Տպել
11.04.2006
Շարունակվում է պետական գույքի մասնավորեցման ծրագրի հաշվետվության քննարկումը

Ազգային ժողովի ապրիլի 11-ի նիստում պատգամավորներն առաջին ընթերցմամբ ընդունեցին «Էներգետիկայի մասին» օրենքում առաջարկվող փոփոխությունը, «Կազմակերպությունների եւ անհատ ձեռնարկատերերի կողմից ներմուծվող մաքսատուրքի 0 տոկոս դրույքաչափ ունեցող եւ ակցիզային հարկով հարկման ոչ ենթակա այն ապրանքների ցանկը հաստատելու մասին, որոնցիցավելացված արժեքի հարկը մաքսային մարմինների կողմից չի հաշվարկվում եւ գանձվում» օրենքումփոփոխությունների մասին գործադիրի նախաձեռնությունը մերժվեց` չհավաքելով անհրաժեշտ թվով կողմ ձայներ:

Խորհրդարանը շարունակեց քննարկել պետական գույքի մասնավորեցման 2001-2003 թթ. ծրագրի կատարման հաշվետվությունը: Կառավարությանն առընթեր պետական գույքի կառավարման վարչության պետ Կարինե Կիրակոսյանը պատասխանեց պատգամավորների հարցերին: Զեկուցողին ուղղված հարցերը բազմաբնույթ էին: Ընդդիմադիր պատգամավորներից ոմանք գտնում են, որ հաշվետվության մեջ չկա համապատասխան վերլուծություն, չկան մասնավորեցման ձախողված գործարքների մասին գնահատականներ: Պատգամավորները մեջբերեցին իրենց գնահատմամբ` այդպիսի գործարքների օրինակներ` խոսելովպատասխանատվության խստացման անհրաժեշտության մասին: Ընդդիմադիրները որպես «տոտալիտար թալան»գնահատեցինկոնյակի գործարանի, օդանավակայանի, «ԱրմենՏելի» եւ ԲԷՑ-երի մասնավորեցման գործարքները:Դժգոհություն հնչեց կատարված գործարքների`ուղղակի վաճառքի անիրական գների կապակցությամբ: Մի շարք դեպքերում պատգամավորները գոհ չեն նաեւ ներդրումային պարտավորությունների կատարման ընթացքից: Հնչեցին առաջարկներ` հաշվետվությունը ետ տանելու եւ վերլուծություններովհամալրված տարբերակը խորհրդարանին ներկայացնելու,կամ էլ`ընդհանրապես մերժելու մասին:

ԱԺ նախագահ Արթուր Բաղդասարյանը ներկայացրեց մի շարք հարցադրումներ, որոնք պարզաբանումների կարիք ունեն: Նախ` ի՞նչ տարբերություն կա մասնավորեցման ու օտարմանմիջեւ: Հարցը պայմանավորված է այն հանգամանքով, որ գործադիր իշխանությունըօրենքով հաստատված մասնավորեցման ծրագրում չընդգրկված կազմակերպություններ է օտարում: Տկն. Կիրակոսյանի բնորոշմամբ, օտարումն առավել լայն հասկացություն է, քան մասնավորեցումը: Մասնավորեցման ենթակա ընկերությունները որոշվել ենպետական քաղաքականութամբ եւ հաստատվելօրենքով: Սակայն կան մի շարք այլ օրենքներ` բաժնետիրական ընկերությունների, պետական ոչառեւտրային կազմակերպությունների, սնանկացման մասին, որոնք թույլ են տալիս իրականացնել օտարման գործընթաց:Աժ նախագահը կառավարության ներկայացուցչի ուշադրությունը հրավիրեց նաեւայն փաստի վրա, որ խորհրդարանի հաստատմանը դեռ չի ներկայացվել մասնավորեցման 2005-2007 թթ. ծրագիրը, մինչդեւ արդեն 2006 թ. է: Վարչության պետը տեղեկացրեց,որ նոր ծրագիր չեն ներկայացնում, քանի որ 2001-2003 թթ.ծրագրում ընդգրկված 300 ընկերություն դեռեւս չի մասնավորեցվել: Իսկ օրենքը թույլ է տալիս տվյալ տարվա ծրագիրը չհաստատելու դեպքում առաջնորդվել գործող ծրագրով:Ներդրումային պարտավորությունները չկատարելու դեպքում ի՞նչքայլեր են ձեռնարկվել: Այս մասին էր խորհրդարանի ղեկավարի հաջորդ հարցը: Տկն. Կիրակոսյանի խոսքերով, պարտավորությունների կատարումից խուսափող ընկերությունների դեմ հայցով իրենքդիմում են դատական մարմիններին: Իսկ իրավապահ մարմիններինդեռ դիմելու առիթ չեն ունեցել. դրա համար անհրաժեշտ է իրավախախտման կամ չարաշահման մասին վկայող փաստ:ԱԺ նախագահը նաեւ մտահոգություն հայտնեց գիտական եւ կրթական հաստատությունների սեփականաշնորհման առիթով` չնայած, որ օրենսդրորեն արգելված է այդոլորտի կազմակերպությունների մասնավորեցումը: Նշելով, որ մասնավորեցվել է535 նախադպրոցական հաստատությունեւ 250 գրադարան` Արթուր Բաղդասարյանը փորձեց ճշտել, թե ապօրինություններիդեմ ինչպե՞ս է պայքարում պետական այս կառույցը, վերահսկման ի՞նչ մեխանիզմներ է կիրառում: Կառավարության ներկայացուցչի պատասխանից պարզ դարձավ, որ նախադպրոցական հաստատությունները 1996 թ. փոխանցվել են համայնքների տնօրինմանը, եւ կառավարությունն առնչություն չունի կատարված գործարքների հետ: Իսկմասնավորեցմանծրագրի շրջանակներում սեփականաշնորհվել է 6կրթական օբյեկտ:Մայրաքաղաքի միեւնույն հատվածում տարածքըվաճառվում է մի դեպքում 1000, մեկ այլ դեպքում` 100.000 դրամով` ինչ սկզբունքով` հարցին ի պատասխան տիկիրն Կիրակոսյանըպարզաբանեց, որգնահատման արժեքների տարբերությունը պայմանավորված է տվյալ ընկերության տնտեսականգործունեությամբ եւ ելակետային ցուցանիշներով:

Հաշվետվության վերաբերյալ Աժ ֆինանսավարկային, բյուջետային եւ տնտեսական հարցերի հանձնաժողովի եզրակացությունը դրական է: Հանձնաժողովի նախագահ Գագիկ Մինասյանը նշեց, որ ծրագրի թերի կատարումը պայմանավորված է դեռեւս չմասնավորեցված ընկերությունների առկայությամբ: Նա պետական գույքի մասնավորեցումը ընդհանուր առմամբ գնահատեց հաջողված` ամրագրելով, որ անցած տարիներին հաջողվել է հասնել 1989 թվականին արձանագրված տնտեսական աճի ցուցանիշին, չնայած 1988-ի աղետալի երկրաշարժի, տնտեսական շրջափակման եւ չհայտարարված պատերազմի առկայությանը:

Հաշվետվության վերաբերյալ խորհրդարանի քաղաքական ուժերը տեսակետներ կներկայացնեն ապրիլի 12-ի նիստում:

Քառօրյայի երկրորդ օրվա նիստի վերջում, պատգամավորները, առաջնորդվելով ԱԺ կանոնակարգով, հանդես եկան հայտարարություններով: