ՀՀ ԱԺ ՆԱԽԱԳԱՀ ԱՐԹՈՒՐ ԲԱՂԴԱՍԱՐՅԱՆԻ ՀԱՂՈՐԴՈՒՄԸ
ԻՐ ԵՎ ԽՈՐՀՐԴԱՐԱՆԻ ԵՐԿԱՄՅԱ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ
Երրորդ գումարման Ազգային ժողովի գործունեության երկու տարին լրանալու կապակցությամբ` ՀՀ ԱԺ նախագահ Արթուր Բաղդասարյանը հունիսի 14-ին հանդիպեց լրագրողների հետ: Խորհրդարանի նախագահը իր երկամյա գործունեության ամփոփումը այսպես ներկայացրեց.
-Երրորդ գումարման Ազգային ժողովը գումարել է 5 հերթական եւ 5 արտահերթ նստաշրջան, այս ընթացքում ընդունվել են շուրջ 406 օրենքներ, որոնցից 85` մայր օրենքներ եւ 321 փոփոխություններ գործող օրենքներում: Այս երկու տարվա ընթացքում Աժ վավերացել է 150 միջազգային համաձայնագրեր:Հարկ է նշել, որ բավականին դժվարին այս երկու տարիներին Աժ կատարել է ծավալուն օրենսդրական աշխատանք եւ ընդունված նոր օրենքներըեկել են լրացնելու այն բացը, որ մենք ունեինք մեր օրենսդրության մեջ:
Երկու տարվա ընթացքում տեղի են ունեցել 257 հանդիպումներ միջազգային ու հասարակական կազմակերպությունների, դիվնագետների հետ, ԱԺ նախագահի գլխավորած պաշտոնական պատվիրակությունների 12 այցեր, 9 երկրների խորհրդարանների նախագահներ այցելել են պաշտոնական այցով ՀՀ`այսթվերի վերլուծությունը ցույց է տալիս, որ մենք կարողացել ենք բավականին ակտիվացնել խորհրդարանական դիվանագիտությունը, միջխորհրդարանական կապերը դարձնել ավելի գործուն ու արդյունավետ: Միջխորդարանական կապերի ակտիվացումը միջպետական հարաբերությունների զարգացման տեսանկյունից ունի կարեւոր նշանակություն,որովհետեւ այսօր սրընթաց զարգացող աշխարհում չափազանցկարեւոր է խորհրդարանական ակտիվ դիվանագիտությունը:
ՀՀ Ազգային ժողովն արդեն իսկ անդամակցում է ԵԽԽՎ-ին, ԵԱՀԿ ԽՎ-ին, Միջխորհրդարանական միությանը, ԱՊՀ ՄԽՎ-ին, ՍԾՏՀ ԽՎ-ին, ՆԱՏՕ-ի ԽՎ-ին, Ֆրանկոֆոնիայի ԽՎ-ին, շուտով ասոցիացված անդամի կարգավիճակ կունենա Արեւմտաեվրոպական միության ԽՎ-ում: Մենք պետք է կարողանանք այդ բոլոր կառույցներում ակտիվ աշխատանքով նպաստելՀայաստանին առնչվող հարցերի բարենպաստ զարգացումներին, մեր երկրի միջազգային հեղինակության բարձրացմանը: Ակնհայտ է, որ աշխարհի մայրաքաղաքներում նստած Հայաստանի խնդիրներով չէ, որ մտահոգ են. մենք պիտի լինենք նախաձեռնող մեր երկրին ու ժողովրդին հուզող խնդիրները բարձրացնելու ու լուծելու համար:
Այս երկու տարվա ընթացքում ես ստացել եմ ավելի քան 21000 նամակ-դիմում, որը նույնպես աննախադեպ մեծ թիվ է` համեմատած նախորդ գումարումների հետ: Բոլոր այդդիմումներին ու նամակներինտրվել են պատասխաններ, բոլոր դիմումներով զբաղվել են. այն հարցերը, որոնք հնարավոր է եղել, լուծել ենք, այն հարցերը, որոնք կապված են եղել օրենքներում ինչ-որ փոփոխություններ կատարելու հետ, կատարել ենք, նաեւ անձնական խնդիրներն ենք սահմանված կարգով ուսումնասիրել եւ ընթացք տվել:
Երկու տարվա ընթացքում ես ունեցել եմ 34 հանդիպումներ հանրապետության մարզերում, գյուղական ու քաղաքային բնակավայրերում, 21 հանդիպումներ Երեւանում` գիտությունների ազգային ակադեմիայում ու ակադեմիական համակարգի ինստիտուտներում, բուհերում ու դպրոցներում, ստեղծագործական միություններում, ձեռնարկություններում:Բոլոր այդ հանդիպումների ժամանակ ղեկավարների ու կոլեկտիվների հետ քննարկվել են իրենց աշխատանքին վերաբերող օրենսդրական խնդիրները, բարձրացվել են ու հնարավորության սահմաններում լուծվել են կոնկրետ հարցեր:
Այս ընթացքում մենք փորձել ենք խորհրդարանը դարձնել առավել բաց ու հրապարակային` իր գործունեության մեջ: Այսօր խորհրդարան են այցելում դպրոցների աշակերտներ, ուսանողներ, բժիշկներ, վետերաններ, հաշմանդամներ, սոցիալական տարբեր խմբերի ներկայացուցիչներ` ամբողջ հանրապետությունից: Երկու տարում 20 հանդիպումներ են եղել լրագրողների համար,առաջին անգամ` ԱԺ նիստում ես հանդես եկա տարեկան հաղորդմամբ Ազգային ժողովի գործունեության մասին: Այս տարի նույնպես պատգամավորներին կներկայացվի անցած մեկ տարվա գործունեությունը:
Երրորդ գումարման Ազգային ժողովում առաջին անգամ ստեղծվեցին ԱԺ նախագահին կից խորհուրդներ, որոնք աշխատում են տարբեր սոցիալական հիմնախնդիրներով մտահոգ հանրության ու հասարակական կազմակերպությունների հետ: Այդ խորհուրդների օգնությամբ կարողացանք լուծել բազմաթիվ խնդիրներ, որոնք հուզում են մեր ժողովրդին եւ արդեն իսկ ունենք թե հասարակության եւ թե միջազգային կազմակերպությունների բարձր գնահատականները խորհուրդների գործունեությանը:
Իհարկե, շատ լավ կլիներ` ընդդիմությունը լիարժեքորեն մասնակցեր խորհրդարանի գործունեությանը, որը, բնականաբար, մեր օրենսդրական գործընթացը կդարձներ առավել արդյունավետ: Բայց կարծում եմ` մենք պետք է շարունակենք այդ ուղղությամբ մեր աշխատանքները, որպեսզի խորհրդարանի աշխատանքներին առավել արդյունավետ պիտի մասնակցեն բոլոր խմբերն ու խմբակցությունները:
«Ազատություն» ռադիոկայան. Ռուզան Խաչատրյան
-Պարոն Բաղդասարյան, երկու հարց` մտադի՞ր եք ԼՂՀ-ում «Օրինաց երկիր» կուսակցության մասնաճյուղ ստեղծել եւ ակտիվ գործունեություն ծավալել, եւ երկրորդը` դատելով մամուլի հրապարակումներից` հնարավո՞ր է, որ խորհրդարանական հաջորդ ընտրություններում «Օրինաց երկիրը» «Հանրապետություն» կուսակցության հետ դաշինք կնքի:
-«Օրինաց երկիրն» այսօր բուռն թափով գործունեություն է իրականացնում Հայաստանում: Կարծում եմ` Ղարաբաղի խորհրդարանական ընտրություններից հետո կարող ենք քննարկել նաեւ մեր կուսակցության մասնաճյուղը Ղարաբաղում ունենալուխնդիրը:Այս պահի դրությամբ մեր քաղաքական օրակարգում նման հարց չկա:
Նախ ես զարմանում եմ արագորեն ձեւավորվող կարծիք-եզրահանգումներից: Ես բազմիցս արտահայտել եմ իմ հստակ դիրքորոշումը, որ ես բնավ այն կարծիքին չեմ, որ իշխանությունը միշտ ճիշտ է, ընդդիմությունը` միշտ սխալ: Կան տարբեր կարծիքներ, եթե վերջին շրջանում ընդդիմադիր դաշտի շատ գործիչներդրական արտահայտվեցին ԱԺ նախագահի մասին, ապա պետք չէ խուճապի մեջ ընկնել: Մարդիկ տեսել են կատարված աշխատանքները, արտահայտել են իրենց տեսակետը, ես էլ գնահատել եմ բոլոր այդ մարդկանց սկզբունքայնությունը եւ ազնվությունը այդ գնահատականների առումով: Հեռու գնացող դատողություններ անելու անհրաժեշտություն չկա: Այսօր մենք դեռեւս նախընտրական փուլում չենք, կգա ընտրությունների ժամանակը, կխոսենք` ով ում հետ կգնադաշինքի կամ չի գնա:
«Երկիր մեդիա.». Հովհաննես Շողիկյան
-Պարոն Բաղդասարյան, թուրք պատգամավորի հետ հանդիպման ժամանակ խոսք է գնացել հայ եւ թուրք երիտասարդների խորհրդարանների հովանու ներքոհայ եւ թուրք երիտասարդների կապերի ստեղծման մասին: Ու՞մ նախաձեռնությունն է դա: Եվ երկրորդ հարցը` ինչո՞վ է պայմանավորված «Զամանի» հրապարակման հետ կապված հերքման ուշացումը:
-Նախ` թուրքական պատվիրակության հետ տեղի ունեցած ամբողջ հանդիպումը ձայնագրված է: Երկրորդը` Ես մի մարդ եմ, որ բոլոր այցերի ժամանակ անպայման հանդիպում է սփյուռքի մեր հայրենակիցների հետ, այն սփյուռքի, որը մեծ դեր ունի Հայաստան երկրի հզորացման մեջեւ առաջիկայում ավելի լուրջ դերակատարում պիտի ունենա: Նման կարգի անիմաստ լուրեր մեկնաբանելու ոչ մի ցանկություն չունեմ, որովհետեւ դա պարզ հերյուրանքէ եւ չի համապատասխանում իրականությանը: Մի առիթով ասել եմ` մի բանավիճեք հիմարի հետ, որովհետեւ մարդիկ կարող են չնկատել ձեր տարբերությունը:
Ինչ վերաբերում է խորհրդարանների հովանու ներքո երիտասարդների շփումներին, ապա դա եղել է ուղղակի զրույց, որ հայ եւ թուրք երիտասարդները հանդիպեն միմյանց հետ, կարող են այդ հանդիպումները լինել նաեւ ԱԺ-ում եւ այլուր: Ես անձամբ կաջակցեմ նման հանդիպմանը, եթե դա տեղի ունենա, որովհետեւ գտնում եմ, որ հայ-թուրքական հարաբերություններում կան բազմաթիվ կնճռոտ խնդիրներ, բազմաթիվ պրոբլեմներ եւ այդ պրոբլեմները մենք պետք է լուծենք, այլ ոչ թե կռվենք այդ պրոբլեմներիհետ: Ըստ էության, շատ լավ է, որ նաեւ այդ թուրք պատգամավորը հանդիպում էր ունեցել ողջ քաղաքական դաշտի հետ, քննարկել էր բազում խնդիրները: Կարծում եմ, որ մենք պետք է Թուրքիայի հետ մեր հարաբերությունները նորմալացնելու ճանապարհով գնանք` իհարկե, ոչ հայ ժողովրդիազգային արժանապատվության հաշվին: Ինչ վերաբերում է սփյուռքին, ես հարց տվեցի Թուրհան Չյոմեզին` թե երբ եւ ինչու գոյացավ 7 միլիոնանոց հայկական սփյուռքը, նա ուղղակի չպատասխանեց իմ հարցին: Այնպես որ` ամեն մեկը կարող է իր ուզած տեսանկյունեվ մեկնաբանություններ տալ, բայց ես կարծում եմ, որ բոլորն էլ, այդ թվում` ձեր հեռուստաընկերությունը, քաջատեղյակ են իմ հստակ դիրքորոշումներին խնդրո առարկայի առնչությամբ:
«Առավոտ». Մարգարիտ Եսայան
-Պարոն Բաղդասարյան, ինչո՞վ եք բացատրում «Օրինաց երկիր» - ՀՅԴ հակամարտությունը, որը գնալով սրվում է, արդյոք այդտեղ տարածքների բաժանման կամ որոշ շահերի բախմանորեւէ լուրջ պատճա՞ռ կա: Հնարավո՞ր է, որ դա առիթ դառնա, որ «Օրինաց երկիրը» դուրս գա կոալիցիայից:
-Ես չեմ կարծում, որ ՕԵԿ-ՀՅԴ հարաբերությունները լուրջ սրվել են, ուղղակի եղել է երկու գործիչների փոխադարձ քննադատություն: Այլ խնդիրէ, որ կա ցանկությունդա դարձնել ՕԵԿ-ՀՅԴ կոնֆլիկտ: Նման կոնֆլիկտ գոյություն չունի, կա քննադատություն, եղել են պատասխաններ: Ես կարծում եմ, որ շատ ավելի լավ կլիներ, որ ոչ թե մամուլով իրար հետ խոսենք, այլ նստենք ու միասին խոսենք այն աշխատանքային խնդիրների մասին, որ կան եւ փորձենք դրանք հարթել:
«Երրորդ ուժ». Լիլի Մարտոյան
-Աշխարհաքաղաքական զարգացումները տանում են նրան, որ Հայաստանը պետք է վերջնականապես կողմնորոշվի` կամ դեպի արեւմուտք, կամ դեպի Ռուսաստան: Հատկապես, երբ Վլադիմիր Պուտինն է ասում, որԱՊՀ նախագահների վերջին գագաթաժողովում ինքը դնելու է ԱՊՀ հարցը: Այսինքն` ծագում է կողմնորշման խնդիրը: Ի վերջո` դեպի ուր է գնում Հայաստանը եւ առաջիկա ընտրություններիհետ կապված, եւ սահմանադրության հանրաքվեի` դա կարո՞ղ է դառնալ այն լուրջ ազդակը, որը կծնի հեղափոխական իրավիճակ, որին այդքան սպասում ենք:
-Ես իմ հստակ դիրքորշումը արտահայտել եմ` Հայաստանի ապագան ես տեսնում եմ եվրոպական մեծ ընտանիքում եւ մենք պետք է հետեւողական լինենք եվրաինտեգրման ճանապարհին, եթե ուզում ենք ապրել բաց, ազատ, քաղաքակիրթ հասարակությունում: Բայց սա ամենեւին չի նշանակում, թե մենք պետք է ունենանք վատ հարաբերություններ Ռուսաստանի հետ: Ռուսաստանը մեր բարեկամ երկիրն է: Այսօր ՌԴ տարածքում ապրում են 2,5 միլիոն հայեր, եւ այսօր խոսելով արեւմտյան արժեքների հետեւողական ներդրման, եվրոպական ինտեգրման խորացման, Եվրաատլանտյան համագործակցության զարգացման, Եվրամիություն-Հայաստան համագործակցության ակտիվացման մասին, ամենեւին չի նշանակում, որ մենք պետք է ճամբարավորենք մեր հարաբերությունները, այսինքն` ամեն ինչ պիտի բաժանենք սեւ ու սպիտակի, ինչպես այսօր Հայաստանում, ցավոք, շատ հաճախ ընդունված է: Հայաստանը պետք է վարի հավասարակշռված, նպատակաուղղված արտաքին քաղաքականություն, որի հիմքում իր երկրի եւ ժողովրդի ազգային, պետական շահերն են: Ինչ վերաբերում էԱՊՀ-ի վերակառուցմանը, ես որպես Հայաստանի խորհրդարանի նախագահ, այդ առաջարկությամբ հանդես եմ եկել նաեւ Սանկտ Պետերբուրգում: Հիմա այդ խնդրով ստեղծված է հատուկ աշխատանքային խումբ: ԱՊՀ-ն լուրջ վերակառուցելու եւ վերափոխելու անհրաժեշտություն կա:Եվ այդ կապակցությամբ Հայաստանը նույնպես` օրենսդիրը իր մակարդակում, գործադիրը իր մակարդակում այս գործընթացներում իր մասնակցությունն ունի:
Ինչ վերաբերում է տեղական ընտրություններին, ապա հենց այդընտրությունների հետ կապված ես հանդես եմ եկել հստակ հասարակական նախաձեռնությամբ. եթե մենք ուզում ենք գնալ առաջ, ապա պետք է կարողանանքՏԻՄ ընտրությունները կազմակերպել բաց, արդար, թափանցիկ սկզբունքներով: Պետք է ձերբակալել բոլոր ընտրակաշառք բաժանողներին: Պետք է խստացնել պատասխանատվությունը ընտրական հանցագործությունների նկատմամբ: Մի քանի հազար ձայնով ձեւավորված որեւէ մակարդակի իշխանությունը ժողովրդի համար լավ բան անել ի զորու չէ: Սա է մեր դիրքորոշումը:
Սահմանադրության հետ կապված կա երեք սկզբունքային խնդիր` իշխանությունների տարանջատում, դատական համակարգիանկախություն եւ Երեւանի քաղաքապետի ընտրություններ: Իմ դիրքորոշումը ես հստակ արտահայտել եմ` մենք պետք է գնանք ամբողջական բարեփոխումներ անելու ճանապարհով: Եթե երկրի Հիմնական օրենքի մակարդակով իշխանությանը տրվում են չափազանց լայն լիազորություններ` լավ բան անելու հիմնավորմամբ, չպետք է բացառենք, որ այդ գերլիազորությունները կարող են օգտագործվել նաեւ վատ նպատակներով: Դրա համար շատ կարեւոր է իշխանության թեւերի իրական հավասարակշռությունը, շատ կարեւոր է դատական համակարգիլիակատար անկախությունը: Գիտեք, որ այսօր ամբողջ ժողովուրդն էդժգոհ դատական համակարգից: Մենք պետք է կարողանանք իրոք ստեղծել անկախ, օրենքով պաշտպանված դատական համակարգ, նաեւ` իշխանության իրական ապակենտրոնացման ճանապարհով ընտրովի մեխանիզմներով օժտված համայնքներ: Սա է մեր մոտեցումը եւ կարծում եմ, որ մենք այս ճանապարհով էլ գնալու ենք: Եթե հիշում եք` երբ Ընտրական օրենսգիրքը մի տարի առաջ դրեցինք շրջանառության մեջ, ուղղակի ջախջախվեցմիջազգային հանրության կողմից, բայց հիմա, երբ մենք ընդունել ենք նոր ԸՕ, գնահատականները բավականին լավն են: Նույնը վերաբերում է նաեւ Սահմանադրությանը: Սահմանադրական փոփոխությունները գործընթաց են, մեկ օրում, մեկ ժամում երկրի Հիմնական օրենքում հնարավոր չէ կատարել ամբողջական փոփոխություններ: Պետք է աշխատենք կարծիքների համադրումով, կարծիքների բախումով, քննարկումներ ծավալելով հասնենք այն արդյունքներին, որը մեզնից ակնկալում են: Նախեւառաջ` մեր ժողովուրդը, ապա`միջազգային հանրությունը:
«Ժամանակ».Կարմեն Դավթյան
-Ինչպե՞ս եք գնահատում իշխանափոխության կամ հեղափոխության հնարավորությունը:
-Ամեն մի հեղափոխություն կատարվում է բարեփոխում իրականացնելու հիմնավորմամբ: Ես կարծում եմ, որ Հայաստանում բարեփոխումներ անելու ռեսուրսը` առանց հեղափոխությունների, սպառված չէ, եւ մենք այսօր գնում ենք հենց այդ բարեփոխումների խորացման ճանապարհով: Ամեն մի հեղափոխություն բերում է ցնցումներ: Ամեն մի ցնցում երկիրը շպրտում է դեպի ետ: Մենք պիտի կարողանանք գնալ իրական բարեփոխումների խորացման ճանապարհով, չմոռանանք, որ ընդամենը մեկուկես տարի անց Հայաստանում արդեն խորհրդարանական ընտրություններ են եւ այստեղ խոսել նոր խնդիրների մասին, դրա անհրաժեշտությունը չեմ տեսնում: Իսկ եթե Հայաստանում կամ որեւէ այլ երկրում կլինեն վատ ընտրություններ, ապա այդ վատ ընտրությունների արդյունքում վատ դրսեւորումներ անպայման կլինեն:
«Հայկական ժամանակ».Նաիրա Զոհրաբյան
-Պարոն Բաղդասարյան, այս արտահերթում ըստ ամենայնի, ընդգրկվելու է «Վարչական իրավախախտումների մասին» օրենքը: Դավիթ Հարությունյանը հայտարարել էր, որ բացի խմբագրական փոփոխություններից այլ փոփոխություններ չեն կատարվելու: Տվյալ դեպքում` ինչպես է լինելու ՕԵԿ-ի քվեարկությունը այդ օրենքին: Որպես Աժ նախագահ` Դուք կարո՞ղ եք երաշխավորել, որ Հայաստանը ընդունելու է Վենետիկի հանձնաժողովի անվերապահորեն բոլոր երեք դիտողությունները եւ մինչեւ ամսի 20-ը ուղարկվելիք փաթեթը պատճառ չի դառնալ այդ հանձնաժողովի հերթական հիասթափության համար:
-Ես եղել եւ մնում եմ այն համոզմանը, որ Հայաստանում պետավտոտեսչության համակարգում անհրաժեշտ են լուրջ բարեփոխումներ: Ինչ վերաբերում էօրենքի նախագծին, ապաեթե կընդունվեն ՕԵԿ խմբակցության առաջարկությունները, ապա կողմ կքվեարկվենք, եթե չեն ընդունվի այդ առաջարկությունները, դիրքորոշումը կմնա անփոփոխ: Դա սկզբունքային, քաղաքական դիրքորոշում է; Եվ ես անընդունելի եմ համարում խնդիրների անձնավորումը: Ես անձնական հարցեր չունեմ, դա սկզբունքային, քաղաքական դիրքորոշում է: Եվ այն մարդիկ, ովքեր խոսում են այդ մասին, նրանք խոսում են ոչ թե իմ դեմ, այլ խոսում են բարեփոխումների դեմ: Բարեփոխումների անխուսափելիությունը երաշխավորված է, որովհետեւ աշխարհումոչ մի տեղ նման համակարգ չի գործում:Եվ ընդհանրապես` մենք պիտի ձեռնպահ լինենք անձնավորված մոտեցումներից, եւ խոսենք համակարգային բարեփոխումներից:
Ես կարծում եմ, որ մենք այդ բարեփոխումները պետք է ամբողջությամբ փորձենք իրականացնել: Ցավոք, կան մարդիկ, որ ավելի շատ իշխանությունն են սիրում, քան երկիրը: Մենք պիտի սիրենք երկիրը, որովհետեւ ինձ համար, կոնկրետ, ժողովրդավարությունը ավելի շատ օրենք է, քան բացառություն: Երկրի Հիմնական օրենքի մակարդակով նման շռայլ բացառություններ անելու անհրաժեշտությունը ես համարում եմ չհիմնավորված եւ կարծում եմ, որ մենք պիտի գնանք իրոք սահմանադրական բարեփոխումներն իրականացնելու ճանապարհով: Եվ համոզված եմ, որ այդ առաջարկությունների գերակշիռ մասը պիտի կատարվեն,ես չեմ կարող պատասխանել մնացած երեք կողմերի փոխարեն: Որովհետեւ այսօր Հայաստանում իշխանությունը 4 կողմ ունի` հանրապետության նախագահը, երեք կուսակցությունները, ես կարող եմ խոսել այն քաղաքական ուժի անունից,որը այսօր թվով երկրորդն է Ազգային ժողովում, այո, մենք պնդում ենք բարեփոխումները մինչեւ վերջ տանելու քաղաքականությունը, պնդել ենք, շարունակում ենք պնդել եւ համոզված եմ, որ այդ բարեփոխումները ի վերջո, կատարելու ենք, որովհետեւ բոլորը` եւ հասարակությունը, եւ ժողովուրդը, եւ միջազգային հանրությունը, այդ բարեփոխումները մեզնից սպասում են: Ես ուզում եմ ձեզ ասել, որ բավականին դրական փոփոխություններ մենք արդեն արել ենք: Առաջին ընթերցմամբ ընդունված տեքստը եւ այն տեքստը, որ մենք դրել ենք շրջանառության մեջ, մեծ տարբերություն կա եւ դա նաեւ նշել է Վենետիկի հանձնաժողովը: Կարծում եմ, որ մինչեւ ամսի 20-ըմենք կուղարկենք վերափոխված նախագիծ, որը կհամապատասխանի միջազգային չափանիշներին:
«Հայկական ժամանակ». Նաիրա Զոհրաբյան
-Այնուամենայնիվ, սահմանադրական փոփոխությունները ինչ ենք անելու: Տիգրան Թորոսյանի նախընթաց ասուլիսից մենք չզգացիքն, որ Հայաստանը կողմ է լինելուՎենետիկի հանձնաժողովի բոլոր առաջարկություններին...
- Այդ մասին մենք կարող ենք խոսել մի քանի օրից: Չեմ կարծում, որ Տիգրան Թորոսյանը կամ ինչ-որ մեկը այդ առաջարկություններին դեմ է: Ուղղակի մենք քննարկումների բավականին դժվարին գործընթացում ենք: Չեմ ուզում այսօր անել հայտարարություններ, որ կարող են այդ գործընթացին խանգարել: Այդ բարեփոխումները չափազանց կարեւոր են: Բոլոր այն մարդիկ, ովքեր խոսում են Հայաստանում ժողովրդավարական բարեփոխումների խորացման կարեւորության ու անհրաժեշտության մասին, պետք է գիտակցեն, որ դա մենք պետք է սկսենք երկրի Հիմնական օրենքից:
«Մեդիամաքս» գործակալություն.Արտակ Բարսեղյան
-Պարոն Բաղդասարյան, ինչպե՞ս եք գնահատում Հարավկովկասյան ինտեգրացիայի հնարավորությւոնները, հաշվի առնելով այն փաստը, որ մի քանի ձեւաչափով արդեն քննարկումներ կան` եւ Կովկասյան քառյակը` Ռուսաստանի հովանու ներքո, եւ Կովկասյան քառյակը` Ֆրանսիայի խորհրդարանի հովանու ներքո...
-Դրականեմ գնահատում: Ինչքան մենք իրար հետ շատ հավաքվենք, շատ խոսենք, այնքան կարող ենք առաջ գնալ: Դուք գիտեք, որ ես հանդես եմ եկել Հարավկովկասյան Խվ ստեղծելու նախաձեռնությամբ, արդեն պայմանավորվածություն կա Վրաստանի խորհրդարանի նախագահի հետ եւ Ադրբեջանի խորհրդարանական ընտրություններից հետո հնարավորություն կունենանք այդ հարցին անդրադառնալու: Դա կարող է լինել լավ մեխանիզմ` մեր տարածաշրջանի խնդիրները համատեղ քննարկելու համար: Ասեմ, որ այդ նախաձեռնությունը, ըստ էության նաեւ հավանության է արժանանում եւ եվրոպական կառույցների, եւ Մեծ Բրիտանիայի, եւ Միացյալ Նահանգների, եւ բոլոր այն միջազգային կառույցների կողմից, ովքեր հանդես են գալիս տարածաշրջանային երկխոսությունը զարգացնելու օգտին: Կարծում եմ, որ այս ֆորմատը պետք է զարգացնենք եւ ընդհանրապես` մեր հարեւանների հետ մենք պետք է հաստատենք նորմալ հարաբերություններ: Սա պետք է լինի Հայաստանի վաղվա օրը: Իրար կոկորդ կրծելով` հեռու չենք գնա: Մենք ունենք, գիտեք, բավականին դժվարություններ եւ մենք պետք է կարողանանք սկզբունքային հարցադրումներ անելու ճանապարհով նպաստել թե Կովկասում, թե տարածաշրջանում խաղաղության ու անվտանգության զարգացմանը: