National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
ArmenianRussianEnglishFrench
Արխիվ
9.06.2017

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
 
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎ
ՎԵՑԵՐՈՐԴ ԳՈՒՄԱՐՄԱՆ ԱՌԱՋԻՆ ՆՍՏԱՇՐՋԱՆ
ԱՐՏԱՀԵՐԹ ՆԻՍՏ
ՍՂԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ - N 8

9 հունիսի 2017

Ժամը 1100

  ՆԱԽԱԳԱՀՈՒՄ Է ՀՀ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎԻ ՆԱԽԱԳԱՀ ԱՐԱ ԲԱԲԼՈՅԱՆԸ
 

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Ներողություն: Բարեւ ձեզ, հարգելի պատգամավորներ, խնդրում եմ տեղադրել քարտերը եւ նախապատրաստվել գրանցման: Գրանցում: Գրանցվել է 81, քվորում ունենք, կարող ենք աշխատել: 82, 83: Քարտուղարությանը խնդրում եմ գրանցել պատգամավորներին, որոնց մոտ չի աշխատել գրանցման մեխանիզմը:

Հարգելի պատգամավորներ, այժմ քննարկում ենք արտահերթ նիստի օրակարգում ընդգրկված օրենքների նախագծերը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը: Տեղեկացնեմ, որ նախագծերը 2-րդ ընթերցմամբ քննարկելուց անմիջապես հետո կազմակերպելու ենք դրանց քվեարկությունները, ուստի պատգամավորներին խնդրում եմ մնալ ԱԺ-ում եւ մասնակցել քվեարկություններին:

Քննարկում ենք ԱԺ պատգամավոր Արփինե Հովհաննիսյանի եւ կառավարության կողմից համատեղ ներկայացված «Կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովի մասին» եւ կից ներկայացված օրենքների նախագծերի փաթեթը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը: Խնդրեմ, տիկին Հովհաննիսյան:

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-ԱԺ մեծարգո նախագահ, հարգելի գործընկերներ, ձեր քննարկմանը ներկայացվում է «Կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովի մասին» ՀՀ օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ հարակից օրենքների փաթեթը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու հարցը:

Ուզում եմ անդրադառնալ այն առաջարկություններին, որոնք առաջինից 2-րդ ընթերցման ռեժիմում հնչել են, ընդ որում՝ ուզում եմ շնորհակալություն հայտնել՝ համագործակցության մթնոլորտի համար, խորհրդարանական խմբակցություններին եւ պատգամավորներին, որոնք պատրաստակամություն են հայտնել ոչ միայն գրավոր ռեժիմում, այլ նաեւ բանավոր կերպով իրենց առաջարկությունները ներկայացնել, քննարկել: Մասնավորապես ի՞նչ է փոփոխվել, ուրեմն, օրենքներում:

«Կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովի մասին» ՀՀ օրենքի 11-րդ հոդվածում նախեւառաջ կատարվել է փոփոխություն ՀՅԴ, «Ելք» պատգամավորական խմբակցության եւ «Բարգավաճ Հայաստան» խմբակցությունների կողմից ներկայացված համանման, համընկնող առաջարկության հետ կապված, եւ հետեւյալ ձեւակերպումն ունեցող դրույթն է ավելացվել, որ, ուրեմն, կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովում թեկնածու առաջադրելու մրցութային խորհրդի կազմում խորհուրդը կազմված է Մարդու իրավունքների պաշտպանի, Փաստաբանների պալատի, Սահմանադրական դատարանի նախագահի, ինչպես նաեւ ՀՀ ԱԺ ընդդիմադիր խմբակցությունների եւ հանրային խորհրդի կողմից նշանակված մեկական անդամներից: Ընդ որում՝ խմբակցությունների կողմից խորհրդի անդամը նշանակվում է համախոհությամբ, այսինքն՝ կոնսենսուսով, իսկ հանրային խորհրդի կողմից նշանակված անդամը պետք է լինի քաղաքացիական հասարակության ներկայացուցիչ: Սա է հիմնական փոփոխությունը, որը կատարվել է եւ ամրագրվել:

Բացի այդ, հաշվի առնելով մի շարք առաջարկություններ՝ թեստերի բովանդակության հետ կապված, «Ելք» պատգամավորական խմբակցության պատգամավոր Գեւորգ Գորգիսյանի կողմից հնչեցված մարդկային որակների թեստի եւ այլնի հետ կապված հարցադրումները, թեստի բովանդակությունն ամբողջությամբ թվարկումը հանվել է, եւ դա թողնվել է խորհրդի իրավասությանը, որ խորհուրդն է կազմում թեստերը, եւ կորոշվի ու կհրապարակվի նախապես ինչպես թեստի նմուշը, այնպես էլ այն բնագավառները, որոնք ընդգրկված են լինելու այդ թեստում:

Հաջորդ փոփոխությունը, որը կատարվել է պատգամավոր Մանե Թանդիլյանի առաջարկության հիման վրա, պատճառաբանվածությունն է ավելացվել՝ դռնփակ նիստ անցկացնելու հետ կապված:

Արտակ Զեյնալյանի առաջարկության հիման վրա Վարչական դատավարության օրենսգրքում կատարվել է փոփոխություն, եւ 3 օրը՝ եզրակացությունը բողոքարկելու համար, փոխարինվել է 5 օրով:

Ուրեմն, Լենա Նազարյանի կողմից առաջարկություն էր ներկայացվել՝ հայտարարագրման բովանդակության հետ կապված, բայց մենք պատգամավորի հետ քննարկել ենք եւ եկել ենք համաձայնության, որ հայտարարագրման բովանդակության ռեֆորմն այլ ռեժիմում պետք է քննարկվի, եւ ավելի ուշ դա կքննարկենք:

Ուզում եմ ասել, որ առաջինից 2-րդ ընթերցման ռեժիմում շատ կարեւոր մի փոփոխություն է կատարվել «Դատախազության մասին» օրենքում: Մասնավորապես ՀՀ գլխավոր դատախազությունը յուրաքանչյուր տարվա մինչեւ ապրիլի մեկը պարտավորվում է հրապարակել հանցագործությունների քննության վերաբերյալ հաղորդում իրենց կայքէջում, ինչն այսօր էլ անում են, բայց տարբերությունը հետեւյալում է՝ ըստ քննչական ենթակայության հաղորդումը պետք է պարունակի տեղեկություններ նախորդ տարվա ընթացքում կատարված հանցագործությունների քննության արդյունքների վերաբերյալ, ընդ որում՝ կոռուպցիոն հանցագործությունների քննության արդյունքների վերաբերյալ տեղեկությունները, վիճակագրական տվյալները, համեմատական վերլուծությունները եւ եզրահանգումները ներկայացվում են առանձին:

Սա նշանակում է, որ կոնկրետ մասնագիտացվածություն եւ հստակություն է մտցվում այս հարցում, եւ դատախազությունը պետք է, ուրեմն, կոնկրետ տարանջատված ներկայացնի հաշվետվությունը:

Փաթեթներում ավելացվել են նաեւ մի քանի նախագծեր, որոնք կապված են, պարզապես, մայր փաթեթում ագրավարկային բյուրոներին եւ, ուրեմն, արժեթղթերին տրվող հասանելիությամբ՝ այդ հանձնաժողովի, «Արժեթղթերի շուկայի կարգավորման մասին» օրենքում, «Բանկային գործունեության մասին» օրենքում, մի քանի օրենքներում կատարվել են փոփոխություններ: Ինչպես նաեւ շահերի հայտարարագրումն է մտցվել, կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովի 36.1 հոդվածն է լրացվել, եւ մտցվել է շահերի հայտարարագրումը:

Հարգելի գործընկերներ, ես ուզում եմ մի հարցի էլ անդրադառնալ, եւ որեւէ մեկի փաստաբանի, այսպես, դերակատարումն ստանձնելու ցանկություն եւ, այսպես, հանձնառություն չունեմ, բայց, քանի որ այս դահլիճն է եւ այս ձեւաչափը, անհրաժեշտ եմ համարում մի կարեւոր շեշտադրում անել:

Երբ մենք բոլորս խոսում ենք բարձրաստիճան պաշտոնատար անձանց էթիկայի հանձնաժողովի, նրա գործիքակազմի, նրա հաջողվելու կամ չհաջողելու մասին, պարտավոր ենք մի քանի հանգամանք նկատի ունենալ: Առաջինը՝ ինչպիսի՞ ռեսուրսներով, ի՞նչ գործիքակազմով ու ի՞նչ ժամկետներում է այդ հանձնաժողովն աշխատանք կատարել: Բացառապես հանձնաժողովի ջանքերով է այսօր ներդրված այն համակարգը հայտարարագրման, որ մենք այսօր ունենք, եւ միայն համեմատության համար ուզում եմ նշել Ռումինիայի փորձը, երբ մենք Ռումինիայի փորձն ենք օրինակ բերում, հա՞, 200 անձնակազմ, 4.5 միլիոն եվրո բյուջե, եւ միայն 7 տարվա ընթացքում՝ հայտարարագրերի հրապարակման գործիքակազմի ներդրում: 5 անդամ, բյուջեին կարող եք ինքներդ ծանոթանալ, եւ ընդամենը 3 տարում՝ մեզ այնքան բնական թվացող հայտարարագրերի համակարգի ներդրում:

Շնորհակալ եմ, եթե հարցեր կլինեն, սիրով կպատասխանեմ: Այս պահին՝ այսքանը:

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն, տիկին Հովհաննիսյան: Քանի որ առաջարկներ է ներկայացրել ՀՅԴ խմբակցությունը, եթե խմբակցությունն ունի հարցեր, կարող է դիմել: Շնորհակալություն, չկան: Դուք կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը, տիկին Հովհաննիսյան:

Ես, մինչ սկսենք մտքերի փոխանակությունը, ուղղակի, կուզեի նշել, որ ողջունելի է, որ նույնիսկ ոչ գրավոր առաջարկություններն ընդդիմության մեծամասամբ ընդունված են, եւ ներգրավված են արդեն առաջինից 2-րդ ընթերցում այն բոլորը, ինչ որ հնչեցված էր այստեղ երեկ՝ քննարկումների ժամանակ:

Խնդրեմ, մտքերի փոխանակության համար՝ հերթագրում: Հերթագրվել են 3 պատգամավորներ: Խնդրեմ, Գեւորգ Պետրոսյան:

Գ.ՊԵՏՐՈՍՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Իմ հարցադրումը, որ նախորդ նիստին ես կատարեցի, հարգելի գործընկերներ, դա այն էր, որ նախագծում բացակայում էին 3 սկզբունքներ՝ մասնավորապես այդ մարմնի գործունեության օրինականության, անկողմնակալության եւ անկախության սկզբունքները, եւ որքանով հասկացա տիկին Հովհաննիսյանի ելույթից, այդ սկզբունքները չեն ներառվել օրենքում:

Իհարկե, այնտեղ կան դրույթներ, որոնք խոսում են հանձնաժողովի անդամների անկախության, բայց մենք՝ իրավաբաններս եւ նաեւ մյուս գործընկերներս, վստահ եմ՝ տարբերում ենք մարմնի անկախությունը հանձնաժողովի անդամի անկախությունից:

Ինձ հետաքրքրում է՝ ինչո՞ւ օրինականության սկզբունքը, որն ընդունված է անվանել սկզբունքների հայր, եւ դրա հետ ուղղակիորեն առնչվող այդ հանձնաժողովի գործունեության անկախության եւ անկողմնակալության սկզբունքները տեղ չեն գտել քվեարկվող նախագծում: Շնորհակալություն:

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Էդմոն Մարուքյան: Խնդրեմ, պարոն Մարուքյան:

Է.ՄԱՐՈՒՔՅԱՆ

-Հարգելի ԱԺ նախագահ, հարգելի գործընկերներ, քանի որ ես գործուղման մեջ եմ եղել, ես ցանկանում էի, ուղղակի, նաեւ իմ կարծիքն արտահայտել: Մենք մինչեւ նիստն սկսվելը քննարկել ենք, մանրամասն աշխատանք ենք կատարել, եւ ես կարծում եմ, որ այս պահին եղած հնարավորությունների շրջանակներում այս հանձնաժողովի ստեղծումը, ազդարարների ինստիտուտի ներդրումը դա այն հնարավորությունն է, որ մենք հիմա ունենք եւ այն կարող ենք օգտագործել:

Կա կարծիք, որ կարող է ավելի լավը լինել, կարող է ավելի ուժեղ մի հատ հակակոռուպցիոն մարմին ստեղծվել, համամիտ ենք, եթե ՀՀ քաղաքացիները գնային եւ միահամուռ ձայն տային «Ելք» դաշինքին, ապա դրա արդյունքում համալիր հակակոռուպցիոն մարմին ստեղծվեր այնպես, ինչպես գրված է «Ելք» դաշինքի ծրագրում, բայց ունենք քաղաքական իրողություններ, եւ մենք տեսնում ենք, որ իշխանությունն այս պահին պատրաստ է քայլի այս մասը կատարել, իսկ մենք այդ ստեղծվող մեխանիզմը պետք է օգտագործենք:

Ես պետք է ասեմ, որ կզարմանամ, եթե վաղը, մյուս օրը տեսնեմ, օրինակ՝ հանրապետականները կամ իշխանության ներկայացուցիչները դիմում են հակակոռուպցիոն հանձնաժողովին կամ ազդարարներ են, որպես այդպիսին, հանդես գալիս, կզարմանամ, իհարկե: Ինչո՞ւ եմ սա ասում, որովհետեւ այս մեխանիզմը, ըստ էության, ընդդիմության ձեռքում եղած մեխանիզմ է լինելու, սա ընդդիմությունն է, որ օգտագործելու է, այս մեխանիզմը քաղաքացիական հասարակության ինստիտուտների ձեռքում եղած մեխանիզմ է լինելու, եւ հենց առաջինը մենք ենք օգտագործելու, եւ մեր օգտագործելու եւ հրապարակային դաշտ բերելու, հաշվետվողական դարձնելու արդյունքում է, որ այն կարող է կայանալ, եւ ապագայում նաեւ կարող ենք ունենալ հակակոռուպցիոն համալիր մարմին:

Սա է պատճառը, որ մենք կողմ ենք նախագծի ընդունմանը, ինստիտուտի ներդրմանը, եւ մենք առաջին իսկ օրից, երբ որ ուժի մեջ մտավ, առաջին իսկ օրից սկսած օգտագործելու ենք այս համակարգը՝ հանուն ՀՀ-ում կոռուպցիայի դեմ պայքարի եւ այն խնդիրների լուծման, որի մասին երկար խոսել ենք, բայց այդպես էլ այդ խնդիրներն այնպես, ինչպես կան, այդպես էլ մնացել են:
Շնորհակալություն:

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն, պարոն Մարուքյան: Շատ ճիշտ եք նշում, դեռ երեկ չէ առաջին օրը կարող էինք զարմանալ, որ կարող է մեծամասնությունը համաձայնվի, որ ընդդիմությունը ներկայացուցիչ ունենա այս մարմնում, բայց արդեն այսօր դա մեզ համար էլ զարմանալի չի, որովհետեւ իրականում մենք աշխատում ենք՝ բոլորիս ջանքերը ներդնենք, որպեսզի կոռուպցիան լիովին արմատախիլ անենք մեր երկրում:

Քանի որ մտքերի փոխանակությունն ավարտվեց, ես եզրափակիչ ելույթի համար խոսքը տալիս եմ Արփինե Հովհաննիսյանին: Շնորհակալություն:

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, կարճ կլինեմ: Նախ սկզբունքների իրացվածության հետ կապված մենք՝ իրավաբաններս կարող ենք տեսնել այն, ինչ ցանկանում ենք տեսնել եւ լսել այն, ինչ ցանկանում ենք լսել: Օրինականության սկզբունքը Սահմանադրությամբ ամրագրված սկզբունք է եւ, բնականաբար, հանձնաժողովը չի կարող գործել այդ սկզբունքից դուրս:

Ինչ վերաբերում է մյուս սկզբունքներին՝ հանձնաժողովի գլխավոր սկզբունքներից մեկը կոլեգիալությունն է, եւ իր անդամների միջոցով պետք է ապահովի նրա անկախությունը եւ անկողմնակալությունը, այդպիսի դրույթներ ամրագրված են օրենքում: Դա ձեր մոտեցումն է, սա այն մոտեցումն է, որը մենք ենք տեսել եւ շարադրել:

Ինչ վերաբերում է, ընդհանուր առմամբ, նախագծին եւ նրա ուղուն ու վերջնակետին: Ես ձեր ներողամտությունն եմ հայցելու եւ շնորհակալություններ պետք է հայտնեմ մի քանի մարդկանց եւ մի քանի կազմակերպությունների: Այդ աշխատանքը, բնականաբար, մի հոգու ջանքերի շնորհիվ չէր կարող լիներ, եւ դա համագործակցված, երկար համագործակցված եւ բավականին բարդ ճանապարհ անցած նախագիծ է:

Ուզում եմ շնորհակալություն հայտնել քաղաքացիական հասարակության ներկայացուցիչներին՝ մասնավորապես «Թրանսփարենսի ինթերնեյշնլ» կազմակերպության ներկայացուցիչներից Հերիքնազ Տիգրանյանին, Սոնա Այվազյանին, Լիաննա Ղալթախչյանին, Խաչիկ Հարությունյանին:

Ուզում եմ շնորհակալություն հայտնել Հայ իրավաբանների ասոցիացիայի ղեկավար Կարեն Զադոյանին՝ իր հաճախ հակադրվող, բայց մասնագիտացված տեսակետների հնչեցման համար, որոնց մի մասը մենք արտացոլել ենք նախագծում:

Ուզում եմ շնորհակալություն հայտնել բարձրաստիճան պաշտոնատար անձանց էթիկայի հանձնաժողովի նախագահին եւ անդամներին՝ իրականում կատարած աշխատանքի համար, որովհետեւ նրանց մասնագիտական կատարած վերլուծությունների, իրականում կատարած վերլուծությունների արդյունքում մենք կարողացել ենք վեր հանել թերություններ ու արձանագրել, ու այսօր իրականում օրենքում արտացոլել մասնագիտական լուծումներ, որքան էլ քաղաքական վայրիվերումներն ու շահարկումները, այդուհանդերձ, նախընտրելի, նախապատվելի լինեն:

Ուզում եմ շնորհակալություն հայտնել խորհրդարանական բոլոր խմբակցություններին՝ ՀՅԴ-ին, «Ելք» պատգամավորական խմբակցությանը, «Բարգավաճ Հայաստան» պատգամավորական խմբակցությանը եւ իմ հայրենի «Հայաստանի հանրապետական» խմբակցությանը՝ հաճախ հակադրվող տեսակետների, անհամաձայնության, բայց միեւնույն ժամանակ խորը գիտակցման, պատրաստակամության, քաղաքական կամքի ու հանձնառության համար: Շնորհակալություն:

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն, տիկին Հովհաննիսյան:

Հարգելի գործընկերներ, մենք ավարտեցինք այս օրինագծի քննարկումը, հիմա անցնում ենք կառավարության կողմից ներկայացված «Հանրային ծառայությունները կարգավորող մարմնի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցին:

Հիմնական զեկուցող՝ արդարադատության նախարարի առաջին տեղակալ Արթուր Հովհաննիսյան: Խնդրեմ, պարոն Հովհաննիսյան:

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-Շնորհակալություն: ԱԺ մեծարգո նախագահ, հարգարժան փոխխոսնակներ, հարգելի պատգամավորներ, ձեր քննարկմանն է ներկայացվում ԱԺ առաջին ընթերցմամբ ընդունված «Հանրային ծառայությունները կարգավորող մարմնի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը:

Ասեմ, որ նախագիծն առաջինից 2-րդ ընթերցման ներկայացնելիս կատարվել են որոշակի փոփոխություններ: Փոփոխությունների մի մասի նախաձեռնողը հենց հեղինակն է՝ կառավարությունն է, մյուսինը՝ պատգամավորներ: Կառավարության կողմից կատարված փոփոխությունները հետեւյալն են:

Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ այսօր ստեղծվում է նաեւ կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողով, որը եւս իր կարգավիճակով ինքնավար մարմին է, հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողովի հետ կապված որոշակի դրույթներ՝ հանձնաժողովի անդամների ընտրության չափանիշներ, նրանց գործունեության լիազորությունների դադարման հիմքեր, այս բոլորը համապատասխանեցվել է «Կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովի մասին» օրենքի նախագծով նախատեսված նույն ինքնավար մարմնի հանձնաժողովի անդամների եւ՛ ընտրության ցենզին, եւ՛ նրանց լիազորությունների դադարման հիմքերին:

Բացի այդ, նախագծով նախատեսվել է հնարավորություն, որպեսզի հանձնաժողովի նախագահ կարողանա նշանակվել նաեւ նույն հանձնաժողովի անդամը, որովհետեւ նախագծով այդ հնարավորությունը չկար, ի սկզբանե հանձնաժողովի նախագահ էր նշանակվում հանձնաժողովից դուրս անձը, որն ինչ-որ չափով նաեւ արդարացված չէր, որովհետեւ հանձնաժողովի նախագահի լիազորությունների ավարտից հետո շատ հնարավոր է, որ ամենալավ թեկնածուն լիներ հենց այդ հանձնաժողովի անդամներից որեւիցե մեկը, սակայն հնարավորություն չէր տրվում օրենքի նախագծով նման նշանակում կատարել:

Հաջորդն այն է, որ մենք առաջարկում ենք հանձնաժողովի նախագահի տեղակալի այս պաշտոնի վերացումը, եւ հանձնաժողովի կազմը լինի հանձնաժողովի նախագահ եւ 4 անդամներ, որովհետեւ 5 անդամանոց հանձնաժողովում եւ՛ նախագահ ունենալ, եւ՛ տեղակալ, դա մի փոքր շռայլություն է եւ նաեւ անհարկի բյուջետային ծախս:

Հաջորդը՝ դա, ինչպես գիտեք, նախագծով նախատեսվում էր, որ որոշակի գումար՝ մեկ տոկոս հանձնաժողովի բյուջեից ուղղվելու էին այն հասարակական կազմակերպություններին, որոնք ակտիվ մասնակցություն ունեն կարգավորվող ոլորտում սպառողների շահերի պաշտպանությանը:

Նախագծով նախատեսված էր, որ այդ ՀԿ-ների կազմակերպման եւ այդ մրցույթի իրականացման կարգը պետք է հաստատեր հանձնաժողովը: Հաշվի առնելով, որ այդտեղ կարող են շահերի բախումներ լինել, նախագիծը փոխվել է, եւ այդ ընտրության կարգն այսուհետ կսահմանի ՀՀ կառավարությունը:

Բացի այդ ընդունվել են պարոն Խոսրով Հարությունյանի առաջարկները, այն տեխնիկական առաջարկները նախագծի մեջ մի շարք բոլորն ընդունվել են, եւ նախագիծն ամբողջությամբ զերծ է այդ տեխնիկական վրիպակներից: Շնորհակալություն:

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն, պարոն Հովհաննիսյան: Առաջարկ են ներկայացրել ԱԺ պատգամավորներ Խոսրով Հարությունյանը եւ Վահան Հարությունյանը: Խնդրեմ, եթե կան հարցեր: Ունե՞ք: Հարց ունե՞ք: Չկան հարցեր, պարոն Հովհաննիսյան, դուք կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը:

Մտքերի փոխանակության համար խնդրում եմ հերթագրվել: Հերթագրում: Հերթագրվել է մեկ պատգամավոր՝ Վահան Հարությունյան: Խնդրեմ, պարոն Հարությունյան, համեցեք այստեղ:

Վ.ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆ

-Հարգելի խորհրդարան, հարգարժան նախագահող, «Հանրային ծառայությունները կարգավորող մարմնի մասին»  ՀՀ օրենքի վերաբերյալ առաջարկ էի ներկայացրել, որը չի ընդունվել: Քանի որ ժամանակի սղության պատճառով չենք հասցրել հանձնաժողովում քննարկել այս առաջարկը, ուստի ուզում եմ այն բարձրաձայնել այս ամբիոնից:

Առաջարկվել էր օրենքի 5-րդ հոդվածի մեջ, որտեղ թվարկված են սկզբունքները, 1-ի 5 ենթակետում օգտագործված «հիմնավոր գին» եւ «ներդրումներին համարժեք հասույթ» եզրույթներին տալ հստակ չափորոշիչներ: Առաջարկը չի ընդունվել այն հիմնավորմամբ, որ ընդունվել է Խոսրով Հարությունյանի առաջարկը, բայց, պարոն Հովհաննիսյան, ուզում եմ ձեր ուշադրությունը գրավել այն հանգամանքի վրա, որ Խոսրով Հարությունյանի առաջարկում նույնպես օգտագործված են «հիմնավոր սակագին» եզրույթը եւ «ներդրումներին համարժեք հասույթ» եզրույթները:

Առաջարկվել էր նույն հոդվածի 1-ի 6 ենթակետը թողնել նախորդ խմբագրությամբ, այն է՝ մրցակցային շուկաների զարգացմանը համընթաց կարգավորման շրջանակների սահմանափակումը, որը նույնպես չի ընդունվել՝ հիմնավորմամբ, որ նախագծում առաջարկված մրցակցային շուկաների զարգացմանը համընթաց կարգավորման շրջանակների սահմանափակումը, ինչպես նաեւ հանրային ծառայությունների ոլորտում ոչ մրցակցային շուկաների առաջացման դեպքում կարգավորման ներդրումը, սկզբունքի բովանդակությունը համապատասխանում է ԵՏՄ-ի մասին պայմանագրի 20-րդ հավելվածով սահմանված բնական մենաշնորհի սուբյեկտների գործունեության կարգավորման ընդհանուր սկզբունքներին եւ ծրագրի պահանջներին:

Հարգելի պարոն Հովհաննիսյան, սույն օրենքի 2-րդ հոդվածում հստակ մատնանշվում է այն տիրույթը, որտեղ կարող է գործել հանրային ծառայությունները կարգավորող մարմինը, եւ հանրային ծառայությունները կարգավորող մարմինը լիազորություններ չունի, ո՛չ լիազորություն ունի, ո՛չ ընթացակարգ՝ մրցակցային շուկաների առաջացման դեպքում՝ կարգավորման ներդրման համար:

Առաջարկվել էր հանրային ծառայությունների... Վե՞րջ: Շնորհակալություն:

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Ներողություն եմ խնդրում, որ ընդհատում եմ: Մտքերի փոխանակությունն ավարտվեց: Եզրափակիչ ելույթի համար ցանկություն ունե՞ք: Խնդրեմ, պարոն Հովհաննիսյան:

Ա.ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Ինչ վերաբերում է 5.1 կետին՝ ողջամիտ գների բացահայտմանը, թե ի՞նչ է նշանակում ողջամիտ գին, ապա մեր եւ՛ միջազգային փորձը, եւ՛ մեր տեսական գրականությունը հանգում է հետեւյալին, որ նախ իրավական ակտում դա չի բացահայտվում, այդ ամբողջը թողնված է հանձնաժողովի իրավասությանը, հանձնաժողովն ինքն է որոշում, թե այդ հասույթն ինչքանով է ողջամիտ, ինչքանով չէ՝ համապատասխան չափորոշիչներով, որը լրիվ տեսական մակարդակի վրա է եւ կարող է ժամանակի ընթացքում փոփոխվել:

Դա այն է, որ այդ հասույթը պետք է բավարարի ընկերությունների հուսալի, անվտանգ եւ շարունակական գործունեության համար պահանջվող բոլոր անհրաժեշտ շահագործման եւ պահպանման ծախսերի իրականացմանը, օգտակար եւ օգտագործվող հիմնական միջոցների մաշվածության հատուցման եւ ողջամիտ շահույթի ստացմանը: Այդ սկզբունքով հանդերձ լինելով ինքնավար մարմին՝ հանձնաժողովն ինքն արդեն կորոշի, թե հասույթը ողջամի՞տ է, թե՞ ողջամիտ չէ:

Ինչ վերաբերում է մյուս առաջարկությանը, որ հանձնաժողովը լիազորություն չունի՝ ոչ մրցակցային շուկաների առաջացման դեպքում կարգավորման ներդրում անել, այստեղ խոսքը վերաբերում է կարգավորման ոլորտում իրականացվող տնտեսական գործունեությանը վերաբերող հարաբերություններին, այսինքն՝ նոր լիազորություն մենք հանձնաժողովին չենք տալիս:

Էներգիայի արտադրության նոր մեխանիզմ է առաջանում, որը դեռեւս մրցակցային չէ, սակայն ազդում է հանրության վրա, որովհետեւ ինքն ունենալու է մոնոպոլ դիրք, դրանով իսկ հանրությունն իր ծառայություններից է օգտվելու որոշակի գնով, եւ այդ գնի սահմանման համար պետք է հանձնաժողովի միջամտությունը: Դրա համար ձեր առաջարկությունը չի ընդունվել եւ թողնվել է ինչպես տեքստում: Այսքանը:

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Հարգելի գործընկերներ, օրինագծի քննարկումն ավարտվեց:

Ես դիմում եմ այն պատգամավորներին, որոնք հիմա աշխատասենյակներում են, հաշվի առնելով, որ մենք քննարկումները կարող ենք ավարտել մինչեւ ընդմիջում, ուշադիր լինեն, որպեսզի հրավիրելուն արձագանքեն, կարողանանք քվեարկենք, մինչեւ ընդմիջում ավարտենք մեր աշխատանքները:

Հարգելի պատգամավորներ, քննարկում ենք կառավարության կողմից ներկայացված «Պետական գույքի մասնավորեցման 2017-2020 թվականների ծրագրի մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:

Հիմնական զեկուցող՝ ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետական գույքի կառավարման վարչության պետ Արման Սահակյան: Խնդրեմ, պարոն Սահակյան:

Ա.ՍԱՀԱԿՅԱՆ

-Շնորհակալություն: ԱԺ հարգարժան նախագահ, հարգելի փոխխոսնակներ, հարգելի պատգամավորներ, ձեր քննարկմանն եմ ներկայացնում «Պետական գույքի մասնավորեցման 2017-2020 թվականների ծրագրի մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ, որով առաջարկվում է ընդունել պետական գույքի մասնավորեցման նոր ծրագիրը:

Ուղղակի, հիշեցման համար պետք է ասեմ, որ ծրագրի մաս է կազմում նաեւ նախորդ ծրագրում ընդգրկված չմասնավորեցված պետական բաժնեմաս ունեցող ընկերությունների, օբյեկտների եւ մասնավորեցման նոր առաջարկվող պետական բաժնեմաս ունեցող ընկերությունների ցանկը՝ ընդամենը 12 հանրապետական գործադիր մարմինների եւ մարզպետարանի ենթակայությանը պատկանող թվով 47 ընկերություններ: Պետք է հիշեցնեմ, որ այդ ընկերություններից նոր ընկերություններ են ընդամենը 24 ընկերություններ:

Առաջինից 2-րդ ընթերցման ընթացքում եղել է մեկ առաջարկություն՝ ՀՀ ԱԺ պատգամավոր պարոն Արմեն Ռուստամյանի կողմից՝ «Պետական գույքի մասնավորեցման 2017-2020 թվականների ծրագրի մասին» օրենքի նախագծի հավելված մեկի 33 կետը հանել մասնավորեցման ծրագրից, որը վերաբերում է Ճառագայթային բժշկության եւ  այրվածքների գիտական կենտրոնին:

Շատ հարգելով մեր գործընկերներին՝ պետք է ասեմ, որ կառավարության համար ընդունելի չէ հետեւյալ հիմնավորմամբ: Ներկայումս «Ճառագայթային բժշկության եւ այրվածքների գիտական կենտրոն» ՓԲԸ-ն ՀՀ-ի համար ռազմավարական նշանակություն ունեցող այն առողջապահական կազմակերպություններից մեկն է, որը հնարավորինս սեղմ ժամկետում ներդրումներ ներգրավելու կարիք ունի:

Ներդրումների իրականացումը պետք է լուծի նախ կազմակերպությունը նորագույն բժշկական սարքավորումներով եւ տեխնոլոգիաներով վերազինելու խնդիրը, եւ 2-րդ՝ պետք է ապահովի հետայրվածքային բուժման վերականգնողական պլաստիկ վիրաբուժության նոր մեթոդների կիրառումը:

Հաշվի առնելով ներդրումներ կատարելու պահանջը եւ այն փաստը, որ կենտրոնն իր պրոֆիլով միակն է ՀՀ-ում՝ մասնավորեցման գործընթացն իրականացնելիս ոչ միայն պետք է սահմանվի պրոֆիլի պահպանումը, այլ նաեւ պետք է ամրագրվի պահանջ այն մասին, որ ռազմական արտակարգ իրավիճակների եւ հատուկ դրության ժամանակ կենտրոնն ապահովելու է սահմանված ծավալով բժշկական օգնության եւ սպասարկման իրականացումը՝ հատկապես ճառագայթային վտանգի առկայության դեպքում, եւ ապահովելու է ճառագայթային հիվանդությամբ տառապող անձանց շարունակական հսկողության անընդհատությունը:

Նշված պարտավորության կատարման կարեւորությունը եւ ավելի բարձր որակով ծառայությունների մատուցումը նկատի ունեմ ունենալով, միանշանակ, գտնում ենք, որ միայն մասնավորեցման ճանապարհով է հնարավոր սեղմ ժամկետներում ապահովել այս ներդրումների իրականացումը:

Եվ վերջում խնդրում եմ պատեհ պահին օրենքի նախագիծը դնել քվեարկության՝ 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ: Շնորհակալ եմ:

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Քանզի առաջարկ է ներկայացրել ՀՅԴ խմբակցությունը, եթե կան հարցեր... Շնորհակալություն: Պարոն Ռուստամյան, դուք չունեք: Զբաղեցրեք:

Մտքերի փոխանակության համար՝ հերթագրում: Հերթագրվել է մեկ պատգամավոր՝ Գեւորգ Գորգիսյան: Խնդրեմ, պարոն Գորգիսյան:

Գ.ԳՈՐԳԻՍՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Նորից կուզենայի նշել, որ այս ամբողջական փաթեթը ներկայացնելը, ամեն դեպքում, շատ սխալ է, եւ մենք դեռեւս շարունակում ենք դեմ մնալ այս նախագծին, եւ պետք էր ամեն մեկի համար գոնե 2-րդ ընթերցմանը կարող էիք որոշ հիմնավորումներ ավելացնել, բացի փոփոխություններից, հիմնավորումներ, թե ի՞նչ սկզբունքով է որոշվել՝ այս ամենը դնելու վաճառքի, այս ամենն օտարելու, այսպես ասած, որովհետեւ միայն ներդրումների պահանջը, կարծում եմ՝ բավարար հիմք չէ:

Բացի սրանից, կրկին անգամ կուզեմ անդրադառնալ շահերի բախմանը: Պարոն Բաբլոյան, շատ մեծ հարգանք ունենալով ձեր անձի նկատմամբ՝ կուզեմ նշել: Դուք ազնվորեն այս բարձրագույն ամբիոնից պատմեցիք, թե ինչպես եք «Արաբկիր» բժշկական կենտրոնը ոտքի կանգնեցրել ծայրահեղ վատ վիճակից, եւ բոլորին ակնհայտ է, որ այստեղ, քանի որ նաեւ այդ բժշկական կենտրոնը ներգրավված է, սեփականաշնորհման կամ պետական մասնաբաժինն օտարելու մասով ընդգրկված է ծրագրում, կարծում եմ՝ նույնպիսի ազնվությամբ ճիշտ կլիներ, որպեսզի դուք հայտարարեիք, ամեն դեպքում, շահերի բախման մասին՝ հետագայում խնդիրներից խուսափելու համար նաեւ, որովհետեւ մենք արդեն իսկ ընդունեցինք «Կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողով ստեղծելու մասին» օրենքը, որը կարող է հետագայում նաեւ խնդիրներ առաջացնել ձեր համար:

Եվ նույն կոչն անեմ բոլոր ներկաներին, եթե կա շահերի բախում, որի մասին մենք տեղյակ չենք, ուղղակի, խնդրում եմ այդ մասին բարձրաձայնել, որպեսզի հետագայում դուք ինքներդ խնդիրներ չունենաք: Շնորհակալ եմ:

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Քանի որ դուք դիմեցիք ինձ, միանգամից ես ասեմ, որ, այո, մենք շատերս ընդգրկված ենք մեր երկրի կառուցմանը եւ տարբեր ծրագրերի զարգացմանը, եւ ես հպարտանում եմ, որ կարող եմ, ինչ-որ մի բան կարողացել եմ իրականացնել, բայց շահերի բախումը դրանք չեն հիմնվում էմոցիաների վրա, դրանք հիմնվում են իրավական հիմքերի վրա:

Ես հետաքրքրվեցի իրավաբաններից, եւ ասացին, որ այս պահին իմ կարգավիճակը եւ իմ ոչ մասնակցությունը, ուղղակի, կառավարման մեջ չեն առաջացնում շահերի բախում, եթե նույնիսկ դուք գտնում եք, որ ես ուզում եմ հայտարարեմ, որ ձայնս հետ եմ քաշում՝ առանց մասնակցելու քվեարկության, դուք կարող եք համարել, որ 56 կողմ է եղել, բայց միեւնույն ժամանակ, նորից պնդում եմ, որ իրավաբանորեն շահերի բախում այստեղ չկա:

Եվ ավելի լավ է, որ ես ազնվությամբ ելույթ ունեցա եւ ներկայացրեցի, քան թե այս ամենը չբարձրաձայնեի, այն ժամանակ հավանական է՝ կլիներ ավելի տգեղ, եւ ժողովրդի մոտ կլիներ այնպիսի պատկերացում, որ երեւի թե, կա շահերի բախում, եւ Արա Բաբլոյանը դա թաքցրեց: Շնորհակալություն:

Մտքերի փոխանակությունն ավարտվեց: Եզրափակիչ ելույթի համար... Շնորհակալություն, ցանկություն չունեք:

Ես հրավիրում եմ բոլոր պատգամավորներին դահլիճ, քանի որ մենք քննարկում ենք վերջին օրինագիծը, որից հետո կլինեն քվեարկություններ:

Հարգելի պատգամավորներ, քննարկում ենք կառավարության կողմից ներկայացված «ՀՀ վարչատարածքային բաժանման մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» եւ «Տեղական ինքնակառավարման մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծերի փաթեթը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը:

Հիմնական զեկուցող՝ ՀՀ տարածքային կառավարման եւ զարգացման նախարարի առաջին տեղակալ Վաչե Տերտերյան: Խնդրեմ, պարոն Տերտերյան:

Վ.ՏԵՐՏԵՐՅԱՆ

-Բարեւ ձեզ, ԱԺ մեծարգո նախագահ, մեծարգո փոխնախագահ, մեծարգո պատգամավորներ, ձեր քննարկմանը 2-րդ ընթերցման ռեժիմով ներկայացվում է «ՀՀ վարչատարածքային բաժանման մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին», ինչպես նաեւ «Տեղական ինքնակառավարման մասին» օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրենքների նախագծերը 2-րդ ընթերցման ռեժիմում:

Մենք երեկ մանրամասն քննարկումներ ենք ունեցել, ինչպես որ ես խոստացել էի, եւ մի քանի առաջարկություններ մենք ընդունել ենք եւ ներկայացրել ենք 2-րդ ընթերցման ռեժիմում՝ ձեզ բաժանված տարբերակում:

Առաջին առաջարկությունը մենք ստացել էինք դեռեւս մեր հանձնաժողովի քննարկման ժամանակ հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ պարոն Արա Հովհաննիսյանից, ինչը բովանդակային առումով վերաբերում էր մեր մի փոփոխությանը հանելուն: Մենք համաձայնվել ենք, որովհետեւ, այնուամենայնիվ, այդ առաջարկությունն ավելի գործնական եւ ավելի, այսպես ասենք, պրակտիկ հակակշիռներ եւ աշխատանքային հնարավորություններ է ձեւավորում ավագանու եւ համայնքի ղեկավարի հարաբերություններում՝ մասնավորապես պաշտոնանկության կամ վաղաժամկետ դադարեցման մասով:

2-րդ առաջարկությունը մենք ստացել ենք «Հայաստանի հանրապետական» կուսակցություն խմբակցության կողմից, եւ այդ առաջարկությունը վերաբերում էր մասնավորապես Ալագյազի փնջին եւ Արագածավանի փնջին՝ Արագածոտնի մարզից, եւ Գեղարքունիքի մարզի համապատասխան փնջերին, որոնք ես հիմա կներկայացնեմ:

Մենք ընդունել ենք եւ Ալագյազ համայնքի հետ միավորել ենք Սադունցը, ինչպես որ դուք առաջարկեցիք երեկ, Թլիկը հանել ենք Արագածավանի փնջից՝ հետագայում Հակո, Սորիկ, Կանչ համայնքների հետ համատեղ դիտարկելու նկատառումով:

Մյուս փոփոխությունները վերաբերում են Գեղարքունիքի մարզի հատկապես Վարդենիս եւ Գեղամասար փնջերին: Մենք Վարդենիսը ներկայացրել ենք՝ Վարդենիս քաղաք, Այրք գյուղ, Ներքին Շորժա գյուղ, Վերին Շորժա գյուղ կազմով, եւ Գեղամասարը՝ Սոթք, Ազատ, Ավազան, Արեգունի, Արփունք, Գեղամաբակ, Գեղամասար, Դարանակ, Զառիվեր Կախակն, Կութ, Կուտական, Նորաբակ, Շատջրեք, Շատվան, Ջաղացաձոր գյուղ, Տրետուք գյուղ,  Փամբակ գյուղ, Փոքր Մասրիկ գյուղ տարբերակով:

Հարգելի պատգամավորներ, եթե դուք հետեւում էիք ինձ, Զառիվերը ձեզ ներկայացված տարբերակում չկա, բայց դա տեխնիկական վրիպակ է, որովհետեւ Զառիվերը Կուտական համայնքի մեջ այսօր էլ է որպես բնակավայր, դա, ուղղակի, տեխնիկական բացթողում է, մենք դա կավելացնենք, որովհետեւ արդեն իսկ նոր վարչատարածքային բաժանումում ինքը պետք է լինի բոլոր մյուս բնակավայրերի պես լիիրավ բնակավայր եւ «Տեղական ինքնակառավարման մասին» սահմանված բոլոր օրենքներով, բոլոր կանոնակարգումներով անցնող:

Սրանք են այն փոփոխությունները, որոնք մենք ընդունել ենք: Կրկին անգամ շնորհակալություն հայտնելով ձեզ բովանդակալից եւ մանրամասն քննարկման համար՝ ուզում եմ նորից երաշխավորել, որ մեր հետագա աշխատանքներում մենք կլինենք հետեւողական եւ բաց՝ նաեւ ձեզ հետ համագործակցելու առումով: Շնորհակալություն:

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն: Հարգելի պատգամավորներ, ես նորից հրավիրում եմ բոլոր պատգամավորներին դահլիճ, քանի որ օրինագիծն ավարտելուց հետո մենք անցնում ենք քվեարկություններին:

Առաջարկություններ են ներկայացրել «Հայաստանի հանրապետական» կուսակցություն խմբակցությունը եւ ԱԺ պատգամավոր Արաիկ Հովհաննիսյանը: Պարոն Բաղդասարյան, դուք ունե՞ք հարց: Պարոն Հովհաննիսյան, դուք չունեք հարց: Խնդրեմ, պարոն Տերտերյան, դուք կարող եք զբաղեցնել ձեր տեղը, քանի որ հարցեր չկան:

Վ.ՏԵՐՏԵՐՅԱՆ

-Շնորհակալություն:

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

Մտքերի փոխանակության համար խնդրում եմ հերթագրվել: Հերթագրում: Հերթագրվել են 4 պատգամավորներ՝ Նաիրա Զոհրաբյան: Խնդրեմ, տիկին Զոհրաբյան:

Ն.ԶՈՀՐԱԲՅԱՆ

-Շնորհակալություն: ԱԺ հարգարժան նախագահ, հարգարժան փոխխոսնակներ, խորհրդարան, այսօր առավոտյան Գագիկ Ծառուկյանին եւ «Ծառուկյան» դաշինքին են դիմել, առավոտ շուտ, պարոն Տերտերյան, Գեղարքունիքի մարզի մի խումբ բնակիչներ, հատուկ նշում եմ՝ գյուղապետեր չեն, ովքեր ունեն անձնական շահագրգռվածություն, ինչպես այստեղ ասվեց, իրենց ավտոմեքենան կամ պեչատը պահելու համար, դիմել ենք քաղաքացիներ:

Ես հասկանում եմ, որ միեւնույնն է՝ այս փոփոխությունը դուք անելու եք, որովհետեւ սա քաղաքական որոշում է, եւ այս կոնֆիգուրացիաները՝ այս գյուղը հանել, այն գյուղը մտցնել, այս գյուղն առայժմ հանել, որեւէ, երբ որ փորձում ես տրամաբանություն գտնել, թե ինչո՞ւ են այս գյուղը հանում, հետո այս գյուղն ասում, լավ, սրան կանդրադառնանք հետո, ես չեմ ուզում մտածել, որ ընդամենը կրասվորդ եք լուծում, ես ուզում եմ մտածել, որ նոյեմբերի 5-ի ՏԻՄ ընտրություններին ընդառաջ դուք արդեն ունեք մոտավոր թեկնածուները եւ այդ թեկնածուների, կներեք, վրայով ձեւում եք տվյալ փունջը:

Հիմա, քանի որ միեւնույնն է՝ դուք այս փոփոխություններն անելու եք, ինչն էլ դուք տեղյակ եք վստահաբար, որ, օրինակ՝ Ներքին Շորժա, Վերին Շորժա գյուղերում ընդհանրապես մարդ չի ապրում, դուք շատ լավ գիտեք, հիմա, իսկ Շատվան, Սոթք, էս գյուղերն էլ փախստականների գյուղեր են, հիմա ինչ են առաջարկում բնակիչները, գյուղացիները, ոչ գյուղապետները, հանդիպեք իրենց հետ, իրենք ունեն այլ առավել արդյունավետ փնջավորման իրենց մոտեցումը՝ ելնելով, թե՛ փախստականների գյուղերի տրամաբանությունից, թե՛ էն տրամաբանությունից, որ որոշ գյուղերում ընդհանրապես մարդաթափված գյուղեր են եւ իրենք ավելի ճիշտ տրամաբանություն կառաջարկեն։ Մի խուսափեք էդ մարդկանց հանդիպելուց։ Էս էր, որ ես ուզում էի ձեզ ասել։

Քանի որ էստեղ մենք չենք տեսնում որեւէ տրամաբանություն իսկապես օպտիմալ կառավարման, այլ  տեսնում ենք...

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Սերգեյ Բագրատյան, խնդրեմ։

Ս.ԲԱԳՐԱՏՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, հարգարժան Տերտերյան, երբ որ երեկ ես Ագարակաձոր գյուղի հարցով հարց բարձրացրեցի, իմ համար պնդումն այն չէր, որ Ագարակաձորն անպայման միանա Մարիշկա համայնքին, շատ ավելի գերադասելի է, եթե միանա Գետափի փնջին, ինչու՞ համար, նախ՝ Գետափի փունջն ընդամենը 3 գյուղ են՝ Գետափ, Գլաձոր, Վերնաշեն, այնինչ Արեւի փունջը 11 գյուղ է։

Երկրորդը՝ մշակութաբանական իմաստով ագարակաձորցիները 1828 թվականին ռուս-պարսկական պատերազմի արդյունքում տեղահանվել են եւ այս պահին բնակվում են Վայոց ձորում։ Դրանք նույն էթնիկ խումբն են, ինչ որ վերնաշենցիները, գլաձորցիները, գետափցիները։ Այնինչ Արեւի փնջում մեր Վայոց ձորի լեզվով ասած՝ հին հայերի բնակիչներ են, որոնք շատ ավելի վաղ են բնակեցվել էս շրջանում։

Այսինքն՝ ես ցանկանում եմ...

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Խնդրում եմ տաք հնարավորություն, որ մենք շարունակենք մեր աշխատանքները։

Ս.ԲԱԳՐԱՏՅԱՆ

-Որեւէ հայտարարություն քմահաճույք չի, դա անհրաժեշտություն է եւ նաեւ գյուղացիների խնդրանքն է, Ագարակաձոր գյուղը խնդրում է, որ միանա Գետափ փնջին, ես խնդրում եմ դա հաշվի առնել։

Եվ երկրորդը՝ կխնդրեի սահմանամերձ գյուղերի հետ կապված եւս մեկ անգամ մտածենք, գոնե ցենզ դրվի, որպեսզի այդ գյուղերում նշանակվող ներկայացուցիչները, գոնե կրթական ցենզ եւ փորձ ունենան անպայման։ Շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Մանե Թանդիլյան։

Մ.ԹԱՆԴԻԼՅԱՆ

-Հարգելի գործընկերներ, պրն Տերտերյան, ես տեսնում եմ, որ փոփոխություն եք կատարել եւ որոշակի ձեւափոխումներ կան։ Խոսքը Գեղարքունիքի մարզի մասին է եւ Վարդենիսի՝ մասնավորապես, բայց մենք էստեղ երկու փաստաթուղթ ունենք, ես հարցի տեսքով կարող էի սա բարձրացնել, բայց հանրության համար, որպեսզի հասկանալի լինի, եւ քվեարկություն է տեղի ունենալու, Մասրիքը չկա այս ցուցակի մեջ, որը մեզ է տրամադրվել, եւ կա առանձին Մասրիք եւ Ավազանը միացվել է իրար, բայց այս ցուցակում դրանք չեն երեւում։ Եվ ես չգիտեմ հիմա, որ քվեարկելու ենք, ո՞րն է։ Ես կարող եմ ձեզ տրամադրել, եթե կուզեք, որ էստեղ նշումներ անեք։

Եվ շարունակում եմ կարծել, որ այնուամենայնիվ, Ազգային ժողովն այսօր չունի հստակ տվյալներ հասկանալու համար՝ որքանո՞վ է արդյունավետ խոշորացումն ընդհանրապես, եւ նման տվյալների բացակայության պարագայում, իսկապես չի լինում հասկանալ՝ որքանո՞վ է սա բխում քաղաքացիների շահերից, որքանո՞վ է սա բխում այն մարդկանց շահերից, ովքեր բնակվում են այս գյուղերում, եւ ի՞նչ ստացան նրանք խոշորացման արդյունքում։

Այդ պատճառով, իսկապես արտահերթով բերել նման նախագծերը, նորից համարում եմ անընդունելի, բայց այնուամենայնիվ, ես կուզենայի, որ այս փոփոխության մասին դուք բացատրեք, թե ինչպե՞ս է կատարվել եւ ինչի՞ մի փաստաթղթում կա, իսկ մյուսում չկա։ Շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Էդմոն Մարուքյան, խնդրեմ։

Է.ՄԱՐՈՒՔՅԱՆ

-Հարգելի ԱԺ նախագահ, հարգելի գործընկերներ, ես ժամանակին աջակցել եմ գաղափարի ներդրմանը, այսինքն՝ խոշորացման գաղափարի ներդրմանն աջակցել եմ, բայց այսօր մենք չունենք դրական արդյունքներ, եւ կոնկրետ գոնե Լոռու մարզի խոշորացման կոնտեքստում որեւէ դրական տեղաշարժ չկա։

Ընդհակառակը՝ քարոզարշավի ժամանակ էն համայնքներում, որտեղ որ մենք եղել ենք, որոնք որ արդեն խոշորացված են, բոլորը դժգոհել են եւ հիմա էլ փաստորեն կառավարությունը որեւէ ռեալ հաջողության պատմություն չի ներկայացրել մեզ, որով կապացուցեր, որ լավ գաղափարը կարողացել են լավ իրացնել։ Միշտ էլ Հայաստանում լավ գաղափարներ են բերել, ներդրվել, բայց լավ գաղափարն իրացման իմպլեմենտացիայի փուլում միշտ հնարավորություն կա ապականելու, էնպես անելու, որ բոլորը դժգոհ լինեն, բոլորն արտագաղթեն, բոլորը չգիտեմ ինչ անեն։ Եվ էդ գաղափարը, բնականաբար, իմ կարծիքով, փչացվել է, եւ սա է պատճառը, որ մենք լավ գաղափարին հիմա չենք կարողանում որեւէ կերպ աջակցել։

Ես կարծում եմ, որ կառավարությունը պետք է հստակ կարողանա ապացուցել ԱԺ-ին, որ խոշորացման ծրագիրը, որը որ ընթացքի մեջ է դրել իրեն  համայնքներ գալու, դեռ էլի ենք էս հարցը քննարկելու, որ կա, գոնե, հաջողության պատմություն։ Այսինքն՝ դուք իմպլեմենտացիայի փուլում չեք կարողանում էնպես իրացնել էդ խոշորացումը, որ մարդիկ գոհ լինեն, էդ գյուղերի բնակչությունն ավելանա, չգիտեմ, աշխատատեղեր ստեղծվեն, որեւէ արդյունք ցույց չեք տվել։ Հիմա գնալու եք, հետ եք գալու էլի մյուս համայնքները խոշորացնելու ծրագրով։ Այսինքն՝ իմաստն այն է, որ Հայաստանում չլինի էդքան թվով ընտրված գյուղապետ եւ ավագանի։ Հա, հասկացանք, ես էլ չեմ ուզում, որ էդքան թվով ընտրված գյուղապետ ու ավագանի լինի, բայց ի՞նչ, այսինքն՝ դրանով դուք կոնկրետ արդյունք ցույց տալի՞ս եք, ի՞նչ ա փոխվում մարդկանց կյանքում։ Էս պահին որեւէ դրական բան կառավարությունը չի կարողացել մեզ ցույց տա։

Սա ապագա քննարկման համար եմ ասում, պրն Տերտերյան, որ ապագա համայնքները խոշորացնելու նախագծով գաք, ես ձեզ խնդրում եմ, բերեք հաջողության պատմություն, ցույց տվեք, որ այստեղ էսենց դրական բան ա աղել, էս պահին չկա՛ հաջողության պատմություն... 6 ամիս չի, բավականին ժամանակ ա անցել նախորդ խոշորացումից։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Մտքերի փոխանակությունն ավարտվեց, եւ ես խոսքը տալիս եմ պրն Տերտերյանին՝ եզրափակիչ ելույթի համար։ Խնդրեմ։

Վ.ՏԵՐՏԵՐՅԱՆ

-Ես շատ կարճ կարձագանքեմ մի քանի դիտարկումների։ Նախ՝ ես շատ կխնդրեի մեր պատգամավորներին եւ գործընկերներին՝ այս թեմայով ելույթներում  գոնե խոսեն մեր բնակիչների, մեր քաղաքացիների մասին, այլ չտալ որակումներ, որովհետեւ վստահեցնում եմ ձեզ, որ էդ որակումներով եւ էդ կատեգորիաներով քննարկումները բոլորովին էֆեկտիվ չեն կարող դիտվել։ Մենք բոլորս ՀՀ քաղաքացիներ ենք եւ կարծես թե, էս մասով երեկ ամբողջ դահլիճում բոլոր ելույթ ունեցողների կամ գոնե մեծ մասի մոտ էդ տպավորությունը եւ էդ համոզմունքը կար։

Ինչ վերաբերում է, տիկին Զոհրաբյան, ձեր ասածին, մենք երեկ ամբողջ օրը եղել ենք բնակիչների հետ, ոչ գյուղապետների հետ կամ ոչ միայն գյուղապետների հետ։ Բոլոր համայնքներում Գեղարքունիքի եղել ենք, վստահեցնում եմ ձեզ, եւ բավականին շատ թվով բնակիչների հետ։ Հիմա էս առաջարկությունն իրենց հետ քննարկված առաջարկություն է։ Ես չգիտեմ՝ ձեզ էսօր առավոտյան ովքե՞ր են զանգել, բայց ես ձեզ վստահեցնում եմ, որ մենք երեկ հանդիպել ենք, եթե ոչ մի քանի տասնյակ, հաստատ ավելի շատ մարդկանց հետ եւ եղել ենք բնակավայրերում նաեւ։ Էս իրանց հետ քննարկված առաջարկություն ա։

Տիկին Թանդիլյան, ձեր ասածը, կարծես թե, ես մեկնաբանեցի, էնտեղ մենք իրար, մի խոսքով, ճիշտն էս տարբերակն ա եւ նաեւ էն, ինչ որ դուք ունեք, երկու փաստաթղթերն իրար համապատասխանում են, անունն ա փոխվել՝ Մասիկը դարձելա Գեղամասար եւ էն երկու համայնքը դուրս են եկել։ Այսինքն՝ որեւէ անհամապատասխանություն չկա, ամեն ինչ նորմալ ա։

Պրն Մարուքյան, դուք ասում եք՝ հաջող պատմություններ, ես չեմ ուզում ձեզ շատ հոգնեցնել, բոլոր խոշորացված համայնքների համար, վստահեցնում եմ, որ մենք հաջող պամություններ ունենք։ Ես չգիտեմ քարոզարշավում դուք ինչը չեք նկատել, ես կխնդրեմ, որ մյուս անգամ էդ համայնքներում լինելուց, փորձեք մի քիչ ավելի... ո՞ր, ի՞նչ պիտի լիներ գյուղում։ Աթան գյուղում երկու-երեք ծրագիր ա իրականացվել, Աթան գյուղն ունի ավագանի, Աթան գյուղում սկսել են հարկահավաքությամբ զբաղվել։ Ես կարծում եմ, որ դուք ինձ հետ կհամաձայնվեք, որ... ինչպե՞ս...

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Պրն Մարուքյան... պրն Մարուքյան։

Վ.ՏԵՐՏԵՐՅԱՆ

-Շատ լավ, շնորհակալություն բոլորիդ, ես վստահ եմ, որ հաջող պատմություններ, եթե ուզենալ, կարելի ա շատ տեսնել, դրանք մեր կայքում դրված են։ Ես ամեն ինչ կանեմ, որ դրանք ավելի հրապարակային լինեն եւ հասանելի բոլորին։ Շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգելի պատգամավորներ, մենք ավարտեցինք բոլոր օրինագծերի քննարկումը։ Այժմ կազմակերպում ենք 2-րդ ընթերցմամբ քննարկված հարցերի քվեարկությունները։ Հիշեցնեմ, որ ՀՀ Սահմանադրության 122-րդ հոդվածի համաձայն,  «Կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովի մասին» եւ կից ներկայացված օրենքի նախագծերի փաթեթը եւ «Հանրային ծառայությունների կարգավորման մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծն ընդունվում են պատգամավորների ընդհանուր թվի ձայների մեծամասնությամբ։

Քվեարկության է դրվում ԱԺ պատգամավոր Արփինե Հովհաննիսյանի եւ կառավարության կողմից համատեղ ներկայացված «Կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովի մասին» եւ կից ներկայացված օրենքների նախագծերի փաթեթը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։

Վարման կարգով՝ Նիկոլ Փաշինյան, խնդրեմ։

Ն.ՓԱՇԻՆՅԱՆ

-«Ելք» խմբակցությունը կողմ է քվեարկելու նախագծին, Էդմոն Մարուքյանը ներկայացրեց նաեւ մեր ընդհանուր դիրքորոշումը։ Ես հույս ունեմ, որ Էդմոն Մարուքյանի ելույթից հետո, երբ նա ներկայացրեց հեռանկարը, թե ի՞նչ զարգացումներ կարող են տեղի ունենալ, հույս ունեմ՝ «Հանրապեական» խմբակցությունը դեմ չի քվեարկի։ Շնորհակալություն։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Քվեարկություն։

Կողմ՝ 92
Դեմ՝ չկա
Ձեռնպահ՝ չկա

Որոշումն ընդունվել է։

Քվեարկության է դրվում կառավարության կողմից ներկայացված «Հանրային ծառայությունները կարգավորող մարմնի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Քվեարկություն։

Կողմ՝ 91
Դեմ՝ 1
Ձեռնպահ՝ չկա

Որոշումն ընդունվել է։

Քվեարկության է դրվում կառավարության կողմից ներկայացված «Պետական գույքի մասնավորեցման 2017-2020 թվականների ծրագրի մասին» օրենքի նախագիծը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։ Քվեարկություն։

Կողմ՝ 58
Դեմ՝ 31
Ձեռնպահ՝ չկա

Որոշումն ընդունվել է։

Վարման կարգով՝ Խոսրով Հարությունյան, խնդրեմ։

Խ.ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Հարգելի գործընկերներ, ես ուզում եմ հիշեցնել, որ մենք այս քվեարկությունն արեցինք այն լռելայն համաձայնությամբ, որ կձեւավորվի աշխատանքային խումբ մասնավորեցման ընթացքում կառավարություն եւ ԱԺ-ի պատգամավորների մասնակցությամբ։ Խնդրում եմ նկատի ունենաք։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Քվեարկության է դրվում կառավարության կողմից ներկայացված «ՀՀ վարչատարածքային բաժանման մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» եւ «Տեղական ինքնակառավարման մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծերի փաթեթը 2-րդ ընթերցմամբ եւ ամբողջությամբ ընդունելու մասին հարցը։

Վարման կարգով՝ Նիկոլ Փաշինյան, խնդրեմ։

Ն.ՓԱՇԻՆՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Ես ուզում եմ մեր երեկվա կոչը եւ հորդորը կրկնել եւ՛ տարածքային կառավարման, տեղական ինքնակառավարման մշտական հանձնաժողովին, եւ՛ կառավարությանը՝ մենք պետք ա շատ հնարավորինս կարճ ժամկետում ունենանք համապարփակ զեկույց, թե խոշորացված համայնքներում, առաջին երեք փնջում՝ Տաթեւ, Դիլիջան, Թումանյան, ի՞նչ է տեղի ունեցել, համապարփակ եւ խորքային վերլուծություն եւ հետագա նաեւ, որովհեեւ իսկապես սա մի հարց է, որ չի կարելի էմոցիոնալ դաշտում որոշում կայացնել։

Եվ մենք պետք ա հստակ իմանանք, թե ի՞նչ է կատարվում խոշորացված համայնքներում։ Իսկ այս քվեարկությանը մենք նույնպես չենք մասնակցի։ Շնորհակալ եմ։

Ա.ԲԱԲԼՈՅԱՆ

-Շնորհակալություն։ Քվեարկություն։

Կողմ՝ 57
Դեմ՝ 24
Ձեռնպահ՝ չկա

Որոշումն ընդունվել է։

Հարգելի պատգամավորներ, ես ուզում եմ ձեզ տեղեկացնել, որ ՀՀ կառավարության ծրագրի քննարկման համար մենք լրացուցիչ կտեղեկացնենք մեր աշխատանքների մասին։ Միեւնույն ժամանակ ուզում եմ բոլոր պատգամավորներին տեղեկացնել, որ ամառային ժամանակաընթացքում, մինչեւ արձակուրդները, դեռ քննարկման հարցեր ունենք, խնդրում եմ ուշադիր լինել եւ ձեր բոլոր գործերը կազմակերպել Հայաստանի տարածքում։ Շնորհակալություն։




ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS