետության եւ երկրագնդի մնացած տարածքների գեոդեզիական, տեղագրական, քարտեզագրական, տարածական տվյալների բանկի կառավարումը.
3) իր սահմանած կարգով գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտներին ամբողջական տեղեկություններ է տրամադրում իրենց առնչվող տարածքները գեոդեզիական եւ քարտեզագրական առումով ուսումնասիրված լինելու մասին.
4) կարող է հանդես գալ որպես Հայաստանի Հանրապետության սահմաններում պետական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների պատվիրատու.
5) իրականացնում է Հայաստանի Հանրապետության տարածքի գեոդեզիական հիմնակետերի եւ վարչատարածքային միավորների սահմանանիշերի հաշվառման աշխատանքները.
6) իր լիազորությունների շրջանակում կարող է իրականացնել պետական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքներ.
7) վարում է «Գույքի նկատմամբ իրավունքների պետական գրանցման մասին» օրենքի 12-րդ հոդվածի 1-ին մասի 2-րդ կետով նախատեսված կադաստրային քարտեզը.
8) աջակցում է սույն օրենքի 15-րդ հոդվածով նախատեսված աշխատանքներին.
9) հաստատում եւ տրամադրում է քարտեզների պայմանական նշանները.
10) իրականացնում է սույն օրենքով նախատեսված այլ լիազորություններ:
Հոդված 8. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում պետական կառավարման այլ մարմինների, պաշտոնատար անձանց իրավասությունները
1. Պետական կառավարման մարմինը, ինչպես նաեւ պաշտոնատար անձը`
1) իրականացնում են ճյուղային (ոլորտային) եւ տարածքային ծրագրերի իրագործման նպատակով տեղական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքներ.
2) ստեղծում ու վարում են ճյուղային (ոլորտային) եւ տարածքային ծրագրերի իրագործումից ստեղծված խտացման եւ հատուկ ցանցերի կետերի քարտադարանների ֆոնդերը.
3) ստեղծում ու վարում են ճյուղային (ոլորտային) եւ տարածքային ծրագրերի իրագործումից ստեղծված տեղագրական եւ թեմատիկ հատակագծերի, քարտեզների եւ ատլասների ֆոնդերը.
4) պահպանում են տվյալ պետական կառավարման մարմնի տնօրինության տակ գտնվող տարածքներում տեղադրված գեոդեզիական կետերի եւ վարչատարածքային միավորների սահմանանիշերը.
5) իրենց իրավասության սահմաններում իրականացնում են պետական անվտանգության հարցերին, պետական սահմաններին վերաբերող գեոդեզիական, քարտեզագրական աշխատանքներ.
6) իրականացնում են սույն օրենքով նախատեսված այլ լիազորություններ:
Հոդված 9. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում տեղական ինքնակառավարման մարմինների իրավասությունները
1. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում համայնքի ղեկավարը`
1) տեղական ծրագրերի իրագործման նպատակով իրականացնում է տեղական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքներ.
2) ստեղծում եւ վարում է տեղական ծրագրերի իրագործումից ստեղծված խտացման եւ հատուկ ցանցերի կետերի քարտադարանների ֆոնդերը.
3) ստեղծում եւ վարում է տեղական ծրագրերի իրագործումից ստեղծված տեղագրական եւ թեմատիկ հատակագծերի, քարտեզների եւ ատլասների ֆոնդերը.
4) ապահովում է համայնքի տարածքում պետական գեոդեզիական ցանցի կետերի եւ վարչատարածքային միավորների սահմանանիշերի պահպանությունը.
5) իրականացնում է սույն օրենքով նախատեսված այլ լիազորություններ:
ԳԼՈՒԽ 3
ԳԵՈԴԵԶԻԱԿԱՆ ԵՎ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԳԱՎՈՐՈՒՄԸ
Հոդված 10. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության կարգավորման նորմատիվ իրավական ակտերի համակարգը, նորմատիվատեխնիկական եւ գեոդեզիական ու քարտեզագրական ծրագրային փաստաթղթերը
1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեությունը եւ դրա հետ կապված հարաբերությունները կարգավորող նորմատիվ իրավական ակտերի համակարգը բաղկացած է սույն օրենքից, այլ օրենքներից եւ նորմատիվ իրավական այլ ակտերից:
2. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում նորմատիվատեխնիկական փաստաթղթերի համակարգը գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության պետական կարգավորման միջոց է, որը սահմանում է այդ աշխատանքներին ներկայացվող տեխնիկական պահանջները:
3. Նորմատիվատեխնիկական փաստաթղթերի պահանջների կատարումը պարտադիր է գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքներ իրականացնող բոլոր սուբյեկտների համար:
4. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական ծրագրային փաստաթղթերը գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության պետական կարգավորման միջոց են:
5. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական ծրագրային փաստաթղթեր են պետական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների հայեցակարգերը եւ ծրագրերը:
Հոդված 11. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործիքների հաշվառման կարգի սահմանումը
1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործիքների եւ սարքավորումների հաշվառման կարգը սահմանում է Կոմիտեն:
Հոդված 12. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության ֆինանսավորումը
1. Պետական կարիքների համար իրականացվող գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության ֆինանսավորումն իրականացվում է Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի միջոցների եւ օրենքով չարգելված այլ միջոցների հաշվին` պետական եւ տեղական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների հաստատված ծրագրերի հիման վրա:
2. Այլ նպատակների համար իրագործվող գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեությունը ֆինանսավորվում է գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների պատվիրատուի միջոցների հաշվին, եթե այլ բան նախատեսված չէ միջազգային պայմանագրերով:
3. Համայնքային ծրագրերի իրականացման նպատակով տեղական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների ֆինանսավորումն իրականացվում է համայնքային բյուջեի միջոցների եւ օրենքով չարգելված այլ միջոցների հաշվին:
4. Պետական բյուջեի միջոցների հաշվին ֆինանսավորվող գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների պատվիրատու կամ կատարող հանդիսացող գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտները պարտադիր կարգով պետք է օգտագործեն նախկինում ստեղծված գեոդեզիական եւ քարտեզագրական նյութերն ու տարածական տվյալները, եթե դրանք բավարարում են տվյալ աշխատանքների համար սահմանված նորմատիվ պահանջները:
5. Պետական բյուջեի միջոցների հաշվին ֆինանսավորվող գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների պատվիրատու հանդիսացող գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտները պարտադիր կարգով պահանջվող աշխատանքների տեխնիկական առաջադրանքը նախքան դրանք հաստատելը կարծիք ստանալու համար ներկայացնում են Կոմիտե, բացառությամբ Հայաստանի Հանրապետության անվտանգային եւ սահմանային հարցերին վերաբերող, ինչպես նաեւ գիտական կամ կրթական աշխատանքների:
6. Կոմիտեն սույն հոդվածի 5-րդ մասում նշված տեխնիկական առաջադրանքներն ստանալուց հետո` 15 օրվա ընթացքում, ուսումնասիրում եւ համաձայնեցման ներկայացրած մարմնին է տրամադրում սույն օրենքին, «Տարածական տվյալների մասին» օրենքին, դրանց հիման վրա ընդունված այլ իրավական ակտերին եւ ստանդարտներին, ստանդարտացման ուղեցույցներին համապատասխանության վերաբերյալ դրական կամ բացասական կարծիք: 15 օրվա ընթացքում կարծիք չտրամադրվելու դեպքում Կոմիտեի կարծիքը համարվում է դրական:
7. Բացասական կարծիքը պետք է լինի պատշաճ պատճառաբանված եւ պարունակի բացասական կարծիքի բոլոր հիմքերը` համապատասխան հղումներով:
8. Բացասական կարծիքի առկայության դեպքում տեխնիկական առաջադրանքը չի կարող հաստատվել:
9. Բացասական կարծիք տրամադրվելու դեպքում սույն հոդվածի 5-րդ մասում նշված սուբյեկտները կարող են վերացնել կարծիքում նշված անհամապատասխանությունները եւ ներկայացնել Կոմիտե` համաձայնեցման, որի դեպքում կիրառվում են սույն հոդվածի 5-8-րդ մասերը:
10. Պետական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական նյութերի եւ տարածական տվյալների առկայության, տարածքներն ուսումնասիրված լինելու վերաբերյալ տեղեկատվությունը տրամադրում է Կոմիտեն:
Հոդված 13. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության պետական վերահսկողությունը
1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության պետական տեսչական վերահսկողությունն իրականացնում է գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների ոլորտում վերահսկողություն իրականացնող տեսչական մարմինը (այսուհետ` տեսչական մարմին):
2. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության պետական տեսչական խնդիրներն են`
1) գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության բոլոր սուբյեկտների կողմից գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում իրավական ակտերի եւ նորմատիվատեխնիկական փաստաթղթերի պահանջների պահպանման վերահսկողությունը.
2) Հայաստանի Հանրապետության տարածքի գեոդեզիական կետերի եւ վարչատարածքային միավորների սահմանանիշերի հաշվառմանը, պարբերաբար հետազոտմանը եւ դրանց պահպանմանն ուղղված միջոցառումների վերահսկողությունը.
3) գեոդեզիական աշխատանքների նորմերի եւ ստանդարտների պահպանման նկատմամբ վերահսկողությունը.
4) Հայաստանի Հանրապետության պետական սահմանի եւ վարչատարածքային միավորների սահմանագծման եւ սահմանազատման աշխատանքների նկատմամբ վերահսկողությունը.
5) քարտեզների եւ հատակագծերի վրա աշխարհագրական անվանումների ճիշտ արտահայտման նկատմամբ վերահսկողությունը.
6) պետական եւ տեղական նշանակության (գերատեսչական) քարտեզագրագեոդեզիական ֆոնդերի պահպանման, նյութերի եւ տվյալների բազմացման ու օգտագործման, տեղեկատվության տրամադրման նկատմամբ վերահսկողությունը.
7) պետական եւ տեղական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների իրականացման նկատմամբ վերահսկողությունը:
3. Տեսչական մարմինն իրավունք ունի`
1) գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտներից տեղեկատվություն ստանալու սույն օրենքով նախատեսված գործառույթների իրագործման համար, ինչպես նաեւ ծանոթանալու գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառին վերաբերող անհրաժեշտ այլ փաստաթղթերի.
2) դադարեցնելու պետական նշանակության գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքների կատարումը, եթե դրանք իրականացվում են առանց համապատասխան թույլտվության կամ նորմատիվային փաստաթղթերի պահանջների խախտմամբ, կազմելու համապատասխան ակտեր, Կոմիտեին ներկայացնելու առաջարկություն տեղագրական քարտեզագրման եւ հողաշինարարական աշխատանքների իրականացման որակավորված գործունեության դադարեցման կամ կասեցման վերաբերյալ.
3) գեոդեզիական եւ քարտեզագրական աշխատանքներով զբաղվող որակավորված ֆիզիկական եւ իրավաբանական անձանց տալու աշխատանքների կատարման կարգի եւ կիրառվող տեխնոլոգիայի, ինչպես նաեւ այդ աշխատանքների արդյունքներով ստացված տվյալների ու նյութերի հավաքման, հաշվառման, պահպանման, բազմացման եւ օգտագործման, թերությունների վերացման վերաբերյալ անհրաժեշտ ցուցումներ:
4. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության վերահսկողության առանձնահատկությունները սահմանվում են «Հողերի օգտագործման եւ պահպանման նկատմամբ վերահսկողության մասին» օրենքով:
Հոդված 14. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառի պետական եւ ծառայողական գաղտնիքի կապակցությամբ ծագող հարաբերությունները
1. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառի տեղեկությունները պետական եւ ծառայողական գաղտնիքի շարքին դասելու, դրանք պահպանելու (պաշտպանելու), գաղտնազերծելու, օգտագործելու իրավական հիմքերը, գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտների իրավունքները, պարտականությունները եւ լիազորությունները կարգավորվում են «Պետական եւ ծառայողական գաղտնիքի մասին» օրենքով:
Հոդված 15. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության իրականացումը Հայաստանի Հանրապետության պաշտպանության եւ անվտանգության ապահովման նպատակներով
1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության իրականացումը Հայաստանի Հանրապետության պաշտպանության եւ անվտանգության ապահովման նպատակով իրագործում են պաշտպանության կամ անվտանգության բնագավառի պետական լիազորված մարմինները:
2. Մի կողմից պաշտպանության կամ անվտանգության բնագավառի պետական լիազորված մարմինների, մյուս կողմից պետական կառավարման եւ տեղական ինքնակառավարման մարմինների միջեւ սույն հոդվածի 1-ին մասում նշված բնագավառում փոխօգնության հետ կապված իրավահարաբերությունները կարգավորվում են «Վարչարարության հիմունքների եւ վարչական վարույթի մասին» օրենքի 15-18-րդ հոդվածներով:
Հոդված 16. Պետական գեոդեզիական եւ մշտական գործող պետական ռեֆերենց կայանների ցանցերի կետերի պահպանությունը, ռեֆերենց (ներառյալ պետական) կայանների ցանցերի միջոցով ծառայությունների մատուցումը
1. Պետական գեոդեզիական (պլանային, բարձունքային եւ իրական ժամանակում մշտապես գործող) ցանցերի եւ ծանրաչափական ցանցերի կետերը, այդ կետերի վերգետնյա նշանները եւ կենտրոնները համարվում են պետական սեփականություն:
2. Գեոդեզիական եւ իրական ժամանակում մշտապես գործող կետերի արտաքին նշանների քանդումը կամ կենտրոնների վերահիմնումը կատարվում է միայն Կոմիտեի թույլտվությամբ:
3. Գեոդեզիական եւ իրական ժամանակում մշտապես գործող կետերի ստեղծման, պահպանման եւ սպասարկման հարցերը կանոնակարգվում են Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքով եւ այլ իրավական ակտերով:
4. Գեոդեզիական եւ իրական ժամանակում մշտապես գործող կետերի պահպանությունը համայնքի վարչական սահմաններում իրականացնում է համայնքի ղեկավարը, որը պարտավոր է Կոմիտեին տեղյակ պահել գեոդեզիական կետերի ոչնչացման կամ վնասման բոլոր դեպքերի մասին:
5. Գեոդեզիական եւ իրական ժամանակում գործող կետերի պահպանության կարգը հաստատում է Կառավարությունը:
6. Պետական ռեֆերենց կայանների ցանցի միջոցով ծառայություններ մատուցում է բացառապես Կոմիտեն` «Տարածական տվյալների մասին» օրենքի 19-րդ հոդվածի 1-ին մասի 16-րդ կետով սահմանված վճարի դիմաց:
7. Ռեֆերենց կայանների ցանցի միջոցով ծառայությունների մատուցումն արգելվում է, բացառությամբ սույն հոդվածի 6-րդ մասով նախատեսված դեպքերի:
ԳԼՈՒԽ 4
ԳԵՈԴԵԶԻԱԿԱՆ ԵՎ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՀԵՏ ԿԱՊՎԱԾ ՎԵՃԵՐԻ ԼՈՒԾՈՒՄԸ,ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՎՈՒԹՅՈՒՆԸ ՍՈՒՅՆ ՕՐԵՆՔԸ ԽԱԽՏԵԼՈՒ ՀԱՄԱՐ, ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ՀԱՄԱԳՈՐԾԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆԸ ԳԵՈԴԵԶԻԱՅԻ ԵՎ ՔԱՐՏԵԶԱԳՐՈՒԹՅԱՆ ԲՆԱԳԱՎԱՌՈՒՄ
Հոդված 17. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության հետ կապված վեճերի լուծումը
1. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության հետ կապված վեճերը լուծվում են դատական կարգով:
Հոդված18. Պատասխանատվությունը սույն օրենքը խախտելու համար
1. Սույն օրենքը խախտելու համար գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության սուբյեկտները կրում են պատասխանատվություն` Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:
Հոդված 19. Սույն օրենքը խախտելու հետեւանքով պատճառված վնասի հատուցումը
1. Սույն օրենքը խախտելու հետեւանքով վնաս պատճառած իրավաբանական եւ ֆիզիկական անձինք կրում են պատասխանատվություն` Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:
2. Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության հետեւանքով իրավաբանական եւ ֆիզիկական անձանց պատճառված վնասը հատուցում է վնասը հասցրած անձը` Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:
Հոդված 20. Միջազգային համագործակցությունը գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում
1. Գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում միջազգային համագործակցությունն իրականացվում է սույն օրենքին, Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությանը եւ Հայաստանի Հանրապետության միջազգային պայմանագրերին համապատասխան:
2. Օտարերկրյա քաղաքացիների, քաղաքացիություն չունեցող անձանց եւ օտարերկրյա իրավաբանական անձանց, միջազգային կազմակերպությունների` գեոդեզիայի եւ քարտեզագրության բնագավառում գործունեությունը Հայաստանի Հանրապետության տարածքում կարգավորվում է սույն օրենքով, այլ իրավական ակտերով, ինչպես նաեւ Հայաստանի Հանրապետության միջազգային պայմանագրերով:
3. Եթե Հայաստանի Հանրապետության միջազգային պայմանագրերով սահմանվում են այլ նորմեր, որոնք նախատեսված չեն սույն օրենքով, ապա կիրառվում են միջազգային պայմանագրերի նորմերը:
Հոդված 21. Եզրափակիչ մաս եւ անցումային դրույթներ
1. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը, բացառությամբ սույն օրենքի 11-րդ հոդվածի 1-ին մասի եւ 16-րդ հոդվածի 5-րդ մասի, որոնք ուժի մեջ են մտնում համապատասխանաբար 11-րդ հոդվածի 1-ին մասից եւ 16-րդ հոդվածի 5-րդ մասից բխող իրավական ակտերն ուժի մեջ մտնելու պահից:
2. Սույն օրենքի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի 2-րդ եւ 3-րդ կետերից, ինչպես նաեւ 11-րդ հոդվածի 1-ին մասից եւ 16-րդ հոդվածի 5-րդ մասից բխող իրավական ակտերը ընդունվում են սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելուց հետո` վեցամսյա ժամկետում:
3. Սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելու պահից ուժը կորցրած ճանաչել «Գեոդեզիայի, քարտեզագրության եւ տարածական տվյալների ենթակառուցվածքի մասին» 2001 թվականի մայիսի 2-ի ՀՕ-179 օրենքը:
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՆԱԽԱԳԱՀ` Վ. ԽԱՉԱՏՈՒՐՅԱՆ
08.02.2023
Երեւան
ՀՕ-20-Ն
12.07.2024 | «Գեոդեզիական եւ քարտեզագրական գործունեության մասին» օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին |