National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
ArmenianRussianEnglishFrench
Արխիվ
10.07.2019

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
 
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎ
ՅՈԹԵՐՈՐԴ ԳՈՒՄԱՐՄԱՆ ԱՐՏԱՀԵՐԹ ՆՍՏԱՇՐՋԱՆ

ՍՂԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ N 2

10 հուլիսի 2019

Ժամը 10:00

ՆԱԽԱԳԱՀՈՒՄ Է ՀՀ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎԻ ՆԱԽԱԳԱՀԻ ՏԵՂԱԿԱԼ ՎԱՀԵ ԷՆՖԻԱՋՅԱՆԸ
 

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Բարեւ ձեզ, հարգելի պատգամավորներ: Խնդրում եմ տեղադրել քարտերը եւ նախապատրաստվել գրանցման: Գրանցում: Գրանցվել է 84 պատգամավոր, քվորում կա, մենք շարունակում ենք մեր աշխատանքները:

Հարգելի գործընկերներ, մեզ մնացել է երկրորդ ընթերցմամբ քննարկել նախորդ նիստում առաջին ընթերցմամբ ընդունված երեք նախագծերը, որից անմիջապես հետո տեղի կունենա դրանց քվեարկությունը:

Քննարկում ենք Կառավարության կողմից ներկայացված «Հայաստանի Հանրապետության քրեական օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին» եւ կից ներկայացված օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը: Հիմնական զեկուցող` ՀՀ շրջակա միջավայրի նախարար Էրիկ Գրիգորյան: Պրն Գրիգորյան, համեցեք:

է.ԳՐԻԳՈՐՅԱՆ

-Շնորհակալություն: ԱԺ հարգարժան նախագահություն, հարգելի պատգամավորներ, ձեզ եմ ներկայացնում Քրեական օրենսգրքում եւ հարակից օրենսդրական ակտերում փոփոխություն կատարելու նախագիծը երկրորդ ընթերցմամբ ընդունելու համար նախագիծը: Փոփոխություններ, որպես այդպիսին, չեն եղել: Տեխնիկական բնույթի` իրավական ձեւակերպման հետ կապված, փոքր փոփոխություն է եղել: Այլ հարցեր եւ առաջարկներ չեն եղել, այնպես որ, առաջարկում եմ ընդունել: Այսքանը, շնորհակալություն:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Պրն Գրիգորյան, քանի որ պատգամավորները գրավոր առաջարկություններ չեն ներկայացել, հարցեր չեն հնչելու, դուք կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը:

Հարակից զեկուցող` տարածքային կառավարման, տեղական ինքնակառավարման, գյուղատնտեսությանեւ բնապահպանության հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Վահե Ղալումյան: Համեցեք:

Վ.ՂԱԼՈՒՄՅԱՆ

-Բարեւ ձեզ: Հարգելի գործընկերներ, անցած 24 ժամվա ընթացքում գրեթե ոչինչ չի փոխվել, եւ եթե նախկինում բնությանը վնաս տվողների գործը մի քիչ ռիսկային էր, այս պահին արդեն վտանգ է պարունակում, ընձառյուծ խփողների մասին էլ չեմ խոսում: Ավելացնելու ոչինչ չունեմ, այսքանը:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Պրն Ղալումյան, հարցեր չեն լինելու, դուք կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը: Մտքերի փոխանակության համար հերթագրում: Արմեն Խաչատրյան:

Ա.ԽԱՉԱՏՐՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, առիթից օգտվելով` ուզում եմ հնչեցնել մեկ խնդրի մասին եւ բոլորի ուշադրությունը հրավիրել այդ խնդրի վրա: Արդեն քանի օր է` Ագարակում` Սյունիքի մարզում, խմորումներ են գնում` կապված Ագարակի պղնձամոլիբդենային գործարանի հետ: Այս պահի դրությամբ այնտեղ գործադուլ է, մենք ունենք հազարից ավելի աշխատակից Ագարակում, եւ Ագարակի բնակիչները եւ Մեղրու բնակիչները, որոնք աշխատավորության հիմնական մասն են կազմում, գտնում են, որ կոպտորեն խախտվել են իրենց իրավունքները, աշխատանքային իրավունքները չեն պահպանվել, եւ սոցիալական ապահովության մի շարք խնդիրներ են առաջ բերում:

Նշվածից ելնելով` առաջարկում եմ Կառավարությանը հրատապ միջոցներ ձեռնարկել, ուշադրության կենտրոնում պահել խնդիրը: Ես վաղը մեկնելու եմ Մեղրի, եթե հնարավոր է, իրավասու պաշտոնատար անձինք թող միանան ինձ, եւ տեղում ծանոթանանք  փորձենք լուծումներ տալ այդ հարցին: Այս պահին գործադուլ է, անորոշ վիճակ է, բնակիչները, աշխատավորները հստակ չգիտեն` արդյո՞ք իրենց իրավունքները խախտվե՞լ են, թե՞ ոչ, որքանո՞վ են խախտվել: Պահանջներ են ներկայացնում գործարանի տնօրինությանը, որպեսզի վճարեն տարիներ առաջ արտաժամյա աշխատանքի դիմաց, որ իրենք կատարել են, եւ որեւէ պրոֆեսիոնալ մասնագիտական վերլուծություն եւ որեւէ աջակցություն այս պահի դրությամբ չկա` չհաշված, որ Մեղրու քաղաքապետը ջանքեր է գործադրում մարզպետի հետ միասին, սակայն գտնում եմ, որ այստեղ անելիք ունեն աշխատանքի տեսչությունը եւ Կառավարության համապատասխան օղակները: Ես վաղը մեկնելու եմ Մեղրի, եթե ցանկացողներ կան ԱԺ-ից, նաեւ հորդորում եմ Կառավարությանը, որ համապատասխան պաշտոնատար անձինք ինձ հետ գան, եւ տեղում փորձենք խնդիրը լուծել: Շնորհակալություն:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Անցնում ենք եզրափակիչ ելույթների: Պրն Ղալումյան, անհրաժեշտություն տեսնո՞ւմ եք: Պրն Գրիգորյան, եզրափակիչ ելույթի անհրաժեշտություն տեսնո՞ւմ եք:

Համեցեք:

Է.ԳՐԻԳՈՐՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Ես, ուղղակի ցանկանում եմ առիթից օգտվելով, եւս մեկ անգամ կարեւորելով այս փաթեթը քրեական եւ վարչական փոփոխություններն ապօրինի անտառօգտագործման ոլորտում` կոչ անել մեր քաղաքացիներին, որպեսզի այսօրվանից արդեն փորձեն գտնել այլընտրանքային էներգակիրների օգտագործման ուղիներ, ինչպես նաեւ կոչ անել մեր գործարար հատվածին, որպեսզի գտնեն այլընտրանքային աղբյուրներ ՀՀ քաղաքացիների համար, եւ նաեւ ուզում եմ տեղեկացնել, որ սրանք մեկանգամյա բնույթ կրող խստացումներ չեն եւ այսուհետ  շարունակվելու են տարիների ընթացքում, այնպես որ, եթե տնտեսվարողները որոշակի մտավախություն ունեն, որ, օրինակ` այս տարի որոշակի ներդրումներ կանեն` տարբեր, օրինակ` բրիկետների կամ այլ գործունեություն իրականացնելու հետ կապված եւ հաջորդ տարի կրկին հնարավոր կլինի, օրինակ` անտառհատումների ծավալ ավելացնել կամ ապօրինի անտառհատումներ իրականացնել, ապա այդպես չի լինելու, եւ այս ամբիոնն օգտագործելով` կոչ եմ անում այսօրվանից մտածել վառելափայտին որպես այլընտրանքային այլ էներգակիրներ օգտագործելու տարբերակի մասին: Այսքանը, շնորհակալություն:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Հարցի քննարկումն ավարտվեց:

Քննարկում ենք Կառավարության կողմից ներկայացված «Կառավարության կառուցվածքի գործունեության մասին» օրենքում փոփոխություն եւ լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը երկրորդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:

Հիմնական զեկուցող` ՀՀ շրջակա միջավայրի նախարար Էրիկ Գրիգորյան: Պրն Գրիգորյան, համեցեք:

Է.ԳՐԻԳՈՐՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Կրկին անգամ նախագծում որեւէ էական փոփոխություն չի եղել: Մեկ առաջարկություն Կառավարութան կողմից, որպեսզի օրենսդրական փաթեթն ընդունվի ոչ թե ստորագրվելուց հետո 10-օրյա ժամկետում, այլ հաջորդ օրը: Այս փոփոխությունը նաեւ հանձնաժողովում քննարկվեց, հավանության արժանացավ, ավելացնելու որեւէ այլ բան չկա: Շնորհակալություն:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Գրավոր առաջարկներ չեն եղել, եւս հարցեր չեն լինելու: Հարակից զեկուցող` տարածքային կառավարման, տեղական ինքնակառավարման, գյուղատնտեսության եւ բնապահպանության հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Տաթեւիկ Գասպարյան:

Տ.ԳԱՍՊԱՐՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, ինչպես արդեն պրն Գրիգորյանը ներկայացրեց, հանձնաժողովի արտահերթ նիստի օրակարգում միաձայն կողմ եք քվեարկել միակ տեխնիկական փոփոխությանը, եւ առաջարկում ենք, պարզապես, կողմ քվեարկել այս նախագծին: Շնորհակալություն:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Հարցեր չեն լինելու, դուք կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը: Մտքերի փոխանակության համար հերթագրում: Նաիրա Զոհրաբյան:

Ն.ԶՈՀՐԱԲՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Նախագծին, բնականաբար, կողմ ենք, բայց, քանի որ պրն Խաչատրյանը շատ կարեւոր հարց բարձրացրեց, ուզում եմ լրացուցիչ տեղեկություն տալ Ագարակի բնակիչներին, ովքեր հիմա մեզ լսում են: Իմ դիմումի համաձայն, քանի որ խնդրին ծանոթ եմ նաեւ որպես այդ տարածքից ընտրված պատգամավոր, այո, Ագարակի պղնձամոլիբդենային կոմբինատի շահագործման պատճառով բնակիչների հարակից տները հսկայական վնաս են կրել, եւ որեւէ կերպ չի փոխհատուցվել, դա` մեկ:

Երկրորդ. մարդկանց աշխատեցրել են ժամանակից դուրս եւ ոչ իրավաչափ, որի դիմաց չեն վճարել: Իմ դիմումի համաձայն` Գլխավոր դատախազությունը հարուցել է քրեական գործ` այս խնդրի հետ կապված, եւ քրեական գործն ուղարկված է հատուկ քննչական կոմիտե, եւ ես կարծում եմ, որ մենք` այս ռեգիոնից ընտրված բոլոր պատգամավորներս պետք է հետամուտ լինենք, որ այնտեղ ապրող եւ պղնձամոլիբդենային կոմբինատում աշխատող աշխատակիցների շահերը պաշտպանվեն, որովհետեւ կարծում եմ, եւ հույս ունեմ, որ մեր երկրում վաղուց անցել են ստրկատիրական ինկվիզիցիայի ժամանակները: Շնորհակալություն:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Անցնում ենք եզրափակիչ ելույթների: Տիկին Գասպարյան, եզրափակիչ ելույթի անհրաժեշտություն տեսնո՞ւմ եք: Պրն Գրիգորյան, եզրափակիչ ելույթի անհրաժեշտություն չկա՞: Հարցի քննարկումն ավարտվեց:

Հարգելի գործընկերներ, քննարկում ենք Կառավարության կողմից ներկայացված «Մարդու իրավունքների Եվրոպական դատարանում ՀՀ Կառավարության ներկայացուցչի մասին» եւ կից ներկայացված օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ներկայացնելու մասին հարցը: Հարգելի պատգամավորներ, ուզում եմ տեղեկացնել, որ հարցի քննարկումից անմիջապես հետո տեղի են ունենալու քվեարկություն: Հիմնական զեկուցող` ՀՀ արդարադատության նախարարի առաջին տեղակալ Արտակ Ասատրյան: Պրն Ասատրյան, համեցեք:

Ա.ԱՍԱՏՐՅԱՆ

-Շնորհակալություն: ԱԺ հարգարժան նախագահություն, հարգելի խորհրդարան, ձեր քննարկմանն եմ ներկայացնում «Մարդու իրավունքների Եվրոպական դատարանում ՀՀ Կառավարության ներկայացուցչի մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը հարակից օրենքների նախագծերի փաթեթում: Պետք է ասեմ, որ առաջինից երկրորդ ընթերցման շրջանակներում «Բարգավաճ Հայաստան» խմբակցության կողմից ներկայացվել են առաջարկներ, որոնք հանգում էին հետեւյալին, կարճ ներկայացնեմ` ինչո՞ւմ է դրանց էությունը կայանում: Առաջարկվում էր ներկայացուցչի պաշտոնը ստեղծել վարչապետին կից պետական վարչական պաշտոն, առաջարկվում էր 25 տարեկանը փոխել 30 տարեկանի` շեմ բարձրացնել, առաջարկվում էր 5 տարվա մասնագիտական ստաժի պահանջ ներկայացնել եւ առաջարկվում էր սահմանել, որ ներկայացուցիչը կարող է լինել, կարող է նշանակվել միայն ՀՀ քաղաքացին:

Ի սկզբանե մենք ընդունել ենք այս առաջարկներից միայն երկուսը: Թեպետ նորից եմ ուզում ասել, այսօր էլ այդ պահանջները նախատեսված չեն, որեւէ խնդիր պրակտիկայում չի եղել, բայց քանի որ հանձնաժողովում քննարկումները գնացին այն ուղղությամբ, որ այնուամենայնիվ, տարիք եւ ստաժ ցանկալի կլինի, որպեսզի հետագայում ավելի փորձառու մարդիկ նշանակվեն: Այդ մասով կոնսենսուս եղավ եւ քվեարկվեց այդ երկու առաջարկների օգտին:

Ինչ վերաբերում է վարչապետին կից պաշտոնին, պրն Պետրոսյանը նաեւ ներկայացրեց առաջարկի բովանդակային կողմը, թե նկատի ունենալով, որ միան վարչապետին հաշվետվողականություն լինի, այլ ոչ թե նաեւ աշխատակազմի ղեկավարին եւ այլն: Պետք է ասեմ, որ մենք օրենքի 12-րդ հոդվածում այդ գաղափարն արդեն իսկ դրել ենք, եւ սահմանել ենք, որ մինչեւ յուրաքանչյուր տարվան հաջորդող տարվա առաջին եռամսյակի ավարտը Կառավարության ներկայացուցիչը հաշվետվություն է ներկայացնում ՀՀ վարչապետին:

Երկու բառով կցանկանայի անդրադառնալ միայն ՀՀ քաղաքացի լինելու պահանջը սահմանելուն: Անկեղծ ասած, մեր մոտեցումը հետեւյալն էր. նման պահանջ սահմանել պետք չէր, որովհետեւ մենք առավել նեղացնում ենք այն հնարավորությունները, որոնք ապագայում կարող են այս նշանակումների հետ կապված առաջանալ: Մասնավորապես, կարծիք հնչեց, որ պետական գաղտնիքի կարող է առնչվել կամ կարծիք եղավ, որ ուժային կառույցներում եւս նման պահանջ դրված է միայն ՀՀ քաղաքացի լինելու մասով: Պետք է նշեմ, որ «Պետական եւ ծառայողական գաղտնիքի մասին» օրենքի 20-րդ հոդվածը նման պահանջ չի նախատեսում միայն ՀՀ քաղաքացիների մասով, որ նրանք կարող են լինել պետական կամ ծառայողական գաղտնիքի կրող: Ասեմ ավելին, հանրային ծառայության ողջ գաղափարը հիմնվում է այն տրամաբանության վրա, որ այնպես չի, միայն ՀՀ քաղաքացիները կարող են լինել հանրային ծառայողներ, եւ ասեմ ավելին, բազմաթիվ հանրային ծառայողներ, չլինելով միայն ՀՀ քաղաքացիներ` ունեն պետական գաղտնիքին առնչվելու թույլտվություն, իհարկե, համապատասխան սահմանված ընթացակարգերը պահպանելուց, անցնելուց հետո:

Նաեւ նույն զուգահեռները տանելով` կցանկանայի մեկ օրինակ բերել. երբ օրենքն ուսումնասիրում ենք ԱԱԾ-ում այս ծառայության մասին որեւէ պահանջ չկա միայն ՀՀ քաղաքացի լինելու մասով, այնպես որ, այս մասով եւս ուզում էի...

Քանի որ ժամանակի սղության պատճառով մենք հնարավորություն չունեցանք հանձնաժողովում այս դիտարկումները ներկայացնել, կցանկանայի լիագումար նիստի ժամանակ ներկայացնել, բայց այնուամենայնիվ, այս երեք առաջարկները կողմ են քվեարկվել եւ ընդունվել են հանձնաժողովի կողմից:

Թերեւս, այսքանը, եւ եթե հարցեր կան, կփորձեմ պատասխանել:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Պրն Ասատրյան, հարցեր կարող են ներկայացնել միայն «Բարգավաճ Հայաստան» խմբակցության ներկայացուցիչները, քանի որ գրավոր առաջարկություն ներկայացվել է խմբակցության կողմից: Եթե խմբակցությունը հարց ունի, խնդրեմ: Պրն Աբովյան, հա՞րց ունեք: Միացրեք պրն Աբովյանի խոսափողը:

Ա.ԱԲՈՎՅԱՆ

-Բարեւ ձեզ: Կներեք, անհասկանալի մնաց, ի վերջո, միայն ՀՀ քաղաքացու այդ դրույթը մտա՞վ, թե՞ ոչ, որովհետեւ հանձնաժողովում մտել է:

Ա.ԱՍԱՏՐՅԱՆ

-Մտել է: Ես մեր դիրքորոշումն ասացի:

Ա.ԱԲՈՎՅԱՆ

-Հա, դուք ձեր դիրքորոշումն ասացիք, բայց հանձնաժողովում մեծամասնությունը կողմ է քվեարկել: Շնորհակալություն:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը, պրն Ասատրյան: Հարակից զեկուցող` պետական, իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Սուրեն Գրիգորյան:

Ս.ԳՐԻԳՈՐՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Հարգելի գործընկերներ, այնպես է ստացվել, որ ես հարակից զեկուցող լինելով` առաջարկներին դեմ եմ քվեարկել, եւ մենք պրն Վարդանյանի հետ արդեն պայմանավորվել ենք, որ մտքերի փոխանակության համար ինքը կներկայացնի հանձնաժողովի մեծամասնության` կողմ քվեարկողների դիրքորոշումը: Ես, ամեն դեպքում, որպես հարակից զեկուցող ձեզ տեղեկացնում եմ, որ հանձնաժողովը կողմ է քվեարկել եւ ընդհանուր հանձնաժողովի դիրքորոշումը դրական է, սակայն այս մասով  իմ նկատառումները ներկայացնեմ:

Իրավիճակը հետեւյալն է. սկզբնական կարգավորմամբ ` մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանում ներկայացուցչի հետեւյալ ցենզն է սահմանված եղել. «Ներկայացուցիչ կարող է նշանակվել 25 տարին լրացած, բարձրագույն իրավական կրթություն ունեցող, ինչպես նաեւ մարդու իրավունքների վերաբերյալ ՀՀ օրենսդրությանը, միջազգային ակտերին, հայերենին եւ անգլերենին կամ ֆրանսերենին տիրապետող ՀՀ քաղաքացին»: ԲՀԿ մեր գործընկերների կողմից առաջարկ է կատարվել, որ տարիքային շեմը բարձրացվի մինչեւ 30 եւ սահմանվի 5 տարվա մասնագիտական ստաժի ցենզ` որպես իրավաբանի մասնագիտական ստաժի ցենզ: Հիմա, ես առաջարկում էի, որպեսզի պահպանվի 25 տարին, բայց քանի որ մեր գործընկերները մտավախություն ունեին ստաժի մասով, ասում էի` խնդիր չկա, եկեք ստաժ էլ սահմանենք, բայց 5 տարի չէ, 3 տարի: Ամեն դեպքում, հանձնաժողովը կողմ քվեարկեց 30 եւ 5 տարբերակին: Ես, ուղղակի ձեզ իմ դիրքորոշումն այս մասով ներկայացնեմ:

Մենք ունենք այն իրավիճակը, որ այսօր արդեն ունենք նորմ, որն ի սկզբանե սահմանված էր, որն իրեն պրակտիկայում ցույց է տվել, եւ ցույց է տվել, որ այդ խնդիրները պրակտիկայում չեն առաջացել: Այսինքն` մենք փաստացի եղած իրավիճակի եւ հիպոթետիկ հնարավոր վտանգները կանխելու միջեւ ընտրում ենք հիպոթետիկ հնարավոր վտանգները կանխելը, երբ որ փաստացի էլ այդ իրավիճակը չի առաջացել, ինձ թվում է, որ բոլորը պետք է հասկանան, որ ողջամտորեն ՀՀ ոչ մի ղեկավար Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանում, անգամ եթե ոչ մի ցենզ սահմանված չլինի, չի նշանակի ոչ կոմպետենտ մարդու, ով պետք է գնա եւ այնտեղ երկրի շահերը ներկայացնի, եւ փաստացի, մենք այսօր ունենում ենք մի իրավիճակ, որ ստեղծվում է գրասենյակ: Այդ գրասենյակի կազմում աշխատելու են բազմաթիվ մասնագետներ, եւ հաշվի առնելով լեզուների իմացության պահանջը եւ այլն, իմ կարծիքով` կանխատեսելի է, որ մեծամասամբ այդ անձինք կարող են լինել բավականին երիտասարդ: Հիմա, այս ցենզը սահմանելով` մենք կարող ենք ունենալ ...  Ցենզի սահմանումը, ընդհանրապես, որեւէ ցենզի սահմանումն ուղղված է երկու նպատակի. կանխել ոչ կոմպետենտ կադրի նշանակումը կոնկրետ տեղում, միեւնույն ժամանակ պարունակում է ռիսկ, որ իրականում կոմպետենտ կադրն առանձին կարող է այդ տեղում չհայտնվել: Հիմա, այս դեպքում կարծում եմ` այդ երկրորդ ռիսկը բավականին մեծ է, որովհետեւ գրասենյակին տրամադրվող կանխատեսվող բյուջեն այնքան շատ չի լինելու, մասնագիտական կարողությունները, որոնք ենթադրելու են այդտեղ աշխատանքը, բավականին բարձր են լինելու, եւ մենք կարող ենք ունենալ մի իրավիճակ, որ, օրինակ` այդ նույն գրասենյակում 2-3 տարի աշխատած եւ հենց բուն այդ գործընթացի հետ առնչված մարդը չի կարողանալու առաջադրվել պաշտոնում, բայց անձը, ով հասել է 30 տարեկանի, մասնագիտական 5 տարվա ստաժ ունի ինչ-որ ընկերությունում, որը, ընդհանրապես, չի առնչվում այդ ոլորտին, ինքը ֆորմալ այդ ցենզին բավարարելու է: Այստեղ մենք ասելու ենք` չէ, դե պարզ է, եթե մարդն առնչություն չունենա, ինքը չի նշանակվի, այսինքն` մենք այստեղ վստահելու ենք իշխանության խոհեմությանը: Բա, եթե մենք այստեղ իշխանության խոհեմությանը վստահում ենք այս դրվագով, ինչո՞ւ ի սկզբանե չենք վստահում եւ սահմանում, առհասարակ, ավելի ճկուն ցենզ:

Սա է իրավիճակը, եւ այս պատճառներով, որոշ այլ պատճառներ էլ հաշվի առնելով` ես, ընդհանուր, այս 35 տարբերակին դեմ եմ քվեարկել, բայց որպես հարակից զեկուցող` նորից տեղեկացնում եմ, որ հանձնաժողովն, ընդհանուր առմամբ, տվել է դրական եզրակացություն: Շնորհակալություն:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Դուք կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը: Մենք անցնում ենք մտքերի փոխանակության: Հերթագրում: Հերթագրվել է 6 պատգամավոր: Առաջին ելույթի հնարավորությունը տիկին Զոհրաբյանինն է: Նաիրա Զոհրաբյան:

Ն.ԶՈՀՐԱԲՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Հարգարժան խորհրդարան, մենք կարող ենք, ես հիմա հիպոթետիկ չեմ խոսելու, ես անուններ չեմ հնչեցնի, բայց կարծում եմ` պետք չի Նոստրադամուսը լինել` հիշելու հենց այսօր պաշտոնավարող որոշ պաշտոնյաների, ի՞նչ ասեմ, էլի, որ մի քիչ շատ կոպիտ չլինի, էլի, որոնց յուրաքանչյուր հրապարակային ելույթը «Եռալաշ»-ի համար փայլուն թեմա է, եթե «Եռալաշ»-ը, ընդհանրապես, այսօր կա, ես չգիտեմ` եռալաշը «Եռալաշ»-ն այսօր կա՞, թե՞ չկա: Կա՞. ահա, ուրեմն կարծում եմ` «Եռալաշ»-ի համար իրենց ամեն մի հայտարարությունը, ելույթը, շատ լուրջ դեմքով դատողությունները քաղաքական թեմայով, ես կարծում եմ` մի օր մնալու են հայ քաղաքագիտական պատմության մտքի մեջ, որպես աբսուրդի շեդեւրներ: Այնպես որ, մի զարմացեք, որ կարող են լինել նաեւ այդպիսի նշանակումներ:

Գիտեք, ես հիմա այս մասին չեմ խոսելու, որովհետեւ դեռեւս մի քանի խնդիր կա, որ ես` որպես մարդու իրավունքների հանձնաժողովի նախագահ զբաղվում եմ մի քաղաքացու գործով, որը գտնվում է Եվրոպական դատարանում, եւ մեր ներկայացուցչի խիստ մասնավոր սուբյեկտիվ, անձնական վերաբերմունքն այդ անձի հանդեպ, ինձ տալիս է իրավունք ենթադրել այդ անձի` ՄԻԵԴ-ում Հայաստանի այսօրվա ներկայացուցչի դեպքում, Նիկոլայ Բաղդասարյանը ժպտում է, կարծում եմ` շատ լավ հասկացավ, թե ես ում մասին եմ խոսում, ենթադրել է տալիս, որ այնպես չի, որ մենք գործ ունենք բացարձակապես անաչառ ներկայացուցչի մասին: Այնպես որ, շատ ավելի լավ է, եկեք անձնական էմոցիաները թողնենք մի կողմ, ողջախոհությունը, թե ոչ մի իշխանություն այնքան անողջախոհ չի գտնվի, որ չի նշանակի սրան կամ նրան, եկեք օրենքով ամրագրենք այն, ինչը հաստատել է հանձնաժողովը, որի համար` շնորհակալություն հանձնաժողովին:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Արման Աբովյան:

Ա.ԱԲՈՎՅԱՆ

-Բարեւ ձեզ, հարգելի գործընկերներ, բարեւ ձեզ, սիրելի հայրենակիցներ, խնդիրը հետեւյալն է. այն փոփոխությունները, որոնք մենք առաջարկել էինք, միտված էին միայն եւ միայն, եւ միտված են, եւ շատ լավ է, որ անցել են այդ առաջարկությունները, միայն եւ միայն բարձրացնել մարդու իրավունքների ներկայացուցչի աշխատանքային էֆեկտիվությունը, որովհետեւ, այո, ճկուն լինել պետք է, բայց ճկունությունը եւ, առհասարակ, ամեն ինչ, ինչ վերաբերում է այն գործառույթներին, որոնց մասին մենք խոսեցինք, պետք է լինի որոշակի տրամաբանական կանոնների մեջ:

Այո, պարտադիր ՀՀ ներկայացուցիչը պետք է ունենա նվազագույնը ստաժ, պետք է հասկանա` ո՞ւր է գնում, որովհետեւ, եթե վերցնենք, պարզապես, ենթադրենք, 25 տարեկան նորավարտ ուսանողին էլ կարելի է նշանակել:

Ինչ վերաբերում է վստահելուն-չվստահելուն, այստեղ վստահության, չվստահության խնդիր չկա, եւ այդ պարագայում կարելի է, առհասարակ, ոչ մի օրենք, կարգավորում չընդունել, եւ պարզապես նստել եւ վստահել: Ոչ, անպայման պետք են որոշակի, ոչ թե սահմանափակումներ, այլ` խաղի կանոններ, ինչո՞ւ ոչ, եւ այդ կանոնների շրջանակներում արդեն գործել: Դա է...

Ինչ վերաբերում է 30 տարեկանին, դե տրամաբանական է, որ 25 տարեկան երիտասարդը ֆիզիկապես էլ ստաժ չի կարող ունենալ, եւ նա պետք է նվազագույնն ավարտի բուհ: 30-ը մենք սահմանել ենք ամենանվազագույն շեմը` 5 տարին, եւ կարծում եմ, որ դա ամենաճիշտ, ինչու ոչ, նաեւ կոմպրոմիսային տարբերակն էր:

Յուրաքանչյուր դեպքում, այդ մեր առաջարկներն անցել են, մենք կողմ ենք քվեարկելու, քանզի արդեն իսկ ենթադրվում է, որ հստակեցվում է պահանջների որոշակի ցանկ: Շնորհակալություն:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Էդմոն Մարուքյան:

Է.ՄԱՐՈՒՔՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, հարգելի նախագահություն, ես ուզում եմ խոսել, ընդհանրապես, համակարգային փոփոխությունների մասին, եւ էս օրենքի ընդունումը, էս օրինակը մի լավ օրինակ է` ցույց տալու էն հանգամանքը, որ մենք գտնվում ենք էլի հին, խայտառակ մտածողության մեջ, եւ այս առումով ոչ մի բան չի փոխվել։

Ուրեմն, ես ձեզ պաշտոնապես ասում եմ` մի հատ հոդաբաշխ հիմնավորում չի բերվել, թե ինչի՞ ենք այս օրենքն ընդունում, ինչի՞ է Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանի ներկայացուցիչն առանձնանում, ինչի՞ համար, ինչո՞ւ է առանձնանում, ո՞վ գիտի։ Ասում է` ավելի արդյունավետ կաշխատի, բան։ Ժողովուրդ ջան, չի կարելի սենց բաներ անել։ Մենք երեկ դեմ քվեարկեցինք, ինֆորմացիա կար, որ ոնց  թե փոխվելու է այդ վիճակը, բայց չի փոխվել, ինչ-որ ստաժ է, բան, ստաժ է, գրելու է, նորմալ է, հա, եթե տենց է, ստաժ պետք է լինի։ Բայց ուզում եմ հասկանալ՝ էս ինչի՞ համար եք առանձնացնում։

Ես առաջարկություն ունեմ, ես առաջարկում եմ ԴԱՀԿ-ն հանել արդարադատության նախարարության կազմից, մտցնել վարչապետի աշխատակազմ, մեկ է՝ ԴԱՀԿ-ի պետին նշանակում է վարչապետը։

Ես առաջարկում եմ քրեակատարողական ծառայությունը հանել արդարադատության նախարարությունից, մտցնել վարչապետի աշխատակազմ, մեկ է` արդարադատության նախարարը չի նշանակում էդ մարդուն, նշանակում է վարչապետը, էդ էլ պրծնենք։

Առաջարկում եմ սահմանադրական փոփոխություններ անել, գլխավոր դատախազությունը լուծարել, մտցնել պետական շահերի պաշտպանության վարչություն վարչապետի աշխատակազմի մեջ։

Առաջարկում եմ լուծարել բոլոր նախարարությունները, ստեղծել բաժիններ վարչապետի աշխատակազմում, ունենալ բաժինների պետեր, նախարարները լինեն բաժինների պետեր եւ խորհրդարան, ընդհանրապես, չգան, եւ լինի խորհրդարան ու վարչապետ, կամ էլ ցրենք խորհրդարանը, լինի վարչապետ։

Դատարաններն էլ կարող ենք լուծարել, վարչապետի աշխատակազմում էլի ստեղծել արդարադատության բաժին, ասենք, մեկը տենց սեւ բանով նստի, մարդիկ գան, չագուչով ասի` դու ճիշտ ես, դու` սխալ, բան, տենց, Սողոմոն թագավորի պես որոշի, պրծնենք, գնանք։ Ի՜նչ ենք անում, իմաստը, էդ մարդուց չկա։ Հա, դե կա, կճարվի, կճարվի (ծիծաղում է), էս իշխանությունը կճարի։

Հիմա, հասկանո՞ւմ եք` էս ո՞ւր ենք գնում։ Բա, դուք էիք ասում՝ ինստիտուցիոնա՜լ, բա՜ն, բա. սենց բանե՜ր։ Բա, էդ ի՞նչ եղավ, ո՞ւր է։ Ժողովուրդ ջան, չի կարելի։ Մեկը չկարողացավ հիմնավորել, թե ինչո՞ւ ենք առանձնացնում։

Փոխնախարարն ինքը ներկայացրել է Եվրոպական դատարանում Հայաստանի հանրապետությունը, ունեցել է մի հատ վարչություն իր տակ, որը սպասարկել է իրեն։ Նորմալ աշխատել է մինչեւ այսօր։ Մեկը չկարողացավ բացատրել` էս ինչո՞ւ ենք հանում, տանում առանց ինչ-որ բան, էնտեղ, կից լինի, չգիտեմ, էս ի՞նչ եք անում։

Ես իմ առաջարկությունները...

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Պրն Մարուքյան, ներողություն, որ ընդհատում եմ։

Է.ՄԱՐՈՒՔՅԱՆ

-... Խնդրում եմ լրջորեն քննարկել։ ԴԱՀԿ է, գլխավոր դատախազություն է, դատական իշխանություն...

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Պրն Մարուքյան, ժամանակը սպառվեց։

Է.ՄԱՐՈՒՔՅԱՆ

-...Բայց մոռացա ասել՝ Սահմանադրական դատարանն էլ ...

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Դուք խմբակցության անունից խոսելու եք։

Է.ՄԱՐՈՒՔՅԱՆ

-... Մի հատ առանձին բաժին վարչապետի աշխատակազմում՝ սահմանադրական արդարադատության հարցերով, էդ էլ արդեն գիտեք՝ ով կլինի ղեկավարը։ Էդ էլ ստեղծեք, պրծեք։

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Պրն Մարուքյան, դուք հնարավորություն ունենալու եք խմբակցության անունից էլ խոսել, բավականին երկար ժամանակ էր, արդեն ժամանակը սպառվել էր։

Հաջորդ ելույթի համար՝ Վլադիմիր Վարդանյան։

Վ.ՎԱՐԴԱՆՅԱՆ

-Բարեւ ձեզ, հարգելի գործընկերներ, ԱԺ հարգարժան նախագահություն, «Եռալաշ»-ի սկիզբը չեմ հիշում, թե չէ տենց կսկսեի, բայց չի կարելի մեղադրել «Եռալաշ»-ի մեջ ու եռալաշային ելույթներ ունենալ, կներեք, էլի, հարգելի գործընկերներ։ Քննարկում ենք կոնկրետ օրենք, որի ստեղծումը, իրոք, նպատակահարմար է, որովհետեւ արդարադատության նախարարությունը, այո, զբաղվում էր այդ խնդրով, բայց զբաղվում էր մնացորդային սկզբունքով, որովհետեւ շատ դեպքերում ծանրաբեռնված գրաֆիկի շրջանակներում հնարավոր չէր ունենալ այն մոտեցումները Եվրոպական դատարանում, որոնք մեզ անհրաժեշտ էին։ Իսկ Եվրոպական դատարանում մենք դեռ անելիքներ ունենք` եւ՛ մեր քաղաքացիների իրավունքների պաշտպանության հետ կապված, եւ՛ որոշ անպատասխանատու երկրների կողմից շատ մեծ քանակությամբ հայցեր ներկայացնելու առնչությամբ։

Հարգելի գործընկերներ, իրոք, երկու առաջարկ ենք քննարկել։ Առաջինը մերժվել է, բայց, կարծես թե, ավելի շատ տեխնիկական բնույթի առաջարկ էր եւ անհրաժեշտ էր, որպեսզի մենք այդ միասնական ընդհանուր առանցքային մոտեցումը պահպանեինք, եւ պաշտոնը ճիշտ անվանեինք։ Երկրորդը վերաբերում էր ցենզին եւ որոշակի պահանջներին։

Տիկին Զոհրաբյան, «Բարգավաճ Հայաստան» խմբակցության հարգելի գործընկերներ, մենք բավականին կառուցողական ենք եւ, հատկապես, պետաիրավական հարցերի հանձնաժողովն այդ առումով, կարծես թե, որեւիցե մեկ անգամ խնդիր չի ունեցել ոչ կառուցողական լինելու մեջ մեղադրվելու հարցում, բայց կա նաեւ մոտեցում։ Մենք փորձում ենք ներկայացնել կոմպրոմիսային առաջարկ, ընդունել այն փոփոխությունները, որոնք տրամաբանական են եւ արժեքավոր են, բայց դրա հետ զուգահեռ` մեղադրանք է հնչեցվում այն մարդու նկատմամբ, ում արժանիքները, իրոք, հիմք են տալիս մտածելու՝ գուցե այդ 25 տարին պահե՞նք, որովհետեւ պրն Գրիգորյանն այն պատգամավորներից մեկն է, որ իր տեսակով ապացուցում է, որ 25 տարեկան երիտասարդն էլ կարող է, այդուհանդերձ, ունենալ այնպիսի գիտելիքներ, որոնք անհրաժեշտ եւ բավարար լինել` Եվրոպական դատարանում համապատասխան գործառույթ իրականացնելու համար։ Բայց, այդուհանդերձ, ես կներկայացնեմ հանձնաժողովի կարծիքը, որը հիմնված է էմպիրիկ փորձի վրա, եւ այդ փորձը հանգում է հետեւյալին. այո, հանձնաժողովը որոշել է հավանության արժանացնել ձեր առաջարկը՝ «Բարգավաճ Հայաստան» խմբակցության առաջարկը եւ նախատեսել հետեւյալ պայմանները. ներկայացուցիչ է նշանակվելու այն անձը, ում 30 տարին լրացել է, ունի բարձրագույն իրավաբանական կրթություն, առնվազն 5 տարվա իրավաբանի մասնագիտական աշխատանքային փորձ, ինչպես նաեւ Մարդու իրավունքների վերաբերյալ ՀՀ օրենսդրության եւ միջազգային ակտերին՝ հայերենին, անգլերենին կամ ֆրանսերենին տիրապետում է, եւ վերջում նախատեսել ենք նաեւ միայն ՀՀ քաղաքացու ցենզը։

Հարգելի գործընկերներ, ընդունում եմ, այստեղ կարեւոր բան եք բարձրացնում՝ բացարձակապես ոչ եռալաշային, որովհետեւ ՀՀ քաղաքացիությունը չպետք է դառնա կրկին մնացորդային քաղաքացիություն։ ՀՀ քաղաքացիությունը պետք է լինի արժեք, եւ նավսյակի քաղաքացիություն չպետք է լինի։ Այսինքն՝ մարդը յոթ հատ քաղաքացիություն ունի, մի հատ էլ նավսյակի թող հայկականն ունենա։

Ես ներողություն եմ խնդրում իմ գործընկերներից ժամանակը չարաշահելու համար, բայց եւս մեկ անգամ պետք է նշեմ, որ հանձնաժողովն այս երկու փոփոխություններն է ներկայացրել, առաջին փոփոխությանը հավանություն չի տրվել, երկրորդ փոփոխությունն ամբողջությամբ հավանության է արժանացել։ Կոչ եմ անում կրկին կառուցողական քննարկում ծավալել։ Շնորհակալություն։

 Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Նիկոլայ Բաղդասարյան։

Ն.ԲԱՂԴԱՍԱՐՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, պրն Գրիգորյան, օգտվելով այն հնարավորությունից, որ դուք եւս դահլիճում եք գտնվում, ուզում եմ իմ ելույթը կազմել երկու օրենքի նախագծերի եւ քննարկումների վերաբերյալ։

Երեկ հնչեցրեցին մի շարք կարծիքներ, պրն Մելքումյանը հնչեցրեց, մյուս գործընկերները հնչեցրեցին կարծիքներ` Սեւանի հետ կապված։ Ես այդ կարծիքների վերաբերյալ երեկ բավականին խորն ուսումնասիրություններ կատարեցի, հիշո՞ւմ եք, խոսքը, կոլեկտորների մասին էր, խողովակաշարի, որն ամբողջ Սեւանի երկայնքով, ես ճշտեցի, նույն բանի մասին ենք խոսում, ձգված էր խորհրդային ժամանակաշրջանի ժամանակ, չէ, կատարվել էր աշխատանքների 80 տոկոսը, այնուհետեւ մամուլում կային փաստական հանգամանքներ, որ դա, դուք ասացիք՝ ձեռնտու չի, բայց ես կարդացի, տեսա, որ դրանք հափշտակվել են, այդ կոլեկտորները եւ կոնկրետ անուններ են նշված։ Փորձեցի հասկանալ՝ էդ փաստի առթիվ քրեական գործեր հարուցվե՞լ են, թե՞ ոչ, տեսա, որ չկան այդ փաստի առթիվ հարուցված քրեական գործեր։

Ձեր կողմից, գործընկերոջ կողմից առավոտյան քննարկումներ ունեցանք՝ կապված այդ ծառահատումների հետ՝ ամբողջությամբ կատարվե՞լ են, թե՞ չէ, պարզվեց, որ կոնկրետ կան Սեւանում անձինք, ովքեր օգտվել են այդ հնարավորությունից, իրականում այդ ծառահատումները մինչեւ վերջ չեն կատարել, այդպես ինձ պարզաբանեցին, որի պատճառով էլ, տիկին Թովմասյանն այդ հարցը բարձրացրեց, ստեղծվել է այդ իրավիճակը. իրենք տարել են իրենց մոտ այդ ծառերը, օգտվել են այդ հնարավորությունից` իրենց անձնական կարիքը հոգալու համար, իրենց ֆինանսական բարեկեցությունը պահպանելու համար ստացել են շահույթ, որի հետեւանքով էլ նման խնդիր է առաջացել։

Փորձեցի ճշգրտել՝ արդյո՞ք քրեական գործեր այդ փաստի առթիվ հարուցվել են, տեսա` էլի` ոչ։

Հետեւաբար, մենք գործընկերների հետ կպայմանավորվենք, ես կկազմեմ համապատասխան նամակագրությունը, կհրապարակեմ նաեւ մեր խմբակցության հետ հարցը, որպեսզի մենք ստանանք լուծումը. ի՞նչ է ստացվում, կան արդյո՞ք արտոնյալ մարդիկ հիմա այս պետությունում, թե՞ չէ, եւ եթե նախկինում իրենք կատարել են լուրջ հափշտակությունը, ինչո՞ւ այսօր չեն գալիս պատասխանատվության, ընդ որում՝ կոնկրետ անուններ կար այնտեղ գրված։

Ինչ վերաբերում է, հպանցիկ ասեմ, բարձրացված հարցին, ես համամիտ էի պրն Գրիգորյանի հետ այն նկատառումով, որ մենք  օրենսդրության մեջ ոչ թե պետք է այս օրենքում՝ հիմնավոր փաստարկներ ներկայացնելով գրենք` 30-ից, 30 տարեկան եւ 5 տարվա ստաժ, եւ մի ուրիշ օրենքում՝ այլ ձեւով, ես ասում էի՝ մի խաղի կանոններ սահմանենք։ Ես ժամանակին ուսումնասիրել եմ մեր օրենսդրությունը եւ տեսել եմ այդ ստաժի եւ տարիքի հետ կապված մի, ճիշտ ներկայացրեցին տերմինը, չգիտեմ, «Երալաշ»-ի նման է դառել։ Մի օրենքում նույն պաշտոնի համար մենք գրում ենք 25 տարի, 3 տարի, մյուս օրենքում՝ 30 տարի, մի ուրիշ օրենքում՝ 28 տարի, դատավորի համար, եթե չեմ սխալվում, 28 տարի է, հիշեցրեցին ինձ, ներկայացուցչի համար՝ 30, էնդեղ՝ 5, 3, խառնել ենք ամբողջը։

Ավարտում եմ։ Պրն Ասատրյան, ես կմիանամ ձեզ, միգուցե, մի հատ հետազոտություն անենք` այս ստաժի եւ տարիքի հետ կապված, բերենք բոլոր օրենքները միատեսակ տեսքի, հակառակ դեպքում՝ ամեն օրենք ընդունելիս հազար հատ փաստարկ կարող եմ ներկայացնել՝ ինչո՞ւ 29-ը չեք դնում։ Շնորհակալություն։

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Վաղարշակ Հակոբյան։

Վ.ՀԱԿՈԲՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, խոսում ենք ինձ համար որոշակիորեն հոգեհարազատ թեմայի մասին, այդ իսկ պատճառով չեմ կարող անդրադարձ չունենալ։ Նախ՝ շատ կարճ անդրադառնամ մեր ընդդիմության գործընկերոջ հարցադրմանը` էդ, որ, սենց, էդ ի՞նչ եք անում, էդ ի՞նչ եք անում։ Ի՞նչ են անում. գրասենյակն առանձնացնում են, որ ավելի էֆեկտիվ աշխատի։ Եթե դու չիմանաս` ինչի մասին է խոսքը, լսես միայն պրն Մարուքյանի՝ «էդ ի՞նչ եք անում» արտահայտությունը, ինչ-որ շատ վատ բան անելու տպավորություն է ստեղծվում։ Չեմ կարծում, որ դա ճիշտ է։

Հիմա՝ ըստ էության։ Ժողովուրդ ջան, դուք սահմանել եք մի տարիք՝ 25 տարեկանը, որը որոշակի օրենքների մեջ արդեն գործում է՝ իր բացասական հետեւանքներով։ Հիմա ներկայացնեմ, թե ինչու։ Այսինքն՝ մարդը, եթե 29 տարեկան է կամ 28 տարեկան է, կամ 27 տարեկան է կամ 29 ու կես տարեկան է, ունի բավականաչափ ինտելեկտուալ հնարավորություններ, մասնագիտական ստաժ եւ այլն, բոլոր կրիտերիաներին համապատասխանում է, բայց էդ 6 ամիսը չի հերիքում, որ դառնա 30 տարեկան, վերջ, ինքը չի կարող լինել ներկայացուցիչ Եվրոպական դատարանում։ Սա ճի՞շտ է: Էս խորհրդարանի միջին տարիքը 36 տարեկան է, է, մենք էլ, մի հատ օրենք ընդունենք, որ 40 տարեկանից բարձր պատգամավոր լինելու իրավունք չունեն, ձեզ դուր կգա՞: Դա ճիշտ չի, դա ճիշտ մոտեցում չի, մինչեւ 40, լավ։ Դա ճիշտ մոտեցում չի։ Ես կարծում եմ, որ ես ինքս տվյալ փաթեթավորմամբ այս օրենքին դեմ եմ քվեարկելու, որովհետեւ կարծում եմ, որ բոլոր այն կրիտերիաները՝ մասնագիտական ստաժի առումով, որոնք դրված են, միանշանակ, ճիշտ են, բայց տարիքի առումով դա բացառապես սխալ գործելաոճ է, որովհետեւ տարիքի հետ կապված` դու մարդուն չես կարող սահմանափակել, որ ինքը մասնագիտական գործունեություն ծավալի պետական համակարգում։ Շնորհակալություն։

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, մտքերի փոխանակությունն ավարտվեց, անցնում ենք խմբակցության ելույթներին։

«Լուսավոր Հայաստան» խմբակցության անունից ձայն է խնդրում խմբակցության ղեկավար պրն Մարուքյանը։ Էդմոն Մարուքյան։

Է.ՄԱՐՈՒՔՅԱՆ

-Հանրապետականներն այս «ԱԺ կանոնակարգ» ՀՀ սահմանադրական օրենքը նենց են գրել, որ միշտ քաղաքական մեծամասնությունը վերջում խոսի, էլի, բայց դա սխալ է, պետք է փոքրամասնությունը խոսի։ Դրա համար հիմա տիկին Մակունցը խոսելու է, բայց պատասխանելու հնարավորություն չի լինելու։ Բայց ուզում եմ ասել հետեւյալը. սիրելի Վաղարշակ, որ ուզում եք պատասխանել ինձ կամ ուզում եք անդրադառնալ, գոնե փաստարկներով անդրադարձեք կամ ձեր 2 րոպեն նվիրեիք ու հիմնավորեիք, թե այդ մարմինն ինչու է առանձնանում: Չկա այդ հիմնավորումը: Հիմնավորեք` արդյունավետ, բան, հիմնավորեք՝ ինչո՞ւ է անարդյունավետ աշխատել ու ասեք՝ այ սենց է արդյունավետ... Դա է հիմնավորումը, ոչ թե առանձնացնում ենք, որովհետեւ բան... Բայց դա մի կողմ, էական չի։

Ժողովուրդ, մեր հարեւան Իրանը պայմանավորվածությունները Եվրամիության հետ, ոնց որ թե, սկսում է փոխել, Միացյալ Նահանգները դուրս է եկել այդ գործարքից։ Տարածաշրջանը լարված է, տեսնում եք՝ Վրաստանում ինչ է կատարվում, Ադրբեջանն ամեն օր պատրաստվում է հարձակվել մեզ վրա, մի հատ մեր պառլամենտի քննարկումներին նայեք, էլի։ Ասենք, էս պառլամենտն ադեկվա՞տ է այս իրավիճակին։ 29 ու կես տարիքը, բանը, 25-ը, չգիտեմ, էն մեկն ասում է՝ բան... Է, հետո՞, դուք որոշում չունե՞ք, որ էս ձեր օրենքն է: Եթե ձեր օրենքն է, ինչո՞ւ են ձեր պատգամավորները դեմ: Ասենք, տենց բան է՞։

Հա, ջղայնացա՞ք: Մի ջղայնացեք: Ուզում եմ հասկանալ, էլի, այսինքն... Տեղից ինչո՞ւ եք խոսում, պրն Սիմիդյան, հարգարժան պրն Սիմիդյան, ամեն ինչից բողոքում ենք: Մե՞նք ենք ամեն ինչից բողոքում: Բա, որ մենք ամեն ինչից բողոքենք, ձեր հալն ի՞նչ կլինի: Ձեզ հարց եմ տալիս, ձեզ ասում եմ՝ էս ինչ որ կա, ադեկվա՞տ է տարածաշրջանում եղած իրողություններին եւ մեր խնդիրներին: Մի հատ մեր խնդիրները նայեք, մեր քննարկած բաները նայեք։

Պրն Ռուբինյան, ի՞նչ եք ուզում պրն Ռուբինյան, կթողնե՞ք խոսել:

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Ընկերներ, թույլ տվեք, որպեսզի մտքերն ամփոփի։

Է.ՄԱՐՈՒՔՅԱՆ

-Չեք թողնում խոսել: Ես հայտարարում եմ, որ քաղաքական մեծամասնությունը խանգարում է երրորդ խմբակցության ղեկավարի ելույթին: Ես գնացի։

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-«Բարգավաճ Հայաստան» խմբակցության անունից ելույթ կունենա Նաիրա Զոհրաբյանը։

Ն.ԶՈՀՐԱԲՅԱՆ

-Էդմոն ջան, ես կարող եմ իմ րոպեները տալ քեզ, նայիր։

Շնորհակալություն։ Վերադառնանք ադեկվատության տիրույթ։ Այո, այդ Հայաստանի ներկայացուցիչը Եվրոպական դատարանում, անպայմանորեն, պիտի ունենա մասնագիտական փորձառություն։ Որոշ ժամանակ անց ես կխոսեմ շատ սուբյեկտիվ մոտեցման մասին, այս պահին Եվրոպական դատարանում Հայաստանի ներկայացուցչի` մի քաղաքացու վերաբերյալ եւ կներկայացնեմ կոնկրետ փաստեր։ Ուստի, պիտի լինի այնպիսի անձնավորություն, որը զերծ լինի անձնական բարդույթներից եւ լինի պրոֆեսիոնալ։ Այո, մարտահրավերները մեր տարածաշրջանում իսկապես սեղմում են տարածաշրջանի օղակը, եւ այո, գաղտնիք չէ, որ Ադրբեջանն արդեն Եվրոպական դատարանը ողողել է հարյուրավոր հայցերով, եւ այնտեղ պիտի լինի անձնավորություն, ես չեմ բացառում, որ 25 տարեկանը, 24 տարեկանը կարող է լինել  իսկապես պրոֆեսիոնալ, բայց ես շատ կուզենամ, որ, այդուհանդերձ, այդ փորձառությունը լինի՝ հասկանալով այն մարտահրավերները, որ մենք ունենք այսօր Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանում  եւ այն խորացող խնդիրները եւ հայցերը, որ ունենալու ենք վաղը եւ մյուս օրը Եվրոպական դատարանում։

Ուստի, կոչ եմ անում խորհրդարանին՝ քվեարկել այն փոփոխություններով, որին դրական եզրակացություն տվել է պետաիրավական հանձնաժողովը։ Շնորհակալ եմ։

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-«Իմ քայլը» խմբակցության անունից ելույթ կունենա Վլադիմիր Վարդանյանը։ Պրն Վարդանյան, համեցեք։

Վ.ՎԱՐԴԱՆՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, հարգելի նախագահություն, նախ՝ ստիպված պետք է անդրադառնամ իմ գործընկեր պրն Մարուքյանի ելույթին։ Դուք երեւի թե, տիկին Մակունցին էիք սպասում, բայց ես եկա։ Իրավական հարց է, եւ գերադասում եմ ես ներկայացնել։

Առաջին. այն, ինչ տեղի է ունենում տարածաշրջանում, իրոք. տեղի է ունենում, եւ դրա մասին խոսում են արտաքին հարաբերությունների հանձնաժողովում, եվրաինտեգրման հարցերի հանձնաժողովում, պետաիրավականում, եթե կարիք կա, ԱԺ լիագումար նիստերում, որովհետեւ կա համապատասխան օրակարգ, օրակարգի շրջանակներում քննարկվում են այն հարցերը, որոնք մտած են օրակարգի մեջ։

Պրն Մարուքյան, չգիտեմ՝ տեսե՞լ եք այս նիստի օրակարգը, թե՞ չէ։ Այս նիստի օրակարգում շատ հստակ տեխնիկական հարց կա, որը պիտի լուծում ստանա։

Ինչ վերաբերում է հիմնավորումներին. այո, առկա են հիմնավորումներ, որովհետեւ, բաց տեքստով ասում եմ, այո, ներկայացուցիչը նախկինում գործել է մնացորդային սկզբունքով։ Այսինքն՝ իր հսկայական աշխատանքի հետ զուգահեռ` նաեւ իրականացրել է գործառույթներ, որոնք վերաբերել են Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանում ներկայացուցչությանը։ Արդյունավե՞տ է դա եղել։ Ոչ։ Շատ դեպքերում ի՞նչ են արել. գնացել են սրան, նրան են խնդրել կամ փորձել են միջազգային փորձագետներ հրավիրել։ Այ, այդ միջազգային փորձագետները շատ դեպքերում կասկածելի են եղել եւ այլն։ Բայց մենք ուզում ենք հստակ առանձնացնել կառույց, որը մասնագիտական գործունեություն կիրականացնի։ Դեռ ավելին, ավելի բարձր շեմ ենք նախատեսել մասնագիտական կարողությունների, որպեսզի ավելի բարձր գիտելիքների եւ փորձառության տեր մարդ կարողանա հավակնել սրան, քան, օրինակ` արդարադատության փոխնախարարը, որի համար շատ ավելի ցածր շեմ է նախատեսված։

Ձեր առաջարկով ասում եք՝ նոր մարմին եք ստեղծում, էս ի՞նչ եք անում, ավելի լավ է՝ միավորեք։

Հիմա, ես չհասկացա, դուք դեմ եք առանձնացմա՞նը, այսինքն՝ մի պարագայում ասում եք՝ առանձնացումը վատ է, հետո էլ ասում եք՝ բոլոր պետական մարմինները միավորեք, ստեղծեք մեկ միասնական մարմին։

Հարգելի գործընկերներ, ժամանակի սղության համար եւս մեկ անգամ անդրադառնում եմ օրենքին եւ օրակարգին։ Կա օրակարգ, արեք չշեղվենք օրակարգից։ Եթե մենք խոսում ենք լուրջ, արհեստավարժ խորհրդարանի մասին, ապա մենք պարտավոր ենք նաեւ հետեւել այն սահմանադրական օրենքին, որով կանոնակարգվում է այս հիմնարկի աշխատանքը։

Պրն Մարուքյան, ես խնդրում եմ, դուք հիմա, տեսեք, ես հիմա խոսում եմ օրակարգային հարցերից։

Պրն Մարուքյան, ես խնդրում եմ, թույլ տվեք ավարտել։ Ես ձեզ չէի ընդհատում, պրն Մարուքյան, սա` մեկ: Երկրորդը. հարգելի գործընկերներ, մենք ունենք օրինագիծ, որը միտված է, այո, առանձին գրասենյակ ստեղծելուն, որը հստակ նպատակ է հետապնդելու բարձրացնել Եվրոպական դատարանում ՀՀ-ի ներկայացուցչության աստիճանը, թույլ տալ, որպեսզի մասնագիտական հիմնավորմամբ մասնագիտական փորձառություն ունեցող անձինք զբաղվեն բացառապես այս խնդրով։

Ես «Իմ քայլը» խմբակցության անունից կոչ եմ անում իմ բոլոր գործընկերներին՝ քվեարկել ներկայացված օրինագծին կողմ։ Պրն Մարուքյան, ես էլ գնացի։

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Խմբակցության անունից ելույթներն ավարտվեցին, անցնում ենք եզրափակիչ ելույթներին։ Պրն Գրիգորյան, անհրաժեշտություն տեսնո՞ւմ եք։ Համեցեք։

Ս.ԳՐԻԳՈՐՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Ես հերթով անդրադառնամ: Ինչքան քիչ է ժամանակը։

Ուրեմն, պրն Մարուքյան, իրականում հանձնաժողովի նիստից առաջ մի հատ աշխատանքային քննարկում է եղել, ես շնորհակալ եմ, որ շատ հարգալից եք, հեռախոսին եք նայում, երբ ձեզ եմ դիմում, հետո հանձնաժողովի նիստ է եղել, որի վերաբերյալ ձեր ասած հարցերին պատասխանել են, եւ դուք, լինելով հանձնաժողովի անդամ, ո՛չ առաջինին եք ներկա եղել, ո՛չ երկրորդին։

Հիմա՝ տիկին Զոհրաբյանի հարցին։ Տիկին Զոհրաբյան, տեսեք, դուք ասում եք, որ պետք է սահմանվի ցենզ։ Ախր, մենք չենք ասել՝ չպետք է սահմանվի ցենզ, մենք ասել ենք՝ այդ ցենզը  պետք է կոնկրետ այսքան չսահմանվի, ոչ թե չսահմանելու մասին է խոսքը գնացել, ու երկրորդը. դուք ասում եք՝ մենք այս ցենզը սահմանում ենք, հետո խոսում եք ներկայիս ներկայացուցչի որոշակի թերացումներից, որը ձեր բերած ցենզերին ոչ թե համապատասխանում է, այլ ավելի քան համապատասխանում է։ Այսինքն՝ եթե անգամ ձեր բարձրացրած հարցերը ճիշտ են, այդ ցենզերը դրան չեն լուծում։

Եվ, ի վերջո, ուզում եմ մի այսպիսի հարցի անդրադառնալ, էլի։ Տեսեք, ախր, պրն Մարուքյան, դուք ասում եք՝ ինձ մի ընդհատեք, հետո՝ տեղից մի խոսացեք, գնում, տեղից խոսում եք, ասում եք՝ օրակարգից մի շեղվեք, բայց երեկ շրջակա միջավայրի նախարարին Սեւանի մասին առաջին հարցը դուք եք տվել, չնայած Սեւանի խնդիր չենք քննարկում: Այ, տեսեք, հիմա էլ եք տեղից խոսում։ Եվ, ի վերջո, երբ ասում եք՝ էդ ո՞նց է լինում՝ Կառավարությունը` ձեր ուժը բերել է նախագիծ, դուք բան չեք, կարծիքներ եք, դե՞մ եք։

Ժողովուրդ ջան, հիմա կնոպկա սեղմո՞ղ ենք, թե՞ սեփական կարծիք արտահայտող ենք, ուզում եմ հասկանալ, մեկն ընտրեք, այդ գիծը տարեք, հասկանանք՝ ինչի դեմ ենք, էլի։

Պրն Դանիելյան, դուք էլ խնդրում եմ տեղից մի խոսեք։

Հիմա, այս իրավիճակում, երբ հանձնաժողովը տալիս է բացասական եզրակացություն, ասում եք՝ թողեք` մտնի օրակարգ, տալիս է դրական, ասում եք՝ մեռնեմ հանձնաժողովի եզրակացությանը, ստեղ հանկարծ ուրիշ բան չասեք, որովհետեւ կքվեարկեք կո՞ղմ։

Ժողովուրդ ջան, երբ խոսում եք խորհրդարանական երկրից, հետո հարց եք տալիս, թե ինչո՞ւ են այստեղ մարդիկ դեմ քվեարկում կամ դեմ արտահայտվում, ինձ մոտ է հարց առաջանում. իսկ դուք այս իրավիճակին ադեկվա՞տ եք։

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Եզրափակիչ ելույթի անհրաժեշտությո՞ւն տեսնում եք։ Համեցեք, պրն Ասատրյան։

Ա.ԱՍԱՏՐՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգելի խորհրդարան, ես կարճ կանդրադառնամ, ամփոփեմ այն, ինչ մտքերի փոխանակության եւ հայտարարությունների ժամանակ ասվեց։

Պրն Մարուքյան, ուրեմն, նախ՝ ինչ վերաբերում է անհոդաբաշխ բացատրությանը կամ հիմնավորմանը, ինձ մոտ տպավորություն է ստեղծվում, որ դուք կամ չեք ծանոթացել տեղեկանք-հիմնավորմանը կամ, երեւի, խորությամբ չեք ծանոթացել, որովհետեւ այն փաստարկները, որոնք բերվել են այս նախագիծը ներկայացնելու համար, կարծում եմ՝ բավարար են դրանք հիմնավոր համարելու համար։ Էս՝ մեկ։

Երկրորդը. ճիշտն ասած, մի քիչ, նորից եմ ասում, ի սկզբանե այս խնդիրը, չգիտեմ, պառլամենտում դրվեց, մեզ համար մի քիչ տարակուսանք է առաջացնում տարիք, ստաժ թեմայի քննարկումը, որովհետեւ ես անցած օրն էլ ասացի, անցնող 16 տարիների փորձը ցույց է տվել, որ այդ ստաժների բացակայության եւ այդ տարիքի բացակայության պայմաններում այդ պաշտոնում, այդ դիրքում որեւէ պատահական մարդ չի եղել եւ, կարծես թե, որեւէ մեկը կասկածի տակ չի դրել ներկայացուցչի կամ իր թիմի պրոֆեսիոնալիզմը։ Սա՝ երկրորդ։

Ինչ վերաբերում է, տիկին Զոհրաբյան, ձեր կողմից բարձրացված ինչ-որ գործի շրջանակներում անձնական ինչ-որ խնդրին կամ, ինչ-որ պրոբլեմին, անկեղծ ասած, ես չգիտեմ՝ ո՞ր գործի մասին է եւ այստեղ ի՞նչ խնդիր կա, բայց, կարծես թե, այսօրվա մեր լիազոր ներկայացուցչի պրոֆեսիոնալիզմը որեւէ մեկը կասկածի տակ չի դրել եւ, ներողություն, իր անցած ճանապարհով, իր կրթությամբ, իր փորձով, կարծես թե, ինքը բավարարում է էդ պաշտոնում աշխատելու համար։ Սա՝ մեկ։

Ինչ վերաբերում է այն խնդրին, որ դուք բարձրացնում եք, ես նորից եմ ասում, չեմ կարող ինչ-որ կոնկրետ փաստարկներ բերել, բայց ինքս նաեւ այդ դիրքում աշխատել եմ այդ պաշտոնում որպես տեղակալ, եւ շատ հարցերով... Սա մասնագիտական վեճ է, եւ պետք է նկատի ունենալ, որ ինչ-որ մեկն ինչ-ր անձնական կընդունի Կառավարության դիտարկումները, դա արդեն մի քիչ սուբյեկտիվ ընկալում է, եւ մի մոռացեք, որ ներկայացուցիչն իր պրոֆեսիոնալ աշխատանքն է կատարում, այստեղ պետք չի պիտակներ կպցնել կամ չգիտեմ ինչ։

Նորից եմ ասում, այսօրվա ներկայացուցիչն ունի բավարար հմտություն եւ փորձ՝ Կառավարությունը Եվրոպական դատարանում ներկայացնելու համար։ Շնորհակալություն։

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Հարցի քննարկումն ավարտվեց։

Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված «ՀՀ քրեական օրենսգրքում փոփոխություններ կատարելու մասին» եւ կից ներկայացված օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։

Վարման կարգով՝ Ռուբեն Ռուբինյան։

Ռ.ՌՈՒԲԻՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Ես տարածաշրջանային զարգացումների հանդեպ անսպասելիորեն հետաքրքրություն ունեցող Էդմոն Մարուքյանին ուզում էի տեղեկացնել, որ այսօր 414 սենյակում, 2-ն անց կես, մեր հանձնաժողովի երիտասարդ անդամ Տաթեւիկ Հայրապետյանը կազմակերպել է քննարկում տարածաշրջանային զարգացումների վերաբերյալ փորձագետների մասնակցությամբ։ Սիրով կսպասենք ձեզ, պրն Մարուքյան, եւ հետեւելու եմ՝ եկա՞ք, թե՞ ոչ։ Շնորհակալություն։

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Քվեարկություն։

Կողմ՝ 101
Դեմ՝   0
Ձեռնպահ՝ 0

Որոշումն ընդունվել է։

Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված «Կառավարության կառուցվածքի եւ գործունեության մասին» օրենքում փոփոխություն եւ լրացում կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը երկրորդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Քվեարկություն։

Վարման կարգով՝ Միքայել Մելքումյան։

Մ.ՄԵԼՔՈՒՄՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, մեր խմբակցությունը կողմ է քվեարկել եւ կողմ է քվեարկելու այս նախագծին, սակայն մեկ հանգամանք կա, որ ես ցանկանում եմ Կառավարության ուշադրությունը հրավիրել սրա վրա։ Հիդրոմետ ծառայության շրջանակներում հակակարկտային ծառայությունը նույնպես անցնելու է շրջակա միջավայրի նախարարությանը, որը ես գտնում եմ, որ տեղին չի, որովհետեւ արբանյակային եւ գազագեներատորային ներգործությունները մթնոլորտի վրա հրթիռային ձեւով պետք է առանձնացվեն եւ մնան ԱԻՆ-ի կազմում։ Սրան ես Կառավարության ուշադրությանն եմ հրավիրում, որպեսզի այդ միացման դեպքում, փոխանցման դեպքում քննարկի, թե այս ծառայությունը որտե՞ղ է ճիշտ, որովհետեւ ճիշտ չի, հակակարկտայինը որ գնա շրջակա միջավայրի նախարարություն՝ եւ՛ տեխնիկական, եւ՛ տեխնոլոգիական եւ՛ ազգային անվտանգության այլ նկատառումներով։

Վ.ԷՆՖԻԱՋՅԱՆ

-Քվեարկություն։

Կողմ՝ 103
Դեմ՝   0
Ձեռնպահ՝ 0

Որոշումն ընդունվել է։

Քվեարկության է դրվում Կառավարության կողմից ներկայացված «Մարդու իրավունքների եվրոպական դատարանում Հայաստանի Հանրապետության ներկայացուցչի մասին» եւ կից ներկայացված օրենքների նախագծերի փաթեթը երկրորդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Քվեարկություն։

Կողմ՝ 72
Դեմ՝   21
Ձեռնպահ՝ 7

Որոշումն ընդունվել է։

Հարգելի գործընկերներ, նիստն ավարտվեց։




ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS